آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت عبارتند از: آزمون‌های آیتلس، تافل، دولینگو و PTE،  که مورد تایید تمامی کشورها قرار گرفته‌اند. اگر قصد مهاجرت کاری، تحصیلی یا اقامت در دیگر کشورها را دارید، بهتر است که باتوجه به شرایط خود و هدف‌تان از مهاجرت، آزمونی مناسب را برگزینید.

آزمون آیتلس برای مهاجرت به کشورهایی همچون نیوزلند، آمریکا و کانادا انتخاب ایده‌آلی است؛ البته این آزمون در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. در تمامی آزمون‌ها امکان شرکت حضوری و آنلاین وجود دارد. کانادا بهترین کشوری است که از لحاظ تحصیلی و کاری می‌تواند بهترین انتخاب برای هر فردی باشد؛ از این‌رو با اخذ ویزای توریستی کانادا و شرکت در آزمون‌های انگلیسی می‌توانید در این کشور یک زندگی با سطح قابل قبولی را آغاز نمایید.

انواع آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت در انواع مختلفی وجود دارند که هدف نهایی همه آن‌ها، بررسی شرکت‌کننده از لحاظ مهارت‌های گفتاری، نوشتاری و شنیداری در زبان انگلیسی است. آزمون‌های تافل و آیتلس از نمونه آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به شمار می‌روند که در سراسر جهان معتبر بوده و مورد تایید تمامی دانشگاه‌ها هستند.

شرکت در آزمون زبان انگلیسی و قبول شدن در آن، یک روش سریع برای دریافت اقامت کانادا یا سایر کشورهای خارجی محسوب می‌شود. همچنین با در دست داشتن این مدرک و راه‌اندازی یک شرکت استارتاپی، قادر به دریافت اقامت استارتاپ کانادا نیز خواهید بود. در ادامه به انواع آزمون‌ و روش شرکت در آن‌ها خواهیم پرداخت.

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت تافل

آزمون تافل TOEFL

سازمان ETS با برگزاری آزمون تافل افراد را از لحاظ معیارهای مختلف، مورد بررسی قرار می‌دهد. این آزمون در هر هفته برگزار شده و اصلی‌ترین هدف آن، سنجش شرکت‌کنندگان از نظر مهارت و دانسته‌های آن‌ها در زبان انگلیسی است. شما می‌توانید به دو صورت کاغذی و حضوری یا آنلاین در آزمون تافل شرکت کنید. البته به‌طور معمول روش آنلاین بهتر از روش حضوری خواهد بود؛ چراکه در این صورت در هر کجای دنیا که باشید، به‌راحتی می‌توانید در این آزمون شرکت نمایید.

بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای جهان همچون کانادا، استرالیا، بریتانیا، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی این آزمون را معتبر می‌دانند. در آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، مانند تافل، شما سوالاتی در زمینه گفتاری، شنیداری و نوشتاری را مشاهده خواهید کرد. نمره کلی این آزمون برابر با 120 امتیاز بوده که شما باید حداکثر 30 امتیاز را در هر بخش دریافت کنید. در سال‌های اخیر زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات به 3 ساعت رسید.

آزمون EPT

این آزمون یکی دیگر از آزمون‌های بین‌المللی برای سنجش زبان انگلیسی است که بیشتر در دانشگاه‌های آزاد کشورهای خارجی برگزار می‌شود. به‌طور کلی این آزمون از 100 سوال تشکیل شده که نمره قبولی شما براساس این 100 سوال تعیین می‌گردد. نمره و مدارک شما در این آزمون نشان‌دهنده مهارت شما در زبان انگلیسی هستند و مراحل مهاجرت را برای کشورهای خارجی بسیار سهل خواهند کرد. سوالات این آزمون به‌طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • 30 سوال از درک مطالب
  • 35 سوال از گرامر
  • 35 سوال از لغت‌های انگلیسی

امکان تبدیل و معادل‌سازی نمرات این آزمون به نمرات تافل یا آزمون آیتلس وجود دارد. همچنین دریافت نمره بالا در آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به خصوص این آزمون، می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را برای شما در اکثر کشورهای خارجی فراهم سازد.

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت pte

آزمون پیرسون pte

آزمون پیرسون در واقع برای افرادی در نظر گرفته شده که زبان رسمی آن‌ها، انگلیسی نیست. این آزمون در دانشگاه‌های معتبر جهانی برگزار می‌شود. البته آزمون پیرسون به‌صورت عمومی نیز برگزار می‌گردد. نمرات آزمون از طریق هوش مصنوعی برآورد شده و به شرکت‌کننده اعلام می‌گردد. به‌طور معمول نتایج آزمون بعد از گذشت 48 ساعت مشخص خواهد شد.

یکی از معضلات برخی از آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، این است که در کشور ایران برگزار نمی‌شود که آزمون پیرسون جزو این دسته است؛ اما از طریق 50 کشور خارجی می‌توانید برای شرکت در آن اقدام نمایید. یکی از مزایای آزمون پیرسون در ارسال رایگان نتایج به دانشگاه‌های درخواستی شماست که نیازی به پرداخت هزینه نیز نخواهد بود. با ارائه این آزمون و مراجعه به سایت‌های کاریابی کانادا یا سایت‌های کاریابی کشورهای اروپایی، می‌توانید فرصت‌های شغلی بی‌شماری را برای خود فراهم سازید.

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت gre

آزمون GRE

این آزمون برای ورود به کشورهای کانادا و آمریکا با هدف تحصیل یا کار بسیار مناسب است. در واقع کسانی که قصد دارند در رشته‌های پزشکی مقاطع بالایی را در این دو کشور کسب کنند، در ابتدا باید نمره قبولی را در آزمون GRE را دریافت نمایند. هدف از برگزاری این آزمون، سنجش شرکت‌کنندگان از نظر آشنایی با زبان انگلیسی و درک آن‌ها از این زبان است. البته این آزمون انواع مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

  1. آزمون جنرال GRE: در این آزمون، مهارت شما در مورد زبان انگلیسی و دانش‌های اولیه ریاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  2. آزمون سابجکت GRE: در این آزمون مهارت‌هایی همچون شیمی، فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی یا کانادا را دارند، می‌بایست در این آزمون بین‌المللی شرکت کنند.

آزمون GRE از جمله بهترین آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، کاری یا تحصیلی به کشور کانادا است؛ اما قبل از تصمیم‌گیری باید به کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب زندگی در کانادا بپردازید.

آزمون دولینگو Duolingo

از دیگر آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، دولینگو است. جالب است بدانید که دولینگو در واقع یک نرم ‌افزار برای آموزش زبان نگلیسی بوده که در سال‌های اخیر فعالیت خود را در زمینه ارائه و برگزاری آزمون‌های زبان انگلیسی آغاز کرد. زمانی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع یافت، این برنامه با هدف کاهش بیماری و جلوگیری از انتقال آن، آغاز به برگزاری آزمون‌های آنلاین نمود. البته آزمون دولینگو همانند آزمون تافل، از اعتبار لازم در دانشگاه‌های کشورهای خارجی برخوردار است.

همچنین این آزمون از نظر هزینه بسیار به‌صرفه است. یکی از مزایای آزمون دولینگو، امکان مجدد شرکت در آن بعد از گذشت 30 روز از آزمون است. آزمون دولینگو شامل سه بخش مقدمه، سوالات تطبیقی و در آخر ویدیوی مصاحبه می‌شود. البته معیارهای بررسی این آزمون مشابه سایر آزمون‌های بین‌المللی هستند؛ اما ساختار متفاوتی دارند. امتیاز کلی آزمون دولینگو برابر با 160 بوده که شما باید برای قبولی در آن، حداقل 120 امتیاز را به دست آورید.

آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت ielts

آزمون آیتلس IELTS

یکی دیگر از آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، آزمون آیتلس مخفف The International English Language Testing System است. این آزمون متعلق به کشور بریتانیا بوده که در سراسر جهان از آن برای آزمودن افراد از لحاظ معیارهای مختلف، استفاده می‌شود. آزمون آیتلس در همه جا یک آزمون معتبر شناخته می‌شود؛ از این‌رو می‌تواند روش مطمئنی برای تحصیل، زندگی یا مهاجرت کاری باشد. برای مثال، می‌توانید با قبول شدن در این آزمون برای تحصیل به کشورهایی همچون آمریکا، نیوزلند، کانادا یا انگلیس راه پیدا کنید. نمره کلی آزمون آیتلس براساس میانگین نمره مهارت‌های آزمون بررسی خواهد شد.

برای اینکه در آن نمره قبولی را دریافت نمایید، باید در هر بخش یا مهارت‌ها بتوانید حداقل 9 نمره را کسب کنید. با در دست داشتن این مدرک و تسلط به زبان انگلیسی، در مدت زمانی کوتاه می‌توانید شغلی بسیار مناسب که جزء مشاغل پردرآمد کانادا نیز باشد را پیدا کرده یا برای راه‌اندازی یک حرفه اقدام کنید. آزمون آیتلس نیز همانند سایر آزمون‌های انگلیسی به دو روش اینترنتی و حضوری برگزار می‌شود که مدت ‌زمان ارائه برگه امتحانی برای هر دو آزمون برابر با 2 ساعت و 45 دقیقه است.

مهارت‌های مختلف در این آزمون همانند آزمون تافل هستند و از چهاربخش گفتاری، نوشتاری، خواندن و شنیداری تشکیل شده‌اند. البته این آزمون به دو شکل برگزار می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • آزمون آیتلس آکادمیک
  • آزمون آیتلس جنرال

اگر با هدف مهاجرت اقدام به شرکت در آزمون آیتلس کرده‌اید، بهتر است نوع جنرال آن را برگزینید. آزمون جنرال به‌طور قطع گزینه بهتری در بین آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت برای شما خواهد بود؛ چراکه سوالات و شرایط شرکت در آن کمی آسان‌تر هستند. باتوجه به شرایط زندگی در شهرهای مختلف کانادا مانند تورنتو و ونکوور و همچنین هزینه‌های زندگی در ونکوور و تورنتو باید گفت که این دو شهر، مقصد خوبی برای مهاجرت از طریق آزمون جنرال به شمار می‌روند.

سخن پایانی

تمامی آزمون‌های زبان انگلیسی می‌توانند راه‌ حلی برای شما در زمینه مهاجرت باشند. در واقع آزمون‌های انگلیسی بین‌المللی در انواع آن، مورد تایید تمامی دانشگاه و کشورهای خارجی قرار داشته و تنها تفاوت آن‌ها در سوالات و روش برگزاری آزمون‌ها است. ثبت ‌نام در آزمون ‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت کاملاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود که فرد متقاضی باید مدارکی همچون شناسنامه و پاسپورت و همچنین عکس پرسنلی خود را ارائه دهد. شرکت راه ابریشم در زمینه دریافت انواع ویزا برای انواع مهاجرت می‌تواند به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها