کانادا یا آلمان

کانادا یا آلمان

امنیت اجتماعی، اقتصاد پایدار، فرصت‌ها و رشد شغلی بالا، استاندارد بالای زندگی، آینده درخشان دوکشور، مجوز اقامت بعد از تحصیل، خدمات درمانی رایگان، حقوق و دستمزد بالا، دانشگاه‌های بزرگ و معتبر، نظام سیاسی پایدار، مهاجرت پذیر بودن هردو کشور، تعادل زندگی و کار و غیره از جمله مهم‌ترین دلایل تقاضای بالای مهاجرت در هردو کشور آلمان و کانادا است که سبب شده است رقابت بالایی برای مهاجرت به این کشورها ایجاد شود‌.
شما حتما نام دانشگاه های بزرگ و معتبر این کشورها را هم بارها شنیده اید و می‌دانید هردو کیفیت بالایی از نظر تحصیلی دارند.
حتما در اطراف خود نیز افراد زیادی را دیده اید که به دلایل مشابه ذکرشده رویای مهاجرت به آلمان و کانادا را در سر می‌پرورانند اما به درستی کدام کشور برای افراد واجد شرایط مناسب‌تر است؟
در ادامه به شما تفاوت‌های هردو کشور را ذکر کرده و مقایسه‌ می‌کنیم تا بهترین انتخاب را بکنید.

canada or germany culture

قوانین و فرهنگ مردمی

کانادا کشوری چندفرهنگی و با حجم زیادی از مهاجران است که همین سبب وجود و گسترش فرهنگها، مذاهب و زبانهای مختلفی در این کشور شده است. مردم کانادا مردم دوستی زیادی دارند و همیشه سعی بر رعایت عدالت بین یکدیگر و مهاجران دارند.
البته نباید فراموش کنیم که هر دو کشور ذکر شده، جزو کشورهای مهاجرپذیر هستند و هم از نظر قوانین و فرهنگ مردمی و هم از بابت مهاجرپذیری هر دو گزینه‌های بسیار خوبی هستند.
شما به عنوان مهاجر می‌توانید در هر 2 کشور احساس راحتی داشته باشید ولی واقعیت این است که کانادا در مقایسه با آلمان، با اختلاف قابل توجهی جلوتر است.
پس از نظر فرهنگ مهاجرپذیری، داشتن جوامع چند فرهنگی و رفتار دوستانه، کانادا بسیار گزینه مناسب‌تری است و شما راحتتر می‌توانید در آنجا زندگی کنید.

اخذ اقامت و شهروندی کانادا راحت‌تر است یا آلمان؟

برنامه مهاجرتی کانادا وسیع‌تر است و در حال توسعه روزافزونی است. میزان نرخ مهاجر پذیری کانادا در مقایسه با آلمان بیشتر است و کانادا از انعطاف پذیری و سهولت بیشتری در اخذ اقامت برخوردار است.

پس در یک کلام اقامت گرفتن برای کانادا راحت‌تر است. شما از روش های بسیاری چون ویزای اسپانسر شیپی، ویزای اقامت استارتاپ کانادا یا اقامت از طریق ویزای خوداشتغالی، تحصیل یا سرمایه‌گذاری و غیره می توانید به این کشور سفرکنید.

حجم زیاد مهاجرین در کانادا این کشور را به کشوری چندفرهنگه تبدیل کرده و همین باعث می شود بتوانید راحتتر با محیط وفق پیدا کنید و دوستان زیادی از کشورهای مختلف پیداکنید.

canada or germany living cost

مقایسه هزینه‌های زندگی در آلمان و کانادا

گران‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی شامل مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف اشتوتگارت، هایدلبرگ و هامبورگ می‌باشند‌ در حالیکه هزینه‌های زندگی در شهرهایی مانند درسدن یا لایپزیگ، نصف هزینه‌های مونیخ یا فرانکفورت تخمین زده می‌شود.
گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی نیز شامل تورنتو،کلگری، ونکوور، ویکتوریا و همیلتون-برلینگتون می‌باشند‌
میانگین هزینه‌های خانوار در کانادا حدود 7400 دلار کانادا یا بیش از 4500 یورو و در آلمان متوسط حدود 2300 تا 3 هزار یورو تخمین زده می‌شود.
در نتیجه، برآورد قیمت متوسط زندگی برای یک خانواده چهار نفره در کانادا بالاتر از آلمان تخمین زده شده است. البته این هزینه ها باوجود سبک زندگی و فرهنگ متفاوت، بیمه ماشین و ملک و غیره می‌توانند بالاتر نیز بروند.

شما به دنبال اقامت هرکشوری باشید از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا یا آلمان باید توجه به هزینه های زندگی را درالویت قراردهید. حتما باید یک حساب سرانگشتی از هزینه های زندگی بکنید تا به مشکل برنخورید، هرچند با پیدا کردن کار در کشور مقصد خواهید توانست از پس هزینه های زندگی بربیایید ولی حتما باید تمکن مالی کافی برای چندماه اولیه را داشته باشید.

مقایسه تحصیلات در آلمان و کانادا

سالانه هزاران دانشجو برای تحصیل به کانادا و آلمان می‌آیند و هردو کشور دانشجوی بین المللی زیادی دارند، خصوصا که آلمان سومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی در جهان است و همچنین محبوب‌ترین مقصد دانشجویان در اروپا به حساب می‌آید. در سال 2000 فقط 100 هزار دانشجوی بین المللی در کانادا بود. در سال 2020 حدود 642480 دانشجو در کانادا تحصیل می‌کردند. آلمان نیز هر ساله پذیرای حدود 350 هزار دانشجوی بین المللی می‌باشد. طبق آمار و ارقام، از بین دو کشور؛ تحصیل در کانادا به ویژه نزد ایرانیان طرفدار بیشتری دارد.
تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آلمان رایگان است ولی در سطح کارشناسی باید آلمانی بخوانید ولی برای ارشد می‌توانید از طریق انگلیسی اقدام کنید.
در مقابل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا بین 6 هزار تا 35 هزار دلار کانادا و هزینه زندگی برای دانشجویان در کانادا بین 10 هزار تا 12 هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.
چهار دانشگاه کانادا نیز در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
خیلی از افراد به دنبال اقامت گرفتن در آلمان هستند تا ویزای شینگن بدست بیاورند و به راحتی بتوانند به نقاط مختلف اروپا سفرکنند و از مزایا و فرصتهای کل اروپا بهره مند شوند.

canada or germany health care

مقایسه مراقبت‌های درمانی در کانادا و آلمان

هر دو کشور سیستم مراقبت‌ درمانی خوبی دارند که بخشی از رفاه زندگی شهروندان هردو کشور را تشکیل داده است. بهداشت و درمان آلمان در رتبه دهم جهان و کانادا رتبه شانزدهم جهان را دارد؛ ولی درکل هزینه سیستم مراقبت‌های درمانی کانادا 20 درصد تقریبا گران‌تر از آلمان تخمین زده می‌شود.
مراقبت‌های درمانی بهداشتی عمومی آلمان با وجود بیمه سلامت عمومی بسیار رایج است و کارفرمایان 7.3 درصد از حقوق کارمندان را به بیمه درمانی و کارکنان 7.3 درصد دیگر بیمه را خود پرداخت می‌کنند.
اگر خود اشتغال باشید هم، کل این مبلغ را باید خودتان پرداخت کنید تا از آن بهره‌مند شوید. بیمه درمانی خصوصی هم نرخ ثابتی دارد و به درآمد شما بستگی ندارد.
مراقبت‌های درمانی در کانادا به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. در کانادا مانند آلمان، دولت بیمه درمانی را تامین می‌کند و اکثر خدمات پزشکی که از بیمارستان و مطب پزشک عمومی نیاز داشته باشید ، تحت پوشش بیمه دولتی قرار دارند.
اگرچه در آلمان مراقبت‌های درمانی عمومی تمام نیازهای درمانی شما را تحت پوشش قرار می‌دهند ولی در کانادا همه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهد. معمولا برنامه‌های بیمه درمانی دولتی به شما امکان دسترسی به خدمات اولیه پزشکی را می‌دهند.
پس به طورکلی می‌توان بیمه درمانی آلمان را کامل‌تر و جامع تر دانست.

اگر به دنبال ویزای آلمان، ویزای یونان یا ویزای هرکشور اروپایی دیگر هستید، باید بدانید اروپا مقاصد گردشگری بسیار جذاب و دیدنی زیادی دارد که می توانید از آنها لذت زیادی ببرید. البته کانادا نیز مقاصد گردشگری جذاب زیادی دارد، در ادامه به مقایسه سفر در هردو کشور می پردازیم.

مقایسه شرایط سفر در کانادا و آلمان

اگر به دنبال ویزای توریستی کانادا و آلمان یا اقامت دائم هستید، باید یک مقایسه‌ای هم از وضعیت سفر از دو کشور بدانید.
جمعیت کانادا کم و کشور بسیار بزرگ می‌باشد که سبب شده اکثر شهرهای مدرن صدها کیلومتر با فاصله از یکدیگر قرار بگیرند. هزینه زیاد و مدت زمان طولانی سفر سبب شده است مردم کانادا معمولا بین شهرها سفر نکنند ولی از سوی دیگر، در آلمان بازدید از سایر شهرها و کشورها بسیار راحت است، چون همه شهرها نزدیک به همند.
آلمان فرصت‌های سفر بسیار خوبی را برای مردمش دارد.
سوار شدن به قطار، اتوبوس و یک پرواز کوتاه بسیار آسان و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
حمل و نقل عمومی عالی به شما امکان سفر راحت به همه‌ی شهرهای آلمان را می‌دهد، جوریکه برای زندگی در آلمان و سفر کردن نیازی به ماشین ندارید؛ اما در کانادا سفرها گران و طولانیست و سفر ساعت‌ها طول می‌کشد.
معمولا سفر هوایی در آمریکای شمالی بسیار پرهزینه‌تر از اروپا است و حتی معمولا قطارها کند و گران می‌باشند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها