انگشت نگاری ویزای کانادا

انگشت نگاری ویزای کانادا

انگشت نگاری ویزای کانادا چگونه است؟ هزینه های مربوط به انگشت نگاری در سفارت کانادا به چه صورت می باشد؟ مدارک لازم برای انگشت نگاری چه چیزهایی است ؟ پروسه ی انگشت ‌نگاری ویزای کانادا به چه صورت است؟ چه کسانی باید برای ویزای کانادا انگشت نگاری انجام دهند؟ حتما این ها سوالاتی می باشد که ذهن شما را به خود مشغول کرده است، ما در طول این مقاله سعی میکنیم به این قبیل از سوالات پاسخ کامل دهیم و شما را در این راه، به خوبی راهنمایی کنیم.

انگشت نگاری ویزای کانادا یا همان بیومتریک کشور کانادا پروسه ای می باشد که در طول آن اطلاعات مربوط به اثر انگشت شخص متقاضی توسط اسکنر دیجیتالی ثبت می شود و از چهره او عکسی  گرفته می‌شود. مامور اداره مهاجرت کشور کانادا از این اطلاعات گرفته شده برای تایید هویت افراد متقاضی استفاده می نماید. بیشتر افرادی که برای ویزاهای کشور کانادا اقدام کرده اند، باید حتما پروسه ی انگشت نگاری خود را به انجام برسانند.

اگر شما برای یکی از انواع ویزاهای کشور کانادا به صورت آنلاین اقدام کرده اید، باید به صورت همزمان با پرداخت هزینه اپلیکیشن خود، هزینه انجام بیومتریک خود را نیز پرداخت کنید. پس از سابمیت پرونده‌تان، نامه‌ای تحت عنوان Biometric Instruction Letter برای شما ارسال خواهد شد که حتما با استفاده از آن باید برای انگشت نگاری خود برای انواع ویزا از جمله ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

پروسه ی انگشت ‌نگاری ویزای کانادا

به منظور انجام دادن مراحل انگشت نگاری ویزای کانادا باید حتما با مراجعه به سایت سفارت کشور کانادا ، مدارک ضروری خود را بارگذاری نمایید. با  ثبت‌ نام کردن در سایت سفارت، کد رهگیری دریافت می کنید که بعد از دریافت این کد، شما یک ماه فرصت خواهید داشت که به یکی از دفاتر مرتبط با سفارت کشور کانادا برای انجام دادن انگشت‌نگاری (VAC) مراجعه کنید. هنگام مراجعه به این دفاتر، مامور انگشت‌ نگاری از شما عکس گرفته و سپس از شما می‌خواهد که انگشتان خود را روی صفحه‌ ای شیشه‌ ای قرار دهید. اگر در طی مدت ذکر شده در دفاتر VAC حضور پیدا نکنید، به درخواست صدور ویزای شما رسیدگی نمی شود.

در مدت زمان انگشت نگاری ویزای کانادا هیچگونه مصاحبه‌ ای با فرد متقاضی صورت نمی‌گیرد و نیازی به ارائه ی اطلاعات پرونده خود نیست.

شاید این سوال پیش بیاید که در انگشت نگاری ویزای کانادا چه اطلاعاتی اسکن و جمع آوری خواهد شد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که سازمان پناهندگی، مهاجرت و شهروندی کانادا یا همان (IRCC) طی جلسه ای بیومتریک اطلاعاتی شامل اطلاعات زیر را از شما جمع آوری می‌ کند:

  • اطلاعات بیوگرافی شما مانند : نامتان، تاریخ تولدتان، و دیگر مشخصات فردی بر اساس گذرنامه یا مدارک سفرتان
  • عکس: عکس دیجیتال از صورت شما
  • ۱۰ اثر انگشت: با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی ثبت اثر انگشت در وقت سفارت کانادا انجام می شود.

هزینه انگشت نگاری ویزای کانادا

هزینه های انگشت نگاری در سفارت کانادا

تمام پروسه ی جمع آوری اطلاعات بیومتریک متقاضی فقط چندین دقیقه طول خواهد کشید و پردات قانونی آن براى بار اول 185 دلار کانادا و برای بار دوم 100 دلار کانادا می باشد، که باید این هزینه ها را هنگام آماده سازی حساب بانکی مدنظر داشته باشید.

در صورتی که کنسولگری کشور کانادا از شما بخواهد تا مشخصات بیومتریک خود را ثبت کنید، به این منظور نیز باید شما هزینه ای را پرداخت کنید. این هزینه معمولا، ثبت تصویر دیجیتالی شما و مجموعه  ای از اثر انگشتان را شامل می گردد. به علاوه ، اگر تقاضای تان را در مراکز تقاضاهای ویزای رسمی (VAC) ثبت کرده باشید، هزینه های سرویس دهی این مراکز گفته شده نیز به هزینه های شما اضافه خواهد شد که معمولا شامل موارد زیر می باشد:

  • مورد بررسی قرار دادن این موضوع که تقاضای متقاضی کامل شده باشد.
  • ارسال گذرنامه ها و مراقبت از اسناد در این فرآیند و تا اداره ویزا.
  • فرستادن پرونده اپلای متقاضی به مرکز ویزا.
  • پیگیری های خاص و مربوط به اپلای متقاضی که به صورت آنلاین ثبت گردیده اند.

البته قابل ذکر است که در مواردی خاص و برای افرادی مشخص و خاص نیازی به بیومتریک و یا انگشت نگاری ویزای کانادا نیست.

چند مورد از این موارد عبارتند از:

  • افراد بالای سن ۸۰ سال و کمتر از سن ۱۴ سال
  • افرادی که مقیم کانادا می باشند.
  • تمام افرادی که دارای ویزای مهاجرتی هستند.
  • افرادی که حین درخواست ویزا در کانادا حضور دارند.
  • افراد با گذرنامه کانادایی
  • تمام دیپلمات ها و افرادی که در سازمان ملل متحد بوده و یا در سازمان های دولتی کار می‌کنند

همانطور که میدانید نه سفارت کانادا در ایران فعال است نه سفارت ایران در کانادا پس برای دریافت خدمات مدنظرتان اگر شخصی اقدام کنید کمی به دردسر خواهید افتاد و بهتر است که از مراکز متخصص این کار کمک بگیرید.

مدارک انگشت نگاری ویزای کانادا

چه افرادی باید انگشت نگاری سفارت کانادا را انجام دهند؟

اگر شما بخواهید که برای انواع ویزاها و یا مجوزهای زیر اقدام نمایید، ضروری است که انگشت نگاری برای سفارت کانادا را انجام دهید:

  • ویزای توریستی کانادا یا همان ویزیتور ویزا
  • برای ویزای کاری کانادا – ورک پرمیت به جز کسانی که ملیت‌های آمریکایی را دارند‌
  • ویزای تحصیلی کانادا – استادی پرمیت به جز کسانی که ملیت‌های آمریکایی دارند.
  • پناهندگی یا انتظار برای تصمیم گیری در مورد نتیجه درخواست متقاضی برای پناهندگی
  • اقامت دائم کانادا
  • به منظور تمدید مدت اقامت در کانادا
  • به منظور تمدید ستادی پرمیت یا ورک پرمیت

خدمات پیکاپ ویزا در هنگام این مرحله امکان پذیر نیست و شما نمی توانید در مراجعه اولیه به سفارت شخص دیگری را بفرستید و باید اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.

 مدارک مورد نظر برای انگشت نگاری کانادا

به منظور انجام انگشت نگاری ویزای کانادا برای سفارت باید چندین مدرک را همراه خود به دفتر VAC مورد نظر ببرید از جمله ی این مدارک عبارتند از:

  • همراه داشتن اصل پاسپورت معتبر
  • نامه انگشت نگاری یا همان Biometric Instruction Letter که بعد از سابمیت پرونده‌، ویزای شما بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت در پروفایل ویزایتان قرار داده می شود.
  • نامه رزرو وقت انگشت نگاری شما یا همان Appointment Letter که بعد از گرفتن وقت انگشت نگاری برای شما صادر می گردد.

توصیه هایی در مورد روش صحیح انگشت نگاری:

  • دقت داشته باشید که حتما انگشتان دست راست شما به صورت کاملا هموار بر روی اسکنر قرار بگیرند.
  • به همان صورت انگشتان دست چپ شما نیز باید به صورت کاملا هموار بر روی اسکنر قرار بگیرند.
  • انگشت شست نیز کاملا به صورت هموار بر روی اسکنر قرار بگیرد.

انواع انگشت نگاری ویزای کانادا

روش غلط انگشت نگاری ویزای کانادا نیز بدین گونه می باشد که:

  • حالت نامناسب و یا خم بودن انگشتان
  • همه ی انگشتان شما بر روی اسکنر به خوبی جای نگرفته باشند
  • آرایش دست (مانند کرم های رنگی)– ناخن خیلی بلند که مانع انگشت نگاری دقیق شما شوند.
  • نزدیک بودن بیش از حد و یا چسبیدن انگشتان به هم

تفاوتی ندارد برای چه نوع ویزایی در خواست می دهید چه ویزای تحصیلی کانادا باشد چه ویزای توریستی، شما باید حتما انگشت نگاری را در سفارت انجام دهید و این مرحله در تمامی ویزاها ثابت است.

شرایط انگشت نگاری ویزای کانادا

مدت اعتبار انگشت نگاری کانادا چقدر است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اثر انگشت ثبت شده ی شما تا چه زمانی اعتبار دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که معمولا اعتبار انگشت نگاری ویزای کانادا ی شما به مدت ۱۰ سال می باشد. البته که باید چند حالت زیر را نیز در نظر داشته باشید

  • در صورتی که در مدت ۱۰ سال گذشته شما برای یکی از انواع ویزاهای موقت مانند ورک پرمیت، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری کانادا و یا ویزای توریستی کانادا انگشت نگاری انجام داده باشید و هنوز معتبر باشد، برای انجام مجدد این نوع از ویزاها نیازی به انگشت نگاری جدید برای شما نیست.
  • در صورتی که از کشور ایران باشید و در مدت ۱۰ سال گذشته برای ویزای اقامت دائم کشور کانادا انگشت نگاری خود انجام داده باشید و در حال حاضر آن پرونده در پروسه و جریان بررسی نباشد و شما اکنون بخواهید برای یکی از ویزاهای اقامت موقت کانادا مانند استادی پرمیت، ویزای کاری چون ویزای خود اشتغالی کانادا ، یا ویزای توریستی درخواست بدهید، نیاز به انگشت نگاری جدید دارید.
  • در صورتی که در مدت ۱۰ سال گذشته برای یکی از انواع ویزاهای موقت مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری و یا ویزای توریستی انگشت نگاری انجام داده باشید و الان بخواهید برای یکی از ویزاهای اقامت دائم کشور کانادا اقدام نمایید، باید دوباره انگشت نگاری را انجام دهید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

به طور معمول از یک روز تا چندین ماه به طول می انجامد، تا جواب ویزای کشور کانادا بعد از انگشت نگاری ویزای کانادا مشخص شود. سفارت کشور کانادا به صورت کاملا رندوم و نه بر اساس ترتیب زمانی خاصی، اپلیکیشن‌های متقاضیان را بررسی می‌ نماید و به همین دلیل است که نمی‌توان مدت زمان مشخص و دقیقی را برای صدور ویزای کانادا ذکر کرد.

همچنین، در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا در زمان‌های متفاوت، مدت زمان مختلفی برای بررسی پرونده‌های ویزا اعلام می‌گردد، که لزوما همیشه بررسی پرونده‌های متقاضیان طبق آن تاریخ‌ها پیش نمی‌رود.

در ضمن عوامل مختلفی مانند نوع درخواست ویزا، میزان شلوغی سفارت، کشوری که از آنجا درخواست ویزا دارید و یا رفتن پرونده به بک گراند چک امکان این را دارد که زمان اعلام نتیجه ویزای شما را طولانی‌تر نماید.

حتما قوانین ورود به کانادا را قبل ورود خود به کانادا مطالعه کنید تا بعدا مشکلی مانند ریجکتی برای ویزای شما پیش نیاید.

مدت زمان انگشت نگاری ویزای کانادا

دفاتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا

  • دفتر انگشت نگاری ویزای کانادا در کشور ترکیه

 (استانبول و آنکارا)

  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در ارمنستان
  • دفتر انگشت نگاری ویزای کانادا در تفلیس گرجستان (تفلیس)
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در باکو
  • دفتر انگشت نگاری در عراق ( اربیل)
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در دبی

شما با یادگیری نحوه استعلام ویزای کانادا می توانید از صحیح بودن ویزای خود اطمینان یابید و مطمئن شوید مشکلی از بابت ورود شما به کانادا وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

متقاضیان مهاجرت برای دریافت و اخذ ویزای کانادا معمولا به دنبال راهی امن و مطمئن می باشند و دولت کشور کانادا انگشت نگاری ویزای کانادا را برای کمک بیشتر به کنترل خطرات احتمالی امنیتی و جلوگیری از صدور ویزای تقلبی کانادا انجام می دهد و تا قبل از انجام آن درخواست متقاضی برای صدور ویزا به جریان نخواهد افتاد.اگر شما نیز قصد انگشت نگاری ویزای کانادا خود را دارید می‌توانید با حضور در یکی از کشورهای نامبرده این کار را انجام دهید. ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی در مورد پروسه ی انگشت نگاری، مدت زمان آن، روش های صحیح و غلط آن، دفاتر انگشت نگاری و … توضیحاتی دهیم.

دفاتر انگشت نگاری ویزای کانادا

خدمات دریافت ویزا در موسسه راه ابریشم

موسسه مهاجرتی راه ابریشم با بهره‌مندی از مشاوران و متخصصان مهاجرتی با تجربه، آماده ارائه ی انواع مشاوره های لازم مهاجرتی به شما متقاضیان محترم می باشد، تا شما را در این مسیر طولانی همراهی کند و راه را برای شما هموار‌تر و راحت تر نماید. شما در این راه حتما به یک متخصص نیاز دارید تا همراه شما باشد.

شما متقاضیان عزیز می‌توانید با مشاوران موسسه ی راه ابریشم تماس حاصل نمایید و تا با سوال از مشاورین و متخصصین ما یا با خدمات موسسه ی ما آشنا شوید. پس اگر قصد داشتید تا به کشور کانادا مهاجرت کنید، برای اطلاع از تمام مراحل انگشت نگاری ویزای کانادا و تمام شرایط دریافت و اخذ ویزا و اقامت موقت یا دائم کانادا با ما در ارتباط باشید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها