ویزای تجاری کانادا

ویزای تجاری کانادا

ویزای تجاری کانادا برای اشخاصی است که به خاطر موضوعات تجاری به دنبال سفر به این کشور هستند مثلا  دنبال راه‌هایی برای ایجاد یا توسعه کسب‌وکار خود در این کشور، سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار، پیشبرد روابط بیزینسی، ارائه یا دریافت آموزش در مدت زمان محدود در این کشور اند.
اشخاصی که به دنبال شرکت در فعالیت‌های تجاری بین‌المللی هستند بدون اینکه بخشی از بازار کار این کشور باشند، این ویزا برای آن‌ها است. در این مقاله به دنبال شرح این ویزای تجاری به‌طور کامل هستیم و به معنی آن، شرایط اخذ ویزای تجاری کانادا، مراحل اخذ ویزای تجاری کانادا، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری، هزینه و زمان ویزای تجاری و انواع ویزای تجاری طولانی مدت کانادا می‌پردازیم.
اگر به دنبال ویزای توریستی کانادا هستید، فقط می‌توانید به مدت محدودی در این کشور بمانید ولی اگر به دنبال اقامت طولانی یا اخذ شهروندی هستید باید به دنبال روشهای دیگر باشید.

منظور از ویزای تجاری کانادا

این کشور با اقتصاد بسیار توسعه‌یافته خود توسط ویزای تجاری کانادا به دنبال جذب برخی از شغل‌ها و افرادی است که دنبال گسترش روابط تجاری خود هستند. این اشخاص امکان دارد نیازمند بازدید از کانادا و ملاقات با شریکان تجاری بالقوه خود باشند تا به توسعه برنامه‌های خود یا امضای قراردادهای تجاری بپردازند، پس دولت کانادا ویزای تجاری و نمایندگی‌های تجاری را به وجود آورد. این ویزا به اشخاصی که دنبال اهداف تجارت با یک شرکت کانادایی هستند امکان می دهد که به کانادا بروند و در جلسه‌ها، در کنفرانس‌ها یا کارگاه‌های آموزشی و امضای قراردادها شرکت کنند،
ویزای تجاری کانادا یک ویزای موقت است و فرد دارنده آن تنها برای مدت کوتاهی (معمولاً کمتر از ۶ ماه) قادر به ماندن در کانادا است و حتی مجاز به کار در هیچ شرکت این کشور نیست، بلکه فقط مجاز به همکاری در تجارت و امضای هرگونه توافق بالقوه است و با این ویزا حتی مجاز به بهره‌مندی از پوشش بهداشتی این کشور یا درخواست برای دریافت مدارک این کشور نخواهید بود.
اگر به دنبال ویزاهای کاری هستید، گزینه‌های زیادی چون ویزای استارتاپ یا ویزای ICT دارید پس دقت کنید بسته به شرایط و نیازتان کدام مورد بهتر است.

canada commercial visa condition

انواع ویزای بیزینس کانادا

در یک دسته بندی کلی، ویزای تجاری کانادا به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود
بلندمدت‌ها:
ویزای خود اشتغالی کانادا
ویزای استارت آپ کانادا
کوتاه مدت‌ها:
ویزای تجاری

شرایط اخذ ویزای تجاری (کوتاه مدت)

برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای تجاری کانادا باید معیارهای اخذ شرایط ویزا را داشته باشید تا دولت و سفارت مطمئن شوند که به دنبال کار غیرقانونی در کشور کانادا نیستید. مثلا:
۱.شما باید بیزینسی را در کشوری غیر از این کشور داشته باشید یا کارمند یک بیزینس ثبت‌شده در کشوری غیر از این کشور باشید.
۲.شما باید دارای درآمدی در کشوری غیر از این کشور و از یک محل کار باشید پس اگر کارمند کانادا باشید‌ این شرط را ندارید.
۳.شما باید دارای مدرکی باشید که نشان دهند ایجاد رابطه تجاری با شرکتی در این کشور باشد یا مدرکی که برای جلسه یا کنفرانسی یا حتی کارگاه به کانادا دعوت شدید.
در صورت داران نبود شرایط گفته‌شده ممکن است متقاعد کردن سفارت یا کنسولگری کانادا برای ویزا سخت باشد یا در خواستتان ریجکت شود.
اگر به دنبال سایر ویزاهای کاری چون ویزای ICT هستید، شرایط دیگری وجود دارد که باید آن‌ها را مطالعه کنید.

مراحل اخذ ویزای تجاری کانادا

اگر معیارها و شرایط اخذ ویزای بالا را دارید، می‌توانید روند درخواست خود را برای دریافت این ویزا شروع کنید و طی چندین مرحله اقدام کنید.
۱.ابتدا تایید کنید که واجد شرایط ویزای تجاری کانادا هستید.
۲‌.فایل سند و فرم‌های درخواست لازمه و مربوط را جمع‌آوری کنید و سپس درخواست خود را ارسال کنید.
۳.در مرحله سوم منتظر پردازش شوید و در صورت درخواست‌های اضافی سفارت، با دقت و صحیح پاسخ دهید.
۴.در این مرحله گذرنامۀ خود را برای مهر ارسال کنید.
افراد بسیار زیادی به دنبال ویزاهای مختلفی چون ویزای شینگن یا ویزای تجاری هستند ولی برای اخذ این ویزاها فقط افرادی که شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشند انتخاب می‌شوند، در ادامه به مدارکی که برای دریافت ویزای تجاری نیاز دارید اشاره می‌کنیم.

canada commercial visa types

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تجاری کانادا

شما برای دریافت ویزای تجاری کانادا به این موارد زیر نیاز خواهید داشت:
۱.شما به یک گذرنامه معتبر نیاز دارید.
۲.شما باید فرم درخواست ویزای تجاری کانادا را پر کنید.
۳.در ادامه به اثبات هزینه‌های پرداخت‌شده برای این ویزا نیاز دارید.
۴.سابقه کیفری پاکی باید داشته باشید

۵.سلامت خود را از طریق معاینه پزشکی نشان دهید.
۶.به چند قطعه عکس‌های مطابق با شرایط عکس برای ویزای تجاری نیاز دارید.
۷.اثبات تمکن مالی
۸.با دلیل و مدرک ثابت کنید که بعد از اتمام اعتبار ویزا حتما به کشور خود برمی‌گردید.
۹.شما به اسناد هویتی و وضعیت مدنی نیازمندید.
۱۰.نامه‌ای ارائه کنید که هدف شما از سفر به این کشور با این ویزا را توضیح می‌دهد.
۱۱.اگر قبلتر رزرو بلیت‌های خود را انجام دادید، برنامه سفر را به‌صورت کامل ارائه کنید.
۱۲.نیاز به یک دعوت‌نامه دارید برای درخواست این ویزا آن هم از طرف شرکتی که در حال بازدید هستید یا از طرف برگزارکنندگان کارگاه، کنفرانس یا نمایشگاه تجاری
۱۳.مدارک ثبت شرکتی که در آن کار می‌کنید را برای اخذ ویزای تجاری کانادا ارائه کنید.
۱۴.ارائه‌ی نامه‌ای از کارفرمایتان که عنوان شغلی، درآمد و دلیل سفر شما به کانادا را شرح دهد.
۱۵.مدارک ثبت‌نام از جایی که شما را به این کشور دعوت کرده است.
۱۶.نامه‌ای به دولت این کشور که در آن توضیح می‌دهید چرا باید به شما ویزا بدهند.
در آخر باید بدانید که همه‌ی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی بوده و یا در صورت ترجمه، نیاز به ارائه‌ی گواهی درستی ترجمه است. پس از ارسال همه‌ی مدارک، باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید و درخواست شما تکمیل خواهد شد.

در واقع ارائه مدارک لازم برای هر ویزا و اقامتی ضروری است از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا که این موضوع فقط مربوط به این نوع ویزا نیست.

canada commercial visa cost

هزینه و زمان ویزای تجاری

معمولا هزینۀ درخواست ویزای تجاری کانادا ۱۰۰ دلار کانادا است اگر از شما ارائه اطلاعات بیومتریک بخواهند باید هزینه اضافی بیومتریک هم که ۸۵ دلار خواهد بود را هم بپردازید. پس در این بخش هزینه ویزای تجاری کانادا ۱۸۵ دلار کانادا تمام می‌شود. اگر درخواست ویزای شما تأیید گشت، باید هزینه‌ای را هم تحت پردازش گذرنامه پرداخت کنید که حدود ۴۵ دلار کانادا می‌شود‌. به طور کلی هزینه های این ویزا حداکثر 1540 دلار بر حسب نوع ویزای بلند مدت کوتاه مدت یا غیره تخمین زده می شود که متقاضیان باید این هزینه را حتما پرداخت کنند. هزینه ی همراه به ازای هر فرزند نیز 150 دلار است.
نمی‌توان زمان پردازش دقیقی را برای ویزای تجاری و صدور آن از سفارت مشخص کرد چون این زمان متغیر است ولی بهتر است که ۳ تا ۶ ماه قبل از زمان سفرتان به کانادا برای درخواست ویزای تجاری این کشور اقدام کنید.
مدت‌زمان صدور این ویزا به حجم کاری سفارتهای این کشور که در آن درخواست می‌دهید تغییر می‌کند ولی پس از درخواست ویزای تجاری معمولا بین ۱ تا ۶ هفته زمان لازم است تا شرایط ویزای تجاری شما پردازش شود.
ازآنجایی‌که این ویزا یک ویزای اقامت موقت محسوب می‌شود و بیشتر از ۶ ماه هم اعتبار ندارد. شما مجازید فقط برای مدتی که درخواست شده در این کشور بمانید، حتی اگر کمتر از ۶ ماه است. سفارت این کشور می‌تواند به شما ویزایی طولانی‌ مدت‌تر مانند ۳، ۵ یا حتی ۱۰ سال اعتبار بدهد؛ ولی نباید بیش از ۶ ماه در هر بار اقامت داشته باشید.

هر ویزایی از ویزای تجاری کانادا گرفته تا ویزای یونان نیازمند صبر شما است و باید تا طی شدن مراحل آن صبر کنید.

longterrm commercial visa

ویزای تجاری طولانی مدت کانادا (ویزای استارت آپ کانادا)

کمپانی هایی در کانادا که به یک یا چندین فرد متخصص نیاز دارند یا ایده ای در زمینه‌هایی چون تکنولوژي یا غیره نیاز دارند از این ویزا کمک می‌گیرند.
سه سازمان حمایتی برای متقاضیان این ویزا وجود دارد. متقاضی باید از یکی از این ارگان ها، نامه حمایتی یا همان Support Letter بگیرید.
۱.شرکت های سرمایه گذاری: VC‌ (Joint Venture Capital) معمولا تا ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کرده و یافتن این مدل شرکت ها دشوار است. نحوه این نوع شرکت های سرمایه گذاری هم اعتماد است، پس اکثر این کمپانی‌ها از طریق فردی که شما را به این شرکت ها معرفی کند قرارداد می‌بندند. چون مبالغ سرمایه گذاری این کمپانی‌ها نسبت به سایر کمپانی‌ها بیشتر است، اکثرا طرفدار طرح های قبلی و شناخته شده هستند تا بتوانند به سود دهی برسند و خیلی اهل ریسک نیستند. اگر به دنبال ویزای تجاری کانادا آن هم طولانی مدت هستید بهتر است دنبال ایده های خوبی باشید تا احتمال ریجکتی شما کاهش یابد.
۲.شرکت های سرمایه گذاری: (Angel investor) این شرکتها به دنبال طرح های جدید هستند و برای اشخاص متقاضی ۶ ماه دوره آموزشی اجباری برگذار می‌کنند. این شرکتها می توانند شخص، یک گروه و یا یک کمپانی باشند.
مبلغ سرمایه گذاری آنها هم تا ۷۵۰۰۰ دلار است.
۳.شرکت های سرمایه گذاری (incubator):نه به شما کمک هزینه می‌دهند و نه از شما پول می‌گیرند بلکه به شما نامه حمایتی می‌دهند و به افراد برگزیده خدماتی مثل دفتر کار می‌دهند، کارمند لازم به گروه افراد می‌دهند و یا اینکه در صورت نیاز برای افراد کلاس های آموزشی برگزار می کنند.
در این نوع ویزای تجاری کانادا مدرک زبانی شما باید حداقل CLB 5‌ باشد وتمکن مالی کافی را داشته باشید و مدت زمان اخذ این ویزا می تواند بین ۶ تا ۱۸ ماه زمان‌بر باشد.

ویزای تجاری طولانی مدت کانادا (ویزای خود اشتغالی کانادا)

اشخاص دارای تجربه کاری در حوزه های باغ داری و زنبور داری، کشاورزی، مدیریت مزرعه داری، امور دامی و کشاورزی یا ورزشکاران و کلیه اشخاص مرتبط به ورزش چون مربیان ورزشی، مدیر برنامه های ورزشی یا داور های ورزشی و کلیه اشخاص فعال در حوزه های هنری از جمله نویسندگی، فیلم سازی و موسیقی، نقاشی و دیگر هنرهای مختلف واجد دریافت این ویزا هستند.
داشتن حداقل ۱ تا ۲ سال تجربه در هر حوزه ضروری است

 دارندگان این ویزا قادرند در هر نقطه ای از کانادا مشغول به کار و زندگی شوند یا حتی ادامه تحصیل داده یا برای دسترسی به تجارت سرمایه گذاری کنند.
این اشخاص از تمامی حقوق و امتیازات مشابه شهروندان این کشور جز حق رای برخوردار می‌گردند و اشخاص تحت تکلف متقاضیان ویزای تجاری کانادا (بلند مدت) هم از بهداشت و درمان در این کشور می توانند استفاده کنند.
اگر این ویزا را اخذ کنید پس از ۳ سال اقامت در این کشور قادرید درخواست تابعیت کانادا را بدهید. شما قبل اقدام برای این ویزا باید همه چیز در مورد ویزای خود اشتغالی کانادا را بدانید و سپس اقدام کنید.

سایر برنامه های ویزاهای تجاری کانادا

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم شما قادرید از طریق برنامه های دیگری چون موارد زیر برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید:

برنامه آزمایشی سرمایه گذار مهاجر : (IIVC)

متقاضیان این برنامه باید سرمایه حداقل ۱۰ میلیون دلار کانادایی داشته باشند. این قانون برای سرمایه گذاری بخش خصوصی یا فعالیت های تجاری ایجاد گشته است. البته در این برنامه متقاضیان باید برای زندگی در خارج از استان کبک برنامه داشته باشند و باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی هم صحبت کنند.
متقاضی حداقل نیاز به یک سال مدرک، گواهینامه، مدرک دیپلم یا تحصیلات خارجی کانادایی معادل سازی شده، دارند. متقاضیان همچنین باید از سمت گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزش اصلی (ECA) از سازمانی انتخاب شده از CIC تأیید شوند.

ویزای تجاری برنامه نامزد استانی (PNP):

این برنامه برای دولت فدرال است و نه برای دولت های استانی پس افراد بعد از تایید اولیه استانی باید مدارک مربوطه را برای تایید نهایی به دولت فدرال بدهند، تا ویزای تجاری کانادا را دریافت کنند.

به طور کلی رد کردن یا تایید ویزاهای متقاضیان بر عهده ی اداراه ی مهاجرت است و مدارک شما بررسی و صلاحیت شما بررسی می شود.

اما چرا کانادا را باید به عنوان مقصد خود انتخاب کنید؟این کشور نه تنها بسیار مهاجر پذیر است، بلکه اقتصاد بسیار قوی دارد و چهارمین صادرکننده نفت است. این کشور دستمزدهای مناسبی دارد و نرخ بیکاری آن به شدت پایین است. شما با زندگی در این کشور از امکانات رفاهی خوبی برخوردار می شوید و می توانید زندگی تحصیلی فرزندانتان را هم تضمین کنید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها