ویزای خوداشتغالی

ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کارفرمای خاصی برای خود کارکنند و مستقل باشند، یعنی خود کارفرمای خود باشند.
این ویزا چه برای کارآفرینان و افراد داری مشاغل آزاد و چه برای هنرمندان و افراد خوداشتغال فرصت بسیار خوبی ایجاد می کند تا بتوانند ویزای کانادا را بدون نیاز به یک کارفرمای دیگر بگیرند.
زمان پردازش این ویزا نیز بسته به شرایط مختلفی از جمله حجم درخواست‌ها و پیچیدگی پرونده شما تفاوت می‌باید ولی به طور کلی، گرفتن این ویزا چندین ماه طول می‌کشد.

آیا ویزای خود اشتغالی کانادا برای همه مشاغل مختلف صادر می‌شود؟

خیر این ویزا فقط برای رشته‌های فرهنگی، هنری و ورزشی آن هم با شرایط خاصی که در ادامه گفته می‌شود صادر می‌شود.
به طور کلی این ویزا برای مشاغل زیر و مانند آن است:
مربی ورزشی،‌ ورزشکاران، داوران و مقامات ورزشی، بازیگران و کمدین‌ ‌ها، نوازنده‌ها و خواننده‌ها، نقاش‌ها، مجسمه‌سازها، ژورنالیست‌ها و روزنامه‌نگارها، مشاغل مرتبط با موزه و گالری‌های هنری، تصویربرداران و صدابرداران، مشاغل تصویرسازی، مشاغل پخش و هنرهای اجرایی، طراح‌های الگوهای چرمی و پارچه و خز، طراحان گرافیک و تصویرگر، مترجمان و اصطلاح‌شناسان، نویسندگان، عکاسان، ویراستاران و غیره همگی می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند و درصورت داشتن شرایط ذکر شده، اقامت کانادا بگیرند .
اگر می‌خواهید این ویزا را بگیرید باید بتواند افسر مهاجرت را در داشتن توانایی و انگیزه کافی برای کار به طور مستقل قانع کنید. از معیارهای اصلی دریافت این ویزا، داشتن سابقه کار کافی و حرفه ای برای راه‌اندازی یک بیزینس شخصی و مستقل است.
کانادا از این طریق این ویزا به دنبال جذب افراد متخصص و ماهر است.
علاوه بر ویزای اقامت استارتاپ کانادا ، این ویزا نیز یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کاری برای سفر به این کشور است. فراموش نکنید باید حداقل به‌مدت 2 سال در رشته کاری که مد نظرتان است مهارت داشته باشید.

self employee visa conditions

شرایط ویزای خوداشتغالی

داشتن تمکن مالی، معاینات پزشکی مورد نیاز، کسب حداقل 35 امتیاز و داشتن ۲ سال سابقه کاری مرتبط از شرایط اصلی این ویزا است.
داشتن تمکن مالی: پس از ورود به این کشور باید بتوانید از پس هزینه‌های خود و خانواده‌اتان بربیایید پس باید مدارکی مبنی بر وجود منابع مالی کافی برای زندگی در کانادا ارائه کنید و آنها را مطمئن کنید که می توانید از پس هزینه های زندگی خود بربیایید.
ارائه معاینات پزشکی: طی معایناتی باید سلامت جسمانی شما بررسی شود. انگشت نگاری شوید و اطلاعات بیومتریک شما نیز مورد نیاز خواهد بود.
اطلاعات امنیتی: باید گواهی سوپیشینه برای اثبات عدم سابقه کیفری ارائه شود. افراد ۱۸ سال و بالاتر باید گواهی پلیس ارائه کنند ولی برای افراد زیر 18 سال ضرورتی ندارد.
کسب حداقل 35 امتیاز: امتیازاتی بر اساس شرایط و قوی بودن رزومه کاری متقاضی به او داده می شود که شامل سن (با حداکثر ۱۰ امتیاز که افراد ۲۱ تا ۴۸ سال ۱۰ امتیاز کامل را می‌گیرند و افراد با ۱۶ سال سن یا کمتر یا ۵۴ سال سن و یا بیشتر صفر امتیاز می‌گیرند)، سازگاری و تطبیق پذیری (با حداکثر ۶ امتیاز)، تحصیلات (با حداکثر ۲۵ امتیاز)، تجربه کاری (با حداکثر ۳۵ امتیاز) و مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسوی (با حداکثر ۲۴ امتیاز) داده می‌شود. هرچه پرونده ی شما امتیازات بالای بیشتری را ازآن خود کند، شانس دریافت ویزای شما نیز بیشتر خواهد بود.
منظور از مدارک تطبیق پذیری (سطح تحصیلات همسر، سابقه تحصیل در کانادا، سابقه کار در کانادا وداشتن اقوام در کانادا است که نهایت از هرمورد می‌توانید ۵ امتیاز کسب کنید و با دارا بودن چند شرط از این شروط امتیازات بیشتری را برای خود کنید.)
داشتن تجربه کاری مرتبط:  شما باید حداقل 2 سال سابقه کاری و با دو شرط داشته باشید (یک این سابقه برای خوداشتغالی باشد یا  تجربه حضور در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی در سطح جهانی را داشته باشید و دو باید سابقه و تجربه کاریتان مربط به ویزای درخواستی باشد.)
البته فراموش نکنید هرچه تعداد سال های تجربه کاریتان بیشتر باشد، امتیاز شما نیز بیشتر می‌شود.
برای گرفتن هر اقامتی چه اقامت امارات باشد چه اقامت کانادا یکسری شرایط و مدارک نیاز است که باید آن‌ها را به طور کامل و دقیق ارائه کنید و از دادن اطلاعات غلط خودداری کنید تا احتمال ریجکت شدن شما کاهش یابد.
حداقل ها و حداکثرهای مورد نیاز
۱. باید حداقل در آزمون IELTS نمره ۶ کسب کنید، و در CLB نمره ۷ و بالاتر در TCF نمره ۷ و بالاتر و در TEF نمره ۷ و بالاتر بگیرید.
۲.اگر تحصیلات شما دیپلم دبیرستان یا کمتر باشد پنج امتیاز می‌گیرید.
با داشتن مدرک یک ساله دیپلم، گواهی بازرگانی، کار آموزی یا مدرک دانشگاهی و سابقه حداقل ۱۲ سال تحصیل تمام وقت یامعادل آن دوازده امتیاز می گیرید.
با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، دکترا و داشتن حداقل ۱۷ سال تحصیلات تمام وقت (یا معادل) بیست و پنج امتیاز کسب می‌کنید.
۳.با داشتن ۲ سال تجربه کاری بیست امتیاز و با داشتن ۵ سال تجربه کاری ۳۵ امتیاز می‌گیرید.
۴.با داشتن ۲۱ تا ۴۸ سال، امتیاز کامل بخش سنی را می‌گیرید اما اگر ۱۶ سال به پایین یا ۵۴ سال به بالا داشته باشید امتیازی کسب نمی‌کنید.

نکته: شما باید حداقل ۳۵ امتیاز کسب کنید تا مجاز به دریافت ویزا شوید. حداکثر امتیاز ممکن برای دریافت این ویزا نیز ۱۰۰ امتیاز است.

self employee visa cost

هزینه‌های دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا

برای درخواست ویزا برای خودتان باید 2140 دلار و برای درخواست ویزا برای همسرتان باید 1365 دلار بپردازید.
برای درخواست ویزای هریک از فرزندانتان 230 دلار و برای هزینه‌ی بیومتریک هر فرد خانواده باید 85 دلار بپردازید.
حق اقامت دائم نیز برای هر نفر ۵۱۵ دلار کانادا است. پرداخت این مبلغ اجباریست و بهتر است در ابتدا آن را بپردازید تا از تأخیر در پرداخت آن جلوگیری شود.
چه به دنبال ویزای شینگن باشید چه به دنبال ویزای کانادا باید مبلغی را به عنوان هزینه‌های سفر در نظر بگیرید و این موضوع غیرقابل انکار است.

مدارک مورد نیاز ویزای خود اشتغالی کانادا

۱.گواهی تحصیلی برای نشان دادن وضعیت تحصیلی (شامل دیپلم یا ریز نمرات و غیره)
۲.مدرک موفقیت در آزمون زبان
۳.مدارک مرتبط با سابقه کاری مرتبط با کار مدنظرتان
۴.اطلاعات مربوط به فرزندتان (اگر دارید)
۵.کپی گذرنامه و مدارک سفر.( نشان دهنده نام، تاریخ تولد، عکس، تاریخ انقضا)
۶.گواهی های شناسایی لازم
۷.ارائه‌ی گواهی ازدواج/طلاق و در صورت ابطال، گواهی ابطال اگر بیش از یکبار ازدواج داشته اید، باید برای هر یک مدارک لازم را ارائه کنید و در صورت فوت همسر سابق نیاز به گواهی فوت دارید.
۸.عکس ویزا و رسید هزینه های ویزای کانادا
۹.دفتر ثبت خانواده یا گواهی شناسایی ملی
۱۰.اثبات سازگاری

ویزای خوداشتغالی کانادا

مراحل اخد ویزای خوداشتغالی کانادا

برای اخذ هر ویزایی از ویزای خود اشتغالی کانادا گرفته تا ویزای یونان برای گردشگری باید یکسری مراحل را طی کنید.
مراحل اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا به شرح زیر است:

1.آماده‌سازی مدارک: اگر حداقل امتیاز مورد نیاز برای ویزا را جمع کرده اید باید مدارک لازم را طبق چک لیست مدارک یا همان فرم IMM5784 ارائه کنید و خودتان و خانوادتان آماده‌ انجام معاینات پزشکی شوید و به دنبال گواهی عدم سوءپیشینه بروید.
2.تشکیل پرونده مهاجرتی:  با تکمیل صحیح و دقیق فرم‌های Schedule 6A ، IMM5476،  IMM0008 و IMM0008DEP و IMM5669 و IMM008 و IMM5406 پرونده مهاجرتی شما تشکیل می‌شود. فراموش نکنید برای کاهش احتمال ریجکتی حتما اطلاعات درست و دقیقی بدهید و چیزی را دروغ ننویسید.
3.پرداخت هزینه بررسی: در این مرحله باید هزینه حق اقامت و هزینه بررسی پرونده را بپردازید ولی فراموش نکنید حتما رسید همه‌ی هزینه‌هایی که پرداخت کردید را نگه داشته تا زمان لازم ارائه دهید.
4.ثبت و ارسال پرونده: این مرحله اهمیت زیادی دارد پس حواس خود را به خوبی جمع کنید یا از مشاور موسسات معتبر بخواهید تا برای کاهش خطاهای احتمالی پرونده، کمکتان کنند تا پرونده شما دقیق و کامل بر طبق موارد مورد نیاز به اداره مهاجرت فدرال کانادا ارسال شود و در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد.
5.بررسی و تایید پرونده: بعد از ثبت شدن پرونده شما، فرایند بررسی آن شروع می‌شود و اگر نیاز به ارائه هرگونه سند یا مدرک اضافی باشد به متقاضیان اطلاع داده می‌شود و متقاضیان باید آن‌ مدارک را هم ارائه دهد. پس از ارائه کلی مدارک تکمیلی و لازم برای بررسی پرونده متقاضی، اگر شخص از شرایط مناسب ذکر شده برخورد باشد، اقامت دائم کانادا از طریق ویزای خوداشتغالی به متقاضی داده می‌شود.

مدت زمان صدور ویزای خوداشتغالی کانادا

عوامل تاثیرگذاری وجود دارند که ممکن است در مدت زمان صدور ویزای خوداشتغالی برای ویزای متقاضی تأخیر ایجاد کنند از این موارد می‌توان به عواملی چون شرایط متقاضیان و پرونده‌ی آن‌ها و شلوغ بودن سفارت اشاره کرد، این موارد ممکن است باعث طولانی‌تر شدن پروسه دریافت ویزای اشتغال یا حتی کوتاهتر شدن پروسه شوند.
معمولا میانگین مدت زمان پردازش و بررسی پرونده متقاضیان این ویزا بر طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از سایت اداره مهاجرت کانادا ۴۲ ماه تخمین زده می‌شود ولی طبق شرایطی ممکن است این زمان تغییر یابد.

تفاوت ویزای استارتاپ و خوداشتغالی

ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان داده می شود که می‌خواهند کسب‌وکار جدید و نوآورانه‌ای واجد شرایط و مطابق با قوانین و شرایط کانادا راه‌اندازی کنند و کارفرمایان نیاز به نامه حمایتی (Letter of support) از یک سازمان تعیین شده دارند، ولی ویزای خود اشتغالی به افرادی داده می‌شود که می‌خواهند بدون کارفرما برای خود کارکنند. هردو ویزا دارای شرایط خاصی هستند که متقاضیان باید آن ها را رعایت کنند ولی هردو ویزا نیاز به مدرک تمکن مالی و مدرک زبان دارند.
سخن آخر
انواع مختلفی از ویزا برای کانادا وجود دارد از ویزای توریستی کانادا گرفته تا ویزای استارتاپی و ویزای خود اشتغالی کانادا که هرکدام متقاضیان خود را دارند. برای گرفتن هر ویزایی بهتر است تا از موسسات معتبر و آگاه از آخرین اخبار کمک بگیرید تا اولا احتمال ریجکتی شما کم شود و هم خیالتان از قابل اعتماد بودن طرف خود اطمینان بیابید چون لازم است مدارک شناسایی زیادی در اختیار موسسه انتخاب شده قرار دهید تا ویزا بگیرید و نباید مدارک خود را در دست افرادی قرار دهید که احتمال برود از آنها سواستفاده بکنند.

موسسه ما در تلاش است تا با کارشناسان ماهر و قابل اعتماد به شما کمک کنند تا بتوانید مواردی که سبب ریجکت شدن شما می شوند را برطرف کرده و به سوالات شما پاسخ کامل بدهند. کارشناسان ما در تلاشند تا تمامی موارد مورد نیاز برای گرفتن هر نوع ویزایی را برای شما چک کنند تا پرونده شما کامل باشد و نقصی در آن نباشید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها