برج خلیفه دبی

پنج جاذبه توریستی دبی که نباید از آنها بگذرید

اگر به‌دنبال مقصدی پر از شگفتی با مکان‌های مختلف هستید، دبی در انتظار شماست. در دنیای امروزی، دبی به لطف جاذبه‌های دیدنی خود مانند برج خلیفه، دبی مارینا، باغ معجزه و… در زمینه صنعت گردشگری پیشرفت‌های بسیاری داشته و یکی از مقاصد جذاب برای سفر به حساب می‌آید. شهر دبی با وجود وسعت ۱۲۸۷.۴ کیلومتر مربع و تراکم جمعیتی بالغ بر ۴۰۸.۸ کیلومتر مربع، چیزی در حدود چهارصد رکورد در گینس را به ثبت رسانده که تعدادی بسیاری از آن‌ها به جاذبه‌های توریستی تعلق دارند. تراکم جمعیت این شهر به‌گونه‌ای است که حدود ۸ برابر مساحت آن برآورد شده و قومیت‌های گوناگونی چون هندی، پاکستانی و… را شامل می‌شود.

با اخذ ویزای توریستی هر کشوری از ویزای توریستی کانادا گرفته تا ویزای امارات، شما می توانید به کشور مدنظرتان سفر کنید.

calif tower

برج خلیفه

معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی را می‌توان برج خلیفه دانست. در هر نقطه از این شهر که باشید، برج خلیفه را مشاهده خواهید کرد. این برج حتی در فاصله ۹۵ کیلومتری دبی نیز قابل مشاهده است. برج خلیفه در واقع بلندترین ساختمان دنیا به شمار می‌رود و به همین علت، دارای شهرت جهانی است. رکوردهای این برج، تنها در تعداد طبقات آن خلاصه نمی‌شوند و شما می‌توانید در آن شاهد سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای دنیا نیز باشید. با این آسانسور، می‌توانید ده متر جابه‌جایی را در هر ثانیه تجربه نمایید. در نظر داشته باشید که اقامت شما در دبی بستگی به نوع ویزای آن داشته و از این رو باید به زمان رزرو بلیط برج دقت کنید. ویزای توریستی دبی برخلاف ویزای توریستی کانادا به صورت یکبار ورود است.

اگر علاقه‌مند هستید تا سوار این آسانسور شوید، ابتدا می‌بایست بلیط خود را انتخاب و خریداری کنید، سپس در اتاق‌ انتظار برای نوبت خود منتظر بمانید. در این اتاق‌ها، پذیرایی به بهترین شکل با میان وعده و قهوه انجام می‌گیرد. شما در طبقات این برج می‌توانید آثار هنری را مشاهده کرده و از دیدن چشم‌اندازهای زیبا این مجموعه لذت ببرید.

طبقه ۱۲۲ برج خلیفه، همان جایی است که شما می‌توانید در بلندترین رستوران جهان غذای مورد علاقه خود را میل نمایید. در صورتی که علاقه‌مند هستید تا از بالای برج، مناظر دیدنی شهر را به کمک تلسکوپ‌های مخصوص مشاهده کنید، باید به طبقات ۱۲۴ و ۱۴۸ مراجعه نمایید. بلندترین بخش برج را می‌توان طبقه ۱۶۳ دانست؛ البته امکان بازدید عموم مردم از این بخش وجود ندارد.

به خاطر داشته باشید که بلیط‌های برج خلیفه تنها به مدت نود روز معتبر هستند و در دیگر روزها، توصیه می‌شود که دو هفته پیش از بازدید، برای تهیه بلیط خود اقدام نمایید. کسانی که اقامت دبی را دارند و علاقه‌مند هستند تا در روزهای تعطیل به برج خلیفه سری بزنند، توصیه می‌شود که از یک ماه پیش از بازدید بلیط خود را تهیه کنند. براساس این‌که بازدید شما از این جاذبه دیدنی شهر دبی در چه ساعتی باشد، قیمت بلیط متغیر خواهد بود.

اگر به دنبال ویزای هرکشوری هستید، باید بدانید ویزاهای مختلفی وجود دارد از ویزای استارتاپ کانادا گرفته تا ویزای تحصیلی که شما باید برای ویزای که می خواهید اقدام کنید.

dubai mall

دبی مال

مراکز خرید به تنهایی از جمله جاذبه‌های دیدنی به شمار نمی‌روند. این در حالی است که دبی مال، جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود گنجانده است و همین مورد سبب شده تا این مرکز خرید به محبوبیت بسیاری دست یابد. دبی مال، در اصل به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا شناخته می‌شود و این مجموعه، دارای وسعتی معادل پنجاه زمین فوتبال است که جای جای آن تاریخچه دبی را به نمایش می‌گذارند. معماری و طراحی قسمت‌های مختلف آن، بی‌شک شما را به وجد آورده و سوژه‌های عکاسی بسیاری را در این مجموعه خواهید یافت. برای نمونه، آبشار دبی مال دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا بوده و قطر این آبشار دایره‌ای حدوداً به سی متر می‌رسد و دارای ارتفاعی بیست و چهار متری است.

دبی مال می‌تواند بهشت افرادی باشد که علاقه بسیاری به شیرینی‌جات دارند؛ چراکه می‌توانید بزرگ‌ترین آبنبات فروشی جهان را در این مرکز بیابید. علاوه‌بر این، می‌توانید تفریحات بسیاری را نیز در این مرکز تجربه کنید. از جمله تفریحات آن می‌توان به تم پارک، اسکی سواری، بازدید از بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا و… اشاره کرد. اگر ویزای شینگن دارید و به تازگی به دبی سفر کرده‌اید، حتما دبی مال را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهید.

حتی مغازه‌گردی در این مجموعه نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. دبی مال بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه بزرگ را در خود جای داده است. در این مرکز خرید، انواع برندهای شناخته شده لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، اسباب‌بازی‌ و سوغاتی به فروش می‌رسند. پیش از رفتن به مجموعه، واحد پول دبی را نیز به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید خرید خود را انجام دهید.

مهاجرت از راه های مختلفی امکان پذیر است از مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری گرفته تا مهاجرت از طریق تحصیل. شما باید برحسب شرایط خود برای ویزا اقدام کنید.

dubai frame

قاب دبی

در قاب دبی یا دبی فریم موقعیت عکاسی ویژه‌ای برای شما فراهم بوده تا زیباترین لحظات خود را به ثبت برسانید. شاید تنها با نگاه کردن به عکس‌های آن، متوجه عظمت این بنا نشوید؛ اما اگر یک بنا با ۱۵۰ متر ارتفاع و ۹۵ متر عرض را تصور کنید، بی‌شک به عظمت و شکوه آن پی خواهید برد. این جاذبه دیدنی از شهر دبی، نمایی خاص و بی‌نظیر از گذشته و آینده را به نمایش می‌گذارد. اگر بلیط این مجموعه را تهیه نمایید، می‌توانید به قاب دبی راه یافته و از طبقات بالا، به تماشای چشم‌انداز زیبای این شهر بنشینید.

برای تهیه بلیط نیز به واحد پول دبی نیاز خواهید داشت؛ از این‌رو، بهتر است که از قبل برای تهیه آن اقدام نمایید. پیاده‌روی روی سقف شیشه‌ای این جاذبه‌ دیدنی شهر دبی بی‌شک برای شما لذت‌بخش خواهد بود. همچنین صبح نیز شما می‌توانید صبحانه خود را در قاب دبی میل نمایید. مردم بومی و گردشگران خارجی می‌توانند به سادگی از قاب دبی دیدن کرده و محدودیت خاصی برای افراد در نظر گرفته نشده است.

البته شما به همراه داشتن حیوانات خانگی به این مجموعه ممنوع است. خانواده‌هایی که دارای فرزند زیر سه سال هستند نیز لازم نیست برای کودک خود بلیط تهیه کنند و می‌توانند از خدمات رایگان برای آن‌ها بهره‌مند شوند. امکان بهره‌مندی اشخاص معلول از امکاناتی همانند ویلچر و خدمات راهنمایان نیز وجود دارد. پنج عصر، بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی به حساب می‌آید؛ چراکه در این بازه زمانی، غروب خورشید بسیار دیدنی خواهد بود.

برخی ترجیح می دهند به جای اخذ ویزای شینگن ویزای این کشور را اخذ کنند که با توجه به جذابیت های این شهر چیز عجیبی به نظر نمی آید. شما هم می توانید ویزای این کشور را بگیرید و با سفر به آن سفر خوشی را تجربه کنید.

global village

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی از جمله بهترین جاذبه‌های دیدنی‌های دبی به شمار می‌رود که بازدید از آن می‌تواند تجربیات متفاوتی را برای شما رقم بزند؛ اینجا همان جایی است که می‌توانید با تاریخچه دبی آشنا شوید. فرهنگ و تاریخ بالغ بر نود کشور خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آسیای دور در این مجموعه به چشم می‌خورند. جذابیت‌های دهکده جهانی تنها در تماشای آثار تاریخی خلاصه نشده و در این مجموعه، صنایع دستی سایر کشورها نیز به فروش می‌رسند و می‌توانید طعم غذاهای محبوب دیگر کشورها را نیز بچشید.

در میان جاذبه‌های دیدنی شهر دبی، تنها دهکده جهانی دبی است که می‌توانید به‌صورت سالانه در بالغ بر هزار و دویست مراسم و فستیوال شرکت داشته باشید. در میان آن‌ها، شاهد برگزاری کنسرت‌های رایگان محبوب نیز خواهید بود. وسعت این دهکده جهانی به بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع می‌رسد. در بخش ورودی هر کشور، شما شاهد طراحی سبک معماری اصیل آن کشور هستید و‌ در قسمت معرفی، با اصلی‌ترین نمادهای هر کشور آشنا خواهید شد. از جمله جاذبه‌های دیدنی این مجموعه می‌توان به اهرام مصر، دیوار چین، تاج محل و تخت جمشید اشاره کرد.

دهکده جهانی همچون دیگر جاذبه‌های دیدنی دبی دارای رکوردهای ثبت شده بسیاری است. اولین رکورد این مجموعه به زمانی تعلق دارد که شاهد تاسیس آن به عنوان بزرگ‌ترین منطقه توریستی، تفریحی، فرهنگی، هنری و خانوادگی در دنیا بوده‌ایم. از ماه اکتبر تا فوریه امکان بازدید از دهکده جهانی دبی برای گردشگران خارجی حتی افرادی که دارای ویزای یونان هستند، وجود دارد.

Dubai miracle garden

باغ معجزه دبی

حیف است که اقامت دبی را دریافت کنید؛ اما از باغ معجزه یا میراکل گاردن غافل شوید. شما می‌توانید از ماه نوامبر تا آوریل از این جاذبه توریستی دیدن نمایید. وسعت این مجموعه شگفت‌انگیز به ۷۲ هزار مترمربع می‌رسد و نزدیک به ۱۵۰ میلیون گل در آن به چشم می‌خورند؛ از این‌رو، از باغ معجزه دبی به عنوان بزرگ‌ترین باغ گل در دنیا یاد می‌شود. مشاهده همچنین منطقه‌ای در میان کویر دبی همچون معجزه است. نام این باغ به علت عظمت آن نیز در گینس به ثبت رسید.

با این وجود، هیچ یک از این دلایل را نمی‌توان علت اصلی محبوبیت باغ معجزه دبی دانست و در واقع، این طراحی خاص و دلنشین آن است که توانسته گردشگران را به سمت خود جذب کند. هنرمندان دنیای گل ‌و گیاه، در این باغ گونه‌های متنوع گیاهی را جمع‌آوری و چینش کرده‌ و خالق دنیای رنگارنگی هستند. در هر بخشی از این باغ خانه‌ها، حیوانات، اشیا، وسیله نقلیه و مسیرهایی پر از گل به چشم می‌خورند؛ از این‌رو، باغ معجزه دبی می‌تواند مکانی عالی برای عاشقان عکاسی باشد.

هواپیمای ایرباس ساخته شده از گل از جمله پربازدیدترین مکان‌های گردشگری این مجموعه به شمار می‌رود. تزئینات غول‌پیکر این مجموعه در گینس نیز به ثبت رسیده‌اند. باغ معجزه دبی در یکی از مناطق شناخته شده این شهر یعنی منطقه البارشا، قرار گرفته است.

سخن پایانی

شاید شنیدن نام دبی برای شما یادآور برج‌های بلند و چشم‌نواز و معماری مدرن باشد؛ اما دبی از جمله شهرهایی است که در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جاذبه‌های توریستی آن نیز گویای همین مسئله هستند. برای نمونه، برج خلیفه که به عنوان نماد شهر دبی نیز شناخته می‌شود، بلندترین ساختمان در سطح جهان است. در کنار بازدید از جاذبه‌های توریستی این شهر، شما می‌توانید عکس‌های زیبایی را نیز به ثبت برسانید؛ چراکه در جاذبه‌های توریستی آن همچون قاب دبی و باغ معجزه دبی فرصت‌های بی‌نظیری برای عکاسی نهفته هستند. با مجموعه ما می‌توانید به‌راحتی و بدون دغدغه قدم در این شهر بگذارید و سفری به‌یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

شما می توانید ویزاهای مختلفی را بگیرید مثلا ویزای یونان بگیرید و به این کشور سفر کنید و یا ویزای کشورهای دیگر را بگیرید ولی حتما پیشنهاد می شود که از این شهر زیبا دیدن کنید و از زیبایی های آن  لذت ببرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها