هزینه های زندگی در ونکوور و تورنتو

هزینه های زندگی در ونکوور و تورنتو 

وقتی قصد مهاجرت دارید با سوال های بی پاسخ زیادی روبرو می شوید. اینکه چه شهری برای زندگی مناسب است یا چه استارتاپی در چه استانی را برای درآمدزایی راه اندازی کنید. آب‌وهوای کدام استان بهترین گزینه برای زندگی است یا کدام استان برای تحصیلات بهتر است.
اما برای یک مهاجرت با حداقل مشغله ذهنی و دغدغه کمتری تجربه کنید باید اول راجع به کشوری که سفر می‌کنید اطلاعات کافی کسب کنید وشهرهای آن را با هم مقایسه کنید.
تورنتو و ونکوور هرو دو شهر بزرگ کانادا هستند که متقاضیان زیادی برای مهاجرت نیز دارند. تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و از شهرهای بسیار متنوع از لحاظ قومی و فرهنگی است و ونکوور با طبیعت بسیار زیبا و صنعت جنگلداری و توریسم گسترده از گزینه‌های بسیار جذابی برای سفر است.

اما کدام شهر برای شما و خانوادتان مناسب‌تر خواهد بود؟

مقایسه تورنتو و ونکوور از لحاظ سبک زندگی، هزینه‌ها، تحصیلات و موارد اینچنینی می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا بهترین شهر را با توجه به شرایطتتان انتخاب کنید. فراموش نکنید حتی اگر از بهترین کشورهای جهان نیز ویزا دریافت کنید اما اگر موافق اخلاقیات، روحیات و شرایطتتان نباشد یا در شهر مناسبی از آن کشور ساکن نشوید، موفق نخواهید بود و نمی‌توانید به راحتی در آن وفق پیدا کنید.

living cost vancouver toronto comparison

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در تورنتو و ونکوور

برای زندگی یک خانواده ۴ نفره در شهر تورنتو ،حدودا ۴۴۷۶ دلار به صورت ماهیانه تخمین زده می‌شود که نیاز است. البته این مقدار به جز محاسبه هزینه مسکن شما است. برای یک نفر تنها این مبلغ ۱۲۳۹ دلار به صورت ماهیانه تخمین زده می‌شود.( این مبلغ نیز به جز هزینه‌ی اجاره یا خرید منزل است.)
در شهر ونکوور هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره ماهیانه مبلغی حدود ۴۲۵۰ دلار است و برای یک شخص تنها حدود 1,156 دلار نیاز خواهد بود.(این دو مبلغ تقریبی نیز بدون هزینه خانه محاسبه شده است.)
از هزینه‌های عمومی زندگی نیز می‌توان موارد زیر را مثال زد:
برنج سفید 1 کیلوگرمی در ونکوور 4.03 دلار و تورنتو 3.38 دلار و تخم مرغ 12 عددی در ونکوور 4.15 دلار و در تورنتو 3.3 دلار است. گوشت گاو 1 کیلو گرمی در ونکوور 20.35 دلار و در تورنتو 15.77دلار است. بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی در ونکورر 3 دلار در تورنتو 3.25 دلار است‌. بنزین ۱ لیتری در ونکوور 1.33 دلار و در تورنتو 1.11 دلار است‌. 1 کیلوگرم موز در ونکوور 1.7 دلار و در تورنتو 1.59 دلار است.

house cost vancouver toronto

مقایسه هزینه های مسکن در تورنتو و ونکوور

به طور کلی ۳۰ درصد از کل هزینه های زندگی، هزینه های اجاره خانه را شامل می‌شود که متراژ و موقعیت قرارگیری ملک، سال ساخت و امکانات خانه و غیره در تعیین قیمت اجاره و خرید خانه موثر خواهد بود.
در شهر تورنتو هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه بین ۱,۴۰۰ دلار تا ۲,۴۰۰ دلار می‌تواند بسته به شرایط خانه متغیر باشد و اجاره یک آپارتمان سه خوابه نیز بین ۲ هزار دلار تا ۵ هزار دلار متغیر باشد.
هزینه اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۲,۰۱۲.۹۵ و هزینه اجاره آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر ۱,۶۰۸.۶۷ دلار تخمین زده می‌شود
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر در ونکوور 11,678.96 و برای تورنتو 11,476.30 دلار است. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 9,098.48 دلار و در تورنتو 9,183.19 دلار است.

health care cost vancouver toronto

مقایسه هزینه های پزشکی در تورنتو و ونکوور

شرایط هزینه های پزشکی و بیمه های درمانی ممکن است در استان های مختلف کشور کانادا کمی تفاوت داشته باشد ولی تفاوت زیادی درهزینه های پزشکی دیده نمی‌شود.
در این کشور بیمه های دولتی که به شکل مالیات از درآمد افراد کم می‌گردد برخی از هزینه‌های پزشکی مانند داروها، هزینه مراقبت از چشم و دندان، فیزیوتراپی، سمعک و غیره را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، پس همین سبب شده است ۶۶ درصد کانادایی ها از بیمه های خصوصی استقبال کنند تا موارد این چنینی را هم مورد پوشش بیمه قرار دهند.
معمولا متوسط هزینه بیمه مراقبت های بهداشتی برای یک خانواده ۱۵۷ دلار ماهانه تخمین زده می‌شود و برای یک نفر این هزینه حدود ۴۷ دلار ماهانه تخمین زده می‌شود

living cost vancouver toronto for students

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در تورنتو و ونکوور

استفاده از اقامتگاه های دانشجویی و یا خانه های اشتراکی در بین دانشجویان رواج دارد که همین سبب کاهش هزینه‌های اجاره دانشجویان می‌شود.
هزینه های زندگی در دو شهر تفاوت زیادی ندارد؛ در شهر تورنتو اجاره ها کمی کمتر است ولی متقابلاً هزینه‌های زندگی بالاتر از ونکوور تخمین زده می‌شود. می‌توان هزینه زندگی یک دانشجو در تورنتو را بین ۶۷۵ دلار تا ۸۷۵ دلار کانادا تخمین زد که می‌توان این مبلغ را به ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار نیز رساند اگر از خوابگاه استفاده کنید.
در شهر ونکوور هزینه‌های زندگی دانشجویی بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار تخمین زده می‌شود ولی در صورتی که خوابگاه داشته باشید، هزینه ماهیانه بین ۶۵۰ تا ۶۹۰ دلار خواهد بود.
البته سیستم عمومی آموزش در این کشور رایگان است.
در تورنتو دانشگاه‌های بین المللی محبوب‎ و شناخته شده‌ای چون دانشگاه تورنتو، رایرسون، یورک و ترنت قرار دارند. در این شهر بیش از 20 کالج چون کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنکا، کالج جورج براون و هامبر و سنتنیال قرار دارند.
دانشگاه ونکوور، کالیپانو، سیمون فریزر و امیلی از دانشگاههای معروف ونکورر هستند. کالج کلمبیا، کالج لانگارا، کالج ریجنت و کالج اجتماعی ونکوور نیز از کالج های این شهر هستند.

earningt vancouver toronto

مقایسه میزان حقوق در تورنتو و ونکوور

هنگام مقایسه هزینه زندگی باید به میزان حقوق هم توجه کنیم. طبق قوانین استانی حداقل میزان حقوق در بخش های مختلف کانادا متفاوت است. در سال 2021 حداقل میزان حقوق در این استان 14.25 دلار بر طبق قوانین استان انتاریو که تورنتو در آن قرار دارد و به ازای هر ساعت کار تعیین شده است و این مبلغ به صورت 4,349 دلار ماهانه است، در مقابل میزان این حقوق پایه در استان بریتیش کلمبیا که شهر ونکوور در آن است، حداقل 15.20 دلار به صورت ساعتی و حدود 4,594 دلار ماهانه تعیین گشته است.
پس حداقل دستمزد تورنتو از شهر ونکوور پایین تر می‌باشد.

آب و هوای تورنتو بهتر است یا ونکوور؟

شهر ونکوور تغییرات دمایی زیاد ندارد و از گرمترین شهرهای کانادا است و تابستان های نه خیلی گرم و زمستان های قابل تحملی دارد. نسبت به تورنتو بارش باران بیشتری را تجربه می کند اما تابستان‌های تورنتو گرمتر و زمستان ها سرد تر می باشند و تغییرات دمایی زیادی دارد برف زیادی باریده می‌شود و باران به صورت متوسط می‌بارد.
سخن آخر
در تورنتو قیمت‌های اقلام مصرفی 8.27  درصد بیشتر از ونکوور هستند.
قیمت اجاره در ونکوور نسب به تورنتو 20 درصد بالاتر است.
قیمت رستوران‌ها در تورنتو نسبت ونکوور 11.46درصد بیشتر است.
مواد غذایی در ونکوور نسبت به تورنتو 13.75 درصد ارزان‌تر هستند.
به طور کلی هر دو کشور از کیفیت و استاندارد بالایی در سطح زندگی برخوردارند و سطح تحصیلات بالایی را هم دارند. از لحاظ مکان های دیدنی و گردشگری هم هردو حرف زیادی برای گفتن دارند.  تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا است و ونکوور نیز به عنوان پنج شهر برتر جهان از دید کیفیت و قابلیت زندگی شناخته می شود.

 شما با مهاجرت و اقامت در هرکدام از شهرها از مزیت های زیادی برخوردار می شوید و می توانید زندگی با استاندارد بالایی را تجربه کنید؛ تفاوت هایی جزئی درباره ی زندگی در دو شهر وجود دارد که تلاش کردیم آنها را برای شما شرح دهیم؛

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها