تورنتو بهترین شهر برای مهاجرت

شهر تورنتو بهترین مقصد برای مهاجرت

تورنتو که در ساحل شمالی دریاچه انتاریو، نزدیک مرز آمریکا قرار دارد نه تنها پایتخت اقتصادی کانادا محسوب می‌گردد بلکه با جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود.
بازار بورس این شهر رتبه هفتم بازار بورس بزرگ دنیا (از لحاظ ارزش بازار) را از آن خود کرده است و در این شهر بیش از هر شهر دیگری از این کشور، شرکت‌های بزرگ حضور دارند.
همچنین مجله فوربز این شهر اقتصادی کانادا را یکی از ده شهر قدرتمند اقتصادی در کل جهان می‌داند و همچنین در بین کشورهای جی۷ نیز جزو شهرهای به سرعت در حال رشد محسوب می‌گردد. تورنتو دومین کلان‌شهر قدرتمند جهان نیز از دید پرایس واتر هاوس کوپرز نیز است.

این شهر گزینه ی بسیار جذابی برای سفر و تفریح هم می باشد. اگر به دنبال ویزای توریستی کانادا هستید هم، تورنتو شهری بسیار جذاب است که ، هم از طریق جشنواره های جذاب خود هم از طریق مکان های دیدنی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بازار کار قدرتمند و بزرگ

کلانشهر تورنتوتولید بیش از 50 درصد محصولات تولیدی در این کشور را در دست دارد و مدیریت قدرتمند و نوآوری سبب شده است شهر تورنتو به عنوان دومین شهر دنیا در شتاب رشد و تحولات شناخته شده شود و پیدا کردن شغل در تورنتو یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کانادا می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد تا شغلی با مزایای و فرصتهای بالا پیدا کنید. این شهر پایداری اقتصادی و فرصت‌های زیادی در زمینه‌های متنوع دارد و در تلاش است لقب سیلیکون ولی شمالی را از آن خود کند، همچنین استارتاپ‌ها و فضاهای کاری اشتراکی نیز در این شهر به شهرت رسیده اند؛ بنابراین با ذهنیتی کارآفرینانه می توانید با جمع کردن یک تیم ماهر شروع به فعالیت کنید.
این شهر نه تنها به سیلیکون ‌ولی کانادا شهرت یافته است بلکه شرکت‌هایی چون Google،  Facebook و Gatik نیز در این شهر حضور دارند و جالب است بدانید سالانه افراد زیادی از طریق ویزاهای بیزینسی چون ویزای استارتاپ و ویزای خود اشتغالی به کانادا می آیند تا شروع به کار در این کشور کنند.

education in toronto

تحصیلات طلایی

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا از نظر قابلیت استخدام فارغ‌التحصیلان محسوب می شود و در جهان نیز رتبه هشتم را از این حیث آن خود کرده است. این دانشگاه به طور کلی رتبه ۲۳ ام را در جهان دارد و دارای بیش از هفتصد رشته تحصیلی مختلف است و بزرگترین دانشگاه کانادا نیز می‌باشد. خوابگاه و کتابخانه، باشگاه ورزشی و سالن‌های مجزا همگی از امکانات این دانشگاه بزرگ هستند.
شما علاوه بر دارا بودن سوابق تحصیلی و ریزنمره های مناسب باید مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره خوب (آیلتس یا تافل) داشته باشید تا بتوانید به این دانشگاه درخواست پذیرش بدهید.
شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها رقابتی است و هرچقدر نمره مدرک زبان یا معدل درسی شما بالاتر باشد اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های تورنتو برای شما راحتتر می‌شود.
تورنتو با 4 دانشگاه، 4 کالج و 128 مرکز تحقیقی تخصصی می‌تواند فرصت مناسبی برای شما و فرزندانتان ایجاد کند تا تحصیلات عالی را کسب کنید.
نیمی از اساتید دانشگاههای این شهر نیز از مهاجران می باشند.
سیستم تحصیل عمومی نیز رایگان است و دبیرستان‌های تورنتو نیز از سطح آموزشی بالایی برخوردارند. از آنجایی که تعداد مهاجران در کانادا بالا است نیز ایجاد رابطه و دوست پیدا کردن در تورنتو برای کودکان نیز سخت نخواهد بود. جالب است بدانید بیش از نیمی از ساکنان کانادا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این کشور تحصیل کرده‌ترین کشور در جهان شمرده می‌شود. سالانه افراد زیادی از طریق ویزاهای مختلفی چون ویزای تحصیلی کانادا به این کشور سفر می کنند تا از امکانات تحصیلی این کشور برخوردار شوند.

food in toronto

تورنتو سینی ای پر از غذاهای خوشمزه

تست غذاهای جدید و خوش طعم از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر محسوب می‌گردد. تورنتو نیز با بیش از ۸۰۰۰ رستوران می‌تواند تجربه شیرینی از سفر را برای شما و خانوادتان به ارمغان آورد.
از آنجایی که تعداد مهاجران و تنوع قومی در این شهر زیاد است، تعداد زیادی از رستوران های بین‌المللی نیز در این شهر وجود دارد که می‌توانید طعم غذاهای مختلفی را دررستوران های این شهر بچشید و از مصاحبت با افراد از کشورها و نژادهای مختلف لذت ببرید، و غذاهای مختلف را جوری امتحان کنید که انگار که به چندین کشور مختلف سفر کرده اید.
البته کافی‌شاپ‌های زیادی نیز در این شهر قرار دارد که می‌توانید با همکاران و دوستانتان لذت نوشیدن نوشیدنی ها و قهوه‌های مختلف را بچشید.

شما می توانید ویزاهای مختلفی را برای گردشگری بگیرید، از ویزای شینگن گرفته تا ویزای کانادا، ولی توصیه می کنیم حتما یکبار به کانادا سفرکنید و از غذاهای خوشمزه آن ها امتحان کنید و از جشنواره های جذاب آن دیدن کنید.

رفتار مردم تورنتو با مهاجرین

موج‌های مهاجرت به کانادا سبب گشته تورنتو تنوع ساکنین زیادی را بدست آورد، شما می‌توانید انواع افراد با نژادها و قومیتهای مختلف و دین های گوناگونی را در تورنتو ببینید که در کنار هم زندگی دوستانه‌ای می کنند و به یکدیگر احترام می گذارند. رابطه دوستانه میان مردم سبب شده است مهاجران احساس راحتی بیشتری بکنند و راحتتر با محیط وفق پیدا کنند و حس غربت و ناراحتی کمتری پیدا کنند.
واکنش‌های سرد و اغلب تند به ندرت در کانادایی ها دیده می‌شود و نرخ ارتکاب جرم در این شهر حتی به نسبت ونکوور و مونترال نیز پایین تر است.
این شهر حتی از لحاظ علمی و آکادمیک نیز شهری بین‌المللی است و شما می‌توانید دوستان زیادی از کشورهای مختلف در محیط تحصیلی و آکادمیک خود پیدا کنید.

شما می توانید اقامت کشورهای مختلفی را بگیرید، از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا، ولی حتما احساس راحتی بسیار زیادی در بین مردم مهربان کانادا خواهید داشت.

آب و هوای تورنتو

معمولا آسمان این شهر در بیشتر روزهای سال ابری است وجولای پرباران‌ترین ماه این شهر محسوب می‌گردد. درجه دمای هوای تورنتو از ۸- تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر می‌باشد و خیلی کم پیش می‌آید که درجه دما از ۸- سانتی‌گراد پایین‌تر و از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر برود.
در فصل زمستان، هوا سرد و خشک و همراه با بادهای فراوان است ولی احتمال رخ دادن بارش برف فراوان کم است، خصوصا وقتی که داخل شهر هستید.

تابستان این شهر نیز گرمای بسیار آزاردهنده ای ندارد.
به طور کلی جولای گرمترین ماه تورنتو و ژانویه نیز سردترین ماه سال محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به تورنتو نیز اواخر جون تا اوایل سپتامبر است.

toronto sight seeings

مناظر سرشار از رنگ و جادو

این شهر جوان پسند است و مراکز تفریحی و گردشگری جذابی نیز دارد.
جالب است بدانید این شهر از لحاظ جذب توریست در بین شهرهای کانادا رتبه اول را به خود اختصاص داده است مثلا گالری و موزه‌های جذاب زیادی در تورنتو وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

  1. موزه رویال انتاریو ( علاوه بر معماری بی نظیر مجموعه برجسته‌ای از تاریخ از دوره‌های مختلف در خود جای داده)
  2. گالری هنری انتاریو
  3. موزه کفش Bata
  4. موزه نساجی کانادا
  5. موزه اسپادینا( متعلق به جیمز آستین که بنیانگذار بانک دومینیون بود)

تالار مشاهیر هاکی (یادگاری‌های بزرگان هاکی شامل عکس‌ها، مدال‌ها، جام‌ها)

تورنتو جاذبه‌های طبیعی جذابی نیز دارد:

  1. آکواریوم ریپلی کانادا
  2. باغ ادواردز
  3. های‌پارک
  4. جزایر تورنتو
  5. باغ موسیقی تورنتو

سومین باغ‌وحش بزرگ جهان نیز یعنی باغ‌وحش تورنتو در این شهر واقع شده‌است.
شما می‌توانید زمان زیادی را نیز در مراکز خرید و فروشگاه‌های کانادا صرف خرید و تفریح کنید و از سفر به این کشور لذت ببرید. از مراکز خرید تورنتو نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازار محله چینی‌ها
  2. مرکز خرید ایتون
  3. مراکز خرید تورنتو
  4. بازار سنت لارنس

شما می توانید ویزای کشورهای مختلفی را برای گردشگری اخذ کنید، از ویزای یونان گرفته تا ویزای کانادا، ولی حتما یکبار سفر به این کشور جذاب را امتحان کنید و از مناظر آن لذت ببرید.

۵ نکته مهم راجع به تورنتو

  1. در تورنتو شما به راحتی می‌توانید به اینترنت متصل شوید. علاوه بر هتل‌ها، کتابخانه عمومی، کافه ها و رستوران ها معمولا مجهز به اینترنت هستند.
  2. .مغازه ها معمولا در طول هفته ساعت ۱۰ صبح باز می‌شوند تا ۸ شب و شنبه ها ۹ صبح تا ۷ شب، ولی یکشنبه ها فقط فروشگاه های بزرگ از ساعت ۱۲ تا ۵ بعد باز می‌شوند پس هنگام خرید خود در ساعات مناسب به فروشگاه ها مراجعه کنید.
  3. استاندارد برق در کانادا کمی با برق ایران متفاوت است( ۱۲۰ ولت و ۶۰ هرتز) . پریز ها دو شاخه عمودی می خورند پس در صورت نیاز مبدل برق را فراموش نکنید.
  4. پیش شماره بین المللی کانادا به صورت ۱+ و کد های منطقه هم به صورت ۴۱۶ و ۶۴۷ می‌باشند.
  5. تعطیلات روزهای مهم کانادا بدین شرح است: آغاز سال نو، روز خانواده، آدینه نیک، دوشنبه عید پاک، روز ویکتوریا ،روز کانادا، روز کارگر، روز شکرگزاری، روز کریسمس و روز بوکس.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها