زایمان در کانادا با ویزای توریستی

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر و پیشرفته‌ای محسوب می‌شود که افراد زیادی قصد دارند تا از طریق زایمان در این کشور با دریافت ویزای توریستی، تابعیت آن را به‌دست آورند. سیستم تابعیت کانادا که مطابق با قانون خاک و خون عمل می‌کند، به هر کودکی که در این کشور متولد می‌شود، بدون توجه به تابعیت والدین،‌ اقامت را اعطا می‌کند. لازم به ذکر است که والدین باید پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازگردند. والدین تنها پس از ۱۸ سالگی فرزند اقامت کانادا را دریافت خواهند کرد.

قوانین زایمان در کانادا با ویزای توریستی

قوانین زایمان در کانادا با ویزای توریستی

متقاضیانی که می‌خواهند با زایمان در کانادا، اقامت و تابعیت این کشور را برای کودک خود اخذ نمایند، می‌بایست از ویزای توریستی کانادا برخوردار بوده یا اقدام به دریافت آن کنند. سپس قبل از اتمام اعتبار این ویزا، زایمان باید انجام گیرد و کشور را ترک نمایند. برای اقامت در کانادا نیز باتوجه به شرایط باید برای اخذ ویزای تحصیلی، کاری و… اقدام کنند. لازم به ذکر است که برای اقامت در کانادا لازم است تا پیش از اتمام اعتبار ویزای توریستی، ویزای جدید را دریافت کرده یا همان ویزا را تمدید کنید.

اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا در ابتدا باید به‌صورت آنلاین یا کاغذی درخواست خود را ارائه داده و اطلاعات اولیه را وارد نمایید. سپس لازم است به سایت سفارت کانادا مراجعه کرده و مدارک خود را بارگذاری کنید. در مرحله بعد می‌بایست هزینه انگشت‌نگاری و عکس‌برداری را بپردازید و برای انجام آن‌ها به یکی از دفاتر وک کانادا مراجعه فرمایید. در نهایت ویزای توریستی کانادا برای شما صادر خواهد شد.

مدارک ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا لازم است تا مدارک شناسایی، وضعیت تاهل، مالی، شغلی و… را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت امضا شده جدید با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس پرسنلی
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • سند ازدواج/ طلاق‌نامه/ فوت همسر
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  • مدارک تمکن مالی
  • اسناد ملکی
  • رضایت‌نامه محضری
  • مدارک شغلی
  • دعوتنامه

شرایط عمومی زایمان در کانادا با ویزای توریستی

تولد در کانادا یکی از راه‌های موثر برای دریافت اقامت و تابعیت در این کشور است. باتوجه به قوانین صدور تابعیت، برخی از کشورهای اروپایی و کانادا برای والدین کودکانی که در این کشورها به دنیا می‌آیند نیز مزایا و امکاناتی را در نظر گرفته‌اند. برخی از کشورهای اروپایی برای والدین بازنشسته‌ای که کودک آن‌ها در آن کشور متولد شده، اجازه اقامت را صادر می‌کنند. مادر برای زایمان در کانادا باید زمان‌بندی دقیقی داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که تا اتمام اعتبار ویزای توریستی می‌بایست به کشور خود بازگردد. ویزاهای توریستی از 6 ماه اعتبار برخوردار هستند. متقاضیانی که ویزای توریستی ندارند، باید در اولین فرصت درخواست خود را ارسال نمایند تا برنامه‌ریزی در این مورد با مشکل مواجه نشود.

شرایط عمومی زایمان در کانادا با ویزای توریستی

اخذ اقامت از طریق قانون خون

باتوجه به قانون خون، اگر کودکی در یکی از کشورهای اروپایی متولد شود و والدین وی نیز تابعیت آن کشور را داشته باشند، به کودک نیز تابعیت آن کشور اعطا می‌گردد. اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از قانون خون پیروی می‌کنند.

اخذ اقامت از طریق قانون خاک

باتوجه به قانون خاک، اگر کودکی در یکی از کشورهای اروپایی به دنیا بیاید، بدون توجه به تابعیت والدین، می‌تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. همچنین اگر پدر و مادر هر کدام تابعیت دو کشور مختلف را داشته باشند، تابعیت هر دو کشور نیز برای کودک قابل دریافت است. پرتغال بین کشورهای اروپایی تنها کشوری است که از قانون خاک برای صدور تابعیت اروپا پیروی می‌کند. کانادا و آمریکا نیز از قانون خاک تبعیت کرده و به کودکانی که در آنجا متولد می‌شوند، تابعیت اعطا می‌کنند. به همین دلیل روزبه‌روز بر تعداد متقاضیانی که برای زایمان به این کشورها سفر می‌کنند تا کودک‌شان تابعیت آن مقصد را دریافت نماید، افزوده می‌شود. ایران، ایتالیا، آلمان و ارمنستان از کشورهایی هستند که از قانون خاک تبعیت می‌کنند.

اهمیت زایمان در کانادا با ویزای توریستی

طی چند سال اخیر افراد زیادی از طریق زایمان در کانادا و دریافت تابعیت برای کودک، شرایط مناسبی را برای اقامت خود در این کشور فراهم کرده‌اند. کانادا به‌دلیل برخورداری از موقعیت اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، امنیت بالا، تنوع فرهنگی، حقوق شهروندی و…، مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت والدین ایرانی به‌شمار می‌رود. بالا بودن استانداردهای زندگی، آرامش بسیار و برخورداری از بیمه سلامت از جمله دلایل موثر در افزایش نرخ مهاجرت به این کشور به‌حساب می‌آیند.

دولت کانادا ویزاهای مختلفی را باتوجه به هدف مهاجران از مهاجرت به این کشور صادر می‌کند. دریافت ویزای توریستی و زایمان در بازه زمانی اعتبار آن در این کشور یکی از راه‌هایی است که امکان به‌دست آوردن اقامت کانادا را میسر می‌سازد. باتوجه به این‌که کانادا کشوری با امکانات استاندارد و ایده‌آل است، از جمعیت زیادی برخوردار نبوده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با زایمان در این کشور، اقامت خود را کسب کرده و از امکانات و خدمات و مزایای زندگی در کانادا بهره ببرند.

چرا زایمان در کانادا با ویزای توریستی انتخاب صحیحی است؟

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از نظر درآمد، مسکن، بهداشت عمومی، وضعیت سلامت، امنیت اجتماعی و تعادل میان کار و زندگی است. ساکنان این کشور حتی پس از پرداخت مالیات سالانه، درآمد قابل توجهی خواهند داشت؛ به‌گونه‌ای که این کشور از نظر داشتن خانواده‌های مرفه رتبه هفتم و از نظر درآمد رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. امید به زندگی در این کشور به سن ۸۱ سالگی رسیده و رتبه سوم را از نظر وضعیت سلامت کسب کرده و دارای فرصت های شغلی برای زنان است. در حالت کلی شرایط زندگی در این کشور توسعه‌یافته عالی بوده و والدین زیادی این کشور را برای تولد فرزند خود جهت کسب اقامت و تابعیت برمی‌گزینند.

بهترین زمان برای ورود به کانادا قبل از زایمان

بهتر است مادران حدوداً شش و نیم ماه پیش از فرارسیدن موعد زایمان، اقدامات مربوط به دریافت ویزا و… را پیگیری کنند تا خطرات پرواز نیز کاهش یابند. اواخر ماه ششم بارداری به‌دلیل کاهش خطر سقط جنین و زایمان زودرس، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود. لازم است بدانید که دستگاه‌های بازرسی و اشعه‌ فرودگاه‌ها که مادر هنگام سفر در معرض‌ آن‌ها قرار می‌گیرد، هیچ آسیبی به مادر و جنین نمی‌رسانند. اغلب والدین جوان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تقریباً دو و نیم ماه پیش از موعد زایمان به کانادا سفر می‌کنند.

بهترین زمان برای ورود به کانادا قبل از زایمان

مراحل زایمان در کانادا

اولین مسئله حائز اهمیت پس از زمان‌بندی صحیح برای زایمان در کانادا، انتخاب شهر مناسب است. مرحله دوم مراجعه به                                                     و دریافت ویزای توریستی خواهد بود. توجه داشته باشید که برای کانادا، سفارتی در ایران وجود ندارد و جهت اخذ این ویزا می‌بایست به کشور همسایه سفر کنید. پس از اخذ ویزا نیز باید به کانادا سفر کرده و به پزشک زنان و زایمان مراجعه نمایید. در مرحله آخر هم نوبت به دریافت پاسپورت کانادا می‌رسد. پس از تولد کودک می‌توانید اقامت کانادا را برای وی دریافت کنید؛ چراکه با متولد شدن در کانادا، شهروند این کشور محسوب شده و می‌تواند از امکانات آن بهره ببرد.

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و اخذ تابعیت کودک

براساس قانون خاک و خون که دولت کانادا از آن پیروی می‌کند، اگر کودکی در کانادا متولد شود و پدر و مادر وی یا یکی از آن‌ها از اقامت یا تابعیت این کشور برخوردار باشند، کودک نیز تابعیت را دریافت خواهد کرد‌. قوانینی که ارائه اقامت و تابعیت کانادا را برای کودک متولد شده در این کشور میسر می‌سازند عبارتند از:

  • اگر والدین حق شهروندی و تابعیت کانادا را داشته باشند، اخذ تابعیت برای کودک نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
  • اگر کودکی در کانادا متولد شود؛ اما والدین وی تابعیت این کشور را نداشته باشند، کودک می‌تواند تابعیت کانادا را دریافت کند.
  • اگر فردی که شهروند کانادا است و تابعیت این کشور را دارد با یک فرد خارجی ازدواج کند و کودکی متولد شود، کودک می‌تواند تابعیت کانادا را دریافت کند. لازم به ذکر است که حتی اگر کودک در کشور دیگری نیز متولد شود، باز هم می‌تواند تابعیت را دریافت کند.

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و اخذ تابعیت والدین

بیشتر افرادی که قصد زایمان در کانادا را دارند، تصور می‌کنند با تولد کودک‌شان در این کشور می‌توانند اقامت و تابعیت را به‌دست آورند. البته که این تصور اشتباهی است و تولد کودک منجر به اخذ تابعیت والدین نمی‌شود. افرادی که کودک‌ آن‌ها در کانادا متولد می‌شود می‌توانند مجوز اقامت در کانادا را تنها برای کودک خود دریافت کنند. براساس قانون خاک و خون والدین باید تا ۱۸ سالگی کودک منتظر بمانند تا بتوانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند. پس از این سن کودک حامی والدین محسوب می‌شود و صدور اقامت برای پدر و مادر امکان‌پذیر می‌شود.

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و اخذ تابعیت والدین

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و مراجعه به پزشک

افرادی که قصد دارند برای زایمان به کانادا سفر کنند باید ۳ ماه قبل از موعد زایمان وارد کانادا شوند. والدین می‌توانند در خانه اجاره‌ای، منزل بستگان یا هتل اقامت گزینند. سپس مادر نزد پزشک زنان و زایمان رفته و معاینه می‌شود. لازم به ذکر است که مادر حق انتخاب بیمارستان برای زایمان را نداشته و پزشک  باتوجه به وضعیت وی بیمارستان مناسب را انتخاب می‌کند. بدین ترتیب مادر پرونده زایمان را در بیمارستانی که پزشک معرفی کرده، تشکیل می‌دهد‌. البته انتخاب پزشک برعهده مادر است. تا ۱۰ روز پس از زایمان نیز پزشک و بیمارستان از مادر و کودک مراقبت خواهند کرد.

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و هزینه های تولد

مادر بارداری که قصد دارد کودک خود را در کانادا به دنیا آورد، می‌بایست چکاپ‌های ماهانه را تحت نظر پزشک زنان و زایمان انجام دهد. برای صرفه‌جویی می‌توان برخی از هزینه‌ها را کاهش داد؛ اما نمی‌توان از هزینه‌های پزشک، ویزیت ماهانه و سونوگرافی چشم‌پوشی کرد. برای اطلاع از هزینه‌های قبل از زایمان در کانادا می‌توانید جدول زیر را مطالعه نمایید.

نیاز هزینه
ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان 100 الی 150 دلار
سونوگرافی جنین 300 الی 500 دلار
زایمان طبیعی 5000 الی 8000 دلار
زایمان سزارین 10.000 الی 12.000 دلار
زایمان طبیعی با یک شب اقامت و خدمات بالینی بیمارستانی تا 10 روز پس از زایمان 5000 دلار
چکاپ 3500 دلار
آزمایشگاه و سونوگرافی در طول بارداری 1500 دلار

زایمان در کانادا با ویزای توریستی و هزینه های اقامت

متقاضیانی که قصد دارند برای زایمان به کانادا سفر کنند باید برآوردی از هزینه‌های زندگی در این کشور مانند هزینه اجاره آپارتمان، حمل‌ونقل و…‌ داشته باشند. البته هزینه‌های اقامت به سبک زندگی مهاجران بستگی دارد. در حالت کلی برای یک ماه زندگی در کانادا باید حدود 1000 الی 2000 دلار در نظر داشته باشید. قیمت اجاره آپارتمان دوخوابه در مرکز شهر حدود 9000 الی 2000 دلار است.

مزایای زایمان در کانادا

کودکان متولد کانادا از مزایا و حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوند. یکی از این مزایا امکان سفر به کانادا بدون نیاز به ویزا است. کودکان متولد ایالت‌های مختلف این کشور می‌توانند در هر سنی به کانادا سفر کرده و در آن‌جا اقامت داشته باشند. از دیگر مزایای حقوق  شهروندی می‌توان به تحصیل رایگان، امکانات و خدمات رفاهی و اجتماعی سطح بالا و مزایای شغلی اشاره کرد‌. همچنین به این کودکان پاسپورت کانادایی ارائه می‌گردد. این افراد با پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورها سفر کنند. لازم به ذکر است که والدین جهت دریافت اقامت دائم باید اقدام به دریافت یکی از ویزاهای توریستی، تحصیلی یا جاب آفر نمایند.

مزایای زایمان در کانادا

سخن پایانی

سفر به کشور کانادا با ویزای توریستی برای زایمان روشی موثر برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور برای کودک است. این روش یکی از روش های مهاجرت به کانادا است که بسیار هم مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است. کودکان متولد کانادا از لحظه تولد شهروند این کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند؛ اما والدین امکان بهره بردن از این مزیت را ندارند. متقاضیان زایمان در کانادا بهتر است که در ابتدا در مورد هزینه‌های زندگی در این کشور مانند هزینه پزشک و بیمارستان، حمل‌ونقل، مواد غذایی، اجاره منزل و… اطلاعاتی را کسب نمایند. بهترین زمان برای سفر به کانادا جهت زایمان اواخر شش ماهگی است.

خدمات ویزا و اقامت در راه ابریشم:

اگر به دنبال دریافت ویزا و دریافت اقامت در کشورهای کانادا، انگلیس، دبی و … انجام مشاوره با مشاوران ماهر و باتجربه هستید، راه ابریشم در خدمت شما است، مشاوران راه ابریشم در تلاشند تا بر اساس آخرین قوانین و مقررات فرایند دریافت ویزا و پاسخگویی به سوالات شما را انجام دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با 78716-021 تماس بگیرید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها