سفر به کانادا

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

یکی از سخت‌ترین اقدامات پیش‌روی افرادی که سودای سفر به دیگر کشورهای دنیا را در سر می‌پرورانند، اخذ ویزای آن کشور است؛ اما اگر بدانید که با ویزای هر کشور می‌توانید به دیگر کشورها نیز سفر کنید، بدون‌شک این سختی‌ها را تحمل خواهید کرد. ویزای کانادا که جزء معتبرترین ویزاهای دنیا به‌حساب می‌آید، شرایطی را به‌وجود آورده تا افراد با در دست داشتن آن بتوانند علاوه‌بر کانادا به دیگر مقاصد دلخواه خود نیز سفر نمایند. باتوجه به تنوع ویزاهای کشور کانادا، شما باید ویزاهای واجدالشرایط نظیر ویزای کاری، تحصیلی، توریستی و… را اخذ نمایید. زمانی که ویزای کانادا را دریافت کرده‌اید می‌توانید وارد 40 کشور دیگر نظیر تایوان، فیلیپین، کره جنوبی، عمان، انگلستان، شیلی و… شوید.

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

بررسی انواع ویزای کانادا

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای سفر به دیگر کشورها با استفاده از ویزای کانادا، نوع آن است. در واقع نوع ویزای کانادا می‌تواند بر مدت زمان حضور شما در کشور مورد نظر نیز تاثیرگذار باشد. به‌طور کلی ویزاهای کانادا به دو دسته موقت و دائم تقسیم می‌شوند که ویزاهای کوتاه‌مدت شامل ویزای کسب‌وکار، توریستی، سوپر ویزای کانادا، ویزای تحصیلی و ویزای کاری هستند. در ویزاهای بلندمدت می‌توان به ویزای خوداشتغالی، برنامه مهاجرتی کبک، برنامه کارآفرینی کانادا، اکسپرس اینتری و… اشاره کرد.

دلیل سفر به دیگر کشورها با استفاده از ویزای کانادا

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن وجود داشته باشد این است که چطور می‌توان با استفاده از ویزای کانادا به دیگر کشورها سفر کرد. در واقع با اخذ ویزای کشوری که اعتبار بسیار بالایی دارد، این اعتبار جهانی محسوب شده و دیگر کشورها نیر امکان ورود مهاجران را با استفاده از آن ویزا فراهم می‌سازند. در واقع دلایل مهم سفر به دیگر کشورها با استفاده از ویزای کانادا به شرح زیر هستند.

  • اداره مهاجرت کانادا که غربالگری بسیار دقیقی را برای ارائه ویزای کانادا انجام می‌دهد، شرایطی را فراهم ساخته تا تمامی متقاضیان به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند. بررسی سوء‌پیشینه، عدم اعتیاد و… از موارد اخلاقی اجتماعی به‌حساب می‌آیند که اداره مهاجرت کانادا بر آ‌ن‌ها تاکید بسیار دارد.
  • یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کشور کانادا در ارائه ویزا به متقاضیان توجه بسیاری به آن دارد، تعلق خاطر فرد متقاضی به کشور و سرزمین خود است. بدان معنا که پس از پایان یافتن اعتبار ویزا، فرد قصد دارد تا به کشور خود باز‌گردد؛ در نتیجه می‌توان دریافت که ارائه ویزا به این افراد با حساسیت بسیار انجام می‌گیرد و دیگر کشورها این اطمینان خاطر را دارند که می‌توانند این مهاجران را به‌راحتی پذیرا باشند.
  • یکی دیگر از دلایل مهم بودن استفاده از ویزای کانادا برای سفر به دیگر کشورها، هزینه‌بر بودن تایید صلاحیت متقاضیان ویزای هر کشور است. در واقع زمانی که شما ویزای یک کشور معتبر را دریافت کرده‌اید، دیگر کشورها ترجیح می‌دهند که از هزینه‌های تایید صلاحیت صرف نظر نمایند؛ چراکه یک کشور به‌طور دقیق فرد متقاضی را مورد بررسی قرار داده است.

انواع ویزای کانادا

لیست کشورهایی که با ویزای کانادا می‌ توان به آن ها سفر کرد.

با‌توجه به آن‌که ویزای کشور کانادا یکی از قدرتمندترین ویزاهای دنیا به‌حساب می‌آید؛ در نتیجه سفر به بسیاری از کشورها با در دست داشتن آن به آسانی امکان‌پذیر است. این کشورها به شرح زیر هستند.

نام کشورها مدت زمان حضور ملیت‌ها واجدالشرایط
مکزیک ورود به مدت 180 روز شامل تمامی ملیت‌ها
گواتمالا ورود به مدت 90 روز تنها دارندگان پاسپورت هند و جامائیکا
هندوراس ورود به مدت 90 روز تنها صاحبان گذرنامه هند
السالوادور ورود به مدت 90 روز تنها صاحبان گذرنامه هند
کاستاریکا ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
پاناما ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
باهاما ورود به مدت 30 روز تنها صاحبان گذرنامه هند
کوبا ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
جمهوری دومینیکن ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
سینت مارتن ورود به مدت 30 روز شامل صاحبان گذرنامه کشورهای بولیوی، چین، کلمبیا، کوبا، جمهوری دومینیکن، گویان، هائیتی، هندوستان، جامائیکا و پرو
آنتیگوا و باربودا ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
آروبا ورود به مدت 30 روز شامل صاحبان گذرنامه کشورهای بولیوی، چین، کوبا، جمهوری دومینیکن، هائیتی، هند، جامائیکا و پرو
کوراسائو ورود به مدت 30 روز شامل صاحبان گذرنامه کشورهای چین، جمهوری دومینیکن و هند
پرو ورود به مدت 180 روز تنها صاحبان پاسپورت هند و چین
شیلی ورود به مدت 90 روز تنها دارندگان پاسپورت چین
جورجیا ورود به مدت 90 روز شامل تمامی ملیت‌ها
مقدونیه ورود به مدت 15 روز شامل تمامی ملیت‌ها
انگلستان ورود به مدت 24 ساعت شامل تمامی ملیت‌ها
قطر ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
عمان ورود به مدت 30 روز تنها  صاحبان گذرنامه های آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوتان، بوسنی و هرزگوین، چين، کاستاریکا، کوبا، السالوادور، گرجستان، گواتمالا، هندوراس، هندوستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، مالدیو، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، ویتنام
تایوان ورود به مدت 30 روز تنها صاحبان گذرنامه کشورهای کامبوج، هند، اندونزی، لائوس، میانمار و ویتنام
فیلیپین دارندگان گذرنامه هند ورود تا 14 روز

دارندگان گذرنامه چین ورود تا 7 روز

امکان 7 روز تمدید وجود دارد

تنها دارندگان پاسپورت هند و چین
کره جنوبی ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها به غیر از کوبا، مقدونیه، سوریه، سودان و ایران
سنگاپور ورود به مدت 96 ساعت تنها صاحبان گذرنامه هند
بلیز ورود به مدت 30 روز شامل تمامی ملیت‌ها
نیکاراگوئه ورود به مدت 30 روز شامل شهروندان بیش از 20 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، آلبانی، نیجریه، پاکستان، سوریه، سومالی و…؛ به غیر از ایرانیان
جزایر ویرجین ورود به مدت 180 روز
جزایر کیمن ورود به مدت 30 روز تنها شهروندان 3 کشور جهان (جامائیکا، چین و هندوستان)
هائیتی 90 روز تنها شهروندان 4 کشور جهان (کلمبیا، جمهوری دومینیکن، پاناما و کوبا)
گرجستان 90 روز شهروندان تمامی ملیت‌ها

ویزای کانادا

سخن پایانی

از آنجایی که ویزای کانادا جزء قدرتمندترین ویزاهای دنیا به‌حساب می‌آید، با اخذ این ویزا می‌توانید به‌راحتی به ۴۰ کشور دنیا سفر  کنید. نکته حائز اهمیت این است که برخی از کشورها قانون ملیت را در نظر گرفته‌اند و در واقع برخی از ملیت‌ها قادر نخواهند بود تا با ویزای کانادا وارد این کشورها شوند. در زمان اخذ ویزای کانادا باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی ویزاها واجدالشرایط نیستند و تنها ویزاهای دائمی، توریستی، تحصیلی و کاری برای سفر به دیگر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام ورود به هر کشور نیز باید به مدت زمان اقامت خود توجه کنید؛ چراکه برای اقامت در هر کشور، بازه زمانی مشخصی تعیین شده است.

خدمات ویزا و اقامت در راه ابریشم:

اگر به دنبال دریافت ویزا و دریافت اقامت در کشورهای کانادا، انگلیس، دبی و … انجام مشاوره با مشاوران ماهر و باتجربه هستید، راه ابریشم در خدمت شما است، مشاوران راه ابریشم در تلاشند تا بر اساس آخرین قوانین و مقررات فرایند دریافت ویزا و پاسخگویی به سوالات شما را انجام دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها