اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری سیستمی آنلاین برای امتیازدادن بر اساس معیارهای مختلفی به متقاضیان و انتخاب متقاضیان مهاجرتی با بالاترین رتبه است که با مهارت‌های کاری خود بتوانند در کانادا اقامت بگیرند. سالانه حدود 110000 نیروی کار ماهر از طریق این سیستم دعوا می‌شوند، پس در این صورت شانس شما می‌تواند بالا باشد.
هدف اصلی این سیستم، آسان سازی و بالا بردن سرعت استخدام و فرایند پذیرش متقاضیانی است که شایستگی کافی را دارند تا نیروی کار ماهری برای اقتصاد در حال پیشرفت این کشور جذب شوند.
به طور کلی سن، میزان تحصیلات، سابقه کار و مهارت‌های زبانی شامل انگلیسی فرانسوی، میزان انطباق پذیری متقاضیان و داشتن پیشنهاد شغلی آن‌ها از معیارهای امتیازبندی این سیستم است.
افرادی که بین 20 تا 29 سال هستند، بالاترین نمره یعنی ۱۰۰ امتیاز را در جدول امتیازات اکسپرس اینتری کانادا را می‌گیرند، رده سنی شما در امتیاز شما تاثیر زیادی دارد.

انواع مختلفی از ویزاهای کانادا وجود دارد از ویزای توریستی کانادا گرفته تا ویزای استارتاپی و ویزای اکسپرس اینتری کانادا، که هر کدام شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارند و شما باید قبل اقدام برای هر کدام اطلاعات کافی برای آن را کسب کنید و بعد اقدام کنید تا احتمال ریجکتی شما کاهش یابد.

۴ برنامه اکسپرس اینتری

اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program): برای واجد شرایط شدن باید حداقل یک سال سابقه کار و تمکن مالی به اندازه 13,213 دلار کانادا داشته باشید. برای حداقل نمره زبان نیز باید آیلتس ۶ داشته باشید.
اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program): برای واجد شرایط شدن حداقل دو سال سابقه کار در یک شغل فنی داشته باشید و جاب آفر یا گواهی صلاحیت از کارفرمای کانادایی دریافت کرده باشید. برای حداقل نمره زبان نیز باید آیلتس ۵ داشته باشید.
تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class): برای واجد شرایط شدن باید حداقل دیپلم و حداقل یک سال سابقه کار در داخل کانادا داشته باشید‌.
حداقل مهارت زبانی مورد نیاز آیلتس 6 برای مشاغل مدیریتی و آیلتس 5 برای مشاغل فنی می‌باشد.
مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Programs) (PNP): برای واجد شرایط شدن شرایط مختلفی در هر یک از استان های کانادا وجود دارد.

انواع مختلفی از ویزا مانند ویزای اقامت استارتاپ کانادا یا ویزای اکسپرس اینتری وجود دارد که شما باید بسته به شرایط خود ویزایی که مناسبتر است را انتخاب کرده و از طریق آن دنبال اقامت باشید تا احتمال ریجکتی شما کمتر شود.

مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

موارد لازم برای برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سابقه کار: بدون سابقه کار، قبولی در برنامه اکسپرس اینتری امکان پذیر نیست. حداقل یک سال سابقه کاری برای قبولی الزامی است‌. باید مدارک کاری و تحصیلی خود را همراه با خلاصه‌ای از شرح وظایف شغلی خود را ارائه کنید.
مدرک تحصیلی: باید مدرک تحصیلی خود را با ترجمه و معادل‌سازی ارائه کنید.
مهارت های زبانی: باید مهارت زبانی لازم برای مهاجرت به کانادا را داشته باشید. در صورتی که از مدرک زبان همسرتان نیز امتیازگرفته اید باید مدرک ارائه شود.
معاینات پزشکی: شما باید نتیجه معاینات پزشکی خود را ارائه کرده و نشان دهید که بیماری‌های خطرناکی که سلامت عمومی مردم را به خطر انداخته یا بیماری‌های خاصی که هزینه‌های سنگینی بر بیمه وارد می‌کند را ندارید.
گواهی عدم سوءپیشینه: گواهی عدم سوءپیشینه را از مراکز پلیس + 10 تهیه کنید.
مدارک شناسایی: مدارک شناسایی متقاضی و همسر و فرزندان شامل عکس، پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و طلاق و غیره نیاز است.
جاب آفر: ارائه پیشنهاد شغلی در صورتی که از برنامه فدرال اسکیل ترید دنبال ویزا هستید الزامی است ولی اگر از برنامه‌های دیگر اقدام کنید ضرورتی ندارد ولی به امتیاز‌ گیری شما کمک می‌کند و شانس شما را افزایش قابل توجهی می‌دهد.
تمکن مالی: تمکن مالی لازم در سربرگ بانک را باید به تعداد اعضای خانواده ارائه دهید. میانگین موجودی حساب شما در 6 ماه گذشته و صورت حساب‌های بانکی شما لازم است.
نومینیشن یا گواهی نامزدی: اگر از روش اکسپرس اینتری استانی اقدام می‌کنید، دریافت نومینیشن از یک استان‌ کانادا الزامی است. در غیر این صورت ارائه این مورد الزامی نیست. ولی به طور کلی داشتن نومینیشن 600 امتیاز به شما می‌دهد.

express entry job

طبقه‌بندی مشاغل کانادا ویزای اکسپرس انتری

مشاغل گروه 0 شامل مشاغل مدیریتی در همه حوزه‌ها می باشد. مثل مدیران تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و مدیران مالی
مشاغل گروه A شامل مشاغلی مانند پزشکی و مهندسی است که به تحصیلات دانشگاهی نیاز دارند. مثل مشاوران مالی
مهندسین نرم‌افزار
مشاغل گروه B شامل مشاغلی مانند جوشکاری و آشپزی است که به گذراندن دوره‌های کارآموزی نیاز دارند.
مشاغل گروه C شامل مشاغلی مانند رانندگی و قصابی است که به دیپلم و یا آموزش خاص شغل نیاز دارند.
مشاغل گروه D شامل مشاغلی مانند کارگران خدماتی است که به آموزش در حین کار نیازمند اند.

دلایل ریجکتی ویزای اکسپرس انتری کانادا

چه به دنبال ویزای شینگن باشید چه به دنبال ویزای اکسپرس انتری کانادا، مواردی سبب کاهش احتمال گرفتن ویزا یا ریجکت شدن شما می شود که باید آن ها را رفع کنید.

مثلا در صورتی که مدارک لازم را ارائه ندهید مثلا عدم ارائه سابقه کار یا مدرک زبان، احتمال ریجکتی شما وجود دارد.
داشتن سوءپیشینه کیفری نیز سبب ریجکت شدن شما می‌شود.
نداشتن تمکن مالی کافی سبب می‌شود نتوانید ویزا بگیرید، شما باید هزینه زندگی در کانادا را داشته باشید تا بتوانید از پس هزینه های خود کامل برآیید.
اگر نتوانید حداقل امتیاز لازم این ویزا را را کسب کنید، ریجکت می‌شوید.
اگر مدارک خود را ناقص تحویل دهید یا اظهارات دروغ کرده باشید، احتمال ریجکتی شما وجود دارد.

مزایا و معایب برنامه اکسپرس انتری کانادا

سریع بودن و ارزان بودن این ویزا، امکان اخذ اقامت دائم کانادا توسط این ویزا،
امکان همراهی همسر و اعضای خانواده شما، فراهم شدن امکان زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا با اقتصاد قوی و پایدار، از مزایای گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا است.
شدیدا رقابتی بودن روش اکسپرس اینتری کانادا، بالا بودن امتیاز سابقه کار در کانادا (چون اغلب متقاضیان ایرانی تجربه کار در این کشور را ندارند)، دشوار بودن این روش برای افرادی که نمی توانند نمره زبان بالا بگیرند و نیاز به تمکن مالی نیز از معایب این روش است. البته گرفتن ویزا و اقامت در هر کشوری از ویزای یونان برای اقامت گرفته تا گرفتن ویزا و اقامت کانادا سختی های خود را دارد.
متقاضیان ایرانی معمولا با برنامه اسکیل ورکر به دنبال ویزای اکسپرس اینتری هستند و همین سبب شده است که اشتباها در کشورما برنامه اسکیل ورکر جای سیستم اکسپرس انتری فرض گردد که این دو یکی نیستند.

express entry cost

هزینه اکسپرس اینتری کانادا

۱.تمکن مالی : برنامه های اسکیل ورکر و اسکیل ترید به تمکن مالی نیاز دارند ولی اگر از طریق برنامه CEC اقدام بکنید، یا اگر مجاز به کار در کانادا اید و یک پیشنهاد شغلی معتبر دارید یا حتی تحت برنامه FSTP یا برنامه FSW درخواست داده‌اید، نیاز به تمکن مالی ندارید.
تعداد افراد خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)
برای یک نفر 1 نیاز به 13,310 دلار تمکن
برای 2 نفر نیاز به 16,570 دلار تمکن
برای 3 نفر نیاز به 20,371 دلار تمکن
برای 4 نفر نیاز به24,733 دلار تمکن
برای 5 نفر نیاز به 28,052 دلار تمکن
برای 6 نفر نیاز به 31,638 دلار تمکن
برای 7 نفر نیاز به 35,224 دلار تمکن نیاز است.
2. بررسی پرونده و اخذ ویزا: هزینه‌ی بررسی درخواست شما 850 دلار کانادا است ، هرینه‌ی مجوز اقامت دائم (PR) 515 دلار کانادا است و هزینه‌ی بررسی درخواست همسر 850 دلار کانادا تمام می‌شود.
صدور PR همسر 515 دلار کانادا هزینه دارد.
هزینه‌ی اضافه شدن هر فرزند به تقاضا نیز 225 دلار کانادا است.
مبلغ انگشت نگاری و بیومتریک برای هر نفر 85 دلار است.
۳.هزینه مدرک زبان: مبلغی را باید صرف گرفتن مدرک زبان خود بکنید.
حتما در این کار از موسسات معتبر و خوب کمک بگیرید که با خیال راحت بتوانید تمام مدارک شخصی خود را در اختیار آنها بگذارید و مطمئن شوید که کارشناسان آنها از آخرین اخبار و اطلاعات لازم آگاهی دارند تا بتوانند به تمامی سوالات شما پاسخ بدهند.

چه به دنبال اقامت دبی باشید چه به دنبال اقامت کانادا باید حتما از آخرین اخبار و آپدیتهای قوانین و شرایط آگاه باشید تا احتمال ریجکتی شما کاهش یابد.

سعی کنید تمامی مدارک خود را کامل آماده کنید و با افراد وارد، مشورت کنید تا احتمال ریجکتی شما تا حد ممکن کم شود و ویزای شما در کمترین مدت زمان ممکن صادر شود و نیازی به اصلاح مدارک و برطرف کردن مشکلات نباشد.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها