فرهنگ کانادا

فرهنگ کانادا و دانستنی های شگفت انگیزش

 فرهنگ کانادا و دانستنی های شگفت انگیزش از موضوعات جذابی است که می‌تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد. فرهنگ هرکشور شامل باورها و رفتارهای مردم است و همچنین بازتاب کننده افکار و عقاید مردم هر کشور نیز هست.

در این مقاله سعی کردیم دانستی‌هایی از وضع عمومی کانادا و جمعیت و قومیت ها و زبان مردم کانادا، آداب غذا خوردن، آداب معاشرت ضروری در روابط کاری و طبقه بندی اجتماعی در کانادا توضیح دهیم این موارد همگی جزو فرهنگ کانادا هستند و مهاجران باید از فرهنگ، تاریخ و قوانین ورود به کانادا بدانند تا بتوانند شرایط خود را با این کشور وفق دهند و بتوانند بهتر مردم کانادا را درک کنند.

دانستی‌هایی از وضع عمومی، در فرهنگ کانادا

دانستنی های فرهنگ کانادا زیاد است و از آن می توان به نوع نگرش مردم به حکومت اشاره کرد. حکومت این سرزمین وسیع، حکومتی دموکراسی پارلمانی با سیستم فدرال و سلطنت مشروطه است.

کانادا در سال ۱۸۶۷ تبدیل به سرزمینی خودگردان گشت و در سال ۱۹۸۲ روابط استعماری این کشور با کشور انگلستان قطع گشت ولی، این کشور به عنوان عضوی از کشورهای مشترک المنافع ارتباط خود را با سلطنت انگلستان باقی نگهداشت و پادشاه انگلستان، پادشاه کانادا نیز به حساب می آید، ولی با اختیارات محدودی در دولت.

این سرزمین پهناور با تفاوت های فرهنگی زیاد در مناطق مختلف کشور است.

این سرزمین، سرزمینی است با تابعیت دوگانه شامل کانادای فرانسوی و کانادای انگلیسی که این موضوع ریشه در فتح شدن آن توسط کشور انگلستان و مستعمره شدن اطراف کبک و انتاریو در سال ۱۷۶۰ توسط فرانسه دارد.

این موضوع بر مسائل سیاسی و اجتماعی مربوط به کانادا نیز اثر گذار بوده است و از دیگر دانستنی های فرهنگ کانادا می توان گفت این موضوع تا حدی مردم این کشور را دو بخشی کرده است. جامعه فرانسوی زبان کانادا به فرهنگ و زبان خود علاقه‌مند هستند و با ادغام این دو زبان موافقت نمی‌کنند.

چه به دنبال اقامت دبی باشید چه به دنبال اقامت کانادا، رعایت برخی نکات و دانستن فرهنگ های ضروری آنها برای زندگی الزامی است پس حتما اطلاعات لازم را قبل سفر کسب کنید.

فرهنگ کانادا جمعیت

دانستنی‌هایی راجع به جمعیت و قومیت های کانادا

طبق آمارهای گرفته شده تا سال ۲۰۲۱ جمعیت این کشور به بیش از ۳۸ میلیون نفر رسیده است ولی به دلیل مهاجر پذیر بودن کانادا همه مردم این کشور قومیت یکسانی ندارند بلکه طیف وسیعی از مردم با ملیت ها و فرهنگ های مختلف در این کشور زندگی می‌کنند.

از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان گفت که جمعیت این کشور ۲۸ درصد از جزایر بریتانیا هستند که در صدر قرار گرفته اند در رتبه دوم ۲۶ درصد این کشور آسیایی و آفریقایی هستند و در ادامه فرانسوی ها با ۲۳ درصد، مردم سایر کشورهای اروپایی با ۱۵ درصد، اعراب با ۶ درصد و سرخپوستان آمریکایی با ۲ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

دانستنی‌هایی راجع به زبان مردم، در فرهنگ کانادا

اگرچه افراد انگلیسی زبان این کشور بسیار بیشتر از افراد فرانسوی زبان کانادا است ولی هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی جزو زبان‌های رسمی این کشور محسوب می‌شوند.

گفتنی است که در کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن بالای این کشور به بیش از ۶۰ زبان بومی صحبت می‌شود از زبان الگانکویان گرفته تا زبان اینوئیت.

طبق آمارهای موجود در سال ۲۰۱۱، طیف گسترده ی زبان های این کشور به شرح زیر تخمین زده می‌شود یعنی زبان های موجود کانادا بر حسب درصد به این شکل است.

از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان به این اشاره کرد که انگلیسی با ۵۸.۷ درصد زبان رسمی کانادا است و در رتبه دوم زبان فرانسوی نیز که زبان رسمی است با ۲۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد. زبان پنجابی با ۱.۴ درصد، زبان ایتالیایی با ۱.۳ درصد، زبان اسپانیایی با ۱.۳ درصد، زبان آلمانی با ۱.۳ درصد، زبان کانتونی با ۱.۲ درصد، زبان تاگالوگ با ۱.۲ درصد، زبان عربی با ۱.۱ درصد و دیگر زبان ها با ۱۰.۵ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند‌.

فرهنگ کانادا غذا

آداب غذا خوردن در کانادا

این آدابی که ذکر می‌شود تا حدود زیادی غیر رسمی است ولی بهتر است از این آداب اطلاع داشته باشید تا بتوانید احترام خود را به مردم مقابلتان نشان دهید. در هنگام صرف غذا شما باید چنگال را در دست چپ و چاقو در دست راست خود بگیرید و بدانید در هنگام غذا خوردن هیچ کس آرنج خود را روی میز نمی ‌گذارد. شما باید منتظر بمانید تا ابتدا صندلی شما مشخص شود و پیش از شروع مهمانی شروع به خوردن غذا نکنید.

غذاهای محبوب کانادایی ها

غذا در همه‌ی فرهنگها جایگاه بالایی دارد و از مهم‌ترین بخش های هر فرهنگی است، غذاهای محبوب کانادایی‌ها شامل غذاهای زیر است:
۱.پوتین: این غذا از کبک، سیب زمینی سرخ شده و پنیر با سس قهوه‌ای تهیه می‌گردد.
۲.بیکن پیمیل کانادایی: این غذا نیز از گوشت خوک و آرد ذرت نمک زده تشکیل می‌شود.
۳.شربت افرا با دونات یا تارت کره و پنکیک

فرهنگ کانادا آداب معاشرت

آداب معاشرت ضروری در روابط کاری

از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان به آداب معاشرت خاص کانادا اشاره کرد. مردم این کشور روابط كاری محکمی با یکدیگر دارند و برابری و احترام متقابل را ضروری می‌دانند، پس ساخت هنرمندانه این ‌گونه روابط در تعاملات اجتماعی ضروری است.

به موقع رسیدن در جلسات و قرار ملاقات‌ها در حوزه کاری و تجاری نیز الزامی است؛ بنابراین، اگر قبل چنین جلساتی مشکلی پیش آمد باید به همكاران یا طرف تجاری مقابل خود اطلاع دهید. هرچند در بخش‌های فرانسوی ‌نشین سخت ‌گیری كمتری در تاخیرها وجود دارد. به طور کلی قرار ملاقات ‌ها باید قبلا مشخص شوند و چند روز قبل تشکیل دوباره به تاییدی نهایی نیاز است.

از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان به آداب آداب احوال پرسی از همکاران اشاره کرد. در احوالپرسی برای اولین بار با شرکای تجاری و افراد باید دست دهید و خود را معرفی کنید و در زمان خداحافظی نیز با آنان محكم دست بدهید و تماس چشمی مستقیمی هم برقرار کنید.

در جلسات معرفی اولیه برای خطاب كردن یکدیگر باید از عنوان‌ شغلی با نام خانوادگی شخص استفاده کرده و بعد منتظر شوید اجازه استفاده از نام كوچک را به شما بدهند. معمولا همكاران با مقام یکسان ، یكدیگر را با نام كوچک ولی یک همكار مسن‌ یا مقام بالاتر را با عنوان شغلی و نام خانوادگی صدا می‌زنند.

حتی اگر قصد زندگی در این کشور را ندارید و فقط به دنبال ویزای توریستی کانادا هستید هم باید از فرهنگ و عادات کانادایی ها تا حد ممکن بدانید تا در سفر خود به مشکل نخورید.

چند نکته مهم درمورد فرهنگ کانادا

۱.از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان گفت که مردم این کشور به مودب ترین و محترم ترین مردم در دنیا شهرت یافته اند! پس فراموش نکنید که حتما ادب را در این کشور رعایت کنید و حتما پس از هر کار اشتباهی عذرخواهی کنید.
۲.اسکناس های این کشور انگار جادویی هستند و نواری از میان عبور کرده است که به شما این امکان را می‌دهد که طرف دیگر محیط را ببینید. این اسکناس ها در برابر دمای بالا و آب بسیار مقاوم اند و لازم نیست نگران جا گذاشتن آنان در جیب خود و در ماشین لباسشویی شوید.
۳.در بندرگاه ها شنا کردن ممنوع است.
۴.در شهر اتاوا قانون منع و ممنوعیت استفاده از رنگ بنفش برای دیوارها، نما و در پارکینگ ساختمان وجود دارد.
۵. سخت گیری شدیدی بر زیبایی شهری در این کشور حاکم است و شهروندان اجازه پهن کردن رخت و لباس در بالکن را ندارند به شکلی که از خیابان دیده شود.

شما با سنجیدن مزایا و معایب زندگی کانادا می توانید از اینکه آیا زندگی در کانادا برای شما مناسب است یا نه مطمئن شوید.

فرهنگ کانادا طبقه اجتماعی

طبقه بندی اجتماعی در کانادا

هم مرد و هم زن هر دو قادرند در زندگی سیاسی شرکت کرده و با وضعیت مساوی وارد حرفه‌های گوناگون شوند. با این حال، در برخی حرفه‌ها چون حرفه های پزشکی معمولا مردان تسلط بیشتری داشته و در برخی حرفه‌ها مانند حوزه‌های پرستاری و پرورشی زنان زیادی استخدام می‌شوند.
نقش مردان و زنان در خانه نیز در چند دهه گذشته تغییر قابل توجهی داشته است و مردان در حال گرفتن سهمی زیاد در مراقبت از کودکان و کارهای خانه هستند.

شما نه تنها باید از فرهنگ هرکشور اطلاعات زیادی داشته باشید بلکه باید قادر باشید با مقایسه دو کشور مثلا کانادا یا آمریکا ، بهترین کشوری که با اخلاق و شرایط زندگی شما همانگ است را انتخاب کنید.

دانستنی‌هایی راجع به پرچم و سرود کانادا

از دانستنی های فرهنگ کانادا می توان به پرچم خاص کانادا اشاره کرد که پرچم این سرزمین که به شکل غیر رسمی به عنوان افرا (l’Unifolie) در فرانسه است در مقایسه با پرچم سایر کشورها منحصر به فرد محسوب می‌شود زیرا شکل تقریبا متفاوتی به سایر کشورها دارد و حتی طول این پرچم نیز دو برابر عرض آن است.

اطراف آن محیطی قرمز دارد و در وسط آن یک مربع سفید با یک برگ قرمز افرا قرار گرفته است و پرچم زیبای کانادا را ساخته است. بعد از سال 1965 پرچم این کشور به عنوان نشان ملی جایگزین نشان غیر رسمی کانادا گشت که از دهه 1890 قبلا مورد استفاده بود.

رنگ قرمز این پرچم نماد و سمبل ثروت و امیدواری بوده و رنگ سفید این پرچم هم نشان‌دهنده بی‌طرفی، صلح و آرامش در این سرزمین است.

شما نه تنها باید از فرهنگ هرکشور اطلاعات زیادی کسب کنید بلکه باید بتوانید با مقایسه دو کشور مثلا کانادا یا آلمان ، بهترین کشوری که مناسبتان باشد را انتخاب کنید.

فرهنگ کانادا برگ افرا

اهمیت برگ درخت افرا

همانطور که می‌دانید هر کشوری پرچم و نمادهای خاص خود را دارد و سعی دارد در پرچمش از نمادها و سمبل‌های ملی خود استفاده کند که کانادا هم از این موضوع مستثنی نیست.

برگ درخت افرا با 11 دندانه که در وسط آن قرار گرفته داستانی به بلندای تاریخ کانادا دارد، درخت افرا از گذشته‌های دور و قبل از این‌که اروپائیان پا به خاک این سرزمین وسیع بگذارند، برای ایت سرزمین مهم بوده است. بومیان این منطقه از شیره درخت افرا با جمع آوری این شیره در بهار از آن به عنوان غذا یا برای مصارف دیگر بهره‌مند می‌شدند. اگرچه این شیره در بهار جمع می‌شد ولی در طول سال از آن استفاده می‌شد. این شیره بخش اساسی دستور غذایی آن‌ها شده بود.

جالب است بدانید در سال 1965 جورج استنلی این پرچم زیبا را طراحی کرد.

از دیگر دانستنی های فرهنگ کانادا می توان به سرود ملی کانادا اشاره کرد سرود ملی کانادا نیز Ô Canada نامیده می‌شود که شعر آن در حقیقت فرانسوی است ولی یک نسخه انگلیسی آن در سال 1906 ترجمه شد.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها