کانادا یا آمریکا

کانادا یا آمریکا

مهاجران با سوالات و چالشهای زیادی روبرو هستند. یکی از این سوالات این است که چه کشوری برای مهاجرت مناسب‌تر است، خصوصا گاهی کشورها شرایط اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی مشابهی دارند که پاسخ به این پرسش را سخت‌تر می‌کند.
شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که بین کشور کانادا و آمریکا چه تفاوت هایی وجود دارد و کدام کشور بهتر است؟

اگر به دنبال پاسخ به سوالاتی چون چرا شهر تورنتو بهترین مقصد برای مهاجرت است ؟ هستید، می توانید از سایر مقالات سایت ما نیز دیدن کنید.

مقایسه دو کشور به طور خلاصه و کلی

به طور کلی می توان گفت پروسه اخذ اقامت دائم و شهروندی در کانادا نسبت به آمریکا به مراتب، راحت‌تر است، همچنین وضعیت امنیت، آرامش، شادی مردم در کانادا نیز بهتر است.

کانادا دومین کشور جهان از لحاظ برابری نژادی و ششمین کشور جهان در رعایت حقوق زنان شده است که خود ارزش زیادی دارد. امید به زندگی در کانادا ۸۱.۷ و در آمریکا ۷۷.۳ است.

جمعیت کانادا ۳۷ میلیون و جمعیت آمریکا ۳۳۱ میلیون است در حالیکه کانادا تقریبا 1.6 برابر بزرگتر از آمریکا می باشد.

کانادا نسبت به آمریکا از سیستم بانکی قوی‌تری برخوردار است در نتیجه کمتر تحت تاثیر بحران مالی جهانی قرار می‌گیرد.

هزینه زندگی در کانادا نیز به جز استثناهای موجود کمتر است.
تنوع آب و هوایی آمریکا از کانادا بیشتر است، انگلیسی زبانان بیشتری دارد و تولید ناخالص داخلی سرانه بیشتر و شاخص ادراک فساد کمتری دارد. هزینه های حمل و نقل آن نیز کمتر تخمین زده می‌شود.

اگر به دنبال اخذ اقامت دبی و یا سایر کشورهای دیگری چون یونان یا کانادا هستید، می توانید از مشاوران تیم ما کمک بگیرید.

education in canada usa

مقایسه تحصیل در کانادا و آمریکا

در کانادا تحصیل برای همه کودکان در مقاطع ابتدایی و متوسطه ضمن اجباری بودن، رایگان است و برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و کالج‌ها هستند نیز تمهیداتی چون کمک‌های مالی اندیشیده شده است. از دانشگاه‌های این کشور می توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد.
آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبر بسیار زیادی چون هاروارد، استنفورد، دانشگاه میشیگان، دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه پنسیلوانیا است ولی هزینه تحصیل در آمریکا به طور پیوسته در حال افزایش می‌باشد، پس می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور بیشتر از کانادا تمام می‌شود.
به طور کلی می توان گفت هردو کشور کیفیت آموزشی بالایی دارند، مثلا در آمریکا، دانشگاه هاروارد رتبه جهانی ۱ و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست رتبه جهانی ۲ را دارد و در کانادا دانشگاه تورنتو، رتبه جهانی ۱۶ و دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه جهانی ۳۵ را دارد.

اگر دنبال ویزای توریستی کانادا یا سایر کشورها هستید می توانید از سایر مقالات سایت ما کمک بگیرید تا بتوانید اطلاعات کافی را کسب کنید.

۱۰ تفاوت فرهنگی بین آمریکا و کانادا

  1. برخلاف فردگرایی آمریکایی ها، کانادایی‌ها خود را بخشی از یک کل جمعی می‌بینند.
  2. کانادا در رتبه دومین کشور پاک جهان و آمریکا در رتبه27 ام قرار دارد.
  3. صنعت سرگرمی آمریکا بسیار پررونق‌ است و رتبه یک صنعت سرگرمی جهان را از آن خود کرده است.
  4. کانادایی‌ها علاوه بر امید به زندگی بیشتر، شادتر از آمریکایی‌ها هستند.
  5. کانادایی ها دید مثبت‌تری به سیاستمداران خود دارند ولی آمریکایی ها مشکوک به دخالت سیاستمداران در امور مختلفند.
  6. کانادا به عنوان جامعه‌ای بازتر و مهاجرپذیرتر و با سطح پایینی از جرایم مربوط به اسلحه شناخته می‌شود، ولی معمولاً در آمریکا جرایم بیشتر است و از نظر دینی و قومیتی تعصب بیشتری دارند.
  7. معمولا تعادل نیروهای کاری در کانادا نسبت به آمریکایی‌ها بیشتر است.
  8. غذاهای ناسالمی چون فست فود در کانادا معمولاً گران‌تر از آمریکا تمام می‌شود و به دلیل مهاجران، هردو کشور تنوع غذایی بالایی دارند.
  9. کانادایی ها نسبت آمریکایی‌ها بیشتر عذرخواهی می‌کنند.
  10. جالب است بدانید حتی مرخصی زایمان در کانادا نسبت به آمریکا بیشتر است.

canada usa tourist attractions

جاذبه های گردشگری دو کشور

به طور کلی هر دو کشور جاذبه‌های گردشگری جذاب و دیدنی دارند و شما می‌توانید از انواع فروشگاه‌ها و مال‌های مختلفی بازدید کنید.
از جاذبه های گردشگری معروف آمریکا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. تفرجگاه جهانی والت دیزنی
  2. میدان تایمز
  3. دنیای جادوگری هری پاتر
  4. مجسمه آزادی
  5. آبشار نیاگارا
  6. وایکیکی
  7. مرکز فضایی کِنِدی

از جاذبه های گردشگری معروف کانادا نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. باغ‌های بوچارت
  2. برج سی اِن
  3. قلعه بوت
  4. کلیسا تعالیم سنت یوسف
  5. پل کنفدراسیون

به طور کلی هردو کشور گزینه بسیار خوبی برای هستند و از خیلی جهات و موضوعات در یک سطح محسوب می‌شوند. این دو کشور حتی روابط بسیار نزدیکی نیز دارند فقط فراموش نکنید آب‌وهوای کانادا در برخی نقاط سرد است پس هنگام سفر به کانادا آب و هوا را چک کنید..

برای مشاهده مقالات چون هزینه های زندگی در ونکوور بیشتر است یا تورنتو می توانید از سایر مقالات سایت ما نیز کمک بگیرید.

بزرگترین مشکل زندگی در کانادا

موضوع سردبودن هوای برخی نقاط کانادا به حدی روشن و برجسته است که نمی‌شود آن را نادیده گرفت و در صورتی که نمی‌توانید به هوای سرد عادت کنید بهتر است هرجای کانادا را در الویت خود قرار ندهید، در مقابل اگر هوای معتدل‌تری می‌خواهید به آمریکا فکر کنید.
از آنجایی که کانادا پس از روسیه دومین کشور پهناور جهان می‌باشد، با توجه به وسعت آن، تفاوت زیادی در دما و آب و هوای نقاط مختلف آن وجود دارد و از منطقه و استانی به استان دیگر تفاوت دارد مثلا در مناطق شمالی این کشور هوای سرد و دمای زیر صفر انتظار می‌رود ولی در سواحل شرقی و غربی و مناطق جنوبی این کشور پهناور مثلا استان بریتیش کلمبیا که غربی‌ترین استان کانادا است و در بین ساحل و کوهستان قرار گرفته، هوایی معتدل و دمایی در حدود 20 درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.
کبک نیز که بزرگترین استان کانادا می‌باشد نیز زمستان‌های سرد و تابستان‌های طولانی، گرم و مرطوب دارد.
به طور کلی شهر پنتیکتن و ونکوور (در بریتیش کلمبیا)، شهر ویندوزر و تورنتو (در انتاریو)، ویکتوریا و وست کلونا گرم‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شوند.

اگر به دنبال پاسخ سایر سوالات خود مثلا سوالاتی چون چه شغلی در کانادا بهتر است داشته باشید، می توانید از سایر مقالات سایت ما مانند لیست مشاغل پر درآمد در کانادا که بهتر است قبل مهاجرت آنها را بدانیم را بخوانید.

health care in canada usa

مقایسه بیمه و درمان

از آنجایی که داشتن بیمه بسیار حائز اهمیت است، بهتر است به بحث مقایسه بیمه و درمان دو کشور نیز بپردازیم.
در هر دو کشور بیمه درمانی اصلی ترین روشی است که مردم برای مراقبت های بهداشتی خود از آن کمک می‌گیرند ولی تفاوت در نحوه تامین مالی بیمه ها وجود دارد.
آمریکا به مردم الزام می کند که بیمه خدمات درمانی خود را تامین کنند، مگر اینکه جزو گروه‌های خاصی چون افراد در گروه های سنی، درآمدی یا دارای ناتوانی خاص باشند البته به احتمال زیاد از طریق کارفرمای خودتان بیمه دریافت خواهید کرد.
اما در کانادا، دولت فدرال به دولت های استانی، حمایت های مالی برای بیمه می دهد تا برای همه شهروندان کانادایی از طریق سیستم ملی مراقبت های بهداشتی استفاده گردد و امکان دسترسی به بیمه سلامت عمومی کم هزینه را برای آنان فراهم کرده است.
البته اگرچه بودجه عمومی تامین کننده سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی این کشور است تا به همه امکان دسترسی به بیمه‌ای کم هزینه بدهد ولی افراد فقط در صورتی واجد شرایط شناخته می‌شوند که اقامت دائم داشته باشند. اگر دنبال کارت بیمه درمانی باشید ممکن است حدود سه ماه طول بکشد و تازه سیستم درمانی همه چیز را پوشش نمی‌دهد، بنابراین شاید بخواهید بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

اگر به دنبال مقایسه سایر کشورها با کانادا هستید می توانید از مقاله ی کانادا یا آلمان هم دیدن کنید.

صحبت آخر

به طور خلاصه اگر بخواهیم مزایا و معایب این دو کشور را بیان کنیم می توانیم به شرح زیر بدانیم:

مزایای زندگی در آمریکا

  • سیستم ترافیک هوایی عالی
  • تحصیلات باکیفیت و عالی
  • مراقبت های بهداشتی باکیفیت
  • آب و هوای متنوع
  • قدرت اقتصادی بالا
  • فرصت های شغلی فراوان

معایب زندگی در آمریکا

  • خشونت با اسلحه
  • نژادپرستی
  • گران بودن هزینه‌های درمانی
  • نیاز به سرمایه زیاد

مزایای کشور کانادا

  • استاندارد بالای زندگی
  • امنیت
  • فرصت های شغلی فراوان
  • فرهنگ کانادا
  • تنوع فرهنگی
  • برابری در رعایت حقوق

معایب کانادا

  • کنترل زیاد دولت
  • مالیات زیاد
  • آب و هوای سرد برخی نقاط آن

انتخاب شما هر کدام که باشد خیالتان می‌تواند راحت باشد که هردو کشور جزو کشورهای موفق و پیشرفته جهان هستند و هرکدام مزایا و معایبی را به همراه خواهند داشت که می‌تواند کمی در ابتدای مهاجرت برایتان عادت به آن‌ها سخت باشد ولی با مطالعه زیاد راجع به هردو کشور و انتخاب کشوری که بتوانید بیشترین تطبیق را با آن بیابید می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

همانطور که در مقاله بالا اشاره شد چنانچه بخواهید چه برای تحصیل کردن در کشور کانادا یا آمریکا اقدام کنید،و یا چه مهاجرت با سایر روش‌های ممکن، این امر ضروری است که بدانید عموما اکثر مهاجران کشور کانادا را به کشور آمریکا ترجیح می‌دهند. دلیل این امر آن است که مزایای مهاجرت به کانادا نسبت به مزایای مهاجرت به آمریکاست بیشتر است هم چنین متقاضیان محترم می توانند با مطالعه ی قوانین ورود به کانادا یا آمریکا اطلاعات خود را در زمینه ی کشور مورد نظر خود نیز افزایش دهد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه روند بررسی درخواست شما برای مهاجرت به کانادا معمولا بسیار کمتر از روند بررسی درخواست مهاجرت به آمریکا به طول می انجامد و این امر خود می‌تواند یک ویژگی بسیار مثبت و خوب برای این کشور باشد.

علاوه براین همانطور که قبلا گفتیم ، هزینه های زندگی در کانادا بسیار کمتر از هزینه در آمریکا می شود و معمولا شهریه دانشگاه‌های کانادا نیز کمتر از شهریه دانشگاه‌های کشور آمریکاست.

بنابراین، تصمیم‌ گرفتن برای اینکه تحصیل در کشور کانادا باشد و یا آمریکا از این به بعد می‌تواند برای شما آسان باشد.

با علم بر این موضوع که ، کشور آمریکا بستر بسیاری از دانشگاه‌های برترو عالی رتبه ی دنیاست بنابراین،  می توان گفت از این نظر، گزینه بسیار عالی برای دانشجویان متقاضی باشد.

پس با توجه به تمام آنچه در مقاله گفته شد؛ به‌طور کلی، متقاضی پس از آنکه تمام مزایا و معایب مهاجرت خود به کانادا یا ایالات متحده را بررسی کرد، باید به ترجیحات و علایق خود نیز رجوع کند و در نهایت، بر اساس تمام فاکتورهایی که از نظر متقاضی مهمتر است، تصمیم گیری نهایی انجام شود .در پایان بهتر است بدانیم، مهاجرت به هر دو کشور کانادا یا آمریکا برای همه  علی الخصوص ایرانیان بسیار موضوع  جذابی می باشد.

 با این حال، این دو کشور از نظر و ابعاد مختلفی همچون میزان مالیات دریافتی، هزینه های زندگی در آمریکا یا کانادا، مشاغل پر درآمد در کانادا ، نرخ بیکاری و هزینه های مربوط به تحصیل با یکدیگر کاملا متفاوتند.  اگر شما برای مهاجرت به آمریکا یا کانادا مردد و دودل هستید، آگاهی و اطلاعات کافی از این تفاوت‌ها به شما برای انتخاب هرچه بهتر و معقولانه تر کمک بسزایی می‌کند. حتی اگر فقط برای تحصیل در کانادا یا آمریکا قصد مهاجرت را دارید نیز دانستن شرایط زندگی در این دو کشور برای شما حیاتی و مهم است.

موسسه مهاجرتی راه ابریشم

علاوه بر تمام اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده شد که در مورد محتوای معایب و مزایای زندگی در کانادا یا آمریکا به آن‌ها پرداختیم برای اینکه بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای در رابطه با مهاجرت خود اتخاذ کنید، وجود یک متخصص برای تجزیه و تحلیل  شرایط و مقایسه زندگی بین این دو کشور کانادا یا آمریکا بسیار ضروری می باشد. این مقایسه ها شامل موارد مهمی مانند چگونگی ثبات اقتصادی این دو کشور، انواع فرصت‌های شغلی موجود در این دو کشور، سیستم‌های بهداشت و درمان آنجا، مزایا و معایب زندگی در کانادا یا آمریکا، فرصت‌های آموزشی  مختلف و …. می‌شود. مشاوران مجرب موسسه راه ابریشم همیشه آماده ی پاسخگویی و مشاوره برای شما متقاضیان عزیز بوده و در این راه شما را همراهی خواهند کرد بدین صورت دیگر دچار سردرگمی و سختی های فراوان نخواهید بود، همچنان مقایسه کانادا یا آمریکا برای انتخاب نهایی مهاجرت شما کار آسانی نیست و جزئیات بسیار زیادی دارد که ارزیابی نهایی و دقیق آن تنها از طریق یک تیم متخصص مهاجرت امکان پذیر می باشد تا با توجه به شرایط هر مهاجر تصمیم های لازم اتخاذ شود. مشاوران مجرب راه ابریشم در این راه پر پیچ و خم همواره همراه شما هستند.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها