پر درآمدترین شغل ها در کانادا

مشاغل پر درآمد در کانادا

اگرچه حقوق و دستمزد کار مردم کانادا بین شغل های مختلف به شدت تفاوت دارد ولی استاندارد های زندگی در کانادا به شدت بالاست و افراد به دلیل اقتصاد قوی و پایدار، حقوق مناسبی دریافت می‌کنند پس کانادا تبدیل به مقصد مناسبی برای افراد جویای کار شده است.
حداقل دستمزد درآمدی در هر ایالت متفاوت است مثلا بریتیش کلمبیا حداقل در آمد ساعتی 15.65 دلار کانادا را دارد درحالیکه ساسکاچوان حداقل درآمد ساعتی 13.00 دلار کانادا را دارد‌ پس علاوه بر عنوان شغلی و ساعت کاری، استان محل زندگی شما نیز در درآمدتان تاثیر خواهد گذاشت، ولی چیزی که واضح است این است که شما می توانید با تلاش خود درآمد خوبی کسب کنید و بر حسب تلاش خود پیشرفت کنید.
اولا در این مقاله ما به میانگین درآمد مشاغل اشاره می‌کنیم یعنی در هر شغل شما می‌توانید افرادی با درآمدهایی بیشتر و کمتر از این اعداد نیز پیدا کنید و درآمد شما با سابقه‌کار، مدرک تحصیلی، استان و شهر اقامتتان تغییر می‌کند.
دوما درآمد های ذکر شده، درآمد ناخالص و به دلار آمریکا هستند و برای حساب درآمد خالص باید مالیات از آن ها کسر شود.

اگرچه حقوق و دستمزد کار مردم کانادا بین شغل های مختلف به شدت تفاوت دارد ولی استاندارد های زندگی در کانادا به شدت بالاست و افراد به دلیل اقتصاد قوی و پایدار، حقوق مناسبی دریافت می‌کنند پس کانادا تبدیل به مقصد مناسبی برای افراد جویای کار شده است.
حداقل دستمزد درآمدی در هر ایالت متفاوت است مثلا بریتیش کلمبیا حداقل در آمد ساعتی 15.65 دلار کانادا را دارد درحالیکه ساسکاچوان حداقل درآمد ساعتی 13.00 دلار کانادا را دارد‌ پس علاوه بر عنوان شغلی و ساعت کاری، استان محل زندگی شما نیز در درآمدتان تاثیر خواهد گذاشت، ولی چیزی که واضح است این است که شما می توانید با تلاش خود درآمد خوبی کسب کنید و بر حسب تلاش خود پیشرفت کنید.
اولا در این مقاله ما به میانگین درآمد مشاغل اشاره می‌کنیم یعنی در هر شغل شما می‌توانید افرادی با درآمدهایی بیشتر و کمتر از این اعداد نیز پیدا کنید و درآمد شما با سابقه‌کار، مدرک تحصیلی، استان و شهر اقامتتان تغییر می‌کند.
دوما درآمد های ذکر شده، درآمد ناخالص و به دلار آمریکا هستند و برای حساب درآمد خالص باید مالیات از آن ها کسر شود.

آیا به عنوان یک ایرانی می‌توانم کار پیدا کنم؟

تمام افرادی که دارای اقامت دائم، دارای پروانه کار( مجوز کار موقت یا مجوز کار مخصوص کارفرما) و اتباع خارجی دارای مجوز کار می‌توانند در کانادا کار پیدا کنند‌.
در واقع هر ساله بیش از 300.000 نفر اجازه اشتغال دریافت می‌کنند که بخشی از این مجوز ها مطلق به حدود ۴۰۰۰۰۰ ایرانی می باشد که در کانادا مقیم هستند(طبق آمار سال ۲۰۲۱).

البته علاوه بر ایرانیان، تعداد زیادی از جمعیت کانادا شامل مهاجران و قومیت های مختلف است که سبب شده کانادا به عنوان یک کشور چند فرهنگه شناخته شود، پس پیدا کردن کار برای مهاجران به کانادا کاری غیرممکن نخواهد بود.
ساعت کار در یک روز کاری معمولا 8 ساعت است و هر استان شرایط خاص برای مرخصی های مختلف دارد.
کارمندان نیز به طور معمول هر 15 ماه یکبار افزایش حقوق 9 درصدی دارند.

بیمه بازنشستگی کانادا نیز که بسیار شرایط خوبی دارد را فراموش نکنید.

canada high earner occupations certificate

آیا حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشم؟

در جواب به این سوال باید گفت خیر. شما نیاز به مهارت های مورد نیاز این کشور دارید حتی اگر درآمد مدرک شغلی شما بالا نباشد می توانید کاری دیگر که در آن مهارت دارید پیدا کنید مثلا اگر لوله‌کش یا جوشکار باشید می‌توانید حداقل 6,500 دلار ماهیانه درآمد داشته باشید، یا مثلا حداقل حقوق راننده ۴۰۰۰ دلار در ماه تخمین زده می‌شود، حقوق ساعتی فروشنده در خوار و بار فروشی 12 دلار یا حقوق ساعتی فروشنده در مغازه خرده فروشی 10 دلار ساعتی تخمین زده می‌شود.
اگر بتوانید تعمیرکار یخچال و سیستم‌های تهویه باشید می‌توانید ماهانه 6,200 دلار درآمد داشته باشید.

کانادا بهشت شاغلان حوزه پزشکی!

اول از همه باید بدانیم مشاغل حوزه پزشکی و سلامت ازنظر حقوق و دستمزد بسیار عالی هستند و معمولا کادر درمان بالاترین حقوق را در این کشور دارند مثلا اگر شما جراح، پزشک یا متخصص قلب و عروق باشید میانگین درآمد ماهانه شما 25,000 دلار خواهد بود.
متخصص بیهوشی و ارتودنسی معمولا میانگین درآمد ماهانه  24,000 دلار را دارد و داروساز و پزشک پرستار میانگین درآمد ماهانه 10,000 دلار را دارد.
حقوق پرستار خانگی نیز در حدود 82,199 دلار سالانه تخمین زده می‌شود و اگر شما پرستار باشید می‌توانید میانگین درآمد ماهانه 7,000 دلار داشته باشید

مهندسان و شاغلان حوزه IT بشتابند!

بیشترین تخمین حقوق برای مهندسان داده ، مهندسان پتروشیمی، مهندسان خطوط لوله و مهندسان معدن تخمین زده می‌شود که به ترتیب درآمدهای 10,000 دلار، 9,500 دلار،  9200 دلار و 9,200 دلار دارند‌.
در رتبه های بعدی مهندس برق با 7,500 دلار، مدیر پروژه با 7,500 دلار و مهندس مکانیک با 7,000 دلار قرار دارد.
امروزه در کانادا درآمد مهندسین حوزه IT در حال افزایش است و احتمالا در آینده مشاغل بیشتری در این حوزه پدید بیاید، پس اگر در این حوزه تخصص دارید احتمالا می‌توانید به راحتی کارهای با درآمد مناسب پیدا کنید مخصوصا شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال برای افراد این حوزه بسیار مناسب می‌باشد.
مثلا: متخصص فضای ابری با درآمد 11,000 دلار، مهندس توسعه‌ نرم‌افزار با درآمد 10000دلار ماهانه ، توسعه‌دهنده Java با 8,500 دلار ماهانه و متخصص هوش مصنوعی با درآمد  8000دلار ماهانه در بالای لیست این مشاغل قرار دارند و در ادامه توسعه‌دهنده NET با میانگین درآمد ماهانه 7,500 دلار، متخصص سرور و فضای داده با 7,500 دلار ماهانه، برنامه‌نویس فول استک با  7500 دلار ماهانه و توسعه‌دهنده نرم‌افزار با 6,600 دلار ماهانه در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
اگر به دنبال تحصیل در این حوزه هستید نیز دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو و دانشگاه مونترال از بهترین دانشگاه‌ها برای این رشته می‌باشد.

canada high earner occupations financial

مشاغل فروش و بازاریابی، حسابداری و مالی

در حوزه مارکتینگ نیز مدیر محصول با 8,500 دلار ماهانه، مدیر توسعۀ کسب‌وکار، مدیر کمپین‌های تبلیغاتی و مدیر مارکتینگ با 7,500 دلار در صدر لیست قرار دارند. در ادامه مدیر محتوا با 7,000 دلار ماهانه و متخصص سئو و متخصص فروش با 6,500 دلار ماهانه قرار دارند.
در حوزه مالی  نیزدرآمد مشاغل به شرح زیر است:

بازرس مالی با میانگین 8,500 دلار ماهانه و مدیر حسابداری با میانگین 7,500 دلار ماهانه در رتبه های اول قرار دارند. در ادامه تحلیلگر کسب‌وکار با 7,000 دلار ماهانه و حسابدار مالیاتی با 6,000 دلار ماهانه و حسابدار با 5,000 دلار ماهانه قرار دارند.

دریافت ویزا از طریق کار

برای دریافت ویزای مهاجرت ابتدا باید پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا بتوانید ارائه پیشنهاد کار از طریق درگاه کارفرما را ثابت کنید.
برای پیدا کردن کار کافی است به سایت‌های کاریابی کانادا مراجعه کنید و با خواندن شرایط کارفرمایان برای بهترین پیشنهاد درخواست بدهید.
سپس باید قرارداد کاری ببندید و برای این کار باید مدارک شغلی مرتبط را ارائه کنید، سپس می توانید از سفارت درخواست ویزا کنید. برای دریافت ویزا باید تلاش کنید تا ثابت کنید که با انقضای اجازه کار خود از کانادا خارج می‌شوید و بودجه کافی برای تامین هزینه زندگی خود را دارید.

شما می توانید کسب و کار خود را نیز راه اندازی کنید و از طریق ویزای استارتاپ برای دریافت اقامت اقدام نمایید.

canada high earner occupations part time job

آیا کار کردن حین تحصیل مجاز است؟

به خیلی از دانشجویان بین المللی تمام وقت اجازه داده می‌شود تا در زمان تحصیل خود 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و در طول تعطیلات نیز کارکنند. (منظور از تعطیلات، تعطیلات تابستانی، زمستانی و بین ترمی است.)
البته فراموش نکنید تنها پس از شروع تحصیل مجاز به کار کردن هستید و نمی‌توانید قبل از آن شروع به کار کنید.
شما می توانید دو نوع کار دانشجویی انجام دهید.

  1. در محیط دانشگاه (On Campus)
  2. کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه( Off Campus).

مشاغل پر درآمد در کانادا کار حین تحصیل

یافتن کار با کمک خدمات تازه وارد ها و سایت های کاریابی

اگر نگرانید که چگونه پس از ورودتان به کانادا کار پیدا کنید می‌توانید یا از سایتهای کاریابی کمک بگیرید یا از سرویس های خدماتی که کانادا دارد استفاده کنید‌.
ایندید، لینکدین، گوگل فور جاب، مانستر، گلس دور، فلکس جابز، جاب بانک، ورک پولیس ،کریر بیلدر همگی از سایتهای مشهور کاریابی کانادا هستند. شما می‌توانید از این سایتها استفاده کنید تا پیشنهادات کاری کارآفرینان کانادا را ببینید.

کانادا سرویس های خدماتی چون سرویس های خدمات استخدامی و سرویس خدمات اطلاعاتی ارائه کرده است تا مهاجران راحتتر با کانادا وفق پیدا کنند.

همانطور که پیش تر اشاره شد کارهای بسیاری وجود دارد که در کانادا جزو مشاغل پر درآمد به حساب می آیند، برای مثال فریلنسینگ یا همان کار آزاد به صورت کار کردن برای مشتری یا شرکت به صورت قراردادی می باشد. بسیاری از صنایع مختلف فرصت‌هایی را برای شغل های آزاد به متقاضی ارائه می‌دهند که در آن متخصصان رشته ی مورد نظر می‌توانند بر اساس  کاری که میکنند دستمزد خود را دریافت کنند.

در ادامه  بعضی از مشاغل آزاد پردرآمد رایج را نیز باهم بررسی می کنیم، اگر شما نیز به دنبال شغلی با درآمد خوب به عنوان فریلنسر می باشید، می توانید از شغل های زیر شغل مد نظر خود را به راحتی با توجه به علایق و استعداد خود پیدا کرده و در نظر بگیرید. سایت های کاریابی کانادا نیز گزینه مناسبی برای کمک به شما می باشد.اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید، مشاغل آزاد زیر به عنوان شغل های پردرآمد در کانادا شناخته می شوند.

مشاغل پر درآمد در کانادا کاریابی

مشاغل آزاد پر درآمد در کانادا

برای مثال شغل معلم خصوصی؛ معمولا میانگین حقوق معلمان خصوصی در کانادا : 44.000 دلار در سال می باشد. وظیفه ی اصلی آنان مانند کشورهای دیگر تدریس و آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان می باشد. معمولاً رایج است معلمان خصوصی در کانادا به شکل یک به یک با دانش‌آموزان خود کار می‌کنند. از دیگر وظایف آنان در کشور کانادا می توان به این موارد اشاره کرد، از جمله این موارد عبارتند از : تنظیم کردن برنامه‌های تحصیلی دانش آموزان، بررسی میزان پیشرفت هر یک از دانش‌آموزان وانجام ارزیابی‌های لازم، ارائه دادن انواع مشاوره های تحصیلی و راهنمایی درسی به دانش‌آموزان برای افزایش دادن مهارت‌های تحصیلی آنان و رسیدن به اهدافشان ، ارتباط برقرار کردن مداوم با والدین دانش‌آموزان و گزارش دادن نتایج به والدین از جمله ی این وظایف می باشد. معلمان خصوصی در این کشور عموما به عنوان مشاور تحصیلی نیز شناخته شده اند.

به طور کلی اگر به دنبال کار جنرال در کانادا باشید، شانس زیادی برای شما وجود دارد.

از دیگر مشاغل آزاد پردرآمد می توان به ویرایشگر ها اشاره کرد،

معمولا میانگین حقوق آن ها 48.125 دلار در سال می باشد.

وظایف اصلی ویراستاران اصلاح محتواهای نوشته شده، مانند بررسی دقیق دستور زبان و قالب بندی جملات می باشد. کار ویرایش آزاد در زمینه های مختلفی از جمله ویرایش انواع کتاب، ویرایش انواع وب سایت ها و سایت ها ی مختلف، روزنامه ها و مجلات متفاوت می باشد. ویراستاران ممکن است گاهی در ویرایش محتوای خاص و تخصصی مانند ویرایش محتواهای  پزشکی و یا … مشغول شوند.

مشاغل پر درآمد در کانادا کار آزاد

متخصص بازاریابی

متخصص بازاریابی نیز از دیگر کارهای پر درامد در مشاغل آزاد در کانادا به حساب می آید چرا که میانگین حقوق سالانه آنان معمولا چیزی حدود  54.662 دلار می باشد.

متخصصان بازاریابی عموما به شرکت ها ی مختلف کمک می کنند تا سود خود را با افزایش دادن تعداد مشتریان یا افزایش فروش کالا ها بهبود ببخشند. راه های مختلفی و زیاد وجود دارد که شرکت ها ممکن است بازاریابی خود را افزایش دهد، از جمله تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف، استخدام متخصصین بازاریابی، تحقیقات در رابطه با بازار کار را برای شناخت رقبای آن و….

موسسه مهاجرتی راه ابریشم

در این مقاله سعی کردیم در خصوص مشاغل پردرآمد کشور کانادا و حدود و میانگین درآمد در سال، هر یک از تخصص های مهم اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان گرامی قراردهیم .همان طور که اشاره کردیم و میدانید مشاغل پردرآمد در کانادا در هر یک از زمینه ها بسیار متفاوت بوده و میزان حقوق و دستمزد مشاغل نیز بر اساس میزان سابقه کارآن شخص ومیزان متخصص و یا مبتدی بودن نیز بسیار فرق می کند. هم چنین چنانچه  شما سابقه تحصیل درکشور کانادا را نیز داشته باشید و در گذشته ویزای تحصیلی کانادا را دارا بوده باشید و فارغ التحصیل همان  دانشگاه های این کشور باشید خود این موضوع تاثیر بسیار زیادی در یافتن انواع کار های تخصصی خواهد داشت. شما همراهان گرامی می توانید به منظور بررسی شرایط خود ویا آشنایی بیشتر با مشاغل پردرآمد در کانادا با مشاورین ما در ارتباط باشید. موسسه مهاجرتی راه ابریشم با دارا بودن تجربه ی فراوان شمارا در این راه یاری میکنند، تا در این مسیر دچار سردرگمی و اشتباه نشوید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها