ویزای تقلبی کانادا

ویزای تقلبی کانادا

ویزای تقلبی کانادا چه مشخصاتی دارد؟ عواقب و مجازات استفاده از ویزای تقلبی کانادا چیست؟ آیا امکان دریافت ویزای تقلبی کانادا وجود دارد؟ از آنجاییکه همیشه امکان تقلبی بودن ویزای دریافتی شما وجود دارد، آگاهی از موارد مشخص کننده ویزای تقلبی کانادا از اصل آن، مهم است و متقاضیان باید راه‌های تشخیص آن‌ها را یاد بگیرند.

در بعضی از موارد کلاهبرداران با معرفی خود به عنوان مقامات دولتی اقدام به کلاهبرداری می کنند و با دریافت مبالغ هنگفت به متقاضیانی که واجد شرایط دریافت ویزا نیستند وعده دروغین می دهند.

تنها راه مبارزه با  کلیه این موارد و سایر موارد احتمالی اقدام از طریق موسسه های معتبر و قانونی مانند راه ابریشم است که تمامی مدارک و گواهینامه‌های معتبر برای فعالیت را دارند و راه دیگر شناخت ویژگی های ویزای تقلبی و نحوه استعلام آن است.

اگر به دنبال تشخیص درست بودن ویزای توریستی کانادا یا سایر ویزاهای کانادای خود هستید، با ما همراه باشید.

عواقب و مجازات استفاده از ویزای تقلبی کانادا

عواقب استفاده از ویزای تقلبی کانادا ممکن است بسیار شدید باشد و شما را به دردسر زیادی بیندازد، برخی از این موارد عبارت هستند از:

  • بازداشت شدن فرد توسط مسئولین مرزی کانادا و یک تا سه سال حبس
  • مصادره شدن وسایل شخصی فرد
  • محکوم شدن فرد به جریمه مالی
  • برگشت دادن فرد به کشور مبدا
  • محرومیت فرد از ورود به این کشور برای مدت ۵ سال
  • ثبت سابقه در سوابق فرد متخلف
  • گرفتن اجازه و امکان اقدام برای سایر ویزاهای کانادا

با توجه به شدید بودن عواقب همراه داشتن ویزای تقلبی حتما با یادگیری نحوه استعلام ویزای کانادا و چگونگی تشخیص ویزای تقلبی کانادا از ویزای معتبر، ‌از معتبر بودن ویزای خود اطمینان یابید.

تشخیص ویزای تقلبی کانادا از اصل ممکن است؟

بله. یکی از بهترین راه های تشخیص جعلی بودن ویزای این کشور، تطابق نداشتن ویزا با اهداف شما سفر است، مثلا اگر در ویزای شما درج شده که این ویزا، ویزای توریستی است؛ برای اهداف تحصیلی شما مورد قبول واقع نخواهد بود و برای تحصیل باید ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید.

اشتباهات موجود در فونت‌ها، عکس‌ها و اشتباهات املایی و گرامری استفاده شده در ویزا همگی از راه های تشخیص ویزای تقلبی کانادا است.

مهر دولتی نیز اهمیت زیادی دارد، ویزای شما حتما باید دارای مهر باشد.

در صورت وجود تناقضات در ویزا هم، به اصل بودن آن شک کنید.

canada fake visa conditions

نکاتی برای شناسایی ویزای جعلی کانادا

ویزاهای معتبر کانادا، باید بدون هرگونه خطا یا اشتباهی باشند. ویزای معتبر از لحاظ املایی، گرامری، نگارشی، دستوری ایرادی ندارد و وجود اشتباهات نمایش دهنده معتبر نبودن ویزا است. با دقت و بررسی نکات زیر، می‌توانید اصلی یا جعلی بودن ویزای خود را تشخیص دهید. تفاوتی ندارد ویزای شما چه ویزایی است، ویزای مالتیپل یا ویزای سینگل و چه هدفی را دنبال می کند ویزای توریستی است یا ویزای کاری، در هر صورت بعضی خطاهای موجود در ویزای تقلبی کانادا مشترک است و با کمک آن‌ها می توان متوجه شد ویزا تقلبی است‌.

  • فونت ویزای خود را به دقت چک کنید.

از راحت ترین راه‌های تشخیص تقلبی یا اصل بودن ویزای کانادا، بررسی فونت مورد استفاده در ویزا است که باید در سراسر آن، یک دست و نامتناقض باشد و بررسی شود که آیا با سایر ویزاها یکسان است یا خیر، هرچند که این کار دقت زیادی می خواد و فونت ویزای اصل و تقلبی، امکان دارد شباهت زیادی با یکدیگر داشته باشند.

یکدست بودن فونت ویزا، نوع فونت و هم سایز آن اهمیت زیادی دارد. اگر هرخطایی در یکی از این موارد در ویزای دریافتی خود مشاهده کردید، مراقب باشید. زیرا احتمال اینکه ویزای تقلبی کانادا باشد بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، باید با سفارت یا کنسولگری کانادا تماس بگیرید و آن‌ها را از این اتفاق آگاه کنید.

  • پیدا کردن خطا در کلمات فرانسوی

از آنجاییکه کانادا  کشوری دو زبانه است و متقاضیان امکان ثبت مدارک و درخواست خود را هم به زبان انگلیسی و هم زبان فرانسوی دارند، در ویزای اصل کانادا، یک ترجمه فرانسوی هم از اطلاعات انگلیسی موجود می باشد.

عدم تسلط کلاهبرداران در کپی و زبان فرانسوی، می تواند تقلبی بودن ویزا را نشان دهد.

ترجمه فرانسوی اشتباه برخی از بخش‌های ویزا نیز نشان دهنده ویزای تقلبی کانادا است. در صورت شک، با اداره مهاجرت کانادا تماس گرفته یا از یک مترجم فرانسوی کانادایی درخواست بررسی آن را بکنید.

  • بررسی کلمه Canada در بالای ویزا و فاصله آن

در بالای ویزا، کلمه Canada در مرکز صفحه قرار گرفته است. متقلبان معمولاً به جزئیات چیدمان و فاصله کلمات از هم دقت نمی‌کنند. چیزی که در ویزای تقلبی کانادا معمولا رخ می دهد، نداشتن فاصله مناسب عنوان با کادر بالا و پایین است.

  • توجه به واترمارک نام و نام خانوادگی

در ویزای معتبر کانادا، مشخصات دارنده ویزا شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره پاسپورت واترمارک می شوند، ولی کلاهبردان ممکن است این اطلاعات را فراموش کنند که واترمارک کنند و یا اطلاعات واترمارک شده‌، سایز و رنگ فونت یکسانی ندارند.

  • بررسی تاریخ انقضای ویزا

تاریخ اعتبار ویزای کانادای هر شخص با اولین سالگرد معاینه پزشکی متقاضی می شود. اگر تاریخ انقضای ویزای فرد با سالگرد معاینه پزشکی تطابق نداشته باشد، احتمالاً آن ویزا، ویزای تقلبی کانادا است. با داشتن ویزای توریستی چند بار ورود دارنده ویزا تا ۱۰ سال یا یک ماه قبل از انقضای پاسپورت او میزانی که کمتر باشد، اجازه رفت و آمد به خاک کانادا را دارد. از سمت دیگر ویزای توریستی سینگل فقط یک بار به شما اجازه رفت و آمد به کانادا را می‌دهد.

در آخر فراموش نکنید که نه تنها باید ویزای شما معتبر باشد، بلکه مدارکی که ارائه می کنید نیز نباید جعلی و تقلبی باشد. زمانیکه سوالات آفیسر شروع می شود، از شما سوالاتی حول موارد ذکر شده در پرونده تان خواهد شد که اگر آفیسر متوجه تقلبی شدن این مدارک شود حتما به دردسر می افتید.

canada fake visa inquiry

استعلام ویزای کانادا

اگر به شکل آنلاین برای ویزای کانادا ثبت درخواست کرده اید، بررسی وضعیت ویزا و پرونده شما به راحتی امکان پذیر است و فقط باید از شناسه و رمز عبور GCKey خود برای وارد شدن به پروفایل خود استفاده کنید تا مطمئن شوید ویزای شما، ویزای تقلبی کانادا نیست. (شناسه GCKey شناسه ای تک و منحصربه‌فرد است که شامل نام کاربری و رمز عبور متقاضیان است و برای محافظت و دسترسی به برنامه‌ها و خدمات مختلف دولت کانادا مورد استفاده است.)

بعد باید اقدام به ارسال درخواست خود به مقامات مربوطه کنید و بررسی کنید آیا شماره ویزای شما با شماره درج شده در وب‌سایت اداره مهاجرت تطابق دارد یا نه.

بعد از وارد شدن به سیستم، باید وضعیت ویزای خود را بررسی کنید و اینکار در دو مرحله ساده انجام می شود. کافی است به بخش view my submitted application and profile رفته و روی گزینه check status and messages کلیک کنید.

ویزای تضمینی کانادا

هرگز فراموش نکنید هر شخص یا موسسه ای که به شما وعده ویزای تضمین کانادا را بدهد، به احتمال بسیار زیاد به دنبال کلاهبرداری از شما و ارائه ویزای تقلبی کانادا به شما است. در فرایند دریافت ویزای کانادا هیچ روش تضمینی وجود ندارد و تنها افسران مهاجرتی که در سفارتخانه‌ها یا کمیسیون‌های عالی و یا کنسولگری‌های کانادا مسئول رسیدگی به پرونده ها هستند می‌توانند برای اعطای ویزا به متقاضیان تصمیم بگیرند و این تصمیم بر اساس میزان تطابق پرونده شما با معیارهای سفارت است.

این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که کارمندان اداره مهاجرت و کنسولگری‌های کانادا به هیچ عنوان از متقاضیان درخواست واریز پول به یک حساب بانکی شخصی را نمی کنند و یا پیشنهادات ویژه‌ای فراتر از اختیارات خود به اشخاص نمی دهند و از مواردی چون Hotmail، Gmail یا Yahoo Mail برای تماس با متقاضیان استفاده نمی‌کنند بلکه از آدرس ایمیل رسمی اداره مهاجرت کانادا که پسوند ca را دارد استفاده می کنند.

ویزای تضمینی کانادا

سخن پایانی: 

همراه داشتن ویزای تقلبی می تواند عواقب شدیدی را برای متقاضیان به همراه آورد، ولی متاسفانه برخی از افراد خود اصلا اطلاعی از همراه داشتن ویزای تقلبی کانادا ندارند و کلاهبردان از آنان سواستفاده می کنند. سپردن کار به موسسات معتبر مهاجرتی و دانستن مواردی چون فونت صحیح ویزا، املا و گرامر کلمات، شکل ظاهری معمول ویزا می تواند جلوی دردسر افتادن شما را بگیرد. همچنین استعلام ویزا نیز مهم است.

به هیچ عنوان در هیچ قسمتی از فرایند اپلای دروغ نگویید و مدارک تقلبی چون مدارک شناسایی جعلی، تاریخچه ی سفر دروغین و غیره استفاده نکنید که بعدا دچار دردسر نشوید‌

اخذ ویزای کانادا در راه ابریشم:

اگر به دنبال موسسه ای مطمئن و قابل اعتماد برای اخذ ویزا می گردید، راه ابریشم در خدمت شما است. راه ابریشم به دنبال حل مشکلات و رفع سوالات شما در خصوص اخذ ویزا می باشد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها