تاریخ کشور کانادا

تاریخ کشور کانادا

تاریخ کشور کانادا به چند بخش کلی تقسیم می‌شود.  که هر کدام نقش مهمی در این کشور بازی کرده اند.

  1. زمان حضور فرانسوی‌ها در خاک کانادا
  2. زمان تولد فرانسه جدید
  3. زمان سقوط کبک
  4. زمان جنگ تمام عیار انگلیسی و فرانسوی
  5. تهاجم ایالات متحده به کانادا
  6. استقلال و عصر مدرن امروزی

به طور کلی در تاریخ 1 ژوئیه 1867 این کشور استقلال یافت که این اتفاق با تصویب قانون آمریکای شمالی بریتانیا رخ داد و از سال 1941 تا 1974 دوره‌ی پیشتازی این کشور به حساب می‌آید که در این زمان تولید ناخالص ملی این کشور 10 برابر بیشتر و جمعیت آن دو برابر شد.
کشور کانادا کشوری بسیار زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری است، شما با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید به این کشور سفر کنید و از آن دیدن کنید.

در این مقاله به حقایق جالب و عجیب درباره تاریخ کانادا، حقایق جالب درباره تاریخ اختراعات این کشور، قدیمی ترین شهرهای کانادا و افسانه ها و اسطوره های کانادا می پردازیم.

حقایق جالب و عجیب درباره تاریخ کشور کانادا

حقایق جالب و عجیبی درباره تاریخ کشور کانادا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
۱.اولین کاوشگری که به این کشور آمد، جان کابوت نام داشت که در سال ۱۴۹۷ وارد کانادا شد.
۲.نام کانادا نتیجه سوءتفاهم شخصی به نام ژک کارتیه (Jacques Cartier) بود که کلمه Kanata که جوانی ایرکوایی برای اشاره به روستایی استفاده کرد را اشتباه برداشت کرد. در واقع آن جوان اشاره به منطقه‌ای کوچک داشت که شهر کبک امروز در آنجا قرار گرفته ولی ژک کارتیه کانادا که آوایی مشابه داشت را برای کل منطقه به کار برد.
۳.وایکینگ‌ها حدودا در سال ۱۰۰۰ بعد از میلاد مسیح در ساحل شرقی این کشور سکونت داشتند.
۴.استان نیوفاندلند سال ۱۹۴۹ اولین استان کانادا شناخته شد.
۵.در تاریخ کشور کانادا نخستین علامت‌های تاریخی کشف شده در کانادا ابزارهایی هستند که قدمتی 20 هزار سال دارند و در غارهای بلوفیش ریور (Bluefish River) در شمال یوکان یافت گشتند.
۶.شهر کبک در میراث جهانی یونسکو به عنوان اولین شهر آمریکایی شمالی ثبت گردید.
۷.این کشور به عنوان اولین کشور جهان اقدام به ساخت سکویی برای فرود یوفوها (UFO) کرد و در 1967 در سنت پل واقع در استان آلبرتای کانادا با حضور وزیر دفاع پل هلیر افتتاح گردید و وزن این سکو 130 تن با یک کپسول زمان که در سال 2067 باز می‌شود است.
شما از طریق راههای چون اخذ ویزای استارتاپ یا اسپانسرشیپی می‌توانید اقامت این کشور را بدست بیاورید‌.

تاریخ کشور کانادا اختراعات

حقایق جالب درباره تاریخ اختراعات این کشور

جالب است بدانید با بررسی تاریخ کشور کانادا متوجه می شوید که اختراعات بسیار مهمی که حتی فکرش را نمی‌کنید در این کشور اختراع شده اند مثلا اختراع بسیار مهم تلفن توسط الکساندر گراهام بل مشهور صورت گرفته است همچنین، اختراع ورزش محبوب بسکتبال توسط جیمز نیسمث (James Naismeth) صورت گرفته است.
ماشین برف پیما توسط جوزف ارمان بوماردیه (Joseph-Armand Bombardier) و اختراع بسیار مهم اجاق خوراکپزی برقی توسط توماس آهرن (Thomas Ahearn) در سال 1882 صورت گرفته است.
آی مکس که امروزه در سینماهای ۴۵ کشور جهان (بیش از ۵۰۰ آی مکس) وجود دارد هم اختراع گریم فرگوسن کانادایی به همراه رومن کرویتر، رابرت کر و ویلیام سی شاو است.
در تاریخ کشور کانادا انسولین هم نخستین بار در دانشگاه تورنتو در سال ۲۲-۱۹۲۱ جداسازی گشت که این عمل جداسازی را دکتر فردریک بانتینگ و چارلز بست به انجام رساندند.
شما با بررسی لیست مشاغل پر درآمد در کانادا که بهتر است قبل مهاجرت آنها را بدانیم می توانید ببینید اگر شغل شما آینده خوبی در کانادا دارد به این کشور مهاجرت کنید.

تاریخ کشور کانادا ورزش

ورزش در تاریخ کشور کانادا

۱.هاکی و لاکراس ورزش‌های ملی این کشور شناخته می‌شوند.
۲.اولین مسابقه هاکی روی یخ داخل سالن در مونترال و در پیست اسکیت ویکتوریا انجام گشت. (۳ مارس سال ۱۸۷۵)
۳.این کشور تاکنون تجربه سه بار میزبانی بازی‌های المپیک را در سال‌های ۱۹۷۶ (مونترال)، ۱۹۸۸ (کلگری) و ۲۰۱۰ (ونکوور) داشته است.
۴.جالب است بدانید که دستکش بیس بال هم در سال ۱۸۸۳ و در این کشور اختراع شد.
۵. با بررسی تاریخ کشور کانادا  می بینیم که کلوپ گلف سلطنتی مونترال قدیمی‌ترین کلوپ گلف در قسمت آمریکای شمالی است که در سال ۱۸۷۳ تاسیس گشت.
۶.کانادایی‌ها به هاکی روی یخ، فوتبال و بیسبال بسیار علاقه دارند.
برخی ترجیح می‌دهند به جای اخذ ویزای شینگن به این کشور زیبا با جاذبه‌های گردشگری جذاب سفر کنند تا اوقات خوشی را در این کشور پر از زیبایی داشته باشند جالب است بدانید که دومین پارک ملی بزرگ کانادا یعنی پارک ملی وود بافالو (Wood Buffalo National Park) از کشورهای اروپایی چون دانمارک، سوییس و هلند بزرگ‌تر است و حدود ۲۰۰ گونه پستاندار در این کشور وجود دارد و ۳۰ درصد آن پوشیده از درخت و جنگل‌های متراکم است.

تاریخ کشور کانادا شهرهای قدیمی

قدیمی ترین شهرهای کانادا

شهر سنت جان قدیمی‌ترین شهر تاریخ کشور کانادا است که در سال 1497 تاسیس گشت و بعد از این شهر، شهر کبک در سال 1608 تاسیس شد.
بعد این دوشهر تروا ریویر در سال 1634 و شهر مونترال در سال 1642 تاسیس شدند.
در ادامه جالب است بدانید مسیحیت دین اصلی این کشور است و سگ آبی نماد این کشور است. میوه ملی کانادا نیز بلوبری می‌باشد.
اگر به دنبال اخذ اقامت هستید، چه از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا، بهتر است حتما اطلاعات عمومی خود را درمورد آن کشور افرایش دهید تا بتوانید به راحتی با مردم آنجا ارتباط بگیرید
مثلا خوراک‌های سنتی و رایج مردم کانادا بیکن نخودی، پوتین، شربت افرا (۷۷ درصد شربت افرای جهان در این کشور به تولید می‌رسد)و تیمبیتس است، یا بزرگ‌ترین مرز غیر نظامی در دنیا، مرز کانادا با آمریکا است.

تاریخ کشور کانادا افسانه ها و اسطوره ها

تاریخ افسانه‌ها و اسطوره‌های کانادا

اسطوره ها و افسانه ها بخش جدایی ناپذیر تاریخ هر کشور هستند و این موضوع در مورد تاریخ کشور کانادا هم صدق می کند؛ از قدیم تمام مردم سعی داشتند فرهنگ و عقاید خود را از طریق داستان به نسل های بعد انتقال دهند و برای این کار از غولها، پریان و موجودات عجیب و غریب کمک گرفته اند. در ادامه به معرفی معروف ترین افسانه های این کشور می پردازیم و آنها را معرفی می کنیم.

  1. وندیگو: در فیلم ها سریالها احتمالا با این موجود آشنا شده اید. موجود سیری ناپذیری که آدم خوار است و انسان نما است
  2. اوگوپوگو: احتمالا حتما یکبار این موجود را در کارتونها دیده اید. این موجود در اعماق دریاچه اوکاناگان است و به شکل یه مار بزرگ یا اژدهای بی پا شناخته می شود.
  3. آدم کوچولوها: این داستان در جهان نیز بسیار معروف است و موجوداتی مانند انسان ولی ریز شناخته می شوند.
  4. لوپ گارو: موجودی دوگانه مانند گرگ و انسان. این موجود در داستان های زیادی وجود دارد که ریشه در تاریخ کشور کانادا دارد.
  5. غول پاگنده: این موجود شبیه گوریلی آدم نما است که در جنگل های کانادا سرگردان است
  6. ماهاها: افسانه ای در مورد موجودات شیطانی افسانه ای است که در قالب حیواناتی در قطب شمال ظاهر می شوند و طعمه خود را آنقدر قلقلک می دهد تا از خنده نتواند نفس بکشد.
  7. کشتی ارواح: داستانی راجع به کشتی های سرگردان در آبها با خدمه های مرده. اگر زیاد اهل فیلم و سریال باشید هم احتمالا از این قبیل داستان زیاد در فیلم ها دیده اید.

اگر به دنبال ویزای هر کشوری از ویزای کانادا، شینگن یا ویزای یونان هستید، با خواندن تاریخ، فرهنگ و افسانه ها و اسطوره های آن کشور می توانید مردم آن کشور را بهتر درک کنید و بهتر مردم آن کشور را درک کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها