روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا چیست و بهترین روش آن برای ایرانیان کدام است؟ برای مهاجرت به کانادا از کجا باید شروع کرد؟ مدارک لازم برای مهاجرت چیست و مزایای مهاجرت به کانادا چه هستند؟ مهاجرت تحصیلی چگونه امکان پذیر است؟ مهاجرت با ویزای استارتاپ به چه شکل است؟ مهاجرت با تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری به چه صورت است؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ به این پرسش ها هستید با ما همراه شوید تا به طور مفصل برایتان از روش های اخذ ویزای کانادا شرح دهیم.

برای مهاجرت به کانادا از کجا باید شروع کرد؟

روش های مهاجرت به کانادا شامل روش های تحصیلی، کاری، ازدواج و غیره است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و مخصوص افراد خاصی هستند. طبق جدیدترین اخبار مهاجرت به این کشور، کانادا به دنبال این است که بین سال‌های 2024 تا 2026 تقریبا 500 هزار مهاجر را بپذیرد  که این رقم در تاریخ جذب مهاجران کم نظیر است و می تواند فرصت عالی برای شما باشد. شما باید ابتدا بهترین روشی که با شرایط و تمکن مالی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید و با آماده کردن مدارک لازم اقدام کنید. پس اولین قدم باید کسب اطلاعات لازم در مورد روش های مهاجرت به کانادا و آماده سازی حساب بانکی  و اثبات تمکن مالی باشد.

انواع روش های مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر با ۲۲ درصد جمعیت مهاجر و نرخ بیکاری ۵% است که همین سبب جذاب بودن این کشور برای مهاجران شده است. راه‌های مهاجرت به کشور، دو دسته است. راههایی که سبب دریافت اقامت دائم می شوند و راه هایی که برای شما امکان اقامت موقت را فراهم می کنند.

 روش هایی که منجر به اقامت دائم کانادا می شوند شامل 3 دسته مختلف هستند:

  • دسته ویزاهای اقتصادی (انواع روش‌های کاری و کارآفرینی)
  • دسته ویزا های خانوادگی (اسپانسرشیپ)
  • دسته ویزاهای بشردوستانه (پناهندگی)

 روش های مهاجرت به کانادا که منجر به اقامت موقت این کشور می‌شوند شامل ویزاها و اقامت های موقت هستند مثل اقامت کاری، تحصیلی و سفر توریستی به کانادا که البته در مواردی و با شرایط خاصی امکان تبدیل به اقامت دائم شدن را دارند.

انواع روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

 وجود دانشگاه‌های برتر، امکان اخذ اقامت دائم پس از اقامت ۳ الی ۵ سال، امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده دانشجویان و امکان کار نیمه‌وقت هم‌ زمان با تحصیل برای دانشجویان و زیر ساخت های گسترده این کشور از مواردی است که هر ساله سبب جذب دانشجویان زیادی به آن می شود.

ویزای تحصیلی کانادا شامل دو دسته می باشد:

  • ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال می باشد و افراد از طریق آن امکان تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را پیدا می کنند.
  • ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال می باشد که دنبال تحصیل در مدارس کانادا هستند.

نحوه اقدام برای هر دو نوع ویزا یکی است ولی شرایط و مدارک لازم برای آنها متفاوت است.

مهاجرت خانوادگی

شما برای مهاجرت به کانادا می توانید از گزینه های مختلفی استفاده کنید و در نهایت اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

اگر از روش های مهاجرت به کانادا با ویزاهای اسپانسرشیپ، اکسپرس اینتری ، خوداشتغالی، استانی، کارآفرینی و استارتاپ اقدام کنید، می توانید بی واسطه و راحت اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. ولی اگر از روش های دیگر هم اقدام کنید مثلا از روش های اخذ اقامت بعد از گذشت معمولا 2 سال قادرید اقامت دائم نیز بگیرید. فقط کافی است بعد از مهاجرت به کانادا، در یک دوره 5 ساله به‌مدت 730 روز (2 سال) در این کشور بمانید و حتی احتیاجی نیست این زمان اقامت مداوم باشد.

مهاجرت با ویزای استارتاپ

اقامت استارتاپ کانادا به کارآفرینانی اختصاص می یابد که با ایده های نوآورانه به دنبال تاسیس شرکت هستند، که بعد از دریافت نامه حمایتی از سازمان های مجاز قادرند به تاسیس شرکت پرداخته و برای خود و اعضای خانواده خود درخواست مهاجرت به کانادا را بدهند.

برای اخذ این ویزا باید دارای شرایط زیر باشید:

  • دارا بودن آیلتس ۵ و یا مدرک زبان فرانسه در آزمون‌های TEF CANADA ,TCF CANADA و کسب حداقل نمره NCLC 5
  • گرفتن نامه ساپورت
  • داشتن حداقل یک سال تحصیلات دانشگاهی
  • نداشتن ‌سوء پیشینه و مشکل پزشکی که جزو موارد ممنوع ورود به این کشور باشد.
  • متقاضی باید امکان ساپورت مالی خود و خانواده خود را در هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا از جمله اخذ ویزای استارتاپ برای مدت ۶ ماه داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید حداقل ۱۰ درصد از حق رای در شرکت را داشته باشد و هیچ فرد دیگری نباید ۵۰ درصد یا بیشتر از حق رای در این شرکت را داشته باشد.

انواع سازمانهایی که باید از متقاضیان حمایت کنند به شرح زیر هستند:

  • ونچر کپیتال ها، venture capitals اکثراً به دنبال ایده های بزرگتر هستند و باید ایده های خوبی را برای آنان داشته باشید.
  • انجل اینوستورها،angel investors سرمایه گذاران شخصی و سازمان های متوسطی به شمار می روند که معمولا راحت تر از سازمان های قبلی پروژه می‌پذیرند.
  • انکوباتورها، incubators سازمان هایی هستند که به استارتاپ ها پول نمی دهند و بلکه اصولا هزینه ای هم از آنان دریافت می‌کنند.

مهاجرت کاری

روش های مهاجرت به کانادا شامل مهاجرت از طریق کار نیز می شود که  گرفتن آن یک‌سری شرایط عمومی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • داشتن سن حداقل 18 سال
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • داشتن حداقل 1 سال سابقه کار
  • داشتن مدرک زبان (حداقل آیلتس 5 معادل CLB 8) البته برخی از شرکت‌ها امکان دارد برای احتیاجی به نمره آیلتس نداشته باشند.
  • کسب حداقل امتیاز67 در مرحله اول

این کشور تقریبا 18.5 میلیون نیروی کار فعال دارد که تقریبا 26 درصد این آمار را مهاجران تشکیل می‌دهند و همین می تواند نشان دهنده این باشد که شما نیز می توانید به راحتی در این کشور یک شغل مناسب پیدا کرده و در آن اقامت کنید.

دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت یک کارفرمای تاییده شده یکی از روش های مهاجرت به کانادا با کمک یافتن کار در کانادا است. در این روش متقاضی با داشتن شرایط لازم و یافتن یک پیشنهاد کاری امکان اخذ ویزای جاب آفر کانادا یا ویزای کاری کوتاه مدت کانادا را پیدا می کند.

البته متقاضی می تواند این دعوت نامه کاری را در هم در سیستم اکسپرس اینتری قرار داده و امتیاز خود را برای دریافت اقامت کانادا بیشتر کند‌.

برای یافتن جاب آفر در کانادا از کاریابی‌های کانادایی یا ایرانی کمک بگیرید و لیست مشاغل مورد احتیاج را هم دائم زیرنظر داشته باشید.

مهاجرت با سرمایه گذاری

فضای سیاسی و اقتصادی باثبات و زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل قوی سبب شده این کشور برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب باشد.

اخذ اقامت این کشور از دو طریق برای سرمایه‌گذاران ممکن است:

  • انجام سرمایه‌گذاری های فدرال  در کانادا همچون روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق روش ICT ، کارآفرینی، استارتاپ و  غیره
  • انجام سرمایه‌گذاری های استانی در کانادا

اما کدام یک از روش های مهاجرت به کانادا برای شما مناسب تر می باشد؟

اگر سابقه مدیریت و مالکیت کسب‌وکار در رزومه خود دارید سرمایه‌گذاری استانی می تواند برایتان مناسب باشد.

اگر دارای پلن تجاری و یا ایده‌های نو هستید که منجر به رشد اقتصاد کانادا می شود، سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ مناسب شما خواهد بود.

اگر دارای یک کسب و کار یا بیزینس هستید و می‌خواهید آن کسب‌وکار را به کانادا انتقال دهید ،سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت برایتان مناسب خواهد بود‌

اگر دارای تمکن مالی خوبی هستید و امکان خریداری یک کسب‌وکار آماده در کانادا را دارید سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزینس برای شما مناسب خواهد بود.

اگر هنرمند یا ورزشکار حرفه‌ای باشید می توانید سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی را مدنظر بگیرید.

اگر کارآفرین هستید و قادر هستید برای چند شهروند کانادایی اشتغال‌زایی کنید، سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی برای شما مناسب خواهد بود‌.

حتما قبل درخواست برای هر ویزا به مطالعه قوانین کار در کانادا بپردازید و مطمئن شوید که می توانید با قوانین تطبیق یابید.

مهاجرت با تبدیل ویزای توریستی به کاری

یکی از روش های مهاجرت به کانادا تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری است که برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری باید یک ویزای موقت مانند ویزای توریستی داشته باشید و پاسپورت و ویزای شما هر دو معتبر بوده و دارای تاریخ اعتبار کافی نیز باشند.

شما هم چنین باید تمامی قوانین و مقررات مرتبط با مهاجران و پناهندگان را برای انجام این کار داشته و یک جاب‌آفر معتبر هم با تاییدیه LMIA یا معاف از LMIA داشته باشید.

در قدم بعدی باید به این کشور وارد شوید و تا پایان بررسی درخواست خود در آنجا بمانید. درخواست شما باید در بازه زمانی مجاز تعیین شده به اداره مهاجرت ارسال شود.

روش های مهاجرت به کانادا ویزا کار

مزایای مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از بزرگترین مقاصد مهاجرین در جهان است و روش های مهاجرت به کانادا زیاد است که این موضوع به خاطر مزایای بسیار زیادی است که این کشور در اختیار افراد قرار می دهد که در ادامه به بررسی برخی از آنان می پردازیم:

  • با کار در این کشور، شما امکان کسب درآمدی هماهنگ با دخل ‌وخرجتان پیدا می‌کنید و حتی امکان پس‌انداز کردن هم خواهید داشت و حتی امکان تهیه و خرید خودرو و مسکن، بعد از چند سال کار در کانادا برایتان به وجود می آید.
  • بازار کار این کشور، پویا و دربرگیرنده طیف وسیعی از مشاغل گوناگون است.
  • با اخذ اقامت این کشور، امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان و پوشش‌های بیمه‌ای برایتان مقدور می شود.
  • با مهاجرت به کانادا، خیال شما با آموزش‌وپرورش خوب این کشور از فرزندان خود راحت می شود چون سیستم آموزشی کانادا کاملاً استاندارد و به‌روز است.
  • در این کشور امنیت اجتماعی بالایی وجود دارد.
  • روش های مهاجرت به کانادا زیاد است و این کشور با آغوشی باز، پذیرای نژادها، فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون می باشد.
  • کانادا مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبا و مکان های گردشگری جذابی دارد که هر آخر هفته می‌تواند میزبان شما برای تفریح باشد.

قطعا هنگام مهاجرت یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید بررسی مزایا و معایب زندگی در هر کشور است و شما با بررسی مزایا و معایب زندگی در کانادا می توانید راحتتر تصمیم بگیرید.

مدارک لازم برای مهاجرت

مدارک مختلفی برای مهاجرت به کانادا نیاز است که برخی از این مدارک تقریبا در تمامی روش های مهاجرت به کانادا مشترک هستند در ادامه به بررسی این مدارک می پردازیم:

  • مدارک هویتی شامل:

اصل و کپی پاسپورت معتبر و مدت‌دار

گواهی عدم سوء پیشینه

اصل و کپی مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان)

ارائه عکس با ابعاد و شرایط ذکر شده

در صورت ازدواج ارائه گواهی ازدواج

ارائه نتایج معاینه پزشکی خواسته شده

  • مدارک شغلی و تحصیلی:

مدارک معتبر سوابق کاری و سابقه بیمه

ارائه مدارک تحصیلی فرد مانند ارائه ریزنمرات یا مدرک تحصیلی

  • ارائه مدارک مالی:

نامه تمکن مالی معتبر صادره از بانک

  • ارائه مدارک زبانی:

مدرک معتبر و مدت‌دار زبان انگلیسی یا فرانسوی (CELPIP, IELTS, TEF, TOEFL)

امکان مهاجرت بدون مدرک زبان نیز در برخی روش های مهاجرت به کانادا وجود دارد، ولی نه برای تمامی روش‌ها. مثلا برای اخذ ویزا با وجود یک فرد از وابستگان در این کشورو سفر به خاطر آن‌ها احتیاجی به ارائه مدرک زبان نیست؛ ولی برای بعضی از روش‌های کاری همچون اسکیل ورکر، ارائه مدرک زبان ضروری است.

البته بسته به روشی که مهاجرت می کنید نیز باید مدارک خاصی را ارائه کنید که سفارت برای شما مشخص می کند. مثلا نامه پذیرش دانشگاه برای مهاجرانی که از روش ویزای تحصیلی اقدام می کنند ضروری است و طرح تجاری یا بیزینس‌پلن برای مهاجرینی که از روش‌های استارتاپ و کارآفرینی اقدام می کنند ضروری است.

نکته مهم دیگر این است که در هرکدام از روش های مهاجرت به کانادا هرگز مدارک تقلبی چون ویزای تقلبی کانادا یا مدارک هویتی جعلی ارائه ندهید چون بعدا به دردسر خواهید افتاد و ممکن است عواقب جدی برایتان به دنبال داشته باشد.

مدارک مهاجرت به کانادا

مدت زمان لازم برای مهاجرت به کانادا

هر ویزایی نیاز به مدارک خاص خود دارد و بسته به نوع ویزا میزان زمان تایید و آماده سازی آن متغیر است. در برخی موارد چون شلوغی سفارت و حجم زیاد درخواست ها، بررسی مدارک و تایید مدارک مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. در جدول زیر مدت زمان تقریبی اخذ هر ویزا ذکر شده است اما بسته به شرایط ممکن است زمان بیشتری بررسی ویزای شما به طول بیانجامد.

table

مدت زمان مهاجرت به کانادا

سخن آخر:

به طور کلی روش های مهاجرت به کانادا زیاد است و هر فرد بسته به شرایط و موقعیت خود می‌تواند یکی از این روش ها را انتخاب کند. در این مقاله به مزایای زندگی در کانادا و بررسی روش های مختلف مهاجرتی مانند نحوه مهاجرت تحصیلی، کاری و استارتاپ و غیره پرداختیم که از روش های پرطرفدار مهاجرت هستند.

اخذ ویزای کانادا در راه ابریشم

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا با کمک یک موسسه مطمئن و قابل اعتماد هستید، راه ابریشم در خدمت شما است تا با پاسخ به سوال شما در حوزه مهاجرت و اپلای با مشاوران ماهر و باتجربه خود به رفع ابهامات شما بپردازد و راه سخت و طولانی مهاجرت را برای شما تا حد ممکن آسان کند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید‌.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها