ایالت های کانادا

ایالت های کانادا برای مهاجران

ایالت های کانادا هر کدام ویژگی های خاصی دارند که آنها را از یکدیگرمتمایز می کند، کانادا دومین کشور بزرگ جهان با شش شهر بیشتر از یک میلیون نفر جمعیتی است که این شهرها شامل تورنتو، مونترال، ونکوور، کلگری، ادمونتون و اتاوا هستند. پایتخت این کشور اتاوا است که بعد مسکو سردترین پایتخت جهان است.
در ادامه به معرفی اطلاعاتی در مورد این کشور می‌پردازیم، بهترین ایالت کانادا برای تحصیل، بهترین ایالت کانادا برای کار، انواع شغل ها در ایالت های مختلف برای مهاجران و می‌پردازیم.
شما با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از مناظر آن لذت ببرید.

بهترین ایالت کانادا برای تحصیل

انتاریو: تورنتو از بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان دارای دانشگاه های بسیار عالی مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون، کالج صد ساله و کالج هامبر است. اگر علاقمند به تحصیل در رشته‌های علوم، مطالعات بازرگانی، هنر و سایر رشته‌ها هستید می‌توانید این شهر را برای تحصیل انتخاب کنید.
اتاوا نیز با داشتن دانشگاه‌هایی چون دانشگاه اتاوا، دانشگاه کارلتون، کالج آلگون کوین، کالج دانشگاه دومینیکن و کالج آگوستین نیز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود‌
استان کبک: شهر مونترال که در زمینه علم و تکنولوژی حرف اول با داشتن دانشگاه‌هایی چون دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه اچ ای سی (HEC)، دانشگاه کنکوردیا، دانشکده پلی تکنیک مونترال و دانشگاه کبک می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای دانشجویان باشد. شهر کبک هم با دانشگاه‌های لاوال و بیشاپ در این استان قرار دارد.
استان بریتیش کلمبیا: ونکوور با داشتن دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه غرب کانادا، دانشگاه جزیره ونکوور، کالج کلمبیا و کالج لانگارا از گزینه‌های بسیار مناسب برای تحصیل دانشحویان است.
استان آلبرتا: شهر ادمنتون با داشتن دانشگاههایی چون دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک ایوان، دانشگاه کنکوردیا ادمونتون و موسسه فناوری آلبرتای شمالی از شهرهای مناسب برای تحصیل است. کلگری نیز دانشگاههای چون دانشگاه کلگری، کالج باو ولی، موسسه فناوری آلبرتای جنوبی، دانشگاه مونت رویال و دانشگاه سنت مری را دارد.
استان ساسکاچوان: ساسکاتون دارای دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه رجینا و کالج سنت توماس مور است.
شما با اخذ ویزاهای کاری چون ویزای استارتاپ می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و در این شهرها مشغول به کار شوید. پس در ادامه به معرفی بهترین ایالات برای کار می‌پردازیم.

canada states proper for work

بهترین ایالت کانادا برای کار

۱.بریتیش کلمبیا:‌ ونکوور از بهترین شهرهای این کشور برای کار است که مرکز صنایع بزرگی مثل مشاغل مرتبط با حوزه high-tech، صنعت تولیدات فیلم و تلویزیون، تکنولوژی پاک، حمل‌ونقل، املاک و غیره است و دارای موقعیت‌های شغلی زیادی است.
۲.استان کبک: این استان دوزبانه با زبان اول فرانسوی زبان دوم انگلیسی است که اگر مهارت صحبت به فرانسوی داشته باشید، فرصت‌های شغلی زیادی روبرویتان قرار می‌گیرد.
صنایع بزرگی که در این شهر وجود دارند مانند صنعت هوافضا، الکترونیک، تولیدات نساجی، high-tech و هوش مصنوعی و غیره.
۳.استان آلبرتا: صنایع کلیدی که در کلگری مانند صنعت انرژی‌های تجدیدناپذیری مثل نفت و گاز است، کارهای زیادی ایجاد کرده‌اند.
۴.نووا اسکوشیا: اقتصاد شهر هالیفاکس سبب ایجاد مشاغل زیادی شده‌است.
شما با کمک ویزای ICT می‌توانید مهره‌های کلیدی شرکت خود را به کانادا انتقال دهید.

انواع شغل ها در ایالت های مختلف برای مهاجران

در این کشور مشاغل موجود در بازار کار کانادا تحت عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC شناخته می‌شوند، که بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و غیره در 5 دسته 0، A، B، C و D دسته بندی شده‌اند
۱.مشاغل دارای مهارت های نوع 0 (صفر)
تمامی مشاغل مدیریتی در مدارج مختلف از جمله مدیران ارشد گرفته تا مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این تقسیم بندی اند.
۲.مشاغل دارای مهارت های نوع A
مشاغل نیازمند مدرک دانشگاهی چون پزشکان، مهندسان و معلمان در این دسته‌اند.
۳.مشاغل دارای مهارت های نوع B
مشاغل تخصصی هستند و معمولا نیازمند مدرک دانشگاهی یا مدرک دیپلم هستند و نیازمند گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی می‌باشند مانند برقکاری یا آشپزی.
۴.مهارت های نوع C
این دسته شغل‌ها معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی می‌باشند مثلا افراد دارای مشاغل رانندگی، گارسونی یا قصابی.
۵.مهارت های نوع D
مشاغل این دسته به مدرک یا آموزش خاصی نیاز ندارند و آموزش حین کار دارند. مانند مشاغل کارگرانی خدماتی و نیروهای نظافتی.
شما می‌توانید در صورتی که دارای شرایط لازم باشید، با شغل خود ویزای شینگن ،ویزای کانادا یا ویزای هر کشوری را که می‌خواهید اخذ کنید.

canada states proper for iranians

بهترین ایالات و شهرهای کانادا برای ایرانیان

از شهرهای بهترین ایالات کانادا می‌توان به سه شهر مونترال، تورنتو و ونکوور در سال 2020 به عنوان اولین گزینه‌های انتخاب شده توسط ایرانی‌ها بوده‌اند ولی این انتخاب در سال 2022 تغییر یافت و سه شهر تورنتو (Toronto)، ونکوور (Vancouver) و ادمونتون (Edmonton) را می‌توان بهترین شهرهای کانادا برای ایرانی‌ها در نظر گرفت.
اگر به دنبال اخذ اقامت در کشورهای مختلف هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، مثلا اگر به دنبال اخذ اقامت دبی یا اخذ اقامت کانادا هستید، پلی نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید از مشاوران و افراد باتجربه کمک بگیرید.

ارزان ترین ایالات کانادا

از ارزانترین استانهای کانادا که از بهترین ایالات کانادا هستند می‌توان به استان ها و شهرهای زیر اشاره کرد:
استان نیوبرانزویک ثاندر بی
استان انتاریو سنت کاترینز
استان انتاریو کیچنر و شربروک
استان کبک مونکتون،
استان انتاریو ابوتسفورد
استان بریتیش کلمبیا لندن
استان انتاریو ریموسکی
شما با اخذ ویزای هرکشوری مثلا ویزای یونان اجازه‌ی حضور در آن کشور را پیدا خواهید کرد.

canada states proper fun

بهترین ایالتهای کانادا برای تفریح

۱.ونکوور در استان بریتیش کلمبیا:
۲.اتاوا در استان انتاریو:
۳.شهر کبک ایالت کبک:
۴.مونترال در استان کبک:
۵.تورنتو در استان انتاریو:
۶.کلگری در استان آلبرتا:
۷.هلیفکس در استان نوا اسکوشیا:
۸.سنت جانز در استان نیوفاندلند:
۹.ساسکاتون در استان ساسکاچوان:
۱۰.وینیپگ در استان مانیتوبا:

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها