آب و هوای کانادا

اب و هوای کانادا

اولا این تصور که کانادا در همه نقاط بسیار سرد است و هوای برفی دارد غلط است.
از آنجایی که کانادا بعد روسیه دومین کشور پهناور جهان است، دمای هوای آن از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر بسته به جغرافیای این کشور تفاوت دارد. زمستان‌ها در کانادا، در نواحی دارای آب و هوای قاره ای ممکن است سرد باشد، اما در همین زمان نقاطی که دارای هوایی گرم هم باشند وجود دارد. در مناطق غیر ساحلی، امکان دارد ۶ ماه از سال شاهد برف باشید‌ یا در بخش های دیگر تمام طول سال شاهد برفی باشید.
پس تصور وجود آب و هوایی یکجور یا بسیار سرد در همه‌جای این کشور غلط است و شما گزینه‌های متنوعی برای مهاجرت لغو انتخاب  بر اساس هر سلیقه‌ آب و هوایی پیش رو دارید مثلا سواحل استان بریتیش کلمبیا اقلیمی معتدل دارد جوریکه زمستان‌ها معتدل و بارانی است.
در سواحل شرقی و غربی کانادا، عموما میانگین حداکثر دما از ۲۰ درجه سانتی‌گراد کمتر می‌باشد اما در مناطق بین این سواحل، حداکثر دما در فصل تابستان میانگینی بین ۲۵ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد به طور متغیر است. حتی شاید در کانادا دمای حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز ببینید.

اگر به دنبال دانستن مزایا و معایب زندگی در کانادا هستید نیز می توانید از این مقاله نیز دین کنید.

canada weather btithis colombia

آب و هوای بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا با میانگین حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نقاط پرجمعیت، به دلیل وجود خطوط ساحلی و مناطق کوهستانی دمای هوای متفاوتی را در نقاط مختلف استان تجربه می کند؛ مثلا در سواحل جنوبی، اقلیم اقیانوسی بارانی و معتدلی حاکم است و میانگین بارش سالانه بیش از ۶۹۰۰ میلی‌متر (حدودا) در دریاچه هندرسون در ونکوور آیلند است.
دره‌های جنوبی این استان نیز زمستان‌های کوتاهی و گاها برف‌های سنگینی را تجربه می‌کنند. دمای سالانه در شهر ویکتوریا نیز ۱۱.۲ درجه سانتیگراد برآورد می‌شود.

اگر به دنبال اخذ اقامت دبی یا کانادا هستید می توانید از مشاوران تیم ما کمک بگیرید.

آب و هوای ونکوور کانادا

شهر ونکوور در منطقه‌ی غربیِ کانادا که در استان بریتیش کلمبیا قراردارد و پر جمعیت‌ترین شهر آن است در فهرست ۵ شهر برتر جهان به دلایلی چون آب و هوای خوب برای زندگی قرارگرفته است.
تقاضای مهاجرت به ونکوور در قالب تحصیل، کار و حتی سرمایه‌ گذاری زیاد است.
اقلیم شهر ونکوور اقلیمی معتدل است و خنک‌ترین تابستان‌های کانادا را دارد درحالیکه دمای هوا در مناطق مختلف کانادا در این فصل معمولا بالا است.
تعداد روزهای برفی در ونکوور چیزی حدود ۹ روز در سال برآورد شده و میانگین بارش‌های برف این شهر نیز حدودا بیش از ۳۸ سانتی‌متر برآورد شده است، اما نگران نباشید چون برف‌ها در ونکوور برای مدت طولانی روی زمین نمی‌مانند.

این شهر محیط زیست بسیار جذابی هم دارد و جنگلداری صنعت اول این کشور و رتبه بعدی توریسم دومین صنعت این کشور است.

canada weather toronto

آب و هوای تورنتو

سوالات زیادی راجع به این شهر وجود دارد مثلا هزینه های زندگی در ونکوور بیشتر است یا تورنتو که چگونگی آب و هوای این شهر نیز جزو این سوالات است که در ادامه آب و هوای آن را باهم بررسی می کنیم.

تورنتو، مرکز استان آنتاریو و پر جمعیت‌ترین شهر کانادا دارای اقلیم قاره‌ای و مرطوب، با چهار فصل متفاوت و متنوع‌ترین شرایط آب و هوایی در این کشور است. دمای هوا روزانه و سالانه در حال تغییر است و به طور میانگین حدود ۳ درجه سانتی‌گراد در مقایسه با بخش‌های حاشیه‌ای شهر گرمتر است.
شهر تورنتو معمولاَ دمای بالای ۲۰ درجه سانتی‌گرادی را در فصل تابستان تجربه می‌کند هرچند ممکن است این دما به ۳۰ درجه سانتی گراد هم برسد. این فصل پر بارش‌ترین روزهای سال این شهر را نیز به ارمغان می آورد و وزش بادهای خنک ،تابستان های این شهر را نیز خنک‌تر می‌کند.
در فصل زمستان نیز تورنتو دمای هوای کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند.

این شهر اقوام زیادی را در خود جای داده و شهری چند فرهنگی است و تقاضای زیادی هم برای مهاجرت به این شهر وجود دارد. این شهر می تواند گزینه ی مناسبی برای مقصد مهاجران باشد.

شما قبل مهاجرت به هر کشور باید اطلاعات کافی راجع به روش مهاجرت خود را داشته باشید مثلا اگر از طریق ویزای خود اشتغالی می روید باید همه چیز در مورد ویزای خود اشتغالی کانادا را بدانید این مورد راجع به شرایط و آب و هوای آنجا هم صدق می کند که تا الان راجع به آب و هوای بخش های مختلفی از کانادا صحبت کردیم و در ادامه به شرح آب و هوای مونترال کانادا می پردازیم.

آب و هوای مونترال کانادا

دومین شهر پر جمعیت کانادا دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب و گرم تابستانی است و معمولا از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر برفی در این شهر نمی‌بارد.
در فصل زمستان (در ماه ژانویه) حداکثر دمای مونترال برابر با ۵.۳- درجه سانتی‌گراد است اما در فصل تابستان دمای هوای حداقل ۱۶.۱ درجه سانتی‌گرادی را دارد.
به طور کلی میانگین دمای سالانه هوا از ۲ درجه سانتی‌گراد تا ۱۱.۵ درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود.

شما قبل مهاجرت به هر کشور باید اطلاعات کافی درمورد روش مهاجرتی خود داشته باشید برای مثال  اگر از طریق ویزای اکسپرس اینتری می روید باید همه چیز در مورد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری را بدانید این مورد حتی در مورد فرهنگ و شرایط و آب و هوای آنجا نیز صدق می کند. تاکنون درمورد هوای بخش های مختلفی از کانادا اطلاعات کسب کردید و در می توانید درمورد آب و هوای سایر بخش های آن هم اطلاعاتی کسب کنید.

canada weather toronto 1

آب و هوای آلبرتا

آب و هوای آلبرتا که یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرتی است، اقلیم مرطوب قاره‌ای است. در تابستان های این شهر توده‌های هوای قاره‌ای، دمای هوا را تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالا می‌برند و زمستان‌های سرد این شهر نیز به دلیل جریان‌های آب و هوایی سرد قطبی از سمت شمال می‌باشد.
شما در این شهر حتی تا ۱۸ ساعت در روز از تابش خورشید (در تابستان‌ها) برخوردارید که برای عاشقان خورشید و روشنایی خبر خوبی است. اگر شما هم عاشق نور و آفتاب گرفتن اید می توانید این شهر را در لیست خود قرار دهید.
به طور کلی میانگین حداقل دمای هوا در فصل زمستان ۱۲.۵- درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۳.۹- درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود و در فصل گرما میانگین حداقل دما ۱۴.۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۲۳.۲ درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود.
پس تا اینجای کار دیدید که آن هوای بسیار سرد و همیشه برفی که همه از کانادا انتظار دارند چیزی جز اشتباه نیست و شما می توانید دمای هوای متفاوتی را در نقاط مختلف کانادا ببینید.

آب و هوای کلگری

در شهر کلگری، شهر انرژی و فعالیتهای نفتی، اقلیم مرطوب قاره‌ای و هوای قطبی (در بخش‌های غربی) آن حاکم است.
زمستان‌های سرد با دمای هوای میانگین ۲۰- درجه سانتی‌گراد در ۲۲ روز سال دارد، ولی با وزش بادهای خشک و گرم به استان آلبرتا، افزایش دمای تا ۲۰ درجه سانتی‌گرادی نیز رخ می‌دهد، اما جالب است بدانید با وجود زمستان های سرد کلگری، بین ۱۰۰ شهر بزرگ کانادا، این شهر بیشترین روزهای آفتابی را هم دارد.
این شهر حدود ۴۱۸ میلی‌متر نیز بارش سالانه را تجربه می‌کند.

آب و هوای اتاوا

آب و هوای اتاوا در استان انتاریو اقلیمی قاره‌ای و چهار فصل با تابستان‌هایی گرم و مرطوب با دمای حداقل ۱۵.۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۶.۵ درجه سانتی‌گراد و زمستان‌های همراه با برف و یخ است. زمستان ها این شهر‌ با حداقل دمای حدود ۱۰- درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۵.۸- درجه سانتی‌گراد دیده می شود.

آب و هوای ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان کانادا تابستان‌های با بیشترین میزان تابش خورشید و گرم و خشک را با حداکثر میانگین دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد و زمستان های کمتر از صفر درجه سانتی‌گرادی از ویژگی آب‌ و هوای این منطقه است. آب‌وهوای بهار این منطقه نیز معتدل است.

آب و هوای جزیره پرنس ادوارد کانادا

کوچک‌ترین استان این کشور اقلیم دریایی معتدلی با بارش بیش از ۱۰۰۰ میلی‌متر را دارد.
در ژانویه میانگین دمای هوا ۷- درجه سانتی‌گرادی (حدودا) و در جولای ۱۹ درجه سانتی‌گرادی ( حدودا) است.

گرم ترین شهرهای کانادا در فصل زمستان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از زمستان و سرما فراری هستید و دوست ندارید مجبور به پوشیدن لباس‌های زیاد در زمستان باشید و حتی از ورزش‌های زمستانی مانند هاکی و اسکی لذت نمی‌برید بهتر است شهرهایی را انتخاب کنید که در زمستان نیز آب‌وهوای سردی نداشته باشند.
بیش از ۱۰ شهر در این کشور وجود دارد که زمستان‌های آن‌ها شما را اذیت نمی‌کند.
سنت جونز در نیوفاندلاند، شهر سنت کاترینز در استان انتاریو، ویکتوریا، ونکوور و کلونا در استان بریتیش کلمبیا و هالیفاکس در نوا اسکوشیا از جمله این شهرها هستند. (نیوفاندلاند و لابرادور در منطقه آتلانتیک و شرقی‌ترین استان کانادا قراردارند.)
بالاترین میانگین دمای کانادا در ماه ژانویه به شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا تعلق دارد.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها