تعطیلات کریسمس در کانادا

تعطیلات کریسمس در کانادا

تعطیلات کریسمس در کانادا قطعا یکی از موضوعات جالب برای خواندن است، کانادا به دلیل برگزاری سالانه فستیوال‌های جذاب و جشن‌ کریسمس به یکی از شادترین کشورها تبدیل شده است. در تعطیلات کریسمس در کانادا می‌توان زیبایی‌های چشم‌نوازی را در شهرهای گوناگون کانادا به خصوص در پایتخت آن مشاهده کرد. استفاده از چراغ‌های رنگارنگ، نصب درخت بزرگ کریسمس با یک ستاره درخشان بر روی قله آن، تزئین شهر با تکه‌های برفی و روشن کردن چراغ‌های زیاد از نمونه رسوم مردم کانادایی است. البته در برخی از شهرهای کانادا کارهای متنوعی نیز انجام می‌شود که بدون تردید برای هر فردی جذاب خواهد بود. شما با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید در خاک این کشور وارد شده و تعطیلات کریسمس را در بهترین شهرهای کانادا بگذرانید.

آشنایی با آداب و رسوم مردم کانادا در کریسمس

در تعطیلات کریسمس در کانادا یکی از سنت‌های دیرینه مردم کانادا به درخت کریسمس مربوط می‌شود که برای اولین بار در شهر نوا اسکوشیا ساخته و استفاده شد. کریسمس به منظور حفظ محیط‌‌ زیست برگزار می‌شود و در آن روز مردمان کانادایی به رقص و شادی می‌پردازند. وجود مشاغل پردرآمد کانادا باعث شده تا مردمان آنها بتوانند سالانه هزینه‌های زیادی را برای برگزاری جشن کریسمس صرف کنند. از نمونه رسوم جالب در این روز محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از درخت مخصوص کریسمس در کانادا: استفاده از درخت کریسمس از آداب مردم کانادا است که در این روز خاص می‌بایست اقدام به خرید درختی با تزئینات مخصوص خود نمایند. در واقع اغلب افراد خانواده در روز کریسمس به بازارها رفته و درختی متناسب با فضای منزل خود را تهیه می‌کنند و تزئیناتی را به سلیقه خود بر روی این درخت آویزان می‌نمایند.
  • هدیه دادن: روز کریسمس در واقع روزی برای شادی مردم کانادا است و بزرگترهای هر خانواده به کودکان خود هدیه می‌دهند. بسیاری از مردمان کانادایی بر طبق رسوم قدیمی خود، جوراب‌هایی را بر روی شومینه یا در کنار درخت آویزان کرده و بر کودکان خود القا می‌کنند که این هدیه متعلق به بابا نوئل است.
  • خواندن سرود سنتی: سرود Mummerning عمدتا در استانی به نام نیوفاندلند انجام می‌شود؛ اما بسیاری از مردمان کانادایی در روستاها و شهرهای کانادا، این سرود را در منازل خود با عزیزانشان زمزمه می‌کنند. البته بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند که لباسی مبدل بر تن کرده و پای در خیابان‌ها بگذارند و به همراه مردمانی دیگر شروع به خواندن سرود و رقصیدن نمایند.
  • مسافرت: یکی از رسوم مردم این کشور در تعطیلات کریسمس در کانادا، رفتن به مسافرت است. در واقع روز کریسمس برای مردمان کانادا حکم عید نوروز ما ایرانی‌ها را دارد؛ از این رو ترجیح می‌دهند که چند روز قبل از شروع کریسمس به مسافرت رفته و در مناطق مختلف سفر کنند. از آنجایی که هزینه های زندگی در ونکوور و تورنتو نسبت به دیگر شهرهای کانادا بیشتر است، اغلب افراد این شهرها را برای تعطیلات انتخاب نمی‌کنند.
  • رژه‌های کریسمس: رژه‌های کریسمس جزء بهترین کارهایی است که در این روز شاد انجام می‌شود. در واقع سالانه در این روز محبوب، رژه‌هایی در سرتاسر کشور کانادا انجام می‌شود که به آن رژه بابا نوئل نیز می‌گویند. این رژه رفتن از سال 1905 میلادی آغاز شد که در آن سال حدود 500 هزار از مردمان کانادایی در رژه شرکت کردند.
  • مسابقه‌های چراغ: در واقع بیشتر خانه‌های شهر لابرادور در این روز اقدام به اجرای مسابقه چراغ می‌کنند. این مسابقه بدین شرح است که صاحبان هر خانه بایستی چراغ‌های بیشتری را به نمایش گذاشته و خانه خود را نورانی‌تر جلوه دهند.
  • جشنواره نور: این جشنواره در آبشار نیاگارا برگزار می‌گردد که از پرطرفدارترین فستیوال‌های مخصوص تعطیلات کریسمس در کانادا است. روشن کردن تعداد بالای چراغ تا حدود 2 میلیون، آبشار نیاگارا را به زیباترین آبشار و نورانی‌ترین محیط تبدیل کرده و در اطراف آن به برگزاری آتش‌بازی و کنسرت می‌پردازند.

نمادهای تعطیلات کریسمس در کانادا

نمادهای کریسمس در کانادا به چه معناست؟

در کشور کانادا و تمامی شهرهای آن، مردمان کانادایی از برخی از سمبل‌های مخصوص روز و تعطیلات کریسمس در کانادا استفاده می‌کنند. در واقع استفاده از برخی نمادها نشان‌دهنده دین و همچنین ریشه در اعتقادات مردمان این کشور دارد. از نمونه سمبل و نمادهای کریسمس می‌توان به حلقه گل نشانه عشق ابدی، زنگوله نشانه بازگشت گوسفند گمشده، درخت نشانه زندگی و ستاره نماد راهنمایی و هدایت اشاره کرد.

بهترین شهرهای کانادا برای مسافرت در روز کریسمس

به طور معمول جشن کریسمس در نقاط و شهرهای مختلف این کشور ظاهری مشابه دارد و تمامی آداب‌ورسوم در آنها یکسان است؛ اما یکسان نبودن آب‌وهوا در نقاط مختلف این کشور از مزایا و معایب زندگی در کانادا بوده، چراکه برخی مناطق در تعطیلات کریسمس دارای سرمای کمتری هستند. از بهترین شهرهای کانادا برای گذراندن تعطیلات کریسمس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کریسمس در شهر کبک سیتی: در این شهر، در تعطیلات کریسمس در کانادا شاهد تزئینات جادویی از انواع چراغ و برف در سطح شهر خواهید بود. اواخر نوامبر، در بخش قدیمی این شهر تزئینات کلاسیکی انجام می‌شود تا روایت‌های قدیمی کریسمس را برای افراد کانادایی یادآوری نماید. در کریسمس، در شهر کبک سیتی یک بازار کریسمس با غرفه‌های متنوع آغاز به کار می‌کند که در این بازار می‌توانید انواع سرگرمی و نمایش‌ها را نیز مشاهده کنید.
  • کریسمس در اتاوا: این شهر در واقع پایتخت کشور کانادا است و برای گذراندن تعطیلات کریسمس در کانادا می‌توانید به شهر اتاوا سری بزنید. در شهر اتاوا رژه‌های کریسمس برگزار می‌شود. از انواع فعالیت‌های افراد در این شهر در روز کریسمس می‌توان به انجام نمایش‌های هنری، رقص در خیابان، انجام رژه، خوردن صبحانه با بابا نوئل، سورتمه‌سواری و برگزاری کنسرت‌های کریسمس اشاره کرد.
  • کریسمس در مونترال: در روز کریسمس باید به فروشگاه Pepin در مونترال سری بزنید. در این فروشگاه انواع صنایع دستی و محصولات محلی به فروش می‌رسد که این کار در واقع نوعی احترام به روز کریسمس است. در مونترال می‌توانید زندگی با سبک کلاسیک و فرهنگ اصیل کانادا را درک کنید.
  • کریسمس در ونکوور: رژه‌های کشتی‌های کارول در این روز زیبا می‌تواند باعث حیرت‌زده شدن هر شخصی شود. در واقع در روز کریسمس، کشتی‌های کارول و ده‌های میلیون از قایق‌ها بر روی آب حرکت می‌کنند. بر روی هر کدام تعداد چراغ‌های بسیار زیادی استفاده شده که جلوه نورانی ایجاد می‌کند. این کشتی‌ها در اطراف پورت مودی، فالس کریک و دیپ کو حرکت می‌کنند و زیبایی رویداد خود را به مردمان در تعطیلات کریسمس در کانادا نشان می‌دهند. در این میان باید بدانید که شهر ونکوور از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است.

تعطیلات کریسمس در کانادا راه ابریشم

سوالات متداول درباره تعطیلات کریسمس در کانادا

  • آیا اداره‌ها، دانشگاه و یا مدارس در روز کریسمس تعطیل رسمی می‌شوند؟

بله، به طور معمول در روزهای کریسمس تمامی مدارس و آموزشگاه‌های تعطیل می‌شوند. زمان این تعطیلی به مدت دو هفته است.

  • بهترین شهرها برای گذراندن تعطیلات کریسمس در کانادا کجاست؟

مونترال، نیاگارا فالز، ونکوور، کبک سیتی، تورنتو و یا اتاوا از محبوب‌ترین و زیباترین شهرهای کانادا برای تجربه لذت‌بخش روز کریسمس هستند.

  • محبوب‌ترین نوشیدنی در روز کریسمس چیست؟

به طور کلی مردمان کانادایی در این روز عزیز، نوشیدنی اگ‌ناگ را که ترکیبی از خامه، دارچین، شیر و زرده تخم‌مرغ است را می‌نوشند.

مسافرت های تعطیلات کریسمس در کانادا

سخن پایانی

طبق تقویم گرگورین، تعطیلات کریسمس در کانادا از اول ژانویه آغاز شده و تا دو الی سه هفته ادامه می‌یابد. در این روز، تمامی اداره‌ها و مدارس تعطیل می‌شود. مردم کانادا در روز کریسمس انواع غذاهایی همچون ژامبون، مرغ یا پنکیک را سرو می‌کنند. در نزدیکی کریسمس بسیاری از مراکز تجاری فستیوال بلک فرایدی را آغاز کرده و به فروش اجناس با تخفیف می‌پردازند.

موسسه راه ابریشم با بهره‌مندی از کارشناسان باتجربه و کمک به اخذ ویزای توریستی کانادا، به شما برای حضور در تعطیلات و جشن‌های کریسمس کمک خواهد کرد. مشاوره با مجموعه راه ابریشم می‌تواند راه این سفر را هموار سازد تا افراد بتوانند به‌راحتی با تهیه ویزا راهی این سفر شوند.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها