دبی چطور دبی شد

دبی چطور دبی شد؟

دبی تا چندین سال پیش یک بیابان به همراه چند ساختمان کوچک بود؛ اما امروزه به یکی از شهرهای تجاری و توسعه یافته جهان تبدیل شده و دلیل آن نیز به پیدایش نفت و سیاست خانواده سلطنتی آل مکتوم بازمی‌گردد. شهر دبی وسعتی در حدود 4 هزار کیلومتر داشته و جمعیتی بیش از 3 میلیون نفر در آن سکونت دارند. مردم این شهر به زبان عربی صحبت می‌کنند و اکثر آنها پیرو دین اسلام هستند؛ اما به‌طور کلی 96 درصد از جمعیت آن، متعلق به دبی نیستند. این شهر که به‌عنوان عروس امارات شناخته می‌شود، گران‌ترین شهر خاورمیانه بوده و شهروندان عادی آن نیازی به پرداخت مالیات ندارند. سریع‌ترین روشی که شما می‌توانید به کمک آن اقامت دبی را دریافت کنید، سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت است.

شما با اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلفی چون ویزای توریستی کانادا یا امارات می توانید به این کشورها سفر کنید.

معرفی شهر دبی

شهر دبی یک دهکده کوچک و پیش‌پا افتاده بوده که با گذشت زمان و اتفاقات که در آن رخ داده‌اند، به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای امارات متحده عربی تبدیل شد؛ به‌گونه‌ای که این شهر پایتخت امارات محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل سواحل زیبا و گرم، معماری منحصربه‌فرد، آسمان‌خراش‌ها و جاذبه‌های گردشگری خود، به محبوبیت بسیاری در بین گردشگران دست یافت. دبی از سمت شمال شرقی به شارجه، از جنوب با ابوظبی و از جنوب شرق به سلطان نشین عمان متصل است. در کم‌تر از نیم قرن دهکده کوچک ماهیگیری دبی به یک کلان‌شهر مدرن و پیشرفته تبدیل شده که این تحولات و آبادانی با حکومت آل مکتوم آغاز گردید. اقامت در دبی مانند هر کشوری نیازمند ویزا بوده و ویزای دبی در خاورمیانه همچون ویزای شینگن در اروپا ارزشمند است. برای سفر به این شهر می‌توانید ویزای آن را همانند ویزای توریستی کانادا به دو صورت سینگل و مولتی اخذ کنید. به‌طور کلی برای دریافت ویزا متقاضیان می‌بایست از شرایط به‌خصوصی برخوردار باشند که به شرح زیر هستند:

  • دخترانی که سن زیر 18 سال دارند، نمی‌توانند از ویزای دبی به‌صورت انفرادی استفاده کنند.
  • آقایان زیر 18 برای دریافت ویزا باید حتما شناسامه پدر و مادر خود را ارائه دهند.
  • ویزای توریستی دبی 14 روزه است، اگر متقاضی به هر دلیلی بیش از این مدت در این شهر حضور داشته باشید، مشمول جریمه خواهید شد.
  • به همراه داشتن بیمه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزا امری ضروری است.

اگر به دنبال ویزای کاری کشورها مانند ویزای استارتاپ کانادا یا ویزای کاری امارات هستید این کشورها می توانند فرصتهای عالی را به دلیل اقتصاد منحصر به فرد خود برای شما ایجاد کنند.

dubai introduction

تاریخچه دبی

شهر دبی تا سال 1833 تنها یک روستای بسیار کوچک و بدون امکانات بوده که در آن سال شخصی به نام شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم از خاندان آل الفلاسی به همراه اعضای خانواده و دوستان خود که تقریباً 800 نفر بوده‌اند از شهر ابوظبی به دهکده دبی مهاجرت کرده‌اند. براساس گفته محققان، قبیله آل مکتوم با بنی یاس که از ساکنان اولیه کشور امارات به شمار می‌رفتند، نسبت دارند.

قبیله آل مکتوم اولین ساخت‌وساز خود را در منطقه خور دبی که یک بندر ماهیگیری کوچک بوده آغاز می‌کند. در قرن‌های 19 الی 20 میلادی ساکنان روستای دبی با صید ماهی و مروارید توانسته بودند تا شرایط زندگی خود را رونق دهند. مهم‌ترین رویدادی که باعث پیشرفت و رونق این دهکده زیبا گردید، به سال 1966 میلادی بازمی‌گردد و این است که برای اولین بار در این سرزمین نفت کشف شد.

اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور هستید و نمی توانید بین دو کشور انتخاب کنید، حتما آن دوکشور را باهم مقایسه کنید مثلا اگر بین کانادا یا آمریکا مانده اید، با مقایسه هردو کشور، بهترین کشور که با شرایط شما سازگار است را انتخاب کنید.

علت پیشرفت دبی چه بود؟

شهر دبی که در قدیم یک روستا با امکانات ضعیف بوده، امروزه زبان‌زد بزرگ‌ترین مجلات بزرگ و معتبر غربی است. رویدادهای بسیاری باعث پیشرفت روستای کوچک دبی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عامل مهم پیشرفت این کلان‌شهر استخراج نفت بوده که در سال 1966 در منطقه ساحل فاتح کشف شد. عملیات استخراج نفت در این ساحل از سال 1969 آغاز گردیده و در دهه 1970 دولت دبی توانست استخراج سه مخزن بزرگ زیردریایی که گنجایش هر کدام از آن‌ها حدوداً نیم میلیون بشکه بوده، به سرانجام برساند. سه مخزن بزرگ نفت در دبی به اهرام سه گانه دبی شهرت دارند.
  • در سال 1972 این شهر با ساخت یک بندر در عمق آب‌های خلیج فارس که دارای 11 اسکله بوده و طی مدتی بعد، به 35 اسکله افزایش یافت؛ توانست عنوان های دریایی مهم خلج فارس را از آن خود کند.
  • در سال 1979 بزرگ‌ترین مرکز تجاری جهان با ارتفاع 149 متر که کانون صنعت و تجارت شناخته می‌شد، شروع به فعالیت کرد.
  • در سال 1979 بزرگ‌ترین بندر دست‌ساز بشر به نام بندر جبل علی افتتاح شد. وسعت این بندر بسیار زیاد است؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون توانایی تخلیه و بارگیری 22 میلیون کانتینر را دارد.
  • در سال 1985 منطقه آزاد تجاری به نام جفزا افتتاح گردید و کمپانی‌های بین‌المللی زیادی به دبی روانه شدند.
  • سال 1985 اولین خطوط هواپیمایی ایرلاین با پشتیبانی خانواده سلطنتی در 25 اکتبر فعالیت خود را آغاز کرد.
  • سال 1999 بلندترین آسمان‌خراش دبی به نام برج العرب فعالیت خود را آغاز کرد.
  • سال 2001 در شمال منطقه جبل علی یک فرآیند زمین‌سازی بزرگ به نام نخل جمیره آغاز گردید.

ویزاهای مختلفی وجود دارد، از ویزای شینگن گرفته تا ویزای دبی، شما بسته به مقصد خود باید برای ویزای آن کشور اقدام کنید.

dubai sucsession

اطلاعات شهر دبی

از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای امارات می‌توان به دبی اشاره کرد که در قسمت جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالا بوده؛ اما باتوجه به این‌که واحد پول آن ارزش بسیاری دارد، ساکنین آن از شرایط زندگی خود راضی هستند. اطلاعات کلی و جامع دبی عبارتند از:

dubai table

dubai information

اگر به دنبال اقامت دبی هستید، حتما اطلاعات اولیه این کشور را مطالعه کنید، تا به مشکل برنخورید.

سخن پایانی

دبی یکی از شهرهای زیبا و قدرتمند کشور امارات متحده عربی است که در مدت زمان کوتاهی توانسته به رشد اقتصادی، گردشگری، تفریحی و… خوبی دست یابد. برای سفر کردن به دبی باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشید تا بتوانید ویزای دبی را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با سفر به دبی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید تا اقدامات لازم برای اخذ ویزای دبی، ویزای شینگین یا هر نوع ویزای دیگری شما را راهنمایی کنند. با کمک مجموعه ما می‌توانید تمام ویزاها را به بهترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. برای دریافت ویزای یونان و ویزای دبی و… کافیست با ما تماس حاصل نمایید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها