تای

تای و 3 نکته جامع در مورد آن‌

تای چیست؟ اثبات وابستگی اجتماعی با مدارک تای چگونه ممکن است؟ انواع مختلف تای کدامند؟ تای روابط تجاری و حرفه‌ای چیست؟ تای اثبات وابستگی اقتصادی و مالی و روابط خانوادگی و اجتماعی چیست؟ اهمیت تای برای درخواست ویزا چیست؟ 5 کشوری که متقاضیان مهاجرت تای نیاز دارند کدامند؟ از آنجاییکه از مهم ترین مدارکی که ممکن است سبب ریجکتی و رد شدن درخواست ویزای متقاضیان شود، مشکلات مدارک تای ویزا است، پس باهم به طور کامل آن را بررسی می‌کنیم.

اگر به دنبال هرگونه ویزایی هستید، از ویزای توریستی کانادا گرفته تا ویزای تجاری و تحصیلی ارائه تای می‌تواند هدف و قصد واقعی شما را به آفیسر اثبات کند و از ریجکتی شما جلوگیری کند.

تای چیست؟

کشور های پیشرفته قوانینی دارند تا تعداد پناهنده‌های خارجی به کشورشان را کاهش دهند. از قوانینی که به دنبال همین هدف است می‌توان به تای برای ویزای کانادا اشاره کرد. tie شامل مدارکی است با دیگر مدارک ضروری ویزا، متقاضی تحویل آفیسر می‌دهد. مدرک tie نشان می‌دهد که متقاضی با کشور مبدا و مادری خود پیوند قوی دارد و با اتمام مدت ویزا و پایان سفرش، به کشور خود برمی‌گردد و به دنبال اقامت طولانی یا غیرقانونی نیست. مدرک تای همچنین نشان دهنده این است که متقاضی قصد پناهندگی در کشور مقصد را ندارد.

انواع گواهی های tie به نوع زیر تقسیم بندی می‌شوند: اثبات روابط تجاری و حرفه‌ای،  اثبات وابستگی اقتصادی و مالی با مدرک تای یا اثبات وابستگی اجتماعی با مدارک tie .

شما به دنبال هرنوع ویزایی باشید از ویزای استارتاپ کانادا گرفته تا ویزای تحصیلی با کمک مدارک تای می‌توانید آفیسر را برای هدف خود قانع کنید.

tie work dependance

تای روابط تجاری و حرفه‌ای چیست؟  (Business/Professional Ties)

افرادی که شاغل یا دارای کسب و کاری هستند، قادرند به عنوان مدرک تای خود برای اخذ ویزای کانادا، وابستگی شغلی خود را اعلام کنند و نشان دهند یک شغلی در کشور مبدا دارند که بعد سفر باز به آن برمی‌گردند. مدارک زیر در ارائه مدرک tie به شما کمک می‌کنند.

متقاضی با کمک بیانیه کارفرما که حقوق و مدت زمان کار وی را نشان می‌دهد و نامه هایی که نشان‌دهنده‌ی جایگاه  او در سازمان است را به عنوان tie استفاده کند و ارائه کند‌.

متقاضی می‌تواند اجازه نامه مرخصی بدون حقوق یا با حقوق از کارفرما گرفته و اسنادی که نشان دهنده موقعیت شغلی متقاضی به عنوان یک فرد از سازمان را مشخص می کند را به عنوان tie ارائه کند.

کلیه اوراق خرد و سایر مدارک ثابت کننده درآمد شما در کشور مبدا

 کلیه اوراقی که تعیین کننده درآمد صاحبین کسب و کار یا مدارکی که نشان دهنده ایجاد کسب و کار هستند به عنوان مدارک تای استفاده می‌شوند.

متقاضی با نشان دادن عضویت خود در سازمان‌ها می‌تواند tie خود را با کشور خود و پیوند قوی‌اش را به آفیسر نشان دهد.

مدارکی چون اساسنامه شرکت که مربوط به راه اندازی کسب و کار هستند هم جزو مدارک تای هستند.

اما اگر متقاضی شاغل نباشد چه کار باید بکند؟

متقاضیان غیر شاغل قادرند با ارائه‌ی شناسه دانشجویی tie خود را اثبات کند.

مدارک tie می‌تواند از طریق دانشگاه یا مدرسه حتی از طرف ارگان های مذهبی و سیاسی ارائه شده باشند، مهم اثبات پیوند شما است.

تمامی موارد نام برده شده، نمونه هایی از مقبولیات گواهینامه tie بود.

شما با حضور در وقت سفارت کانادا و ارائه مدارک لازم و انجام مراحل اثرانگشت و اطلاعات بیومتریک می توانید سایر مراحل ویزا را پیگیری کنید.

tie finance dependance

اثبات وابستگی اقتصادی و مالی

دارایی‌های مالی و روابط مربوط به املاک و مستغلات (Financial Assets/Real Estate Ties) می‌توانند وابستگی متقاضیان به کشور خود را اثبات کنند.

متقاضیانی که املاک و اموال قابل توجه دارند می‌توانند آن‌ها را به عنوان مدرک tie خود برای ویزای کانادا در پرونده قرار داده و در نظر بگیرند. موارد قابل ارائه به عنوان مدرک tie ویزا ارائه به شرح زیر است

کلیه اسناد ملکی و قراردادی و بیمه منزل، اوراق بهادار و سرمایه گذاری که تایید کننده اموال شما باشد.

مدارک نشان دهنده‌ی پرداخت وام مسکن و یا رسید مالیات بر دارایی باشد.

صورت حساب هایی با گردش مالی بالا

ارائه تای برای کشورهای مختلفی ضرورت دارد از ویزای شینگن گرفته تا ویزای بریتانیا یا کانادا.

tie family dependance

روابط خانوادگی و اجتماعی (Family/Social Ties)

گزینه‌ دیگری وجود دارد که معمولا دانشجویان از آن استفاده می‌کنند تا ارتباط قوی با کشور مبدا را ثابت کنند. مواردی مانند تک فرزند بودن، مدارک و اسناد ازدواج و عقد، تک فرزند بودن بودن و سن زیاد و ناتوانی و یا بیماری والدینشان همگی جزو مدارک tie و ثابت کننده پیوند با کشور وطن است. جالب است بدانید متقاضیان حتی با کمک عکس هایی که نشان دهنده داشتن دوستان صمیمی زیادی در کشور مبدا است می‌توانند tie خود را ثابت کنند.

اهمیت تای برای درخواست ویزا چیست؟

آفیسرها با تای به دنبال این هستند که نگرانیشان در مورد بازگشت متقاضیان به خانه و کشورشان برطرف شود و متقاضیان به اقامت غیرقانونی و پناهندگی روی نیاورند.

 اگر اشخاص خواهان ویزا نتواند مدارک مستحکم و کافی را به پرونده ضمیمه کنند و آفیسر را قانع کنند که بازگشت آن‌ها به کشور قطعی است آفیسر او را ریجکت و درخواست ویزای اورَد می‌شود.  ضرورت وجود tie فقط برای جلوگیری از مهاجرتهای غیرقانونی است و جلوگیری از هرگونه سواستفاده از ویزا توسط مهاجرین و متقاضیان، پس سعی کنید تا حد ممکن مدارک پیوند قوی خود با کشورتان را ارائه کنید.

در پروسه درخواست ویزا، ارائه مدارک اثبات تای (Tie) قدرتمندی لازم است تا شانس پرونده ی شما افزایش یابد.

اگر به دنبال اخذ ویزای کشورهای مختلف و اخذ اقامت کشورهای مختلف هستید از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا، باید تمامی مدارک ضروری ویزا را ارائه دهید و کمبود مدارک ضروری سبب ریجکتی پرونده شما خواهد شد.

tie basic countries

5 کشوری که متقاضیان مهاجرت تای نیاز دارند

برخی کشورها ارائه مدارک تای (Tie) را به‌عنوان عامل اصلی اخذا ویزا عنوان کرده‌اند که به شرح زیر هستند.

ایالات متحده آمریکا (United States)

سیستم مهاجرتی این کشور معمولا tie ارتباط با کشور مبدای متقاضی را به‌عنوان بخشی از فرایند اخذ ویزا می داند.

بریتانیا (United Kingdom)

فرایند اخذ ویزای بریتانیا مخصوصا ویزای توریستی (visitor visa) نیازمند tie یا پیوند محکم فرد خواهان ویزا است. این کشورمدارک تای را به‌عنوان بخشی از ارزیابی هدف و قصد متقاضی در پایان مدت ویزا در نظر می گیرد و می سنجد که آیا او احتمال دارد  کشور را ترک کند یا بماند.

کانادا (Canada)

پروسه اخذ ویزای کانادا هم مخصوصا ویزای توریستی کانادا به مدارک tie یا پیوند محکم با کشور متقاضی نیاز دارد.

استرالیا  (Australia)

پیوند فرد خواهان ویزا با کشور مادری یا همان مدارک tie عموما به‌عنوان مدرکی ضروری در حین درخواست ویزاهای استرالیا در نظر گرفته می‎شود.

کشورهای حوزه شینگن (Schengen Area Countries)

ویزای شینگن (The Schengen visa) که تمامی کشورهای اروپایی حوزه شینگن را پوشش می دهد هم ممکن است درخواست ارائه مدارک تای و پیوند را از متقاضیان اخذ این ویزا داشته باشد. از ویزای یونان گرفته تا فرانسه همگی در محدوده شینگن قرار دارند.

اخذ ویزا در راه ابریشم

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای انگلیس و غیره هستید، می توانید از مشاوران متخصص راه ابریشم کمک بگیرید. مشاوران راه ابریشم در تلاشند تا همیشه براساس آخرین اخبار و اطلاعات به سوالات مراجعان پاسخ دهند و احتمال ریجکتی پرونده متقاضیان را کاهش دهند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

کاربر گرامی راه ابریشم برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با تای در ویزای کانادا شما می توانید از سایت رسمی کانادا استفاده کنید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها