مهاجرت زیر 18 سال به کانادا

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا چه شرایطی دارد؟ فرزند Minor کیست؟ شرایط مهاجرت برای افراد زیر 18 سال بدون داشتن همراه چیست؟ شرایط قیم دانش آموزان به چه شکل است؟ مدارکی که همراه افراد زیر 18سال باید به افسر مرزی نشان دهد چیست؟ آیا دانش آموز زیر 18 سال اجازه کار در کانادا را دارد؟ به خاطر سیاست‌های کانادا و مهاجرتهای زیادی که به این کشور می‌شود، افراد زیر ۱۸ سال باید از شرایط و قوانین تعیین شده پیروی کنند. برای آگاهی از این شرایط با ما همراه شوید.

برای راحتی کار خود در کانادا هم می توانید با تهیه ویزا کارت به راحتی خرید کنید و به نقل و انتقال و برداشت پول خود بپردازید.

شرایط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل

در مورد شرایط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل باید بدانید بهترین شرایط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل ویزای تحصیلی است.

سن ورود به مدارس و شروع تحصیل در این کشور از سن 5 سالگی تا ۱۸ است و تحصیل در کانادا از سن 6 سالگی تا اتمام پایه دوازدهم اجباری است.

فرزندان شما اگر به عنوان دانش آموز مهاجرت می‌کنند، برای اینکه ویزای تحصیلی دریافت کنند، باید یک قیم در کانادا معرفی کنند یا یکی از والدین همراه او سفر کند. اگر هیچ‌ کدام از والدین فرزند با او سفر نکند حتما فرد دیگری را به عنوان قیم (اگردر شهر دانش آموز اقامت دارد) معرفی کند.

اگر هیچ کدام از شرایط را ندارید، مدرسه می تواند یک قیم برای دانش آموز تعیین کند.

هزینه تحصیل در مدارس این کشور هم بین حدود 27,000 دلار کانادا تا حدود 55,000 دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

مدارسی با دانش آموزان بین المللی زیاد انتخاب عالی برای مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل شما خواهند بود. بهتر است زبان دانش آموزخوب باشد، تا بتواند علاوه بر ارتباط برقرار کردن با دوستانش، مطالب درسی را هم خوب متوجه شود.

اگر سطح زبان دانش آموز مناسب نباشد، برای او کلاس‌های زبان متناسب با سطح مدرسه ارائه می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی:

ارائه پذیرش از مدرسه، انگیزه نامه و ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت

ارائه نامه تمکن مالی

ارائه نامه عدم سو پیشینه و گواهی سلامت برای مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل

در واقع شما به دنبال اخذ ویزای هرکشوری، از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا باید یکسری مدارک ارائه کنید،این مدارک هم باید کامل و معتبر باشند.

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا ماینر

فرزند Minor کیست؟

هر فردی که به سن قانونی (۱۸ یا ۱۹) نرسیده باشد در کانادا، minor شناخته می‌شود. سن قانونی در استان های مختلف تفاوت دارد مثلا در بعضی استانها ۱۸ سالگی سن قانونی محسوب می‌شود و ۱۹در برخی ۱۹ سالگی سن قانونی است.

استانهای زیر ۱۸ سالگی را سن قانونی می دانند:

استان آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکچوان

استانهای زیر ۱۹ سالگی را سن قانونی می دانند:

استان بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان

شما برای سنجیدن شرایط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل خانواده خود می توانید با اخذ ویزای توریستی کانادا به این کشور سفر کنید و شرایط را بسنجید.

شرایط مهاجرت زیر 18 سال به کانادا

شرایط مهاجرت برای افراد زیر 18 سال بدون داشتن همراه

اگر دانش آموز تنها به این کشور سفر کند یا باید در منزل اقوام و آشنایان مقیم این کشور بماند یا در home stay بماند یا در خوابگاه بماند.

home stay یعنی دانش‌آموز با خانواده‌ای تعیین شده از طرف دولت کانادا زندگی می‌کند.

یکی از پراهمیت ترین قانون مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل بدون همراه، وجود سرپرست یا قیم قانونی است، هرچند که این قانون در برخی استان‌ها برای افراد 17 سال ضرورتی ندارد و آنها امکان مهاجرت بدون والدین و یا قیم به کانادا را دارند.

این مدارک باید هنگام مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به افسر مرزی نشان داده شود تا اجازه ورود بگیرید:

  • پاسپورت متقاضی باید به افسر مرزی نشان داده شود، شما نمی‌توانید پاسپورت والدین فرد را نشان دهید، حتی اگر مشخصات متقاضی در آن وجود داشته باشد، این امر پذیرفته و قابل قبول نخواهد بود.
  • ارائه کپی شناسنامه
  • ارائه مجوز یا اجازه نامه به زبان های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) که بهتر است بدست هر دو پدر و مادر متقاضی یا قیم قانونی او امضا شده باشد. این مجوز باید ‌آدرس و شماره تلفن پدر ومادر و نام، آدرس و شماره تلفن قیم در آن ذکر شده باشد.

هنگام مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل خانواده خود و ورود خودتان به کانادا حتما قوانین ورود به کانادا را رعایت کنید تا به مشکل نخورید.

شرایط قیم دانش آموزان زیر 18 سال

متقاضیان مهاجرت به کانادا که زیر ۱۸ سال دارند، یا باید والدین یا سرپرست قانونی آنها، او را همراهی کند تا به کانادا بروند و یا یک قیم در کانادا مسئولیت مراقبت از او را به عهده بگیرد.

قیم باید این موضوع را به اثبات برساند که از دانش آموز در طی اقامت خود در این کشور حمایت لازم را می‌کند.

قیم باید خود یک فرد بزرگسال دارای شهروندی کانادا یا اقامت دائم آن باشد. قیم در طول زندگی متقاضی در کانادا باید از او مراقبت کند و نقش بسیار مهمی برای او دارد و باید در صورت احتیاج متقاضی به کمک، کمک‌های لازم را ارائه کند.

البته هر فردی نمی‌تواند در کانادا قیم شود. طبق قانون مهاجرت:

  • قیم یا باید شهروندی یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد.
  • بالای 19 سال سن داشته باشد.
  • یا با متقاضی در یک مکان زندگی کند یا فاصله زیادی از محل زندگی و مدرسه متقاضی نداشته باشد.

مدرسه‌های کانادا هم برای مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل از قیم دانش آموز یعنی از پدر و مادر همراه دانش آموز در کانادا اسناد حضانت می‌خواهند.

از آنجایی که سفارت ایران در کانادا فعالیت ندارد، در صورتی که نیاز به خدمات این سفارت دارید باید با مراجعه به سفارت پاکستان در آمریکا و مراجعه به سامانه میخک کارهای خود را انجام دهید.

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا مدارک

مدارکی که همراه افراد زیر 18سال باید به افسر مرزی نشان دهد.

در صورت جدایی پدر و مادر و طلاق آنها، در صورت اشتراکی بودن حضانت فرزند، والدی که در حال سفر با دانش آموز است باید کپی مدارک قانونی حضانت را نشان افسر دهد و بهتر است از والد دیگر که حضانت فرد متقاضی را بر عهده دارد هم یک مجوز نشان دهد.

اگر یکی از والدین متقاضی مهاجرت به کانادا فوت کرده است، سرپرست کودک باید کپی از گواهی فوت او را داشته باشد.

طبق قوانین مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل ، در صورت سفر متقاضی با سرپرست قانونی یا پدر یا مادر خوانده خود، باید یک کپی از مدرک سرپرستی یا فرزندخواندگی همراه خود داشته باشد و زمانی که آفیسر بخواهد تحویل او دهد.

در صورت سفر یک کودک کم سن با فردی غیر از پدر و مادر خود یا حتی قیم قانونی خود، بزرگسالی که والد یا قیم قانونی او باید اجازه کتبی از پدر و مادر یا قیم او برای همراهی متقاضی داشته باشد. اجازه نامه شامل این موارد است: آدرس‌ و شماره والدین یا قیم قانونی (که در صورت احتیاج با آن ها تماس گرفت)، فتوکپی گذرنامه به امضا رسیده توسط پدر و مادر یا قیم قانونی متقاضی یا پیوست کارت شناسایی ملی به نامه.

مهاجرت زیر 18 سال به کانادا کار دانش آموزی

آیا دانش آموز زیر 18 سال اجازه کار در کانادا را دارد؟

در کانادا دولت به دانش آموزان زیر 18 سال حق کار حین تحصیل در کانادا را نداده است. اگر دانش آموزان خارجی در از این قانون پیروی نکنند، از تحصیل منع می شوند و باید به خاطر تخطی از قانون به کشور خود برگردند. تنها در شرایطی خاص امکان کار دانش آموزان در مدرسه وجود دارد. مثلا در استان کبک دانش آموزان  با شرایطی اجازه کار دارند، اگر آنها 17 سال داشته باشند و در ترم آخر باشند، امکان کار در مدرسه را دارند.

آنها امکان 20 ساعت کار در هفته را خواهند داشت ولی حتی این قانون هم برای مهاجرت زیر 18 سال به کانادا برای تحصیل تبصره‌های خاصی خواهد داشت بنابراین، اگر به عنوان یک دانش آموز به فکر سفر به این کشور هستید، بهتر است روی کار در این کانادا حساب نکرده و با تمکن مالی کافی به این کشور سفر کنید.

اخذ ویزای کانادا در راه ابریشم:

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید، راه ابریشم با مشاوران و کارشناس ماهر و مجرب خود، در خدمت شما است تا در کنار شما به رفع ابهامات شما بپردازد و مسیر اخذ ویزا را با شما طی کند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها