ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشه؟

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشه؟

کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر و پیشرفته‌ای محسوب می‌شود که افراد زیادی قصد دارند تا از طریق زایمان در این کشور با دریافت ویزای توریستی، تابعیت آن را به‌دست آورند. سیستم تابعیت کانادا که مطابق با قانون خاک و خون عمل می‌کند، به هر کودکی که در این کشور متولد می‌شود، بدون توجه به تابعیت والدین،‌ اقامت را اعطا می‌کند. لازم به ذکر است که والدین باید پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازگردند. والدین تنها پس از ۱۸ سالگی فرزند اقامت کانادا را دریافت خواهند کرد.

معرفی ویزای تحصیلی کانادا

معرفی ویزای تحصیلی کانادا

ویزا تحصیلی کانادا برای افرادی که تمایل دارند تحصیلات آکادمیک خود را در مؤسسات آموزشی معینی ادامه دهند، در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد از سراسر جهان به دلیل کیفیت آموزشی بالا و دانشگاه‌های متعدد این کشور را برای تحصیلات خود برمی‌گزینند. لازم است بدانید که ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش‌آموزی کانادا از جمله ویزاهای مناسب برای اقامت بلند مدت در این کشور محسوب می‌شوند. مدت زمان اقامت در کانادا برای ویزای توریستی برابر با مدت‌زمان تحصیل شما به‌علاوه ۹۰ روز فرصت اضافه برای آمادگی خروج از کانادا است. بهتر است قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا نسبت به مدارک و شرایط آن اطلاع داشته باشید تا با ریجکتی ویزا مواجه نشوید.

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا هرچند که شهر نسبتاً گرانی برای زندگی در نظر گرفته می‌شود؛ اما به دلیل دارابودن دانشگاه‌های متعدد دولتی می‌تواند در مورد تحصیل انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد. البته تحصیل در این کشور دارای مزایای دیگری نیز هست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • فرصت‌های پژوهشی بالا در کانادا
  • جامعه سالم و مدرن در کانادا
  • امکان تبدیل به شهروند دائم کانادا شدن با ویزای تحصیلی
  • امکان مهاجرت بعد از تمام شدن دوره
  • فرصت‌های کارآموزی بالا

مزایای تحصیل در کانادا

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تخمین وقت دقیق برای دریافت ویزای توریستی، به میزان زیادی به میزان تقاضا افراد برای مهاجرت به کانادا دارد. شلوغی سفارت و انجام مراحل اداری مانند انگشت‌نگاری و مصاحبه در کانادا حدود 3 الی 4 ماه زمان می‌برد که بسته به شرایط و زمان درخواست ویزای شما متفاوت است. این دوره که به‌عنوان زمان رسیدگی یا processing time شناخته می‌شود با دریافت درخواست متقاضایان مبنی بر ویزای توریسیتی شروع می‌شود. در برخی از فصل‌ها به دلیل کم بودن درخواست‌ها یا  IRCC این زمان ممکن است به ۲ الی 3 هفته نیز تقلیل یابد.

عوامل مؤثر در رسیدگی به درخواست ویزا تحصیلی کانادا

به‌طورکلی درخواست ویزا و انتظار برای رسیدگی به آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که به آن‌ها می‌پردازیم:

  • کامل بودن درخواست
  • نوع درخواست ویزای تحصیلی
  • زمان پاسخگویی IRCC و سرعت رسیدگی به پرونده متقاضی

رسیدگی به درخواست ویزا تحصیلی کانادا

راه‌های تسریع روند پاسخگویی به درخواست ویزا

سفارت فرانسه در سال 2019 برنامه‌ای مدون را در اختیار افراد متقاضی ویزای تحصیلی قرار داده تا بتوانند روند مهاجرت را بهتر بشناسند و از مدارک و شرایط آن آگاهی بیشتری داشته باشند. از جمله مواردی که در این برنامه ذکر شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود فاصله زمانی بین دریافت نامه پذیرش دانشگاه و دریافت ویزای دانشجویی
  • اقدام برای دریافت استادی پرمیت
  • عقب انداختن نیمسال تحصیلی درصورت طولانی شدن روند صدور ویزا تحصیلی
  • کامل بودن مدارک صحت آن‌ها
  • نداشتن سوءپیشینه
  • انتخاب رشته موردنظر مطابق با سوابق تحصیلی یا شغلی

سخن پایانی

زمان دریافت ویزای تحصیلی کانادا، به دلیل حساسیتی که بسیاری از افراد برای شروع کلاس‌ها دارند بسیار مهم است. این سؤال پیوسته در میان متقاضیان ویزا پرسیده می‌شود که ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می‌کشد. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، پارامترهای مشخصی مانند زمان اقدام، دارا بودن بورسیه، میزان متقاضیان و کامل بودن مدارک شما مشخص می‌کند که پروسه اخذ ویزا شما چقدر طول می‌کشد. طول این فرایند بین 2 هفته تا 20 هفته متفاوت است که می‌توانید برای آگاهی دقیق‌تر از این موضوع با مشاورین امور مهاجرت مشورت داشته باشید.

خدمات ویزا و اقامت در راه ابریشم:

اگر به دنبال دریافت ویزا و دریافت اقامت در کشورهای کانادا، انگلیس، دبی و … انجام مشاوره با مشاوران ماهر و باتجربه هستید، راه ابریشم در خدمت شما است، مشاوران راه ابریشم در تلاشند تا بر اساس آخرین قوانین و مقررات فرایند دریافت ویزا و پاسخگویی به سوالات شما را انجام دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها