افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

هر فرد حتی اگر برای مدت کوتاهی در کانادا مقیم باشد، لازم است حساب بانکی برای انجام خرید‌‌های روزانه داشته باشد. خوشبختانه این امکان برای افرادی که دارای اقامت موقت در کانادا هستند نیز، امکان‌پذیر است. این افراد می‌توانند با داشتن مدارک و شرایطی به شعب بانکی یا مؤسسات مالی کانادا مراجعه کرده و حساب بانکی خود را افتتاح کنند. البته قبل از هر چیز نیاز است که بهترین بانک‌های کانادا و شرایط و ضوابط آن‌ها را بشناسید تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

انواع خدمات بانک‌های کانادایی

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

هرچند که امکان افتتاح حساب به‌صورت اینترنتی در برخی از شعب بانکی وجود دارد، اما ایمن‌ترین راه افتتاح حساب بانکی به‌صورت حضوری است. بانک‌های کانادایی امکان افتتاح حساب را برای افراد بدون شغل یا حتی بدون پول نیز فراهم کرده‌اند. افرادی که سابقه ورشکستگی دارند نیز می‌توانند با ارائه پاسپورت معتبر و مدارک موردنیاز نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند. هر مؤسسه یا بانک کانادایی به‌منظور افتتاح حساب، مدارک خاصی را تعیین می‌کند که افراد لازم است قبل از اقدام به افتتاح حساب نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشند. برخی از بانک‌ها علاوه بر پاسپورت، مدارک مهاجرت و مدارک هویتی یک سری مستندات دیگری درخواست می‌کنند که بهتر است آن‌ها را به همراه داشته باشید.

لیست بهترین بانک‌های کانادا برای افتتاح حساب

به طور حتم بهترین بانک‌های کانادا، آن‌هایی هستند که تسهیلات و خدمات بانکداری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این بانک‌ها دارای خدماتی مانند عابربانک و سیستم‌های بانکداری آنلاینی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برخی از بانک‌های کانادا تسهیلاتی را برای افراد تازه وارد ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است بانکی را برای افتتاح حساب انتخاب کنید که فاصله کمی تا محل سکونت یا کار شما داشته باشد. همچنین بهتر است ساعت کاری آن با ساعت کاری شما همپوشانی نداشته باشد تا بتوانید در زمان دلخواه با مراجعه به آن کارهای خود را انجام دهید. از جمله بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب بانکی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Royal Bank of Canada (RBC)

بانک رویال کانادا، بزرگ‌ترین بانک این کشور است و خدمات خود را به بیش از 200 زبان زنده به مشتریان عرضه می‌کند. این بانک سرویس‌های جامعی را برای افراد نوورود فراهم می‌کند. از جمله خدمات این بانک می‌توان به حساب‌های بانکی ویژه رایگان، خدمات بدون محدودیت امضای بانک رویال و همچنین خدمات حساب بدون محدودیت برای دانشجویان اشاره کرد. جالب است بدانید که این رویال بانک برای افراد کارآفرین خدماتی خاص و اعتبار 50 دلاری ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

TD Bank

بانک تی دی در شهر تورنتو، کارت اعتباری رایگان خود را برای افراد دارای ویزای توریستی ارائه می‌دهد. علاوه بر این حساب‌جاری رایگان به مدت 6 ماه نیز از خدمات این بانک محسوب می‌شود. این بانک برای افراد دارای سابقه کارآفرینی خدماتی مانند تراکنش رایگان ماهانه ارائه می‌دهد.

Bank of montereal

بانک مونترال که از قدیمی‌ترین بانک‌های کانادا محسوب می‌شود، خدماتی مانند تراکنش‌های نامحدود رایگان و صندوق امانات را برای افراد دارای اقامت موقت ارائه می‌دهد. این بانک وام مسکن را به برخی افراد واجد شرایط عرضه می‌کند. برخی افراد مانند کسانی که در کانادا دارای شغل هستند، می‌توانند ضمن استفاده از انواع حساب‌ها از خدمات بانکی نیز بهره ببرند.

Scotia bank

بانک اسکوتیا به دلیل داشتن دستگاه‌های ATM در کانادا محبوبیت بالایی دارد. حساب‌های جاری، سپرده و چمینگ تنها بخشی از انواع حساب‌های ارائه شده در این بانک است که افراد مقیم کانادا می‌توانند از آن استفاده کنند. این بانک دارای رتبه سوم بزرگ‌ترین بانک کانادا است و تعداد بسیار زیادی از افراد در این بانک افتتاح حساب کرده‌اند.

انواع خدمات بانک‌های کانادایی

باتوجه‌به مدت‌زمان محدودی که برای اقامت با ویزای توریستی در کانادا وجود دارد، به نظر می‌رسد که نمی‌توان توقع خدمات بلند مدتی مانند وام مسکن یا سپرده بلندمدت را داشته باشید. به همین منظور سرویس‌هایی شامل موارد زیر برای افراد دارای ویزای توریستی در کانادا به‌وسیله بهترین بانک‌های کانادایی ارائه می‌شود.

  • کردیت کارت
  • دبیت کارت
  • چک
  • خدمات بانکداری الکترونیک
  • تلفن ‌بانک عابربانک

شرایط لازم افتتاح حساب بانکی در کانادا

شرایط لازم افتتاح حساب بانکی در کانادا

بسته به نوع حسابی که می‌خواهید در بانک‌های کانادا افتتاح کنید، می‌بایست مدارکی را به‌صورت اصل تسلیم بانک کنید. این مدارک برای هر بانک یا مؤسسه متفاوت است؛ اما برخی از آن‌ها به دلیل عمومیت کاملاً شناخته شده هستند. به‌طورکلی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا نیاز است مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت کانادایی
  • ویزا توریستی
  • کارت شناسایی
  • کردیت کارت
  • مدارک شناسایی کامل

انواع حساب‌های اصلی در بانک‌های کانادا

به‌طورکلی در کشور کانادا دو نوع حساب اصلی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. حساب پس‌انداز: این حساب گزینه مناسبی برای افرادی است که تمایل دارند مدت‌زمان زیادی را در کانادا سپری کنند. حساب پس‌انداز دارای مزایایی مانند امکان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، دسترسی به پول در هر زمان، اخذ بهره و سود و نرخ بهره کم است. اگر قصد دارید با ویزای توریستی خود 6 ماه در کانادا بمانید می‌توانید از خدمات حساب پس انداز استفاده کنید.
  2. حساب چکینگ: این حساب شباهت زیادی به‌حساب جاری در ایران دارد. با افتتاح حساب چکینگ شما می‌توانید فعالیت‌های بانکی روزانه مانند خرید یا پرداخت قبض‌ها را انجام دهید. دقت داشته باشید که این حساب بدون دریافت سود است و تنها به‌منظور دسترسی مستقیم به پول ایجاد می‌شود. در این حساب شما می‌توانید کلیه خدمات بانکی را به‌صورت آنلاین انجام دهید و در هر ساعت شبانه‌روز نسبت به برداشت یا واریز پول اقدام کنید.

انواع حساب‌های اصلی در بانک‌های کانادا

کارمزد حساب بانکی کانادایی

در کشور کانادا مانند ایران، افتتاح حساب صرفاً شامل هزینه نمی‌شود؛ اما خدماتی که یک بانک ارائه می‌دهد مشمول هزینه‌هایی خواهند بود. به‌عنوان مثال هزینه نگه‌داری حساب، تراکنش‌ها و انتقال پول شامل کارمزد است. البته بسیاری از بانک‌ها برای تازه واردان در مدت زمان محدودی خدمات بدون کارمزد ارائه می‌دهند. کارمزد هر تراکنش به‌منظور برداشت پول از باجه‌های بانک حدود 1.5 دلار است که از حساب شما کسر خواهد شد. جالب است بدانید که اگر از عابربانک خارج از محدوده کانادا استفاده می‌کنید، این هزینه 5 برابر خواهد شد. دقت داشته باشید که هزینه انتقال پول بین‌المللی در کانادا دارای کارمزد بیشتری خواهد بود.

میزان امنیت سیستم بانکی کانادایی

بهترین بانک‌های کانادا به مدیریت عالی و نظام سرمایه‌داری منظم خود شهرت دارند. امنیت سیستم بانکی کانادا مرهون شرکت OFSI است که برای تمامی مؤسسات مالی، بیمه و بانک‌های این کشور ناظر است. این شرکت به‌عنوان یک نماد اعتماد بین‌المللی برای سیستم بانکداری محسوب می‌شود. علاوه بر این شرکت بیمه سپرده CDIC در کانادا نوعی ثبات مالی را در سیستم بانکداری کانادا ایجاد کرده است؛ به همین دلیل بانک‌های کانادا کمتر در معرض ورشکستگی یا کاهش درآمد قرار می‌گیرند.

میزان امنیت سیستم بانکی کانادایی

نتیجه گیری و سخن پایانی

خوشبختانه مدیریت پول و دسترسی به پول نقد تنها با در دست داشتن ویزای توریستی در کانادا امکان‌پذیر است. این موضوع نقش مهمی در افزایش کیفیت سفر شما و امنیت مالی شما خواهد داشت. خبر خوب اینکه بانک‌های کانادا از امنیت مالی بالایی برخوردارند و شما می‌توانید با آسودگی خاطر تمام پول خود را در حساب‌ چکینگ یا سپرده بهترین بانک‌های کانادا قرار دهید. بسیاری از مؤسسات مالی در این کشور تحت نظارت فدرال کانادا هستند و مدارکی را برای افتتاح حساب در این کشور درخواست می‌کنند.

خدمات ویزا و اقامت در راه ابریشم:

اگر به دنبال دریافت ویزا و دریافت اقامت در کشورهای کانادا، انگلیس، دبی و … انجام مشاوره با مشاوران ماهر و باتجربه هستید، راه ابریشم در خدمت شما است، مشاوران راه ابریشم در تلاشند تا بر اساس آخرین قوانین و مقررات فرایند دریافت ویزا و پاسخگویی به سوالات شما را انجام دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها