آماده سازی حساب بانک

آماده سازی حساب بانک برای اخذ ویزا

آماده سازی حساب بانک و اثبات تمکن مالی به چه صورت است؟ دلیل اهمیت تمکن مالی برای سفر یا مهاجرت چیست؟ نرخ تبدیل ارز ریال به دلار برای تمکن مالی به چه صورت است؟ عواقب ارائه تمکن مالی جعلی چیست؟ نکات مهم برای جلوگیری از ریجکتی به خاطر تمکن مالی چیست؟ ارائه ضمانت‌نامه توسط حامی مالی به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه شوید.

برای دریافت ویزای هر کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید باید یک سری اسناد لازم و تعیین شده را به درخواست ویزای خود پیوست کنید و در صورت نقص یا جعلی بودن این مدارک، احتمال ریجکتی شما به شدت افزایش می‌یابد. از مهمترین این مدارک تمکن مالی است.

شما با دریافت ویزا کارت می توانید نقل و انتقال پول را در خارج از کشور هم انجام دهید و ضمن برداشت پول از خود پرداز، به صورت آنلاین و حضوری هم خرید کنید.

 علت اهمیت تمکن مالی و آماده سازی حساب بانک

برای آماده سازی حساب بانک باید بدانید که بسیاری از مدارک لازم برای دریافت ویزا در کشورهای مختلف جهان شباهت دارد ولی همه یکسان نیستند و بعضی از این مدارک نیز بر اساس کشور مقصد و نوع ویزای درخواستی فرق دارد.

از ضروری ترین مدارک درخواست هر نوع ویزایی، مدارک مرتبط با تمکن مالی است.

 اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزا از طرق مختلفی امکان‌پذیر است.

شما باید اثبات کنید پول کافی برای رفع هزینه های لازم زندگی و تحصیل در کشوری که مهاجرت یا سفر می‌کنید را دارید. باید بر اساس میانگین هزینه های کشور مقصد، بر اساس مدت زمان اقامت و تعداد همراهان خود تمکن مالی لازم را ارائه دهید.

کشورهای مقصد برای اطمینان از اینکه متقاضی ویزا توانایی مالی کافی برای برآمدن از پس خرج های خود و خانواده خود را دارد و مطمئن شوند که او می‌تواند در آن کشور حضور پیدا کند، از وی اثبات تمکن مالی می‌خواهند. وقتی قصد سفر به یک کشور را دارید باید پول کافی برای زندگی داشته باشید وگرنه امکان دریافت ویزای آن کشور را نخواهید داشت، البته مقدار تمکن مالی برای دریافت ویزای هر کشور و آماده سازی حساب بانک تفاوت دارد.

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی:

  • اصل کارت ملی و اصل و کپی پاسپورت متقاضی
  • اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی اگر وکالت به غیر داده‌اید.
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی

تمکن مالی برای اخذ ویزا و اقامت هر کشوری ضروری است، از اقامت دبی گرفته تا اخذ اقامت کانادا نیاز به ارائه تمکن مالی دارد و فقط مختص کشور خاصی نیست، هرچند که مبلغ این تمکن متفاوت است.

آماده سازی حساب بانک تمکن مالی

گواهی تمکن مالی:

هنگام آماده سازی حساب بانک و دریافت تاییدیه گواهی تمکن مالی (Certificate of Financial Ability) که توسط تمامی شعب بانکی صادر شده و مدرکی معتبر و رسمی است.

این گواهی معتبر موجودی انواع حساب‌های فرد را بر اساس نرخ برابری به ارز کشور مقصد او معمولا دلار و یورو به دو یا چند زبان صادر می‌کند و اگر هم بانک فقط به زبان فارسی آنها را ارائه کند، آنها باید به صورت رسمی ترجمه شوند.

در واقع این مدرک نشان دهنده مقدار سرمایه متقاضی در حسابش است و میزان ورود و خروج ارز به آن حساب از 6 ماهه گذشته آن را نمایش می‌دهد.

البته تمکن مالی فقط برای اخذ اقامت نیستند و اگر به دنبال دریافت هر ویزای توریستی مانند ویزای توریستی کانادا یا ویزای شینگن هستید هم باید تمکن مالی ارائه کنید.

دریافت صورت حساب بانکی

برای دریافت صورت حساب بانکی و آماده سازی حساب بانک باید به بخش بین‌الملل بانک بروید و درخواست گواهی Bank Statement را از بانک کنید.

 گواهی حاوی اطلاعاتی چون موارد زیر است:

  • تاریخ افتتاح حساب بانکی
  • مقدار گردش حساب طی یک زمان معین
  • مقدار موجودی حساب بانکی شخص متقاضی

این گواهی باید مهر و امضای بانک را حتما داشته باشد، وگرنه ارزشی نخواهد داشت.

 بازه زمانی مشخص شده برای دریافت گردش حساب بر اساس نوع ویزای مدنظر متقاضی متغیر است، مثلا برای دریافت ویزای توریستی شینگن و ویزای توریستی کانادا گردش حداقل ۳ ماه حساب بانکی کفایت می‌کند، هرچند که ارائه گردش ۴ یا ۶ ماه آخر حساب بانکی برای اخذ ویزا بهتر است.  در هر شکل این بازه زمانی نباید کمتر از زمان ذکر شده باشد. حتما هنگام ورود به کانادا قوانین ورود به کانادا را هم رعایت کنید.

نکته های آماده سازی حساب بانک

مواردی که در هنگام آماده سازی حساب بانک باید رعایت شوند:

 فقط پول نقد برای ارائه گواهی تمکن مالی پذیرفته می‌شود و مدارکی چون سند خانه و خودرو به عنوان تمکن پذیرفته نیستند، از آنها به عنوان تای استفاده کنید.

هنگام آماده سازی حساب بانک و ارائه گواهی تمکن مالی، این گواهی باید در سربرگ مخصوص بانکی صادر گردد.

گواهی تمکن مالی بانکی باید به اسم فرد اقدام کننده صادر شود. البته یک نکته مهم وجود دارد که اگر شخص متقاضی دارای همسر باشد، امکان صدور گواهی به نام همسرش هم وجود دارد.

باید اطلاعات تماس بانکی که از آن گواهی می‌گیرید همچون آدرس پستی، شماره تماس و آدرس ایمیل در گواهی ثبت شده باشد تا گواهی اعتبار پیدا کند.

شماره حساب و تاریخ افتتاح حساب در گواهی تمکن مالی باید دقیق ذکر شده باشد.

فراموش نکنید که باید حداقل ۶ ماه از افتتاح حساب بانکی که از آن استفاده می کنید گذشته باشد.

باید موجودی حساب در روزی که بانک برای شما گواهی تمکن مالی صادر می کند و آماده سازی حساب بانک را انجام می دهید، دقیق ذکر شود.

نرخ تبدیل ارز ریال به دلار برای تمکن مالی

نرخ دلار هنگام ارائه گواهی تمکن مالی برای سفر یا مهاجرت توسط بانک ها با نرخ ارز دولتی محاسبه می گردد هرچند که گاهی سفارتخانه ها نرخ واقعی و آزاد ارز را می‌دانند، برای همین بهتر است میزان پولی که در حساب دارید را، با قیمت ریالی بر اساس ارز آزاد و نه دولتی حساب کنید.

شما می توانید فردای روزی که گواهی را دریافت کرد، پول تمکن مالی را از حساب خود خارج کنید، ولی بهتر است تا صدور ویزا، این پول را خارج نکنید‌.

آماده سازی حساب بانک فاند تحصیلی

تمکن مالی برای بورسیه و فول فاند تحصیلی

مبلغ آماده سازی حساب بانک و گواهی تمکن بسته به مقدار خرج پیش بینی شده در طی زمان اقامت فرد متقاضی است، هزینه هایی چون شهریه تحصیلی، میانگین هزینه مسکن و حمل و نقل و رفت و آمد و غیره در هر کشوری، متفاوت و مبلغ گواهی با توجه به شرایط فرد تعیین می شود. معمولا همه‌ی دانشگاه ها  فرمی دارند که Financial Affidavit نام دارد و در آن مبلغ تمکن لازم ذکر می شود.

برای افرادی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی بشوند، به مقدار بورسیه تحصیلی که گرفتند، از ارائه گواهی تمکن آنها کم می شود. یعنی اگر بورسیه تحصیلی ۳ هزار یورویی بگیرید و دانشگاه گواهی تمکن مالی 9 هزار یورویی بخواهد، شما فقط باید به گواهی 4 هزار یورویی تمکن مالی ارائه کنید و اگر در حالت خوب موفق به دریافت فول فاند شوید، کلا از پرداخت هرگونه گواهی تمکن مالی ای معاف می‌شوید.

بهتر است که حتما آماده سازی حساب بانک و گواهی تمکن مالی از بانکی شناخته شده گرفته شود.

بعد سفر خود به کانادا، از آنجاییکه سفارت ایران در کانادا فعالیت ندارد، اگر کاری در سفارت دارید می توانید با مراجعه به سایت میخک یا سفارت پاکستان در آمریکا کار خود را انجام دهید.

شما همیشه میتوانید برای تصمیم گیری بهتر بین کشورهای مختلف برای مهاجرت خود و خانواده تان کشورهای مقصدتان را با هم مقایسه کنید مانند آمریکا یا کانادا، کانادا یا آلمان

آماده سازی حساب بانک تمکن مالی جعلی

عواقب ارائه تمکن مالی جعلی

به هیچ عنوان مدارک جعلی و نامعتبر تحویل سفارت ندهید چون کلیه مدارک شما به راحتی توسط سفارت امکان استعلام دارند. در صورتی که جعل مدارک یک متقاضی توسط سفارت  آشکار شود عواقب زیر در انتظار وی خواهد بود‌:

  • پیگیری قضایی و قانونی توسط سفارت
  • ریجکتی درخواست ویزا و پرونده و از دست رفتن فرصت، سوختن زمان و هزینه
  • بلاک شدن متقاضی که مدارک جعلی ارائه کرده است برای 5 تا 10 سال از درخواست ویزای مجدد
  • ثبت جرم در پرونده و سابقه و خراب شدن سابقه متقاضی و به‌وجود آمدن بی اعتمادی آفیسر حتی پس از گذراندن دوره مشخص شده

پس آماده سازی حساب بانک خود را صحیح و درست انجام دهید.

نکات مهم برای جلوگیری از ریجکتی

  • عدم برداشت و واریز یکجا

واریز و برداشت‌های یکجا و ناگهانی هنگام آماده سازی حساب بانک ممکن است سبب شک آفیسر شود.

  • تناسب تمکن مالی با وضعیت درآمدی متقاضی
  • ارائه دلایل توجیهی برای واریز و برداشت های با مبالغ بالا با دلایلی چون خرید و فروش خانه، زمین یا خودرو شخصی
  • خودداری از افزایش شدید موجودی در بازه کوتاه و انجام تراکنش‌هایی با ارقام بالا و انجام واریز و برداشت در بازه زمانی بیشتر و مرحله به مرحله
  • عدم واریز و برداشت با ارقام مشابه

واریز و برداشت‌ها با یک عدد یکسان امکان ایجاد شک برای آفیسر را دارد. اگر هر روز هفته یک مقدار پول با میزانی مشخص از حساب برداشت یا به آن واریز شود ممکن است سبب شک آفیسر شود.

  • واریز و برداشت متوالی در یک روز انجام ندهید.

ارائه ضمانت‌نامه توسط حامی مالی

آماده سازی حساب بانک و ارائه صورت حساب بانکی رایج ترین روش اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزا است ولی راههای دیگری هم برای اثبات تمکن مالی وجود دارد.

ارائه یک ضمانت‌نامه توسط یک شخص حمایت‌کننده برای ضمانت حمایت مالی توسط او، نوعی از اثبات تمکن مالی است. بستگان درجه یک شما باید به شما این ضمانت را بدهند و به عنوان اسپانسر شما عمل کنند و متعهد به پرداخت هزینه‌های شما شوند. اما آیا این افراد باید در کانادا باشند؟ این اشخاص می‌تواند در ایران یا خارج از ایران باشند و باید صورت حساب بانکی خود را ارائه کند.

آماده سازی حساب بانک راه ابریشم

سخن پایانی و جمع بندی

آماده سازی حساب بانکی یکی از مهمترین مراحل برای اخذ ویزا است که برای کشورهای مختلف متفاوت است و بعضی از این مدارک نیز بر اساس کشور مقصد و نوع ویزای درخواستی فرق دارد.

از ضروری ترین مدارک درخواست هر نوع ویزایی، مدارک مرتبط با تمکن مالی است که باید کاملا واقعی باشد و به هیچ عنوان نباید مدارک جعلی ارسال شود زیرا قابل استعلام است و عواقب جبران ناپذیری مانند پیگیری قضایی و قانونی توسط سفارت، ریجکتی درخواست ویزا، بلاک شدن متقاضی برای چندین سال، ثبت جرم در پرونده و سابقه در پی دارد. چندین نکته برای جلوگیری از ریجکتی ویزاها وجود دارد که باید به آنها دقت کنید که در بالا بصورت مفصل بیان شده یکی از آنها تناسب تمکن مالی با وضعیت درآمدی متقاضی است پس با توجه به این نکته باید میزان درآمد و شغل با هم تناسب داشته باشد.

مشاوره و اخذ ویزا در راه ابریشم:

راه ابریشم با خدمات اخذ ویزا و مشاوره توسط مشاوران باتجربه و ماهر در خدمت شما است تا ضمن پاسخ به سوالات شما، در فرایند اخذ ویزا در کنار شما باشد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها