شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا 2024

شهریه دانشگاه های کانادا و توضیح جامع درباره شغل هالی دانشجویی و … تا پایان این مقاله همراه ما باشید. کانادا از مقاصد محبوب برای ادامه تحصیل، مهاجرت و زندگی است. این کشور دانشگاه‌های‌ برتر بسیاری همچون مونترال، تورنتو، مک مستر و… را در خود جای داده که با تحصیل در آن‌ها می‌توانید به رویای خود دست یابید. این دانشگاه‌ها که بیش از 30 مورد هستند، باتوجه به رتبه‌بندی جهانی QS در بین برترین موسسات علمی دنیا قرار گرفته‌اند. در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه های کانادا متناسب با مقطع تحصیلی تعیین می‌گردد. همچنین، در کانادا به‌راحتی می‌توانید انواع مشاغل پردرآمد را یافته و مشغول به کار پاره وقت شوید. یکی از شرایط ورود به دانشگاه‌های کشور کانادا، اخذ ویزای توریستی کانادا است.

شهریه دانشگاه های کانادا و لیستی از بهترین دانشگاه ها

اگرچه جهت اخذ ویزا و راه یافتن به بهترین دانشگاه‌های کانادا، پروسه سختی را در پیش خواهید داشت؛ اما با ورود به دانشگاه‌هایی همچون مونترال و تورنتو می‌توانید به پیشرفت‌های بسیاری دست یابید. در ادامه مطالب شهریه دانشگاه های کانادا به همراه  لیستی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در نظر گرفته شده برای هر مقطع آورده شده است.

دانشگاه مونترال

این دانشگاه سالانه مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به حساب می‌آید. در واقع این دانشگاه به نشاط فرهنگی و هزینه پایین برای شهریه‌ شهرت دارد و انتخاب ایده‌آلی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی یا پرستاری خواهد بود. میزان شهریه این دانشگاه در هر سال در حدود 990 هزار دلار تا 13048 هزار دلار تخمین زده شده است.

شهریه دانشگاه های کانادا مک مستر

دانشگاه مک مستر

در این دانشگاه انواع رشته‌های مهندسی، پرستاری، هنر و علوم انسانی برای تحصیل ارائه می‌شوند. این دانشگاه از سال 1887 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته هر ساله برنامه درسی عالی را به دانشجویان خود ارائه دهد. همچنین دانشگاه مک مستر در لیست 100 دانشگاه برتر قرار دارد. به‌طور کلی برای تحصیل در این دانشگاه شما باید سالانه مبلغی در حدود 27978 تا 20800 هزار دلار را برای شهریه در نظر بگیرید. میزان شهریه رشته‌های دکتری بیش از این خواهد بود. البته شهریه کارشناسی در دانشگاه مک مستر بین 17096 تا 16761 هزار دلار متغیر است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه در سطح دانشگاه‌های بین‌المللی قرار داشته و از سال 1915 میلادی کار خود را آغاز کرد. مبلغ لازم برای تحصیل یک سال در این دانشگاه تقریباً برابر با 35.987 تا 55.946 هزار دلار خواهد بود. البته محاسبه شهریه دانشگاه های کانادا، باید بدانید که میزان این مبلغ باتوجه به رشته مورد نظر، متغیر است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از انتخاب‌های مناسب برای تحصیل در رشته‌های فیزیک، اقتصاد، درام و تئاتر، مطالعه توسعه بین‌المللی، علوم سیاسی، تاریخ و هنر، ارتباطات، حقوق، حسابداری و جغرافیا است. برای تحصیل در این دانشگاه شما باید مبلغی در حدود 16815 الی 45263 هزار دلار را برای شهریه در نظر بگیرید. همچنین مبلغ مورد نیاز برای شهریه، براساس رشته متغییر خواهد بود.

دانشگاه براندون

این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات هر دانشجو، مدارکی تحت عنوان BA، BSc، BED، BM، BN، BBA و BFA را به وی ارائه می‌دهد. البته این دانشگاه از نظر میزان شهریه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین دانشگاه براندون فرصت‌های پژوهشی عالی را برای دانشجویان خود فراهم می‌سازد. این دانشگاه در سال 1889 میلادی شروع به کار کرده و بیش از 3 هزار دانشجو را در خود جای داده است. از جمله رشته‌های محبوب در این دانشگاه می‌توان به هنر، موسیقی، علوم، آموزش و پرستاری اشاره کرد. میزان تقریبی شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه 7203 هزار دلار تخیمن زده شده است.

شهریه دانشگاه های کانادا تورنتو

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه از رتبه برتری نسبت به سایر دانشگاه‌های کانادا برخوردار است. در دانشگاه تورنتو می‌توانید در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمایید. به‌طور کلی شهریه دانشگاه تورنتو برای تحصیل دانشجویان در مقطع لیسانس در حدود 45690 هزار دلار است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، هزینه‌ مورد نیاز برای شهریه 6900 الی 22640 هزار دلار در نظر گرفته شده است. البته با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه تورنتو می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را در این باره دریافت کنید.

در نظر داشته باشید که سایت های کاریابی کانادا یکی از منابعی است می توانید از آنجا شغلی پاره وقت متناسب با شرایط دانشجویی خود پیدا کنید تا بتوانید پروسه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا را برای خود آسان کنید.

شرایط شهریه دانشگاه های کانادا

شرایط تحصیل در کانادا (شرایط اخذ ویزای تحصیلی)

برای تحصیل در کشور کانادا، می‌بایست پس از بررسی مزایا و معایب زندگی در کانادا، از برخی شرایط برخوردار باشید تا به‌راحتی بتوانید در بهترین دانشگاه به تحصیل بپردازید. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • سن: به‌طور معمول سن شما باید بیشتر از 18 سال باشد تا بتوانید وارد کالج شوید. برای ورود به مقطع کارشناسی نیز باید 18 تا 27 ساله باشید و برای راه یافتن به مقطع ارشد، سن شما باید 22 تا 32 سال باشد. همچنین سن مناسب برای ورود به مقطع دکتری، بیشتر از 25 سال و کمتر از 45 سال است.
  • زبان: تسلط به زبان انگلیسی در کانادا برای تحصیل بسیار حائز اهمیت است. در واقع در هنگام ورود به دانشگاه می‌بایست مدارک مربوطه جهت اثبات تسلط کافی به زبان را ارائه دهید. همچنین نمره آزمون‌هایی همچون تافل یا آیتلس برای ورود به همه دانشگاه‌ها یکسان نیست. البته امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان نیز وجود داشته که برای این کار لازم است تا دوره آموزش زبان را در کانادا بگذرانید.
  • گپ تحصیلی: به وقفه‌ای که در بین دو مقطع تحصیلی ایجاد می‌شود، گپ تحصیلی می‌گویند. برای اخذ ویزای کانادا، نباید گپ تحصیلی داشته باشید. این مسئله ممکن است برای شما در رقابت با سایر دانشجویان جهت ورود به دانشگاه، با مشکل‌ساز شود.
  • تمکن مالی: اثبات تمکن مالی تنها به این دلیل است که دانشگاه بتواند از توان مالی شما برای پرداخت شهریه دانشگاه اطمینان یابد. هزینه شهریه دانشگاه های کانادا باید مطابق با تمکن مالی شما باشد.

شهریه دانشگاه های کانادا شغل دانشجویی

انواع مشاغل دانشجویی در کانادا

باتوجه به هزینه‌های زندگی در ونکوور و تورنتو و سایر شهرهای کانادا، لازم است بدانید که با استخدام در شغل‌های دانشجویی می‌توانید به‌راحتی در طی دوران تحصیل خود، مهارت‌های لازم را کسب کرده و با درآمدی خود شهریه سالانه تحصیل خود را بپردازید. در واقع با استخدام در برخی از شغل‌ها می‌توانید به یک استقلال مالی دست یابید. از جمله شغل‌های دانشجویی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع کار دانشجویی در محوطه دانشگاه: یک راه‌ حل ساده برای داشتن یک کاره پاره وقت، اشتغال به کار در دانشگاه و محوطه آن است. با این کار می‌توانید هم به تحصیل خود بپردازید و هم در کنار آن درآمد قابل قبولی داشته باشید. از جمله شغل‌های موجود در محوطه دانشگاه می‌توان به کار در کتابخانه، دفتر اداری، کتا‌بفروشی، پشتیبانی فنی، دستیار آموزشی، کافه تریا و راهنمای پردیس اشاره کرد.
  • کار دانشجویی در خارج از دانشگاه: مشاغل بسیاری در خارج از دانشگاه وجود دارند که انتخاب هر کدام کاملاً به مهارت و سلیقه شما بستگی دارد. از جمله کارهای مناسب برای دانشجویان در کشور کانادا می‌توان به مترجمی، صندوق‌دار، فریلنسر، راننده، مراقبت از حیوانات خانگی، معلم خصوصی، خدمات مشتری، رستوران یا پیشخدمت اشاره کرد.

شهریه دانشگاه های کانادا درآمد دانشجویی

میزان درآمد دانشجویی

معلم خصوصی، مترجمی و باریستایی از مشاغل پر درآمد کانادا به حساب می‌آیند. به‌طور کلی یک کار پاره وقت در کانادا می‌تواند درآمدی در حدود 22 دلار را برای یک دانشجو فراهم سازد. باتوجه به جدول زیر می‌توانید اطلاعات مطلوب‌تری از میزان حقوق دانشجویی کسب کنید:

جدول شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا یافتن شغل دانشجویی

نحوه یافتن کار دانشجویی

برای پیدا کردن کار دانشجویی، در ابتدا به دانشگاه خود اطلاع دهید تا در صورت داشتن یک شغل خوبی باتوجه به مهارت شما، آن را به شما معرفی نمایند. همچنین جهت یافتن یک شغل مناسب بهتر است که به سایت‌های کاریابی در کانادا سری بزنید. در این وب سایت‌ها تنوع فرصت‌های شغلی دانشجویی بسیار زیاد است. البته با استفاده از تابلو اعلانات نصب شده در جای‌جای شهرهای کانادا نیز می‌توانید در رابطه با مشاغل پاره وقت اطلاعات جدیدی را کسب کنید.

شهریه دانشگاه های کانادا راه ابریشم

سخن پایانی

تحصیل در کشور کانادا می‌تواند برای هر فردی فرصتی طلایی باشد. باتوجه به هزینه زندگی در کانادا، لازم است بدانید که در شهرهایی همچون کلگری، تورنتو یا وکنوور که جزء بهترین شهرهای کانادا برای زندگی محسوب می‌شوند، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مطلوب برای شهریه و همچنین یافتن یک شغل دانشجویی و دستیابی به درآمدی معقول، به تحصیل در مقاطع دکتری، ارشد یا لیسانس بپردازید. شرکت راه ابریشم در زمینه مهاجرت تحصیلی، اطلاعات به‌روزی را در زمینه شهریه دانشگاه های کانادا و یافتن شغل‌هایی مرتبط با مهارت‌تان به شما ارائه می‌دهد؛ ضمن این‌که می‌توانید با کمک مشاوران و کارشناسان این مجموعه می‌توانید برای اخذ هرچه سریع‌تر انواع ویزای کانادا اقدام نمایید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها