استعلام ویزای کانادا

نحوه استعلام ویزای کانادا

استعلام ویزای کانادا و ثبت نام آن به چه روشهایی امکان پذیر است؟ روش آنلاین و حضوری چه تفاوت هایی با هم دارند؟ آیا احتمال دریافت ویزای تقلبی کانادا هست؟ از چه طریق می‌توان جعلی بودن ویزای کانادا را فهمید؟ استعلام ویزای این کشور به چه شکل است؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید می توانید تا انتها با ما همراه شوید.

فرقی ندارد چه نوع ویزایی دارید، از ویزای توریستی کانادا گرفت تا ویزای تحصیلی یا تجاری، از این روشها می توانید برای استعلام ویزای خود استفاد کنید.

استعلام ویزا به چند صورت ممکن است؟

از آنجایی که درگذشته که به خاطر عدم وجود اینترنت بررسی درخواست‌ها به روش آنلاین امکان پذیر نبود، متقاضیان اخذ ویزا مجبور بودن مدت زیادی را برای مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مختلف تلف کنند، ولی خوشبختانه امروزه با وجود گسترده اینترنت تقریبا در همه کشورها متقاضیان قادرند به‌صورت آنلاین هم برای استعلام ویزای کانادا و هم برای اخذ ویزای کانادا درخواست دهند. در ادامه به طور کامل هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

ویزاهای مختلفی وجود دارد از ویزای استارتاپ کانادا گرفته تا ویزاهای تحصیلی، اینکه کدام ویزا برای شما مناسب است را فقط خودتان می‌توانید مشخص کنید.

استعلام ویزای کانادا آنلاین

روش آنلاین

برای ثبت‌نام ویزای این کشور به شکل اینترنتی یا آنلاین باید برای خود یک حساب کاربری ساخته و سپس مراحل لازم را طی کنید. با کمک این حساب قادرید نسبت به استعلام ویزای این کشور و ادامه مراحل آن اقدام فرمایید. به طور کلی یک روش استعلام ویزای این کشور، به شکل اینترنتی و آنلاین است. هر قدم فرایند اخذ ویزا هزینه‌های لازم و احتمالی دارد که متقاضی حتما ملزم به پرداخت آن است و بعد پرداخت می‌تواند به مرحله ی بعدی برود. بعد از نام نویسی آنلاین و واریز هزینه‌های لازم و اولیه یک شماره پیگیری یا Tracking No به متقاضی داده می‌شود که با کمک آن قادرید برای استعلام ویزای کانادا یا درخواست‌های دیگر خود اقدام فرمایید.

از اصلی‌ترین قسمت فرایند ثبت‌نام ویزای کانادا به شکل آنلاین می‌توان پر کردن فرم ۵۲۵۷ را نام برد که در واقع فرم ویزای این کشور است و در پر کردن آن باید نکات خاصی را دقت کنید.

 چه خوب است در این راه از افراد متخصص و ماهر در این حوزه کمک و مشاوره بگیرید تا در رعایت نکاتی ضروری و مهمی که ممکن است به نظر شما بی‌اهمیت باشد، شانس خود را برای اخذ ویزای کانادا کم نکنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که نه تنها ثبت‌نام ویزا به شکل آنلاین هزینه کمتری از روش حضوری دارد بلکه روش استعلام ویزای کانادا آنلاین ویزای این کشور هم به شکل آنلاین راحت‌تر است. پس ثبت نام و استعلام آنلاین پیشنهاد می‌شود در ادامه به مراحل ثبت‌نام ویزای کانادا به‌صورت آنلاین می‌پردازیم. شما برای اخذ هر نوع ویزایی از ویزای تحصیلی کانادا گرفته تا ویزای تجاری کانادا تا ویزای توریستی باید مراحل زیر را طی کنید.

 مراحل ثبت‌نام ویزای آنلاین کانادا

در قدم اول یک حساب کاربری ایجاد کنید.

 فرم ۵۲۵۷ را تکمیل کنید.

هزینه انگشت‌نگاری را بپردازید.

برگه تأیید پرداخت هزینه انگشت‌نگاری را بگیرید و شماره پیگیری را ذخیره کنید‌.

فرم انگشت‌نگاری را بگیرید .

در آخرین مرحله ویزا شما آماده می‌شود و باید پاسپورت و ویزای خود را بگیرید و استعلام ویزای کانادا را انجام دهید.

فرقی ندارد دنبال ویزای چه کشوری هستید از ویزای شینگن گرفته تا ویزای کانادا، شما باید حتما تمامی مراحل را با دقت و قدم به قدم پیش بروید.

استعلام ویزای کانادا حضوری

روش حضوری

روش حضوری دریافت ویزای این کشور طولانی‌تر بوده و دارای هزینه ی بیشتری هم است اما هنوز متقاضیان زیادی به‌خاطر برخی موارد شخصی یا اوضاع و شرایط خود این روش‌ را برای دریافت ویزای کانادا یا استعلام ویزای کانادا انتخاب می‌کنند. برای دریافت ویزای کانادا به روش حضوری باید از سفارت کانادا وقت گرفته و به آن مراجعه فرمایید.

باتوجه به این موضوع که سفارت این کشور حدود ۹ سال است که در ایران فعالیتی نداشته است، انتخاب این روش برای ایرانیان احتمال دارد کمی دردسرساز شود. بعد از دریافت وقت مدنظر باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه بروید و هزینه‌های لازم را پرداخت کنید و مراحل مختلف انگشت‌نگاری و غیره را به پایان برسانید. بعد این مرحله باید منتظر پاسخ‌ پذیرش یا ریجکتی خود باشید‌. اگر پذیرفته شوید، باید برای انجام مراحل نهایی دریافت ویزا نیز به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه بروید  و بعد استعلام ویزای کانادا انجام دهید.

فرقی ندارد دنبال اقامت چه کشوری باشید از اقامت دبی گرفته تا اقامت کانادا، شما باید به سفارت بروید و انگشت نگاری و سایر مراحل را به پایان برسانید.

آیا احتمال دریافت ویزای تقلبی کانادا هست؟

ارائه ویزای تقلبی توسط برخی افراد با وجود سخت‌گیری‌های و تلاش‌های اداره مهاجرت کانادا هنوز هم انجام می‌گیرد ولی چطور می‌شود ویزای کانادای تقلبی ارائه کرد؟ در واقع این کار به دو روش انجام می‌گیرد که به شکل زیر است.

ارائه مدارک تحصیلی دروغین و نامعتبر و دروغ گفتن به افسر مهاجرتی

جعل نمودن ویزای این کشور و ارائه آن

قانون‌های سخت و تلاش‌های اداره مهاجرت کانادا برای جلوگیری از کلاهبرداری مخصوصا در این سال‌ها سبب شده است که افراد زیادی به دنبال دورزدن قوانین سخت و جعل ویزای کانادا باشند. بسیاری از شرکت‌ها از طریق جعل ویزا دنبال درآمد هستند، ولی اگر دنبال این ویزاهای تقلبی باشید، با با استعلام ویزای کانادا و آشکارشدن و روشن شدن جعل مدارک، فرد متقلب با عواقب سنگینی روبرو می‌شود که مجازات جعل مدارک به شکل زیر خواهد بود:

دریافت ۱ تا ۳ سال حبس تعزیری و ثبت این کلاهبرداری و تخلف در پرونده فرد

دریافت ۵ سال محرومیت از ورود به خاک این کشور

دریافت ۳ سال حبس تعزیری توسط فرد و دریافت جریمه سنگین برای فرد اگر اقدام به اعمال لیبل تقلبی روی ویزا کرده باشد. اما چگونه باید مطمئن شد که ویزا تقلبی نیست؟ در ادامه به توضیح این موضوع می‌پردازیم.

نحوه استعلام ویزای کانادا

انتظار برای دریافت جواب نهایی ویزا ممکن است بسیار طولانی هم شود. در این میان متقاضیان ویزا دنبال پیگیری هر چه زودتر چگونگی وضعیت خود هستند می‌خواهند از کلافگی و از بلاتکلیفی رها شوند.

امروزه به خاطر وجود اینترنت، خیلی از کارهای مرتبط به مهاجرت تحصیلی به این کشور و یا هر نوع مهاجرت دیگری سرعت زیادتری گرفته است. یکی از کارهایی که راحتتر و سریع‌تر شده، استعلام ویزای کانادا است؛ ولی اگر مایل به انجام اینترنتی آن نیستید، هنوز هم به روش حضوری قادرید این کار را انجام دهید. در ادامه به استعلام ویزای کانادا هم اینترنتی و هم حضوری می‌پردازیم.

استعلام ویزای کانادا تشخیص تقلبی بودن

از چه طریق می‌توان جعلی بودن ویزای کانادا را فهمید؟

ویزای جعلی کانادا معمولاً از نظر ظاهری با ویزای اصلی دارای تفاوت‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها بفهمید. کلاهبرداران معمولاً در موارد زیر دچار اشتباه می‌گردند:

ایراد داشتن شماره پاسپورت و تاریخ انقضا ویزا

استفاده کردن از فونت‌های نامناسب

معمولا الفبای کلمات در زبان‌های مختلف واضح نیست

ایراداتی در واترمارک و نام و نام خانوادگی وجود دارد

ایراداتی در هولوگرام ویزا یا چینش مشخصات

ایراد در تکرار برخی از مشخصات دارنده ویزا

استعلام ویزای کانادا اینترنتی

استعلام ویزای کانادا به شکل اینترنتی روش مناسبتر و پیشنهادی تر است و راهکار بسیار ساده‌تر و ارزان‌تری در مقایسه‌ با روش حضوری است. در این روش با مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا و ایجاد یک حساب کاربری برای خودتان می‌توانید بقیه مراحل را پیگیری کنید.

وبسایت سفارت، فقط سایت پیگیری پاسخ ویزا است. با وارد شدن به این سایت قادرید کلیه درخواست‌های خود را اعلام کنید و مدارک لازم را هم بارگذاری کنید.

استعلام ویزای کانادا حضوری

در این شکل استعلام ویزا باید به VFS بروید. VFS شرکتی خصوصی بعد از پایان فعالیت سفارت این کشور در ایران است. این شرکت با کمک سفارت بریتانیا، به بررسی درستی، اعتبار و صحت مدارک ارائه شده می‌پردازد.پس برای استعلام ویزای کانادا به سفر به کشورهای همسایه و دریافت وقت سفارت کانادا نیاز ندارید.

فعالیت‌های مرتبط به ویزای کشورهایی چون اسپانیا، اتریش، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و فرانسه هم از طریق این کشور مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

استعلام ویزای کانادا شانس بالا

موارد بالا برنده شانس

موارد زیر می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای کانادا بالا ببرد.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا در زمان مناسب

داشتن تمکن مالی و وضعیت مالی باثبات

دارا بودن سن مناسب چون سن بالا ممکن است این پروسه را سخت‌تر کند.

عدم وجود گپ تحصیلی برای متقاضی چون گپ تحصیلی ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزا کم کند‌.

دارا بودن سابقه تحصیلی و رزومه خوب و همخوانی سابقه تحصیلی با برنامه‌های انتخاب‌شده

دارا بودن سطح زبان موردنیاز زبان توسط متقاضی

داشتن یک برنامه مطالعاتی مناسب

پرداخت شهریه توسط متقاضی

عدم ریجکتی ویزای منقاضی درگذشته

شما باید مواردی که روزمه تان را بهتر می کند را افزایش دهید تا احتمال ریجکت تان کمتر شده و احتمال پذیرشتان بالاتر برود و راحتتر فرایند اخذ ویزا را طی کنید.

شما با استعلام ویزای کانادا می توانید از معتبر بودن ویزای خود مطمئن شوید و بعد با دانستن قوانین ورود به کانادا آماده سفر شوید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها