nums words in password

اعداد و حروف پاسپورت و  ویزاهای شینگن و کانادا (MRZ CODE)

اعداد و حروف پاسپورت و انواع ویزای شنگن چه مفهومی دارند؟ مقدار مجاز ورود

با چه حروفی مشخص می شوند؟ جزئیات و تاریخ صدور و اعتبار ویزای شنگن با چه عباراتی تعیین می شوند؟ خطاهای احتمالی ویزای کانادای خود را از کجا بفهمیم؟ اگر شما هم در مورد این موارد سوال دارید، با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بگیرید و در مورد MRZ CODE اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

فرآیندهای تأیید هویت به علت دلایل امنیتی، از اهمیت زیادی برخوردار هستند و هر خطایی سبب ایجاد عواقب بزرگی می‌شود‌. در جهان امروز، فرآیندهای تأیید هویت هم برای امنیت هم برای پیش‌گیری از تقلب و اطمینان از رعایت قوانین و مقررات هر کشور ضروری هستند. اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید، در قدم اول باید به دنبال کسب اطلاعات کافی از این ویزا، انواع آن و تمامی مدارک و شرایط لازم ویزای شینگن باشید تا بتوانید جلوی سواستفاده و کلاهبرداری‌های احتمالی را بگیرید‌ و اگر هرگونه خطایی دیدید، باید به سفارت اطلاع دهید.

انواع ویزای شنگن

اعداد و حروف پاسپورت و ویزا با نام کد MRZ شناخته می شوند و جزء ضروری ویزای شینگن هستند که خواندن و تأیید اطلاعات هویتی را راحتتر می‌کنند‌. در ویزا اطلاعات مختلفی وجود دارد مثل وجود نوشته‌هایی چون TYPE OF VISA ، TYPE DE VISA یا VISA TYP اشاره به مدل و نوع ویزای شنگن شما دارند که حاوی حروف زیر خواهند بود.

عبارت A نوع تایپ A ویزای شینگن را نشان می‌دهند به این معنا است که این ویزا، ویزای ترانزیت فرودگاهی محسوب می‌گردد که صاحب آن قادر به خروج از محدوده بین‌‎المللی فرودگاه و ورود به حوزه شنگن نیست.

حرف C نشان دهنده‌ی ویزای تایپ C یا همان ویزای کوتاه‌مدت می‌باشد که صاحب آن قادر است وارد حوزه شینگن شود و به اقامت بیش از ۳ ماه در آن جا بپردازد.

حرف D نشان دهنده‌ی ویزای تایپ D است و به این معنی است که صاحب آن ویزا قادر به اقامت بلند‌مدت در کشورهای منطقه شنگن آن هم برای بیش از ۳ماه است.

شما با بررسی اعداد و حروف پاسپورت ویزای شینگن و بررسی کامل هر عبارت درج شده در ویزای شنگن حتی می‌توانید از عدم تقلبی بودن ویزای خود مطمئن شوید‌ و در صورت مشاهده هرگونه خطایی سریع با واحد امور کنسولی سفارت کشور مربوطه تماس گرفته تا به موقع آن را اصلاح کنند. فراموش نکنید چیزی با عنوان ویزای شینگن فوری و تضمینی | بدون اثر انگشت وجود ندارد و اگر موسساتی به شما چنین وعده هایی دادند، حقیقت ندارد.

nums words in password sampel

مقدار مجاز ورود

“تعداد ورودی” نشان دهنده مقدار مجاز به سفر به کشورهای شنگن است‌.

حرف: 1 این عدد  ویزای یکبار ورود شینگن را نشان می دهد و  فقط اجازه1 بار ورود به حوزه شینگن را می‌دهد.

کلمه MULT: نشان می‌دهد که شما با یک ویزای معتبر قادرید بیش از یک بار به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

حرف:  X  نشان دهنده این است که ویزای شما ویزای ترانزیت فرودگاهی است و شما اجازه ورود به کشورهای شینگن را ندارید.

حرف ۲: وجود این حرف در اعداد و حروف پاسپورت و ویزا نشان می‌دهد که دارنده ویزا تا قبل از تمام شدن اعتبار ویزای شنگن خود قادر است حداکثر تا دوبار به کشور‌های حوزه شنگن وارد شود.

جزئیات و تاریخ صدور

برخی عباراتی در ویزا وجود دارند که جزئیات و تاریخ صدور ویزا را نمایش می‌دهند. ISSUED IN ، DILIVRE A یا SUGESTELLT IN در برچسب ویزای فرد دارای ویزا، نام شهری که سفارت یا کنسولگری صادرکننده ویزای فرد بوده است را نشان می‌دهد.

حروف ON ، LE و AM تاریخ زمانی صادرشدن ویزای شینگن را نمایش داده است.

 کدهای MRZ در اعداد و حروف پاسپورت و ویزا  بسیار دقیق بوده و به خاطر اینکه اطلاعات شخصی به طور دقیق ضبط و تأیید می‌گردند، خطر جعل مدارک یا سرقت هویت به شدت کم می‌گردد.

nums words in password license

اعتبار ویزای شنگن

در ویزا شما با عبارتهایی چون FROM، DU یا VOM روبرو می‌شوید که نشان دهنده‌ی اولین روزی است که شما مجاز به ورود به کشورهای مجاز شنگن هستید و عبارات UNTIL ، AU یا BIS تاریخ آخرین روز مجاز را نشان ‌می‌دهند.

فراموش نکنید اگر تاکنون موفق به اخذ ویزای شینگن نشده‌اید، یا دوباره به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید، پرونده شما اهمیت زیادی دارد، پس حتما در سفرهای خود به کشورها به قوانین پایبند باشید. اگر آخرین روز مجاز شما بگذرد و هنوز شینگن را ترک نکنید یا سایر قوانین را زیر پا بگذارید ممکن است با مشکلات جدی برای دفع بعد که به دنبال این ویزا هستید روبرو شوید، پس بهتر است حتما قبل سفر خود به ناحیه شینگن، ریجکتی ویزای شینگن و تمام نکات در مورد چطور ریجکت نشویم را بخوانید و بدانید چه رفتارهایی ممکن است سبب ریجکتی پرونده بعدی شما شود‌.

کشورهای مجاز به سفر

در اعداد و حروف پاسپورت  و ویزا حروف, F, EST, E SVN, SK, S, PL, P, NL, , IS N, M, H, GR, LVA, LT, L, LI, I , FIN, DK, D, CZE, CH, B, A هرکدام نشان دهنده یک کشور حوزه شینگن هستند مثلا حرف D نشان دهنده کشور آلمان حرف I نشان دهنده کشور ایتالیا وحرف F نشان دهنده کشور فرانسه است و عبارات VALID یا VALABLE PUR یا GULTIG FUR کنار هر کشور نشان دهنده مجاز بودن سفر دارنده ویزا به آن کشور است.

nums words in password

خطاهای احتمالی ویزای کانادا

شما برای مطمئن شدن از معتبر بودن ویزای کانادا و جعلی نبودن باید موارد زیر را در آن بررسی کنید.

به طور کلی برای هر ویزایی اگر اعداد و حروف پاسپورت و ویزا یا شماره پاسپورت و تاریخ انقضا ویزا ایراد داشت یا در آن از فونت‌های نامناسب استفاده شده بود، یا حتی خطاهایی در واترمارک و یا اسامی اشخاص یا تکرار برخی از مشخصات دارنده ویزا پیدا کردید، مشکلاتی در هولوگرام ویزا یا چینش مشخصات وجود دارد، باید حتما به سفارت گزارش کنید. شما می توانید به دو شکل حضوری و آنلاین هم استعلام ویزای خود را بگیرید که استعلام ویزای کانادا یه صورت اینترنتی برای متقاضیان راحتتر و ارزانتر تمام می شود.

اگر جعل ویزا مشخص شود، فرد ممکن است تا ۵ سال از ورود به خاک کانادا محروم شود و تا ۳ سال حبس تعزیری بگیرد یا جریمه سنگین دریافت کند و در پرونده اش هم ثبت شود.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها