ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی 2023

ثبت شرکت در دبی امکان پذیراست؟ مزایای اقامت از طریق ثبت شرکت چیست؟ شرایط و مدارک ثبت شرکت در این کشور چیست؟ انواع لایسنس و مجوزهای ثبت شرکت به چه صورت است؟ بهترین نوع شرکت در دبی برای ایرانی‌ها چیست؟ مراحل ثبت شرکت چیست؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، با ماهمراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید و اطلاعات کاملی راجع به ثبت شرکت در امارات پیدا کنید.

ثبت شرکت در امارات متحده عربی از سریع‌ترین و بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور برای خانواده و خودتان محسوب می‌شود. شما قادرید در هر حوزه‌ای که تخصص دارید، مجوز بگیرید و در مدت یک تا چهار هفته شرکت خود رسما در دبی افتتاح کنید. راه‌های مختلفی برای اخذ اقامت دبی وجود دارد ولی ثبت شرکت در دبی یکی از بهترین راه‌ها محسوب می‌شود شما با خواندن در مورد اقامت دبی و راهنمای جامع اخذ آن می توانید در مورد سایر روشهای اخذ اقامت را هم بخوانید.

مزایای اقامت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در امارات متحده عربی از یکی از روش‌های پرطرفدار سرمایه گذاری محسوب می‌گردد که به خاطر قانون‌ گذاری‌ها و سیاست‌های این کشور، ثبت شرکت مزایای زیادی برای متقاضیان به خصوص ایرانیان به همراه دارد. بعضی از این مزایا عمومی می‌باشند چون الزامی به اجاره یا خرید دفتر ندارید یا می‌توانید در در مناقصه‌های دولتی امارات متحده عربی شرکت کنید. در ادامه به مزایای ثبت شرکت در دبی  و در این کشور اشاره می‌کنیم.

فاصله نزدیک امارات متحده عربی با کشور ایران و تسریع رفت و آمد بین دو کشور امارات و ایران از مزایای این کشور برای ایرانیان محسوب می شود.

با ثبت شرکت در این کشور امکان تجارت آزاد در بازارهای جهانی و امکان تجارت در منطقه GCC برای متقاضیان ثبت شرکت فراهم می‌گردد.

عدم وجود محدودیت سنی برای تاسیس شرکت و فقط کافی است به سن قانونی رسیده باشید

استخدام منشی، حسابداری یا مدیر اماراتی برای شما ضرورتی ندارد.

ثبت شرکت سبب اخذ اقامت امارات می شود.

مزایای مالی چون امکان افتتاح حساب بانکی برای متقاضی در این کشور و اتصال او به شبکه جهانی بانکی فراهم می‌گردد.

تمدید اقامت بصورت نامحدود (هر دو سال یک بار پیش از اتمام اجازه اقامت) برای شما امکان پذیر می گردد.

شاید به نظرتان قوانین دبی کمی سختگیرانه باشد ولی با بررسی و مطالعه در مورد دبی و آینده روشن آن، خیالتان می‌تواند در مورد آینده شرکتتان راحت باشد. با مطالعه در مورد دبی چطور دبی شد متوجه می‌شوید ثبت شرکت در دبی چقدر می‌تواند برای شما دارای مزایا باشد.

dubai company registration

شرایط و مدارک ثبت شرکت در دبی

  • دارا بودن تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه از ضروری ترین شرایط ثبت شرکت است.
  • شما باید سنی بین 18 تا 60 سال داشته باشید.
  • باتوجه به قوانین کنونی امارات فعلا نیازی به داشتن کفیل یا شریک اماراتی نخواهید داشت.
  • در ادامه به مدارک ضروری ثبت شرکت اشاره می کنیم:
  • کپی مدارک هویتی سهامداران و تمام افراد (مدیرعامل و افراد وابسته به او) و افراد وابسته به آن‌ها (همسر و فرزندان)
  • اساس‌نامه شرکت (ترجمه شده به زبان عربی) و طرح کسب‌وکار (Business Plan) برای ثبت شرکت در دبی
  • کپی ویزای توریستی دبی
  • گواهی تمکن مالی جهت تأمین سرمایه موردنظر
  • عکس پاسپورتی، عکس با پس زمینه سفید
  • گواهی بانکی دال بر داشتن سپرده سرمایه اولیه
  • تکمیل فرم‌های ثبت شرکت

شما همچنین با مطالعه بهترین شغل هایی که می توان در دبی راه اندازی کرد اطلاعات بیشتری راجع به تاسیس شرکت کسب کنید و نوع شرکت مناسب خود را بزنید تا سود بیشتری کسب کنید.

انواع لایسنس و مجوز

به طورکلی سه نوع مجوز برای تاسیس شرکت وجود دارد:

مجوز حرفه‌ای (Professional License): به جز برخی شرکتها مانند شرکت مهندسی و عمرانی، خدمات مالی و حسابداری یا حقوقی، خدمات پزشکی و سالن‌های زیبایی و غیره به تحصیلات آکادمیک خاصی احتیاج ندارید ولی برای این موارد به مجوز حرفه‌ای یا Professional License برای ثبت شرکت در دبی نیازمندید. شرایط دریافت این مجوز، به صورت یک مدرک تحصیلی مرتبط با یک سرمایه گذار (حداقل) و یک کفیل است.

مجوز صنعتی (Industrial License): اگر به دنبال انجام تولیدات و عرضه مواد خوراکی، دارویی، صنعتی یا شیمیایی هستید به مجوز صنعتی نیازمندید. با استفاده از این مجوز و با حضور یک کفیل قادرید شرکت را ثبت کنید.  مالکیت هم ۵۱ به ۴۹ است (مالکیت ۵۱ درصد از شرکت با کفیل و ۴۹ درصد با شما) .شما همچنین حتما یک کارگاه، کارخانه یا محلی برای تولید و پخش نیاز دارید و نمی‌توانید به صورت مجازی فعالیت کنید و باید حتما آدرس حقیقی داشته باشید.

مجوز تجاری  (Commercial License): برای متقاضیانی است که در حوزه واردات و صادرات هستند. این مجوز برای طیف گسترده‌ای از کالاها است از پوشاک گرفته تا زیورآلات و خودرو. اگر به دنبال فعالیت در زمینه خرید و فروش ملک باشید هم باید مجوز تجاری داشته باشید ویک کفیل و مالکیت ۵۱ درصد از شرکت با کفیل و ۴۹ درصد با شما است.

شما با مطالعه راهنمای جامع شهر دبی می‌توانید اطلاعات اولیه و ضروری برای زندگی و اقامت در این شهر را کسب کنید و در رفع نیازهای اولیه و اطلاعات اولیه دچار مشکلات زیادی نشوید.

dubai company registration for iranians

بهترین نوع شرکت در دبی برای ایرانی‌ها

بهترین نوع ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان، شرکت های با مسئولیت محدود یا LLC می‌باشند. با وجود مسئولیت کم برای مدیرعامل بهترین نوع ثبت شرکت است.

سریع ترین راه اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت در دبی محسوب می‌شود و تمدید آن‌هم بدون محدودیت قابل تمدید می‌باشد و حتی ملاک درآمد سالیانه شرکت یا سوددهی آن برای تمدید اقامت مطرح نمی‌باشد که این مزیت بسیار بزرگی است.

بعد پایان مراحل ثبت شرکت در دبی، متقاضی ثبت شرکت اقامت 3 ماهه امارات دریافت می‌کند، بعد پایان اعتبار این اقامت دوباره 2 سال تمدید شده و با هربار تمدید اقامت طول زمان اعتبار کارت اقامت این کشور بیشتر گشته و گاهی اعتبار آن را به 10 سال هم می‌رسد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا دریافت پاسپورت این کشور با ثبت شرکت در این کشور امکان دارد؟ کشور امارات متحده عربی قصدی برای دادن پاسپورت به شهروندان خارجی ندارد، ولی با ثبت شرکت در دبی قادرید اقامت این کشور را دریافت کنید آن‌هم با تمدید نامحدود.

ولی با ثبت شرکت در امارات متحده عربی بدون کفیل و شریک ممکن است؟ طبق قوانین جدید امارات متحده عربی، امکان ثبت شرکت در این کشور بدون شریک و کفیل اماراتی ممکن نیست.

علاوه بر برخورداری از  مزایای زیاد ثبت شرکت در این کشور شما بعد از تاسیس شرکت می‌توانید از مکان ‌های دیدنی زیبای این کشور هم دیدن کنید  و امکانات رفاهی این کشور نیز برخوردار شوید. شما همچنین می توانید از ۵ جاذبه توریستی دبی که نباید از آنها بگذرید اطلاعات کسب کنید و علت آن را بفهمید.

مراحل ثبت شرکت

شما با کسب اطلاعات لازم و شرکت‌در نمایشگاه‌هایی چون اکسپو ۲۰۲۳ دبی می‌توانید از آخرین ایده‌ها اطلاع یابید و با افراد متخصص زیادی آشنا شوید و در قدم بعدی با مطالعات زیاد می‌توانید با نیازهای مردم این کشور آشنا شوید و بعد به ثبت شرکت مناسب بپردازید. برای ثبت شرکت باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

۱.انتخاب نام شرکت و تایید نوع فعالیت تجاری که نام انتخابی شما باید توسط DED تایید شده و وزارت توسعه اقتصادی اسناد و مدارک شما را تایید کند.

۲.ارسال مدارک و انجام هماهنگی‌های لازمه و مشخصات شرکا را آماده کرده و به DED

۳.درخواست اجازه اقامت

۴.دریافت شناسه هویتی مانند کدملی بعد انجام برخی تست‌های پزشکی

۵.افتتاح حساب بانکی توسط کلیه سهامداران قدم آخر ثبت شرکت در دبی است.

فراموش نکنید مهمترین چیز برای ثبت یک شرکت، داشتن اطلاعات کافی از بازار یک کشور است، پس حتما قبل تاسیس شرکت مطالعه کافی از بازار این شرکت داشته باشید.

dubai company registration conditions

ثبت شرکت مجازی در دبی

یکی از امکاناتی که مسئولین این کشور در اختیار سرمایه گذاران بین المللی دنبال ثبت شرکت در دبی قرار داده اند، عدم احتیاج به پرداخت هزینه‌های ثبت و اجاره دفتر و شرکت مجازی است، یعنی کلیه مراحل ارسال اسناد و گواهی ها و ارزیابی های پزشکی باید به انجام رسد ولی افراد قادرند کسب‌وکار خود را به شکلی مجازی و دیجیتالی راه‌اندازی کنند. در این نوع حتی احتیاجی نیست تا شخص در شهری که شرکت راه اندازی کرده اقامتی داشته باشد و فقط یک نام شرکت برای او ثبت گشته است.

از خوبی این نوع شرکت‌ها وجود مزیتی است که برای فریلنسرها و اشخاصی ایجاد می کند که کلیه مراحل کارشان غیرحضوری می باشد. اتباع ۱۲۰ کشور امکان ثبت شرکت در دبی به شکل مجازی را دارند. در هر صورت ساکنین برخی کشورها مثل افغانستان، سریلانکا، عمان، ایران، مصر، تایلند و ونزوئلا قادر نیستند از این مزیت بهره ببرند. هزینه تقریبی اجاره دفتر با توجه به محل اجاره و متراژ آن تعیین می شود ولی حدوداً سالیانه از ۲ هزار درهم آغاز شده و تا ۱۱ هزار درهم هم افزایش پیدا می‌کند.

اقتصاد کشور امارات متحده عربی

کشور امارات از کشورهای توسعه‌یافته عربی است که درآمد زیادی را سالانه از فروش نفت بدست می آورد. این کشور در صادرات نفت خام در رتبه چهارم قرار دارد. استانداردهای بالای زندگی از دیگر ویژگی های این کشور است و اوضاع زندگی در این کشور از سال‌های گذشته پیشی گرفته است. امارات مرکز توریستی و تجاری نیز محسوب می‌شود و مراکز خرید دبی جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. این شهر مقصد خوبی برای افراد است تا به ثبت شرکت در دبی بپردازند.

اقتصاد این کشور دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب بوده و رشد مبادلات این کشور با ژاپن و مالزی در حال افزایش است و بیشترین صادرات آن به کشور ژاپن، کره جنوبی و تایلند و هند است‌.

در کشور امارات مالیات شخصی و مالیات بر درآمد اخذ نمی‌شود که ویژگی بسیار مهمی است.

اقتصاد ثبت شرکت در دبی

بانک های امارات متحده عربی

اگر به دنبال راه اندازی و ثبت شرکت در دبی هستید باید با موسسات مالی آشنا شوید که در ادامه به معرفی برخی از موسسات مالی می پردازیم.

  • بانک المشرق از بانک‌های دارای یک شبکه بزرگ است و  ۱۲ دفتر در خارج از کشور نیز دارد. این بانک در سال ۱۹۶۷ تأسیس‌ و دسترسی مشتریان به خدمات نوآورانه را بیشتر از قبل کرد.
  • بانک آر بی سی نیز از بانک های این کشور است و دارای مراکز مهم مالی در جهان است و ارزش خالص آن نیز زیاد است.
  • بانک ابوظبی کامرشیال که در سال ۱۹۸۵ تأسیس‌ گشت، از بزرگ‌ترین بانک های امارات از لحاظ منابع مالی است. این بانک ۴۸ شعبه دارد و خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری از فعالیت‌های آن است. این بانک در درزمینهٔ نوآوری در امارت  دارای اسم و رسم است.
  • بانک ان بی دی با دفاتر مختلفی در زمینه وام‌دهی به مهاجران عملکرد خوبی دارد.
  • بانک اچ اس بی سی که در سال ۱۹۵۹ تأسیس‌شد و دارای بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نمایندگی ها بین بانک‌های بین‌المللی در جهان است و ۲۴ شعبه دارد.

شما برای سفر به این کشور و ثبت شرکت در دبی می توانید از پرواز امارات استفاده کنید.

فرهنگ امارات متحده عربی

اگر دنبال راه اندازی و ثبت شرکت در دبی هستید حتما باید با فرهنگ آن آشنا شوید که در ادامه به توضیح برخی از این فرهنگ ها می پردازیم.

مثلا روبوسی زنان و مردان در این کشور پسندیده‌ نیست و افراد نمی توانند با حجاب نامناسب در آن حاضر شوند. استفاده از الفاظ بد و فحش در سطح شهر مجاز نیست و قوانین کاری اهمیت زیادی دارند.

در هتل های دبی افراد زیر 18 سال بدون همراه داشتن یک شخص بزرگ‌سال امکان اقامت در هتل را ندارند.

روزه های مخصوص این کشور ۵ و ۶ ژوئن( عید فطر)، ۱۱ آگوست (روز عرفه)، ۱ ژانویه (روز سال نو)، ۲ آوریل روز معراج، ۱۲ آگوست روز عید قربان است و در ادامه ۲ دسامبر در امارات نیز روز ملی است.

نوع لباس پوشیدن در امارات نیز محدودیت دارد. بانوان هنگام حضور در مکان‌های عمومی چون حضور در مراکز خرید این کشور باید لباس مناسب بپوشند. لباس های لخت نباید پوشیده شوند و تنها لباس شنا در سواحل یا استخر ها مجاز به پوشیده شدن هستند.

انجام رفتارهای نامناسب و توهین‌آمیز مثل فحش دادن و انجام حرکات ناپسند ممنوع است و شخص خاطی ممکن است زندانی یا اخراج گردد. موقع برخورد با پلیس و سایر افراد مسئول در این کشور مراقب نحوه رفتار خود و صحبت هایتان باشید. ابراز علاقه زیاد در بین مردم ممکن است ناخوشایند باشد.

تصویر برداری از بعضی از ساختمان‌های دولتی و تاسیسات نظامی ممنوع است. از اشخاص بدون اجازه آن‌ها تصویربرداری نکنید مثلا تصویربرداری مردان از زنان در سواحل سبب دستگیری آن ها می شود.

حتما در هنگام ثبت شرکت در دبی به این موارد توجه کنید تا به مشکل و دردسری برنخورید.

ثبت شرکت در دبی فرهنگ

اخذ اقامت دبی در راه ابریشم

اگر به دنبال اخذ اقامت امارات متحده عربی و دبی هستید، می توانید با کمک مشاوران باتجربه و متخصص راه ابریشم، از آخرین اخبار و اطلاعات آگاه شوید و سوالات خود را از آنان بپرسید و درنهایت بهترین و مناسبترین روش مهاجرت را پیدا کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها