ویزای مالتیپل

ویزای مالتیپل چیست؟

ویزای مالتیپل چیست؟ تفاوت ویزای سینگل و چند بار ورود در چیست؟ محدودیت‌ها و الزامات ویزای چندبار ورود چیست؟ انواع ویزای مولتی شینگن به چند دسته تقسیم می‌شود و مدارک لازم برای اخذ آن چیست؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید با ما همراه شوید تا بهطور کامل در مورد ویزای مالتیپل شینگن اطلاعات کسب کنید.

 ویزای مالتیپل یا ویزای چندگانه به ویزاهایی گفته می‌شود که برای مسافرانی صادر می شود که هدف سفر به مقصد معینی را دارند و عموما به دنبال بازدید از یک کشور برای چند بار در طول یک زمان مشخص هستند. این ویزا اعتبار بالایی دارد و به راحتی برای هرکسی صادر نمی شود.

اگر به دنبال ویزای تحصیلی، بیزینسی یا ویزای توریستی کانادا یا شینگن به صورت چند بار ورود هستید با ما همراه شوید.

تفاوت ویزای سینگل و ویزای مالتیپل

فرق بین ویزای سینگل و چند بار ورود بین تعداد دفعات مجاز ورود و خروج فرد دارای ویزا است. مثلا، فرد دارای ویزای سینگل تنها یک بار امکان ورود و خروج به کشوری که به او ویزا داده را دارد و فرد بعد پایان یافتن اعتبار ویزا اگر از کشور مقصد خارج نشود و بیشتر از زمان مچاز اقامت کند، مشمول اعمال قانون می‌شود و ممکن است برای دفعات بعدی اخذ ویزا دچار دردسر شود.

در ویزای سینگل اگر فرد دوباره قصد سفر به آن کشور بعد پایان ویزا را دارد، برای سفر دوباره به کشور مقصد باید دوباره به سفارت کشور مقصد برود و درخواست اخذ ویزا کند؛ اما دارنده ویزای مالتیپل قادر است در مدت اعتبار ویزای شینگن به‌صورت مکرر به کشور مقصد وارد یا از آن خارج شود.

محدودیت‌ها و الزامات ویزای مالتیپل

  • بسته به شرایط هر کشور امکان تعیین محدودیت زمانی برای هر دوره اقامت فرد دارای ویزا در کشور مقصد وجود دارد.
  • با توجه به کشور مبدا متقاضی، امکان دارد فرد دارای ویزا یک مدت زمانی مشخص را بین هر ورود و خروج انتظار بکشد ولی این دوره انتظار در برخی موارد لغو می‌شود.
  • در هر سفر خود حتما به شرایط و قوانین هر کشور پایبند باشید. ویزاهای مالتیپل عموما تنها برای متقاضیان با سابقه سفر خوب صادر می‌شود. پس باید دارای سابقه خوب کیفری باشید.

فقط باید حواس خود را جمع کنید که در این راه گول ادعاهای تبلیغاتی و بی اساسی چون ویزای شنگن فوری بدون پیش پرداخت را نخورید، و قبل اقدام برای اخذ ویزا خوب مطالعه کنید.

ویزای مولتی شینگن

ویزای شینگن سه نوع دارد.

  • ویزای سینگل
  • ویزای دوبار ورود
  • ویزای مولتی شینگن

ویزای مالتیپل ، ویزای شینگن تایپ C است. اعتبار این ویزا به این شکل است که شما بعد از هر 6 ماه، امکان اقامت حداکثر تا 90 روز را در کشور مقصد و این منطقه دارید. تعداد ورود در این منطقه با این ویزا هم محدودیتی ندارد.

فراموش نکنید چیزی تحت عنوان ویزای شینگن تضمینی وجود ندارد و هیچ موسسه یا فردی نمی تواند ویزای شما را تضمین کند و احتمال ریجکتی شما همواره با انجام کوچکترین اشتباهی وجود دارد.

schengen multiple visa

انواع ویزای مولتی شینگن

انواع اعتبار ویزای شینگن مالتیپل یا چندبار ورود به شکل زیر است:

  • ویزای مولتی یکساله
  • ویزای مولتی سه ساله
  • ویزای مولتی پنج ساله است.

۳ نوع ویزای شینگن هم امکان صدور به شکل مولتیپل را دارند.

  • ویزای توریستی
  • ویزای بیزنسی
  • ویزای تحصیلی

ویزای توریستی مالتیپل شینگن به دارنده این ویزا این اجازه را می‌دهد که در یک بازه ۶ ماهه تا پایان مدت اعتبار ویزا حداکثر تا ۹۰ روز در محدوده شینگن اقامت کند. مهلت ۹۰ روزه ویزای مالتیپل ممکن است در یک بار سفر و یا در چند بار سفر تمام شود.

 دانشجویان بین‌المللی که تقاضای تحصیل در اروپا دارند باید ویزای شینگن نوع D از نوعی مولتی را اخذ کنند. ویزای نوع D  ویزای تحصیلی شینگن مالتیپل یا چند بار ورود است. با این ویزا دانشجویان امکان دارند تا پایان دوران تحصیل خود بدون نیاز به دریافت دوباره ویزا و یا تمدید ویزای شینگن خود به کلیه کشورهای منطقه شینگن تردد کنند.

ویزای شینگن براساس پرونده اشخاص داده می شود و چیزی تحت عنوان ویزای شینگن فوری و تضمینی وجود ندارد، هرچقدر پرونده شما کاملتر باشد، احتمال قبولی شما بیشتر است.

شرایط اخذ ویزای مولتی شینگن

اگر به دنبال آگاهی از شرایط دریافت ویزای بلند مدت اروپا یا ویزای مولتی شینگن هستید باید بدانید شرایط ضروری این ویزا به شرح زیر است:

  • عموماً این ویزا به افرادی داده می‌شود که سابقه سفر خوبی (تراول هیستوری خوبی) دارند و یک یا چند ویزای سینگل اروپا در پاسپورت خود ثبت کرده باشند و قبلا به کشور مقصد سفر کرده باشند.
  • افرادی که دارای دعوت نامه از یک شرکت معتبر هستند یا از یکی از دانشگاه های اروپا پذیرش گرفتند، می‌توانند با تشریح دلایل سفر ویزای مالتیپل را بگیرند.
  • افرادی که به دنبال درمان بیماری در بیمارستان های منطقه شینگن هستند نیز می‌توانند این ویزا را اخذ کنند.
  • ورزشکاران و هنرمندان بین المللی در ارتباط با کشورهای اروپایی

حتما قبل درخواست برای ویزا، عوامل ریجکتی ویزای شینگن را بررسی کنید و آنها را رفع کنید تا شانس موفقیت درخواست شما افزایش پیدا کند.

schengen multiple visa conditions

ویزای مالتیپل سایر کشورها

ویزای مالتیپل کانادا برای متقاضیانی است که با اهداف توریستی دنبال سفر به این کشور هستند؛ افرادی که ویزای توریستی اخذ می کنند، فقط یک بار حق ورود و خروج از این کشور را در مدت زمان اعتبار ویزا خواهند داشت. مزیت اصلی این ویزا این است که متقاضی تا مدت اعتبار ویزای خود قادر است به کانادا طبق قوانین رفت آمد کرده و با هر بار ورود خود نیز ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

ویزای مالتیپل با نام ویزای ۵ ساله کانادا هم شناخته می‌شود، چون در نظر داشته باشید که ویزای مولتیپل تا وقت اعتبار پاسپورت فرد معتبر است و پاسپورت ایرانیان نیز اعتباری ۵ ساله دارد برای همین این ویزا نیز به عنوان ویزای ۵ سال شناخته می شود. پاسپورت کشورهای دیگر اعتبار متفاوتی دارند مثلا پاسپورت ترکیه ۱۰ سال اعتبار دارد، در نتیجه ویزای مولتی کانادا برای افراد ترک، ده ساله است.

 شخصی که ویزای مالتیپل کشور کانادا را دارد، قادر است بدون هیچ گونه محدودیتی تا مدت اعتبار پاسپورت خود به این کشور طبق قوانین و مقررات رفت آمد کند.

البته فراموش نکنید نمی‌توانید از این ویزا برای استفاده از حقوق شهروندی کمک بگیرید چون افراد دارای ویزای مالتیپل ، مقیم کانادا محسوب نمی شوند؛ پس حق استفاده از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی یا مدارک دولتی را ندارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مالتیپل شینگن

برای دریافت ویزای مالتیپل باید مدارک زیر را به سفارت ارائه کنید:

  • ارائه کلیه فرم های پرشده درخواست ویزا کامل و صحیح
  • ارائه تمکن مالی لازم با پرینت حساب های بانکی و در صورت داشتن سند ملکی، ارائه اصل سند ملکی و ترجمه آن
  • ارائه مدارک هویتی چون اصل پاسپورت به همراه ۶ ماه اعتبار، اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه و کپی صفحات گذرنامه دارای ویزای شینگن
  • ارائه ۳ قطعه عکس استاندارد تمام رخ با پس زمینه سفید
  • ارائه کلیه مدارک مرتبط به شغل و دریافت حقوق یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • هزینه ویزای مولتی شینگن برای افراد بالای 12سال 80 یورو است، برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو و هزینه ویزای مولتی برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

schengen multiple visa documents

شرایط تمدید ویزای مالتیپل

در واقع شما امکان تمدید ویزای مالتیپل شینگن را ندارید و باید بعد از پایان اعتبار ویزا دوباره با ارائه اسناد و مدارک لازم، طی کردن تمامی مراحل لازم به صورت مجدد باید دوباره درخواست دهید.‌

بعد اخذ اولین ویزای شینگن خود در درخواست‌‌های مجدد اخذ این ویزا، شما امکان افزایش مدت اعتبار ویزا را دارید، یعنی اگر ویزای قبلی شما ۶ ماهه صادر شده باشد؛ برای ویزای بعدی، شما امکان ارائه درخواست ۱ ساله یا بیشتر را دارید.

مزایای ویزای مولتی

این ویزا مزایای زیر را برای دارنده خود به همراه دارد:

  • بهبود سابقه سفر: ویزای شینگن مخصوصا ویزای مالتیپل از معتبرترین ویزاهای دنیا محسوب می‌شود که سبب بهبود سابقه سفر فرد دارنده آن می‌شود. همین سبب می‌شود که برای دریافت ویزاهای دیگری چون ویزای کشور کانادا به افراد کمک کند. پس اگر دنبال سفر به کانادا هستید، این ویزا کمک زیادی به شما خواهد کرد.در کل اعتبار ویزای شنگن ارزش بسیاری دارد.
  • ورود به تمامی کشورهای منطقه شینگن با یک ویزا: اگرچه در ابتدا باید از کشوری که ویزای خود را گرفته اید، ولی دفعات بعدی می‌توانید با ویزای مالتیپل از هر کشور دیگری وارد منطقه شینگن بشوید.
  • ورود چندباره به همه مناطق حوزه شینگن: دارنده این ویزا پس از بار اول که می‌بایست از همان کشوری که ویزا را از آن گرفته وارد اروپا شود، می‌تواند در دفعات بعدی چند بار از هر کشور دیگری وارد منطقه شینگن شود.
  • افزایش اعتبار ویزا با هر بار تمدید: هربار که ویزای خود را تمدید می‌کنید، می‌توانید مدت اعتبار آن را بیشتر کنید. اگر ابتدا ویزای تان سه ماهه بوده است، بار بعدی می‌توانید آن را شش ماهه یا یکساله کنید.

receiving multiple visa

اخذ ویزای شینگن در راه ابریشم:

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید می‌توانید از مشاوران قابل اعتماد و مجرب راه ابریشم کمک بگیرید، راه ابریشم در تلاش است تا براساس آخرین قوانین و مقررات سفارت به سوالات شما پاسخ دهد و مراحل اخذ ویزای شما را راحتتر کند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها