lottery2025

لاتاری 2025

ثبت نام لاتاری کی شروع می شود و کی پایان می یابد؟ هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا چقدر است؟ تمکن مالی مورد نیاز برای برندگان لاتاری چقدر است؟ شرایط ثبت نام لاتاری چیست و چگونه آن را انجام دهم؟ در ادامه به صورت جامع به تمامی سوالات شما راجع به لاتاری پاسخ می دهیم.

ثبت نام لاتاری به منظور حفظ تنوع نژادی هر سال در اوایل سال مالی کشور آمریکا، اکتبر شروع می‌شود و تا اوایل ماه بعد یعنی ماه نوامبر ادامه می‌یابد (از اواسط مهرماه 1402 تا اواسط آبان 1402) و سالانه هزاران نفر شانس خود را امتحان می‌کنند، نحوه دریافت این ویزا هم فقط از طریق شانس است. این برنامه سالانه ۵۵۰۰۰ نفر برنده دارد که برندگان موفق به دریافت گرین کارت آمریکا می‌شوند.

از آنجاییکه ایرانیان هم در لیست افراد مجاز قرار دارند شما هم می‌توانید شانس خود را امتحان کنید. (از کشورهای غیرمجاز می‌توان به هند برزیل، کانادا و  چین اشاره کرد.)

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سالها به دنبال گرفتن ویزای آمریکا و کانادا و وقت سفارت کشورهای مختلفی مثل وقت سفارت کانادا و آمریکا بوده اید، ثبت نام لاتاری می تواند بزرگترین و راحتترین شانس شما برای مهاجرت باشد.

lottery2025 cost

هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا

در هیچ یک از بخشهای ثبت نام لاتاری متقاضیان هیچگونه وجهی پرداخت نمی‌کنند و ثبت نام لاتاری کاملا رایگان است، ولی اگر این کار را به موسسات بسپارید، کارگزاری ها هزینه‌ای را در قبال ثبت نام در لاتاری گرفته، که این هزینه دستمزد کارگزاری محسوب می شود.

با مقایسه این شانس بزرگ که ثبت نام آن هیچ هزینه ای ندارد در مقایسه با راه های پر هزینه ای مثل مهاجرت از طریق ویزای تجاری کانادا می توان گفت لاتاری از جذابترین راه های مهاجرت است.

تمکن مالی مورد نیاز برای برندگان لاتاری

تمکن مالی بر اساس تعداد خانواده مشخص می‌شود که در ادامه تمکن مالی برای برندگان ثبت نام لاتاری را نشان داده ایم.

lottery table raheabrisham

در واقع داشتن تمکن مالی معمولا برای هر ویزا و اقامتی از اقامت دبی گرفته تا آمریکا لازم است و شما باید بتوانید از پس هزینه های خود بربیایید.

شرایط ثبت نام لاتاری 2025

1.در مرحله اول متقاضیان باید متولد یکی از کشور های مجاز ثبت نام لاتاری باشند.

کشورهایی چون مکزیک یا پاکستان مجاز به ثبت نام در لاتاری نیستند ولی کشور ایران در لیست مجاز قرار دارد.

اگرچه مردم بعضی از کشور ها به علت مهاجرت بالا به این کشور مثل چین از لیست مجاز خارج شده اند، ولی اگر پدر یا مادر متقاضی متولد کشور های مجاز باشند، متولدین این کشورها می‌توانند از شانس و سهمیه پدر و مادر خود استفاده کنند.

البته نکته مهم این است که محل تولد شخص ملاک است، مثلا اگر متقاضی متولد ایران باشد، اما تابعیت و پاسپورت انگلیسی دارد، محل تولد او ملاک است و مجاز به ثبت نام لاتاری است.

2.حداقل مدرک تحصیلی مجاز برای لاتاری یا شرط جایگزین را داشته باشد.

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام لاتاری دیپلم است، البته دیپلم در نظام آموزشی آمریکا 12 سال تحصیل است، در نظام قدیم ایران هم دانش‌آموزان 12 سال تحصیل می‌کردند دانش آموختگان دبیرستان با دیپلم نظام قدیم مشکلی ندارند، ولی افرادی که دیپلم نظام جدید داشته باشند باید حتما به دانشگاه وارد شده باشند تا 12 سال تحصیلشان تکمیل گردد، متقاضیان دارای دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش هم چون دوره تحصیلی ۱۱ ساله دارند باید مانند دانش آموختگان نظام جدید وارد دانشگاه شده باشند.

اگر تاکنون به دنبال ویزای توریستی کشورهای مختلفی چون ویزای توریستی کانادا یا آمریکا بوده اید، با این لاتاری امکان مهاجرت به آمریکا و دیدن طبیعت زیبای آنجا را پیدا می کنید.

lottery2025 students

شرایط جایگزین تحصیل

اگر شروط بالا را ندارید می‌توانید از روش جایگزین استفاده کنید، شما فقط باید ثابت کنید که در 5 سال اخیر، 2 سال در زمینه مشاغل خاص اداره کار ایالات متحده آمریکا کار کرده اید.

مشاغلی چون برنامه نویسی کامپیوتر یا مدیریت و غیره.

شما باید حداقل سن مجاز ثبت نام را داشته باشید. برای ثبت نام لاتاری اگرچه به وضوح حداقل سنی تعیین نشده است ولی با خواندن شرط مدرک تحصیلی می‌توان گفت که حداقل سن شرکت در قرعه کشی باید 18 سال سن باشد.

اگر تاکنون به دنبال تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای کشورهای پیشرفته بوده اید مثلا به دنبال ویزای تحصیلی کانادا بوده اید، این لاتاری با دادن شهروندی آمریکا به شما امکان تحصیل در این کشور با دانشگاه های طلایی خود را می دهد.

شرایط لازم برای عکس لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری باید یک قطعه عکس با شرایط زیر داشته باشید.

عکس شما باید حتما مربع بوده و سایز آن حداقل 600*600 و حداکثر 1200*1200 پیکسل باشد و حجم آن از 240 کیلوبایت کمتر باشد.

اگرچه حجم عکس پایین است ولی کیفیت آن باید خوب باشد جوریکه پیکسل های عکس مشخص نشود.

فرمت عکس بارگذاری شده ثبت نام لاتاری باید JPEG (.jpg) باشد.

عکس رنگی و زمینه آن حتما سفید باشد.

نور عکس نباید بیش از اندازه و یا عکس دارای سایه باشد.

صورت متقاضی باید در زاویه مستقیم با دوربین باشد.

عکس باید بدون عینک و سمعک افتاده باشد.

گردی صورت متقاضی در عکس باید کاملا پیدا باشد.

متقاضیان مسلمانان و دیگر ادیان می‌توانند با حجاب عکس بیندازند.

عکس باید در زاویه مستقیم با دوربین باشد جوریکه گردی صورت کامل مشخص شود.

lottery2025 picture

اگر تاکنون بارها به دنبال گرفتن ویزای کشورهای مختلف و گرفتن وقت سفارتهای مختلفی مثل وقت سفارت انگلیس بوده اید، این لاتاری به راحتی برایتان ویزای آمریکا را به همراه می آورد.

lottery2025 chance

افزایش شانس دریافت لاتاری

هر متقاضی در هر سال فقط یک بار قادر به ثبت نام است و ثبت نام دوباره نه تنها شانس شما را بیشتر نمی‌کند بلکه سبب حذف شدن و از بین رفتن شانس شما به عنوان متقاضی می‌گردد، ولی برخی افراد شانس برنده شدن بیشتری در ثبت نام لاتاری دارند، مثلا افراد متأهل برای بالا بردن میزان شانس خود در لاتاری قادرند یک بار برای خود ثبت نام کنند و مشخصات همسر و فرزندانشان را در ثبت نام خود وارد کنند، و یکبار هم در ثبت نام لاتاری همسر خود اسم خود را به عنوان همراه ثبت کنند. در این صورت هر زوج دو شانس دارد.

افراد زیر 21 سال هم که شرط مدرک یا روش جایگزین را دارند، قادرند سه شانس داشته باشند یک بار در ثبت نام پدر، یک بار در ثبت نام مادر و یک بار در ثبت نام خود و اگر متاهل باشند هم یکبار در ثبت نام همسر خود شانس داشته باشند. پس می‌توان گفت افراد زیر ۲۱ سال متاهل، ۴ شانس دارند.

در واقع ویزاهای مختلفی وجود دارد از ویزای لاتاری گرفته تا ویزای ICT ولی به جرات می توان گفت هیچ ویزایی به اندازه ویزای لاتاری بسته به شانس نیست و شما به راحتی می توانید این ویزا را بگیرید.

lottery2025 registration

راهنمای ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام لاتاری ابتدا باید به سایت وزارت امور خارجه آمریکا به آدرس dvprogram.state.gov بروید و فرم ثبت نام را با اطلاعات صحیح تکمیل نمایند. دقت کنید که کوچکترین اشتباهی در وارد کردن اطلاعات می‌تواند دردسر ساز باشد، پس حتما بعد وارد کردن اطلاعات دوباره اطلاعات وارد شده را چک کنید.

۱.در قدم اول باید گزینه Begin Entry را کلیک کنید و بعد از کلیک وارد صفحه جدیدی می شوید.

۲.در صفحه جدید تصویر امنیتی به شما نشان داده می‌شود که باید در باکس مشخص شده وارد کنید و گزینه submit را انتخاب نمایید، در صورت درست بودن کد، شما وارد صفحه تکمیل فرم می‌شوید.

۳.در فرم باید به ترتیب نام، نام خانوادگی و نام میانی خود را وارد کنید، از آنجاییکه بیشتر ایرانی ها نام میانی ندارند، احتمالا شما هم نام میانی ندارید پس گزینه موجود در پایین کادر ( no middle name) را فعال کنید، در قسمت بعدی باید جنسیت خود را مشخص کنید.

در قسمت سوم فرم  ثبت نام لاتاری باید تاریخ تولد میلادی را وارد نمایید.

اول ماه تولد به میلادی

بعد روز تولد به میلادی

بعد سال تولد به میلادی را وارد کنید. مطمئن شوید حتما تاریخ درستی را وارد می‌کنید‌.

در قسمت بعدی شهر محل تولد را وارد کنید و در صورت ناشناس بودن محل تولد خود از گزینه کادر استفاده کنید.

در قسمت بعدی کشور محل تولد را وارد کنید.

در قسمت بعد به خاطر واجد شرایط بودن کشور ایران نیاز به تغییر ندارد.

قسمت بعدی فرم مربوط به اطلاعات گذرنامه است و باید به ترتیب نام خانوادگی و نام و نام میانی و شماره پاسپورت دقیقا عین گذرنامه خود وارد کنید.

قسمت بعدی مربوط به تاریخ انقضا گذرنامه است.

ابتدا ماه انقضای گذرنامه به میلادی بعد روز انقضای و بعد سال انقضای گذرنامه به میلادی را وارد کنید.

در کادر بعدی نام کشورتان را وارد کنید.

کادر بعدی  ثبت نام لاتاری مخصوص افرادی می‌باشد که قادر به دریافت پاسپورت نیستند، توضیح این گزینه ها بدین گونه است:

افراد بدون ملیت باید گزینه‌یStateless را انتخاب کنند.

افرادی که کشوری زندگی می‌کنند که دولت به آن‌ها اجازه دریافت گذرنامه نمی دهد باید گزینه A national of a Communist-controlled country, and unable to obtain a passport from my government را انتخاب کنند.

اگر وزارت اطلاعات نمی‌گذارد گذرنامه دریافت کنید باید گزینه زیر را انتخاب کنید.

Unable to obtain a passport, and have received an individual waiver of

the passport requirement by the Secretary of Homeland Security or Secretary of State

در قسمت هشتم باید عکس خود را با توجه به اطلاعات داده شده و بدون ایراد وارد کنید.

در کادر بعد باید اطلاعات آدرس را وارد کنید.

به ترتیب نام مالک آدرس و آدرس خود را به زبان انگلیسی بنویسید، (ابتدا شماره واحد، بعد پلاک، بعد کوچه، بعد خیابان و بعد منطقه را بنویسید.)

قسمت بعد شهر محل زندگی بعد استان محل زندگی و بعد کد پستی را وارد کنید.

در کادر بعدی هم کشور محل سکونت را وارد کنید.

در کادر بعدی نام کشوری که هم اکنون در آن زندگی می کنید را وارد کرده بعد شماره تماس را در صورتی که دوست دارید وارد کنید. این مورد ضروری نیست.

 اگر شماره کشور ایران را می‌دهید باید آن را به صورت بین المللی بدهید و با 98+ شماره خود را وارد کنید.

در کادر بعدی آدرس ایمیل را بنویسید و توجه که اگر در ثبت نام لاتاری برنده شوید، تمام مکاتبات از طریق ایمیل با متقاضی صورت می‌گیرد.

در کادر بعدی، مجدداً باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

در کادر بعدی اطلاعات تحصیلی خود را وارد کنید.

گزینه یPrimary school only برای افرادی است که تحصیلات مقطع ابتدایی دارند.

 گزینه ی High School, no degree برای متقاضیانی است که مشغول به تحصیل در دوره دبیرستان هستند و یا تحصیلات دبیرستان را کامل به پایان نرساندند پس باید این گزینه را انتخاب کنند.

گزینه ی high School degree  برای افرادی است که دیپلم دارند و تحصیلات 12 ساله با پیش دانشگاهی را به پایان رساندند.

گزینه ی Vocational school برای متقاضیانی است که مدرک فنی و حرفه ای دارند.

گزینه ی Some university Courses معادل مدرک کاردانی است و حتی اگر دانشجوی مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی هستید نیز باید این گزینه را بزنید.

university degree در ثبت نام لاتاری برای دارندگان مدرک کارشناسی است.

Some Graduate Level Courses برای دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است.

Masters degree برای متقاضیان دارای کارشناسی ارشد است.

some Doctorate Level Courses برای دانشجویان مقطع دکتری است.

Doctorate degree برای متقاضیان با مدرک دکتری است.

کادر بعد ثبت نام لاتاری برای دانستن وضعیت  تأهل متقاضیان است، اگر مجردید Unmarried را انتخاب کنید در غیر این صورت باید یکی از گزینه های زیر را بزنید.

 Married and my spouse is NOT a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR: متقاضیانی که ازدواج کرده ولی همسرشان سیتیزنی آمریکا و یا اقامت آن را ندارد.

Married and my spouse is a U.S.citizen or U.S Lawful Permanent resident LPR: برای متقاضیانی است که ازدواج کرده اند و همسر آن ها سیتیزنی یا اقامت موقت آمریکا را دارد.

Divorced: برای متقاضیانی است که طلاق گرفته اند.

Widowed: برای متقاضیانی است که همسرش فوت شده است.

legally separated: برای متقاضیانی است که از نظر قانونی از هم جدا شده اند.

کادر بعدی مربوط به متقاضیانی دارای فرزند است که باید تعداد فرزندان خود را وارد کنند.

ثبت نام افراد مجرد در این قسمت تمام شده و باید روی گزینه continue بزنند.

۵.اگر متاهل باشید باید فرم های یکسانی  را برای اطلاعات همسر و فرزندان خود وارد کنید که دقیقا مثل همین فرم که توضیح دادیم است، بعد پایان تکمیل اطلاعات کار شما به پایان می‌رسد و

در آخر ثبت نام لاتاری ، باید پیغام success را ببینید، در مرحله آخر اطلاعات این صفحه را ذخیره کرده و نگهدارید چون برای استعلام نتایج ثبت نام لاتاری آن نیاز پیدا می‌کنید.

شما با مقایسه ی کشورهای پیشرفته ای مثل کانادا یا انگلیس با آمریکا می بینید که آمریکا در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد و می توانید از امکانات رفاهی زیادی در آن برخوردار شوید. این لاتاری می تواند شانس بسیار بزرگی برای شما باشد.

lottery2025 result

نتیجه لاتاری

در زمان اعلام نتایج ثبت نام لاتاری از طریق سایت DVprogram.state.gov باید نتیجه نهایی را ببینید. از پایان ثبت نام تا اعلام نتایج چند ماه زمان می‌برد و متقاضیان باید کانفرمیشین نامبر و دیگر اطلاعات قرعه کشی لاتاریتان را پیش خود حفظ کنند.

اگر هنوز بین ویزای کشورهای دیگر و آمریکا دو به شکید، مثلا نمی توانید بین کانادا یا آمریکا انتخاب کنید، باید بدانید که لاتاری فرصتی بی نظیر است تا فقط و فقط با شانس ویزای یک کشور پیشرفته مانند آمریکا را بدست آورید.

ثبت نام لاتاری در راه ابریشم

در این مقاله ما تمامی نکات مربوط به ثبت نام لاتاری را گفتیم و روش صفر تا صد انجام آن را توضیح دادیم، ولی با توجه به اینکه برای ثبت نام لاتاری نیاز به دقت و حساسیت زیادی است تا کوچکترین اشتباهی رخ ندهد، برخی ترجیح می دهند تا اینکار را به افراد متخصص بسپارند اگر شما هم به دنبال این هستید که فردی مجرب و باتجربه اینکار را انجام دهد، می توانید ثبت نام خود را به کارشناسان راه ابریشم بسپارید، در ضمن ثبت نام این لاتاری برای افرادی که با راه ابریشم قبلا قرارداد داشتند یا می خواهند قرارداد ببندند، رایگان انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها