راهنمای جامع شهر دبی

شهر دبی و راهنمای جامع آن | آپدیت 2023 + قوانین جدید

شهر دبی چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین زمان سفر به دبی چه زمانیست؟ اماکن دیدنی دبی کجاست؟ چگونه سفری ارزان به دبی داشته باشیم؟ از چه طریقی می توان به دبی سفر کرد؟ عبور و مرور در دبی و استفاده از وسایل نقلیه در دبی به چه شکل است؟ بهترین مراکز خرید دبی کدامند؟ اگر به دنبال سفر به دبی یا اقامت در دبی هستید، حتما با ما همراه شوید تا اطلاعات جامعی از این شهر کسب کنید. شما همچنین با مطالعه در مورد اقامت دبی و راهنمای جامع اخذ آن می توانید اطلاعات زیادی کسب کنید.

جمعیت شهر دبی

در راهنمای جامع شهر دبی می خوانید که، شهر دبی در دل خاورمیانه و به‌عنوان عروس امارات به‌دلیل داشتن اماکن دیدنی فراوان مانند آب‌نما، باغ گل میراکل، آکواریوم شگفت انگیز، پیست اسکی و مراکز خرید پر زرق و برق یک گزینه عالی برای گذراندن تعطیلات است. این شهر آب‌های نیلگون خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد و با سواحل زیبا و آسمان خراش‌های خود، نمادی از پیشرفت و ترقی در مدت زمانی کوتاه محسوب می‌شود. برخلاف انتظار، عموم افراد شهر دبی به ترتیب از اقوام هندی، پاکستانی و فیلیپینی هستند. جالب است بدانید که اغلب جمعیت دبی از مردان تشکیل شده و بیش از 70 درصد جمعیت 3.331 نفری آن را شامل می‌شوند. آمار جرم جنایت در دبی بسیار پایین بوده و از امن‌ترین شهرهای آسیا است. شما با اخذ اقامت دبی می‌توانید انواع مختلف تفریحات اعم از تفریحات آبی، تفریحات بیابانی، تفریحات زمستانی ماننند اسکی و…. را تجربه کنید. شما با خواندن تاریخ این شهر و خواندن در مورد اینکه دبی چطور دبی شد متوجه آینده روشن این شهر و تغییرات بسیار زیاد این شهر در طول زمان می شوید.

توضیح راهنمای جامع شهر دبی

از دبی چه می‌دانید؟

از جمله مواردی که در راهنمای جامع شهر دبی همواره مورد اشاره بوده، دریای آرام، آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، معماری خاص و منحصربه‌فرد ساختمان‌ها در شهر دبی هستند که خود از دلایل مهم سفر گردشگران به‌شمار می‌آیند. با نگاهی به تاریخچه دبی در می‌یابیم که اولین نشانه‌های شهرسازی در این شهر پرجمعیت که یکی از هفت امارت از امارات متحده عربی است، در سال 1799 دیده شده است. در سال 1833 دبی توسط «شیخ مکتوم» به‌طور رسمی و به‌عنوان یک شهر معرفی شد.

سرعت پیشرفت در دبی بسیار بالا است، به‌نحوی که امروزه و با گذشت کمتر از 2 قرن، این شهر در بین شهرهای توسعه یافته دنیا آن هم در دل کویر جای گرفته است. همچنین علاوه‌بر پیشرفت معماری و شهرسازی، تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز دریایی و کویرگردی برای گردشگران از دیگر امکانات و تغییرات چشمگیری بوده که مرتباً در حال انجام است. امروزه دبی به‌عنوان یک شهر جهانی با موقعیت بازرگانی موفق در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

این شهر فوق‌العاده تمام این پیشرفت‌ها را مدیون شرایط منحصربه‌فرد اقتصادی خود است. اقتصاد دبی با صنعت نفت آغاز شد و شروع به رشد کرد و با پیشرفت‌های چشمگیری که در صنعت توریسم پیدا نمود، تقویت گشت. در چند سال اخیر نیز فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد یکی دیگر از منابع درآمد این سرزمین به‌شمار می‌آید. سرمایه‌گذاران خارجی با خرید ملک در این شهر موفق به اخذ اقامت دبی می‌شوند، به همین علت است که سالانه عده‌ بسیاری به قصد اقامت در بخش املاک امارات متحده سرمایه‌گذاری می‎کنند. پیشرفت اقتصادی این شهر به‌قدری بالا بوده است که واحد پول دبی هم‌اکنون در ردیف با ارزش‌ترین واحدهای پولی دنیا قرار دارد.

شما حتی با مطالعه در مورد بهترین شغل هایی که می توان در دبی راه اندازی کرد و ثبت شرکت در صورت داشتن شرایط لازم، نه تنها موفق به اخذ اقامت این کشور می شوید بلکه می توانید آینده روشنی برای شرکت خود متصور شوید.

یکی از لقب‌هایی که در سال 2001 به این شهر مدرن داده شد، «بزرگ‌ترین خانه جزیره‌های مصنوعی در کل دنیا» بود. در راستای همین اتفاق دبی توانست امتیاز اکسپو 2020 را به‌دست آورد و برای نخستین بار خاورمیانه را میزبان مهم‌ترین نمایشگاه‎های جهانی کند.

راهنمای جامع شهر دبی چگونه سفر کنیم

راهنمای جامع شهر دبی بهترین زمان سفر

دبی آب‌وهوایی گرم و کویری دارد، به همین علت در اغلب روزهای سال هوای گرم و خشکی را در آن تجربه خواهید کرد. به عبارت دیگر دمای دبی در تمام فصول سال از گرم به گرم‌تر و بلعکس تبدیل می‌شود. بهترین فصل برای سفر به این منطقه ماه‌های آبان تا فروردین ماه محسوب می‌شود. در این ماه‌های سال آب‌وهوای دبی مطبوع و معتدل است. اگر شما در فصل زمستان به دبی سفر کنید، با شب‌هایی خنک با دمای 14 درجه و روزهایی بهاری با دمای حدود 23 درجه روبه‌رو خواهید شد. درنتیجه فصول پاییز و زمستان از زمان‌های پر مسافر امارات به‌شمار می‌آید.

در راهنمای جامع شهر دبی می توان گفت که یکی از بهترین زمان‌های سفر به دبی برای ما ایرانی‌ها تعطیلات نوروز به‌حساب می‌آید، چرا که دبی در این ایام از سال جشن‌های باستانی برگزار می‌کند که با فرهنگ ما ایرانی‌ها بسیار هماهنگ است. علاوه‌‌بر این، مراسم و فستیوال‌های دیگری نیز در این دو فصل در دبی برگزار می‌شود که معروف‌ترین و پرطرفدارترین آن جشنواره خرید دبی (Dubai Shopping Festival) بوده که در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار می‌شود. در این جشنواره اغلب مراکز خرید و فروشگاه‌ها تخفیفات قابل‌توجهی را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

از دیگر فستیوال‌های بین‌المللی و مهم دبی، جشنواره جاز در بهمن ماه و جشنواره غذا در اسفند ماه است. همچنین روز ملی دبی که در آذرماه برگزار می‌شود از جذابیت‌های سفر به شهر دبی بوده که دلیل سفر بسیاری از ایرانیان است. شما همچنین می توانید از ۵ جاذبه توریستی دبی که نباید از آنها بگذرید اطلاعات لازم کسب کنید و چرایی آن را متوجه شوید. در کل مکان های جذاب و دیدنی در دبی وجود دارند که شما می توانید از آنها دیدن فرمایید.

راهنمای جامع شهر دبی اماکن خرید

اماکن دیدنی در راهنمای شهر دبی

با نگاهی به تاریخچه دبی به این نکته مهم پی خواهید برد که از زمان شروع زندگی در این سرزمین گرم، مناطق گردشگری، اماکن دیدنی، مراکز خرید و مراکز تفریحی روزبه‌روز درحال افزایش و البته پیشرفت هستند. اگر تا به حال به شهر دبی سفر کرده باشید با اغلب این اماکن آشنا هستید، اما در صورتی که قصد دارید برای اولین‌ بار برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر داشته باشید بهتر است با بخش‌های دیدنی و جالب آن آشنا شوید تا از تمام فرصت خود در سفر استفاده نمایید.

شما همچنین می توانید از اکسپو 2023 دبی دیدن کنید و  اطلاعات زیادی از آخرین یافته های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بیابید و با افراد متخصص زیادی آشنا شوید. موارد زیر از جمله اماکن گردشگری در راهنمای جامع شهر دبی می باشند.

آکواریوم شگفت‌انگیز دبی

آکواریوم شهر دبی بسیار حجیم و چشمگیر بوده و پراست از ماهی‌های ریز و درشت و رنگانگ که در مرکز خرید دبی مال قرار دارد. این باغ‌وحش آبی، 10 میلیون لیتر گنجایش دارد و در ابعاد 51 متر طول، 20 متر عرض و 11 متر ارتفاع ساخته شده است که 140 گونه از حیوانات آبزی در آن زندگی می‎کنند. از آبزیانی که در این آکواریوم دیده می‌شوند کوسه ببر شنی، شیر ماهی، هامورهای غول‌پیکر و… هستند. بازدید از این مجموعه زیبا که به همه افراد با سنین مختلف پیشنهاد می‌شود، با خرید بلیط امکان‌پذیر است.

مرکز خرید دبی مال

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی که در کنار برج خلیفه قرار گرفته است، دبی مال است. در این مجموعه تجاری که از لوکس‌ترین مراکز خرید دبی به‌شمار می‌آید، انواع برندهای مطرح جهان ارائه شده‌اند. مسافران شهر دبی علاوه‌بر گشت‌وگذار در این مرکز می‌توانند از تفریحات هیجان‌انگیزی مانند پیست اسکی، پارک واقعیت مجازی، اسکیت روی یخ، اتاق وحشت و… استفاده کنند.

شما با مطالعه راهنمای جامع شهر دبی می توانید مکان های پیشنهادی زیادی را از جمله مراکز خرید در لیست خود قرار دید و با همراهان خود از سفرتان لذت ببرید. شما همچنین قادرید از طریق ثبت شرکت در دبی اقامت این کشور را بدست آورید.

برج خلیفه

برج خلیفه که به‌عنوان بلندترین برج دنیا شناخته شده است، یکی از مشهورترین و زیباترین دیدنی‌های دبی محسوب می‌شود. این برج معماری بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و با ارتفاع 830 متر بنا شده است. برج خلیفه در مرکز شهر دبی قرار گرفته است و برای بازدید از آن باید از دو هفته قبل اقدام به رزرو بلیط کنید.

پارک آبی آتلانتیس

اگر در سفر خود به امارات به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز هستید حتماً به پارک آبی آتلانتیس نیز سری بزنید. از جاذبه‌ها و تفریحات این پارک، سرسره‌های آبی بزرگ و بازی‌های آبی ویژه هستند.

آبنمای دبی

آب‌نمای دبی یکی دیگر از دیدنی‌های شهر دبی به‌حساب می‌آید که در نزدیکی دبی مال و روبه‌روی برج خلیفه قرار گرفته است. گشت‌وگذار در آب‌نمای دبی را در فاصله زمانی عصر تا شب هرگز ازدست ندهید، چراکه این آب‌نمای موزیکال در این ساعات از شبانه روز روشن می‌شود و چشم‌انداز زیبایی از رقص نور و آب ایجاد می‌کند.

اگر شما اهل سفر و گردش هستید با اخذ ویزای توریستی کانادا هم می توانید از مکان های جذاب زیادی دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید.

باغ گل میراکل

این باغ زیبا و بسیار بزرگ که به باغ معجزه دبی نیز معروف است، مکان خوبی برای افرادی است که به گل و گیاه علاقه‌مند هستند. در این مجموعه بی‌نظیر انواع و اقسام گل‌ها و گونه‌های گیاهی مختلف به نمایش گذاشته شده است. این باغ زیبا در روز 14 فوریه سال 2013 یعنی روز عشق افتتاح شد؛ بنابراین گشت‌وگذار در این فضای رؤیایی و در میان گل‌های رنگارنگ باغ برای زوج‌های جوان لطف خاصی دارد. باغ گل معجزه دقیقاً مانند یک معجزه زنده در میان شهر دبی خودنمایی می‎کند و یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه های این شهر محسوب می‌شود.

شما همچنین می توانید در مورد ویزای استارتاپ کانادا هم مطالعه کنید و در مورد شرایط آن اطلاعات کسب کنید.

راهنمای جامع شهر دبی سفر ارزان

چگونه سفری ارزان به دبی داشته باشیم؟

راهنمای جامع شهر دبی به شما کمک می کند بدانید که اگر در فکر سفری مقرون‌به‌صرفه و ارزان هستید باید در فصل تابستان بار سفر را به مقصد دبی ببندید. در این فصل سال هوای شهر دبی شرجی و بسیار گرم است و به همین دلیل اغلب هتل‌ها، مراکز خرید و تورهای مسافری آفرهای ویژه‌ای را برای مسافران در نظر می‌گیرند. معمولاً این فصل سال از طرف آژانس‌های مسافری به فصل کم سفر یا «آف سیزن» معروف است. اگر با گرمای هوا مشکلی ندارید، تابستان را برای سفر به دبی انتخاب کنید، در این زمان به دلیل کمبود مسافر مراکز خرید خلوت هستند و برای گذراندن اوقات خود در مراکز تفریحی خبری از صف‌های طولانی نیست.

دمای هوا در تابستان دبی حداکثر به 41 درجه سانتیگراد در روز و 30 درجه سانتیگراد در شب خواهد رسید که باید به این میزان گرما، رطوب هوا را نیز اضافه کنید؛ اما می‌توانید با استفاده از تفریحات پارک آبی یا پیست اسکی کمی از شدت گرمای هوا کم نمایید. به‌طورکلی سفر در فصل تابستان تجربه خوبی برای شما خواهد داشت، زیرا در کنار تمام تخفیفات و آفرهای موجود می‌توانید در جشنواره سوپرایز تابستانی نیز شرکت کنید. این جشنواره از 11 تا 18 مرداد برگزار می‌گردد. در این ایام سال شما علاوه‌ بر تفریحات معمول، می‌توانید از کنسرت و نمایشگاه‌هایی که برپا می‌گردد استفاده کنید.

چه از امارات گرفته تا کانادا شما باید قبل سفر خود اطلاعات لازم در مورد کشوری که سفر می کنید را کسب کنید، مثلا با مطالعه در مورد واقعیت های جالب درباره ایالت های کانادا ممکن است متوجه تفاوت های فرهنگی بین ایران و کانادا شوید، پس بهتر است قبل سفر خود اطلاعات لازم راجع به هر کشور را کسب کنید تا دچار مشکل نشوید.

از چه طریقی می توان به دبی سفر کرد؟

همان‌طور که ویزای شینگن به دارندگان آن این امکان را می‌دهد که به تمام کشورهای عضو شینگن وارد شوند، ویزای دبی نیز به مسافرین اجازه ورود به امارات متحده و شهر دبی را می‌دهد. به‌هر حال بعد از دریافت ویزا می‌توانید روش‌های سفر به دبی را بررسی کنید. در سفر به شهر دبی شما باتوجه به شرایط مالی خود و میزان هزینه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید، می‌توانید نحوه رسیدن خود به این منطقه را انتخاب کنید.

البته دبی با وجود تمام زیبایی های خود تنها گزینه جذاب برای سفر نیست و مکان های جذاب زیادی در سایر کشورها مانند کشورهای اروپایی وجود دارد که شما با اخذ ویزای شینگن می توانید به بسیاری از کشورها سفر کنید.

سفر به دبی با استفاده از تور

راهنمای جامع شهر دبی به شما می گوید که یکی از شیوه‌های مرسوم سفر به دبی، ثبت‌نام در تور دبی به‌شمار می‌آید. اغلب مسافرانی که برای اولین بار قصد سفر به دبی را دارند ترجیح می‌دهند با یک تور گردشگری خود را به این شهر برسانند. اگر قصد سفر به این شیوه را دارید، بهتر است یک تور مسافرتی خوب پیدا کنید تا خدمات مناسبی در قبال هزینه پرداختی دریافت نمایید. قبل از انتخاب تور مناسب به مواردی که تور برای سفر شما درنظر گرفته است مانند کلاس هتل، اتاق‌های رزرو شده، قیمت پرداختی، زمان سفر و… دقت کنید.

شما می توانید ویزای توریستی کشورهای مختلفی را بگیرید از ویزای یونان گرفته تا ویزای دبی، ولی قطعا در دبی می توانید بسیار لذت ببرید و مکان های گردشگری جذابی در این کشور ببینید.

سفر به دبی از مسیر دریا

شما در این شیوه سفر به دبی می‌توانید با خودرو شخصی به بندر لنگه در غرب استان هرمزگان بروید. از این بندر کشتی‌های تندرویی هستند که به مقصد دبی در روزها و ساعات مشخصی مشغول ترددند. شما در این سفر که حدود 5 ساعت طول می‌کشد مجاز هستید تا 50 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید و درصورت داشتن اضافه بار جریمه خواهید شد. شرکت کشتیرانی که شما انتخاب می‌کنید و همچنین شرایط جوی و آب‌وهوایی ممکن است در ساعات رفت و برگشت کشتی تغییراتی ایجاد کند.

اگر به دنبال اخذ اقامت و وقت سفارت هستید هم باید اقدامات لازم را انجام دهید، از وقت سفارت کانادا گرفته تا وقت سفارت سایر کشورها باید اقدامات لازم را انجام را انجام دهید.

سفر هوایی به دبی

شما می‌توانید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما را باتوجه به بودجه خود انتخاب و خریداری کنید. در این زمینه اغلب آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند پایین‌ترین و بالاترین نرخ بلیط را در اختیار مسافر قرار دهند. با انتخاب سفر هوایی مدت زمان کمتری برای رسیدن به دبی نیاز خواهید داشت.

شما قبل سفر می توانید کشور ها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام کشور بهتر است مثلا کانادا یا آلمان می توانید کشوری که برایتان مناسبتر است را امتحان کنید.

راهنمای جامع شهر دبی تردد در شهر

چگونگی تردد در شهر دبی

یکی از بهترین اطلاعاتی که راهنمای جامع شهر دبی در اختیار شما قرار می دهد، نوع تردد در این شهر است. بهتر است قبل از سفر به دبی لیستی از آدرس و نحوه دسترسی به اماکن و مناطقی که قصد دیدن و گشت‌وگذار در آن‌ها دارید را تهیه نمایید، سپس با بررسی و تخمین میزان هزینه‌ها سفر خود را آغاز نمایید. توجه داشته باشید واحد پول دبی «درهم» است و می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل میزان هزینه‌ تردد در شهر را حساب کنید. استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به شما در صرفه‌جویی و کم کردن هزینه‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

شما همچنین می توانید از مقاله نحوه استعلام ویزای کانادا دیدن کنید.

عبور و مرور با مترو در دبی

در شهر دبی مترو مناسب‌ترین وسیله برای گشت‌وگذارهای داخل شهری محسوب می‌شود. اغلب مراکز خرید در این شهر دارای ایستگاه مترو هستند و همین مسئله سبب شده است تا رفت‌وآمد مسافرین به این مراکز بهتر صورت پذیرد. مترو دبی دارای دو خط است که با رنگ‌های قرمز و سبز مشخص شده‌اند. خط مترو قرمز، 29 ایستگاه دارد که در اماکن تفریحی و گردشگری مانند برج خلیفه، دبی مال، فرودگاه و… بیشتر تردد دارد. اگر به بازدید از اماکن تاریخی و نوستالژی علاقه دارید می‌توانید از خط مترو سبز رنگ استفاده کنید، این خط 20 ایستگاه دارد و از قسمت‌های تاریخی و قدیمی شهر دبی عبور می‌کند.

جالب است بدانید مترو دبی به‌عنوان طولانی‌ترین مترو اتوماتیک دنیا شناخته شده است و یکی از اولین متروهایی است که کوپه کلاس طلایی دارد. داخل این کوپه‌ها که اولین کوپه از هر قطاری هستند فرش و صندلی چرمی قرار دارد، توجه داشته باشید قیمت بلیط این کوپه‌ها دو برابر دیگر کوپه‌های قطار است. از دیگر امکانات مترو دبی، وجود فضای مناسب برای افرادی است که با ویلچر تردد می‌کنند، همچنین در نظر گرفتن صندلی مخصوص سالمندان، بیماران خاص و بانوان باردار از دیگر مزیت‌های این وسیله نقلیه به‌شمار می‌آیند.

شما همچنین می توانید از مقاله اعداد و حروف پاسپورت و  ویزاهای شینگن و کانادا چیست و چه معنایی دارد؟ دیدن کنید.

استفاده از اتوبوس در دبی

در دبی بیش‌از 600 دستگاه اتوبوس درون شهری و برون شهری وجود دارد که در 114 مسیر مختلف در شهر درحال تردد هستند. شما با این وسیله حمل‌ونقل، به 80 درصد شهر دبی دسترسی خواهید داشت. اگر قصد دارید در برخی هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، استفاده از اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از مزیت‌های استفاده از اتوبوس در دبی این است که به راحتی با این وسیله می‌توانید خود را به مناطقی که ایستگاه مترو وجود ندارد، برسانید.

دقت کنید استفاده از این وسیله نقلیه در دبی شرایط و قوانین خاص خود را دارد. شما به‌هیچ عنوان نباید در طول سفر در اتوبوس بخوابید یا خوراکی مصرف نمایید. شما در ساعات شلوغی با ازدحام مسافران در اتوبوس مواجه خواهید شد، بنابراین اگر با این موضوع مشکل دارید، در این ساعات وسیله نقلیه دیگری برای تردد انتخاب کنید.

شما همچنین باید یکسری قوانین را حین ورود به هرکشوری رعایت کنید مثلا با رعایت قوانین ورود به کانادا امکان ورود به این کشور را پیدا می کنید، این مورد برای امارات هم صدق می کند و شما باید قوانین این کشور را بدانید و رعایت کنید.

تاکسی های دبی

راهنمای جامع شهر دبی به شما کمک می کند تا بر اساس بودجه خود نوع حمل و نقل را انتخاب کنید، اگر هزینه حمل‌ونقل برای شما مسئله‌ای نیست می‌توانید در سفر خود به شهر دبی از تاکسی برای تردد درون شهری استفاده کنید. این وسیله‌ نقلیه نسبت به دیگر وسایل عمومی گران‌تر است؛ اما از امنیت بالایی مخصوصاً برای بانوان برخوردار است. تاکسی‌های دبی زرد و سفید، سفید و صورتی، سبز و سفید و آبی و سفید هستند. جالب است بدانید تاکسی‌های مخصوص بانوان سقف صورتی رنگ دارند. همچنین از دیگر مزیت‌های تاکسی‌های دبی وجود خودروهایی مخصوص افراد کم توان یا معلول بوده که از ویلچر استفاده می‌کنند. تاکسی‌های آنلاین «اوبر» و «کاریم» نیز در این شهر آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند. درنتیجه شما در هر قستمی از شهر که باشید می‌توانید درصورت نیاز تاکسی آنلاین بگیرید.

شما همچنین می توانید در مورد تای و تمامی نکات جامع در مورد آن نیز مطالعه کنید.

سفر با تراموا در دبی

یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دبی که از سال 2014 افتتاح شد، تراموا به‌حساب می‌آید. این سیستم حمل‌ونقل عمومی که شباهتی بین اتوبوس و مترو دارد، دارای 11 ایستگاه ثابت است. اگر قصد داشته باشید به مناطق پربازدید و تفریحی سفر کنید، به راحتی با پرداخت 3 درهم می‌توانید با تراموا تردد نمایید. شما باید قبل از سوار شدن به تراموا یک بلیط کاغذی به نام «نول کارت» تهیه کنید. عبورومرور با تراموا از شنبه تا پنجشنبه بین ساعت‌های 6 صبح تا 1 بامداد و در روز جمعه از 9 صبح تا 1 بامداد مقدور است.

شما می توانید مقاله وقت سفارت انگلیس را هم مطالعه کنید.

مونوریل دبی

یکی از جدیدترین خدماتی که به سیستم حمل‌ونقل عمومی در دبی اضافه شده، تأسیس خط مونوریل است. این خط فقط مخصوص جزیره نخل جمیرا بوده که ایستگاه اول آن دقیقاً قبل از ورودی جزیره قرار دارد. در سفر به شهر دبی می‌توانید تنها در 10 دقیقه سواری با مونوریل و با تماشای مناظر این جزیره، هتل برج العرب، خط افق دبی، هتل ساحلی آتلانتیس، پارک آبی و معماری‌های مجلل جمیرا غرق در لذت شوید. مونوریل که وسیله‌ای بدون راننده است منطقه نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می‌کند و در ایستگاه آخر یعنی پارک آبی آتلانتیس در کنار هتل آتلانتیس مسافران را پیاده می‌نماید.

شما می توانید مقاله پیکاپ ویزا را هم مطالعه کنید.

راهنمای جامع شهر دبی مراکز خرید

در دبی به چه مراکز خریدی می‌توان رفت؟

راهنمای جامع شهر دبی  بهترین منبع برای پیدا کردن لوکس ترین مرکز خرید های دبی است. مراکز خرید در دبی اصلی‌ترین جاذبه توریستی این شهر محسوب می‌شوند. در نتیجه در فصول مختلف گردشگران بسیاری به قصد خرید از لوکس‌ترین فروشگاه‌ها و بهترین نمایندگی برندهای مطرح جهان به دبی سفر می‌کنند. در سفر خود به دبی لیستی از این مراکز خرید و برندهای مورد علاقه خود تهیه نمایید. همچنین از نوع کالاهای ارائه شده و حدود قیمت‌ها اطلاعات کاملی را جمع‌آوری کنید تا بتوانید در سفر خریدی لذت‌بخش در مراکز خرید دبی را تجربه کنید.

شما می توانید از مقاله کار در حین تحصیل در کانادا هم دیدن کنید.

مرکز خرید دبی مال (The Dubai Mall)

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در دبی و حتی در جهان، دبی مال بوده که علاوه‌بر فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق‌ و برق، مجهز به مراکز تفریحی هیجان‌انگیزی است. در این مرکز خرید بیش از 1200 فروشگاه لوکس مشغول فعالیت هستند. اغلب مسافران که به قصد خرید به دبی مال می‌روند بیشتر ساعات خود را در پیست اسکیت، موزه ژوراسیک، آکواریوم، اسکیت روی یخ یا آب‌نما می‌گذرانند. همچنین سینمای دبی مال و رستوران‌های متنوعی که در این مرکز قرار دارد از دیگر تفریحات خاص این مجموعه محسوب می‌شود. شما برای مراجعه به دبی مال می‌توانید از آدرس زیر استفاده نمایید:

Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa – Dubai – United Arab Emirates

مرکز خرید مرکاتو دبی (Mercato Shopping Mall)

شما با ورود به مرکز خرید مرکاتو در دبی تصور خواهید کرد به یکی از شهرهای مدیترانه‌ای با سبک معماری رنسانس وارد شده‌اید. در این مرکز که اولین مرکز خرید در مدیترانه به‌حساب می‌آید، انواع برندهای مطرح جهان حضور دارند و محصولاتی مانند عینک آفتابی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و… را در 120 فروشگاه به فروش می‌رسانند. این مجموعه نیز مانند دبی مال دارای مرکز تفریحی، شهربازی و سینماهای مدرن است که اغلب توریست‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. با گشت‌وگذار در مرکاتو متوجه خواهید شد اجناس و محصولات با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای به مشتریان عرضه می‌شوند. پس اگر به‌دنبال یک خرید اقتصادی هستید حتماً به این مجموعه به آدرس زیر مراجعه کنید:

Jumeirah Beach Rd – Jumeirah – Jumeirah1 – Dubai – United Arab Emirates

امارات مال(Mall Of The Emirates)

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید در خاورمیانه امارات مال به‌شمار می‌آید. در این مرکز 475 فروشگاه مدرن در زمینه دکوراسیون داخلی، ورزشی، لایف استایل، الکترونیک، مد و لباس فعالیت می‌کنند. این مجموعه نیز با داشتن سینمای چند منظوره و زمین بازی جادویی مخصوص کودکان مورد توجه خانواده‌هایی که با فرزندان خود به سفر می‌روند قرار گرفته است. همچنین برای تجربه اسکی می‌توانید به این مرکز خرید به آدرس زیر مراجعه نمایید و ساعات لذت‌بخشی برای خود و هم‌سفرانتان فراهم آورید:

Sheikh Zayed Rd – Al Barsha – Al Barsha1 – Dubai – United Arab Emirates

شما می توانید از مقاله آب و هوای شهرهای مختلف کانادا هم دیدن کنید.

مرکز خرید مارینا مال (Dubai Marina Mall)

هتل پنج ستاره مارینا مال در دبی دارای مرکز خریدی به همین نام است که مراکز تفریحی بسیاری نیز دارد. این مرکز خرید که در 4 طبقه بنا شده، مخصوص مسافرینی است که قصد دارند خریدهای خاص و منحصربه‌فردی داشته باشند؛ چراکه بهترین برندهای مطرح جهان در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. شما می‌توانید در یکی از رستوران‌های این مرکز یا کافه‌های کنج دریا به استراحت بپردازید. همچنین اگر فرزندانتان در سفر به‌همراه شما هستند می‌توانید از فضای بازی کودکان و سینما برای سرگرمی آن‌ها استفاده کنید. جهت بازدید از مرکز خرید ماریا مال می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

Al Sheikh Zayed – Dubai Marina – Dubai – United Arab Emirates

شما می توانید از مقاله ویزای تحصیلی کانادا هم دیدن کنید.

مرکز خرید سویق مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah)

در نزدیکی ساحل جمیرا مرکز خرید کوچکی با مغازه‌های کوچک قرار گرفته است. این بازار که به سویق جمیرا معروف است، بازاری هزارتو با تقریباً 75 فروشگاه در قلب مرکز جمیرا بوده و مغازه‌های این بازار در دوطرف پیاده‌روهای چوبی بنا شده‌اند. انواع صنایع دستی، محصولات هنری، زیورآلات ترکی، فرش‌های ایرانی و… در آن‌ها به فروش می‌رسند. پیاده‌روی در این بازار شما را از همهمه و شلوغی شهر دبی جدا می‌کند و آرامشی خاص برایتان به‌همراه دارد. این بازار تعداد زیادی کافه و رستوران دارد و شما می‌توانید در این اماکن که چشم‌اندازی به آبراهه‌ها و برج العرب دارند، ساعتی استراحت نمایید. همچنین در این بازار تئاتر مدینه جمیرا نیز واقع شده است که دیدن آن برای هنر دوستان خالی از لطف نیست.

کاربر گرامی در صورت نیاز برای کسب اطلاعات درباره کانادا به صفحه ی بهترین شهر های کانادا برای زندگی مراجعه کنید.

مرکز خرید بورجمان (Burjuman Mall)

مرکز خرید برجمان دبی که با نام بورجمان نیز شناخته شده است، از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر دبی به‌شمار می‌آید. این مرکز از سال 1991 محلی برای گشت‌وگذار و خرید مسافران دبی بوده است. این مجموعه شامل 320 فروشگاه است که محصولاتی مانند پوشاک، کیف، کفش، بدلیجات، لوازم تزئینی، محصولات الکترونیکی و… را به فروش می‌رسانند. این مرکز 40 رستوران مختلف دارد که با طبخ و سرو غذاهای لذیذ بین‌المللی و محلی توجه همه مسافران را به خود جلب کرده‌اند. این مجتمع در طی این سی سال چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت و به همین دلیل همچنان در ردیف بهترین مراکز خرید دبی قرار دارد.

دسترسی به مرکز خرید برجمان بسیار ساده است. اگر با وسیله شخصی برای تفریح و خرید به بورجمان می‌روید، نگران جای پارک خودرو نباشید؛ چراکه در مقابل این مجتمع محلی جهت پارک خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین این مجتمع مجهز به مرکز تفریح برای کودکان است و فرزندان شما در ساعاتی که شما مشغول خرید هستید، از بازی در این فضا لذت خواهند برد.

مرکز خرید سیتی واک دبی (City Walk)

اگر در کنار خرید به رستوران‌گردی نیز علاقه‌مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم گشت‌وگذار در مرکز خرید سیتی واک دبی را ازدست ندهید. در این مجموعه علاوه‌بر فروشگاه‌های شیک، 70 رستوران‌ لوکس نیز قرار دارند که شما می‌توانید با استراحت و صرف غذا در آن‌ها خستگی پیاده‌روی و خرید را از تن به‌در کنید. این مجموعه جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد که یکی از آن‌ها «سیاره سبز» است. این قسمت شامل جنگلی بارانی در فضای سرپوشیده با بیش‌از 3000 گونه گیاهی می‌شود. پوشش گیاهی و جانوری در سیاره سبز شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد است و گشت‌وگذار در آن خاطره‌ای به یادماندنی برای شما خواهد داشت.

سیتی واک دبی به مرکز بازی کودکان لالالند نیز مجهز است. این محیط امن و راحت زمینه را برای آرامش و لذت فرزندان شما فراهم می‌کند. همچنین اگر شما خود از پیاده‌روی خسته شوید، می‌توانید در سینما روکسی این مجموعه تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید. برای بازدید از مرکز خرید سیتی واک می‌توانید از خط قرمز مترو خود را به ایستگاه برج خلیفه برسانید. از این ایستگاه تا سیتی واک حدود 1 کیلومتر راه است که می‌توانید پیاده یا با تاکسی این مسیر را طی نمایید.

راهنمای جامع شهر دبی نکات قبل سفر

نکات مهمی که قبل از سفر به دبی لازم است بدانید

از جمله موارد مهم قبل از سفر، مطالعه راهنمای جامع شهر دبی است. ویزای توریستی دبی مانند ویزای توریستی کانادا امکان چندین بار ورود به این شهر را نمی‌دهد و تنها به مدت 30 یا 90 روز اجازه اقامت در این شهر را خواهید داشت. پس از اخذ ویزا باید با دانستن جزئیات و نکات مربوط به سفر علاوه‌بر برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از وقتتان، بر هزینه‌های سفر نیز مدیریت داشته باشید. به نکات و موارد زیر توجه کنید و سعی نمایید با رعایت آن‌ها سفری بدون چالش داشته باشید:

  • باتوجه به آب‌وهوای شهر دبی بهتر است قبل از سفر به فکر چند دست لباس نخی با رنگ‌های روشن باشید.
  • از برداشتن وسایل غیرضروری مانند سشوار، مسواک، دستمال کاغذی و… خودداری نمایید، زیرا این وسایل ازطرف هتل در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • تمام ملزومات مناسب قرارگرفتن در مقابل نور آفتاب مانند کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  • به یاد داشته باشید کفش یا صندل راحت بپوشید، شما به محض رسیدن به شهر دبی برای گشت‌وگذار و تفریحات شهری پیاده‌روی زیادی در پیش‌رو دارید. اگر قصد کویر گردی دارید حتماً یک جفت کتانی به همراه داشته باشید.
  • اسناد و مدارک شناسایی یکی از ملزومات سفر است، سعی کنید کپی این مدارک را در کیف همراه خود داشته باشید و اصل آن‌ها را در هتل نگهدارید.
  • پاور بانک یکی دیگر از اقلام ضروری است، این وسیله کمک می‌کند شما در هر نقطه‌ای از شهر بتوانید موبایلتان را شارژ کنید.
  • اگر به نیش حشرات حساسیت دارید، حتماً اسپری مخصوص به‌همراه داشته باشید. همچنین ضدآفتاب را فراموش نکنید، تابش آفتاب در این سرزمین بسیار تند و سوزان است.
  • نگران گرمای هوا نباشید شما اگر یک بطری خالی داشته باشید در هر مرکز و محله‌ای بدون پرداخت پول می‌توانید بطری خود را از آب پر کنید.

راهنمای جامع شهر دبی قوانین

به قوانین شهر دبی توجه کنید

توجه داشته باشید که یکی از موارد مهمی که راهنمای جامع شهر دبی به شما گوشزد می کند رعایت قوانین در این شهر است.  تلاش تفاوتی ندارد که شما ساکن چه کشوری باشید، همه افراد حتی افرادی که دارای ویزای یونان یا شینگن هستند، موظفند قوانین شهر دبی را رعایت کنند. ازجمله قوانین حاکم در امارات متحده عربی و دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دبی شهری اسلامی است و به تعهدات خود نیز پایبند است، بنابراین از لباس پوشیده استفاده کنید.
  • در دبی درآغوش گرفتن زن و مرد، حتی اگر همسر باشند در ملاء عام ممنوع است و درصورت مشاهده هر دو نفر بازداشت خواهند شد.
  • از شهروندان و مسافران به‌هیچ‎وجه عکس نگیرید، چراکه این کار بدون اجازه آن‌ها جرم محسوب می‌شود.
  • اگر در ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید از سیگار کشیدن، گوش‌دادن به موسیقی با صدای بلند، خوردن و آشامیدن و… در ملاء خودداری کنید. همچنین در این ماه حتماً باید حجاب خود را رعایت نمایید.
  • از گذاشتن هرگونه قرص‌های مسکن، استامینوفن، مواد مخدر و مواد شیمیایی خودداری کنید. درصورت همراه داشتن این وسایل شما مجرم شناخته می‌شوید و مجازات سختی خواهید داشت. اگر باید این داروها را به همراه داشته باشید حتماً نسخه پزشکی خود را به زبان عربی همراه داشته باشید تا در بدو ورود به مأموران نشان دهید.
  • به قوانین و فرهنگ دبی احترام بگذارید، درغیر این‌صورت شما کار غیر قانونی انجام داده‌اید و ممکن است زندانی شوید.

شما همچنین می توانید از مقاله مهاجرت به کانادا از طریق روش ICT دیدن کنید.

سخن پایانی

همانطور که در راهنمای جامع شهر دبی هم اشاره شد، شما در شهر مدرن و رؤیایی دبی ساعت‌ها و روزهای بسیاری را می‌توانید به خوشی سپری کنید و حتی وقت کم بیاورید. چراکه دبی یکی از شهرهای توریستی است که دائماً درحال تغییر و تحول است و ممکن است در فاصله سفرهای شما دچار تحولات مفید و جالبی شده باشد. بنابراین بهتر است هربار قبل از سفر از آخرین تغییرات دبی مطلع شوید و راهنمای جامع شهر دبی را به همراه داشته باشید. به‌این ترتیب شما با آخرین تحولات این منطقه توریستی آشنا خواهید شد و برنامه منظم‌تری برای سفر خود خواهید داشت. در بررسی‌های خود درخصوص تحولات دبی حتماً از قوانین جدید نیز مطلع شوید تا مشکلی برای شما در سفر رخ ندهد.

کاربر گرامی در صورت نیاز شما می توانید از وب سایت رسمی امارات متحده دیدن فرمایید

اخذ اقامت دبی در راه ابریشم:

اگر به دنبال اخذ اقامت دبی هستید، می توانید از مشاوران باتجربه راه ابریشم کمک بگیرید. مشاوران راه ابریشم به سوالات شما براساس آخرین اخبار پاسخ می دهند و فرایند دشوار مهاجرت را برای شما راحتتر می کنند. اگر به دنبال مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با راه ابریشم

Untitled 1

phone ۰۲۱-۷۸۷۱۶
insta raheabrisham.tida@
mail info@abrishamgroup.com
Untitled 1 سعادت آباد، سرو شرقی، پ۱۰۳، طبقه 2

با ما در ارتباط باشید 

عنوان ها

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها